~November2022~

Nå er det vel bre å foberede seg på varsel om ny renteheving i banken. Den forrige slår vel inn sånn i morgen eller noe sånn, men sentralbanken hevet jo nå i dag, bre 0,25 da denne gangen , så jeg regner med banken følger etter i løpet v et par dager
 
Var antagelig bare maserier; så de fikk lov å dra hjem. Hun er bare 33uker ish, så litt tidlig enda. Og da fikk vi endelig dra hjem, litt over kl 01 om natta. Var så sykt trøtt.. ><
Ja de var tidlig. Får hoppes babyen holder seg i magen i noen uker til
 
De har nok mye på gjøre ja, og i tillegg så er det alt det formelle når det er gitt godkjenning, som tok tid fo vår del. Det skulle signere på papirer, det skulle tinglyses. vi sinerte på alt elektronsik, men ting tar tid.

Meningen er t mannen skal avslutte alt i sin bank og ta det over i den felles, og jeg skal avslutte i in, men j heg hr fortsatt igjen sparepenger der som vi skal finne en plan or, egentlig trolig noe fondssparing, jeg synes bare utvalget os Nordea var så smalt i forhold til sbanken som jeg har fra før, Nordea har nesten utelukkende aktivt forvaltede fond, mens jeg synes at en andel i et indexfond er en grei ting å ha med i en sånn portefølje. Sparemannen jeg hadde en prat med kom med e anbefaling på et av de fondene de selv forvalter, så hvor objektiv anbefaling det vr vet jeg ikke ;)

Vi skal se på det, men det er bre å mye annet som krever våroppmerksomhet så vi har ikke fått sett på det, siste to ukene har gått i sykdom også.

Men det blir, det blir. etterhvert.

Ja det er jo ikke ting som har bråhast heller sånn sett :)
Vi har sendt godkjenning og blitt kredittvurdering og alt det der. Mannen er ikke noe problem egentlig, han har et lite lån som han har betalt ned på i flere år allerede. Verre med meg - som naturlig nok grunnet graviditeter og permisjonstider ikke har like lang merittliste arbeidsmessig, i tillegg er våre født i januar og mars som betyr maaange måneder ulønnet. Tid jeg er veldig glad for altså, men banken ser jo ikke på det som en investering verdt like mye som 6-9 måneder i arbeid, hehe :hilarious:
Meeeen nå skal vi først se hvordan dette går, kan godt være det ordner seg likevel :)
 
Gikk rundt og lette etter lommeboka mi i 10 minutter, så det var gøy, og stressende..
Uff da. Godt du fant den.
Jeg gikk rundt og lette etter bilnøkler en gang. Var stressende da jeg hadde en avtale. Viste seg at jeg hadde lagt de i kjøleskapet:rolleyes:
 
Hurra Candy king små godt har blitt mer og mer merka uten gelatin :)
 
To vinduer byttet. De 4 neste er satt inn på meget merkelig vis, fra utsiden, så de får dem ikke ut så lett. Så to byttet, fire blir en gang neste uke eller noe.
 
Eldste elsker havregrøt og ønsker seg at ha det med på skolen. men en mat termos eier jeg ikke. Noen som anbefaler en??
 
Eldste elsker havregrøt og ønsker seg at ha det med på skolen. men en mat termos eier jeg ikke. Noen som anbefaler en??

Vi har både fra thermos, fra biltema og en av et ukjent merke, og de funker ti lformålet alle sammen. De fra biltema har til og med en liten skål

Mulig det ikke er de som holder aller best på varmen, men jeg setter termosen i varmt vann mens jeg lager grøten, lager en litt tynn suppe/grøt (for den blir tykkere når den står over tid) og heller rett opp i termosen kokvarm, og da er den god og varm nok til lunsj

Guttungen hadde med havregrøt på skolen i flere år. Nå for tiden har han bare et eple, så jeg lengter tilbake til termosfagene. Men, han spiser en god porsjon havregrøt til frokost da, hver eneste dag og har av og til med en joghurt også, men ikke nå som han er forkjøla med så mye slim i halsen. (og det har han vel frem til påsketider)
 
Lurer på om de får tatt mer enn et vindu i dag jeg, mistenker egentlig at det ikke er mer enn et som blir tatt, vi er vel på plan c som hvordan utfordringene kan løses, og da måtte min onkel (altså snekkeren) stikke for å se på en annen sak, når han uansett måtte avsted og skaffe noe material da
 
Vi har både fra thermos, fra biltema og en av et ukjent merke, og de funker ti lformålet alle sammen. De fra biltema har til og med en liten skål

Mulig det ikke er de som holder aller best på varmen, men jeg setter termosen i varmt vann mens jeg lager grøten, lager en litt tynn suppe/grøt (for den blir tykkere når den står over tid) og heller rett opp i termosen kokvarm, og da er den god og varm nok til lunsj

Guttungen hadde med havregrøt på skolen i flere år. Nå for tiden har han bare et eple, så jeg lengter tilbake til termosfagene. Men, han spiser en god porsjon havregrøt til frokost da, hver eneste dag og har av og til med en joghurt også, men ikke nå som han er forkjøla med så mye slim i halsen. (og det har han vel frem til påsketider)
Tusen takk for tips. Skall sjekke begge 2.
han eldste ønsker seg grøt spesielt nå nåt det begynner bli kaldt.
 
En travel helg er igang. I dag skal mellomste delta i turn konkurranse for første gang, mens yngste har sesongens siste fotballturnering. Mellomste har oppmøte senest 14, og yngste har første kamp 1405, men den ene er sånn 30 min herfra, så null stress for dem. Jeg og mellomste drar 10.30, til mine foreldre, skal samkjøre med dem. Og en time til ferga og en halvtime ferge og en liten halvtime fra ferga til hallen.
 
Stille helg her. Alle 3 barna er hjemme. Mellomste skall på besøk rundt 14 tiden eller blir det handle litt mat og hjem igjen
 
Min datter vil gjerne ha ett hoppetau, vi skal til Sverige på tirsdag og om vi får tak i ett så har jeg en tanke..
Min svigermor er ufør og alene og har dårlig samvittighet for at hu ikke får kjøpt gave til frøkna hvert år, men vi har full forståelse for det.
Er det galt å spørre om vi skal pakke inn det hoppetauet hvis vi finner det og skrive at det er fra farmor? Hvis hu vil vippse over den sannsynligvis ikke veldig store summen, så kan hu det, men ikke noe hu må. Og det er noe min datter har veldig lyst på og snakker om hver dag, så tenker det ville vært en flott gave fra farmor :)
 
Min datter vil gjerne ha ett hoppetau, vi skal til Sverige på tirsdag og om vi får tak i ett så har jeg en tanke..
Min svigermor er ufør og alene og har dårlig samvittighet for at hu ikke får kjøpt gave til frøkna hvert år, men vi har full forståelse for det.
Er det galt å spørre om vi skal pakke inn det hoppetauet hvis vi finner det og skrive at det er fra farmor? Hvis hu vil vippse over den sannsynligvis ikke veldig store summen, så kan hu det, men ikke noe hu må. Og det er noe min datter har veldig lyst på og snakker om hver dag, så tenker det ville vært en flott gave fra farmor :)
Synes det er en god ide jeg
 
Back
Topp