~November2022~

Er jeg paranoid når jeg lurer på om jeg er helt feil plass når det er 2 min til et møte og ingen andre er kommet? Vært her siden ti på jeg....

Jeg hadde også blitt lettere angstfylt.
"Æææææh, har jeg bomma HELT??"
 
Ja jeg trivs her men jammen hadde jeg kunnet snu tiden tilbake hadde jeg aldri flytta lang fra familien.
 
Sitter i huset til min venninne og brodern. De måtte til sykehuset/føden en tur, så jeg sitter da her pga ungene (som heldigvis sover).
Spiser opp maten deres og sånt... Lett kjøkkenet rundt etter saft (men det var ikke så lett å finne ting der...).
Og mat smaker best hos andre haha
 
Og mat smaker best hos andre haha

Tja, det var jævlig salt...
Men det var litt det at det var godt å bare spise noe.. som jeg selv verken har laget eller trenger vaske opp etter. :P

Ser dog ut som vi blir her en stund.. var usikkert på om de fikk lov å dra hjem. Men.. eh, jeg har egentlig ikke tid til å sove over her borte, da. ><
 
Tja, det var jævlig salt...
Men det var litt det at det var godt å bare spise noe.. som jeg selv verken har laget eller trenger vaske opp etter. :p

Ser dog ut som vi blir her en stund.. var usikkert på om de fikk lov å dra hjem. Men.. eh, jeg har egentlig ikke tid til å sove over her borte, da. ><
God morgen hvordan gikk det??
 
Torsdag og en dag nermare helg.
Skall ha 3 gutter her i ettermiddag som skall jobbe med oppgave de har på skolen.
Ellers trening på eldste.
 
God morgen hvordan gikk det??

Var antagelig bare maserier; så de fikk lov å dra hjem. Hun er bare 33uker ish, så litt tidlig enda. Og da fikk vi endelig dra hjem, litt over kl 01 om natta. Var så sykt trøtt.. ><
 
Det er en lærling som bruker håret mitt for å trene på, han er veldig flink! Og jeg ser fra hver gang at han blir flinkere :) takk!

Det er jo greit :) de må jo øve seg på noen så
 
Sitter i huset til min venninne og brodern. De måtte til sykehuset/føden en tur, så jeg sitter da her pga ungene (som heldigvis sover).
Spiser opp maten deres og sånt... Lett kjøkkenet rundt etter saft (men det var ikke så lett å finne ting der...).
Jeg bruker å reide kjøleksap og skap også når er til min bror :hilarious:
 
Jeg bruker å reide kjøleksap og skap også når er til min bror :hilarious:

Åjada! Men fruen der driver med så mye prosjekter, så var vanskelig å finne faktisk mat.
Tror det var mye fermentering, vannkefir, og greier jeg ikke greide identifiserer. Men spiste restemiddag da. :P
 
Slikt kan variere.

Vi søkte en bank og fikk beskjed om at de skulle ta kontakt i løpet uken etter den som kom.
Så i mellomtiden fikk vi vite at fagforeningen bytter bank fra nyttår så vi søkte den banken og spurte hva de kan tilby mens vi venter på nyttår. Og de ringte neste dag og tilbød det den gamle fagforeningsbanken tilbyr.

Det tok deretter nesten to uker før lånet faktisk var flyttet, med ørten dokomenter å signere med bankid

Vi har ikke fysisk vært i banken da, nettbank og telefon. Og flytting av et lån som er vi ajr betalt på i 10 av 20 år, restsum ca 50-60% av antatt verdi på huset. Så det var ikke egentlig tvil om vi fikk lån, mer bare hva renten ville bli. Og den er såpass mye bedre enn den renten vi hadde at det var verd å bytte bank

Bra med bedre rente på lånet da :)
Da er det bare å vente, også se om det kommer svar denne uka eller ei. Og det er jo ikke sånn at det haster, vi blir ikke hivd ut her vi leier likesom :p mer bare jeg som vil vite hv resultatet blir, om vi kan begynne å lete etter ny bolig sånn seriøst eller ei.
 
Bra med bedre rente på lånet da :)
Da er det bare å vente, også se om det kommer svar denne uka eller ei. Og det er jo ikke sånn at det haster, vi blir ikke hivd ut her vi leier likesom :p mer bare jeg som vil vite hv resultatet blir, om vi kan begynne å lete etter ny bolig sånn seriøst eller ei.
Synes ventetiden var lidelseslang, og vi skulle ikke flytte engang... Så jeg skjønner godt at du gjerne vil vite.

Bedre rente er fint, men det er rart bytte bank. Mye å styre med. Jeg har bytta da, mannen har strengt tatt ikke det, han har ikke aktivert det nye kortet end. Vi må ut på posten og få bankid innen neste fredag (fått hentelapp i posten som må medbringes pass for å få signert ut)

Men lånet er over i ny bank, jeg ser det i nettbanken, det sår med meg som hovedlåntaker nå, tidligere har det stått på mannen, med meg som mednsvarlig, men nå som vi har samme bank så ser vi det begge i nettbanken. Jeg har også satt opp en felles regnignskonto som han har disposisjonsrett på som lånet trekkes fra og meningen er å kjøre alle AvtaleGiro og efaktura derfra, også overfører vi begge lønn inn der, derved ikke like avhjengig av den balansen mellom hvem som betaler hva, siden vi hr hatt en finfin balanse på det som forrykkes veldig når lånet flyttes til min konto brått... :) Må bre få ham til å ta det i bruk, helst FØR det lånet trekkes derfra 15.11 for elles blir det litt trangt. (Neid,a jeg har bbuffer-penger på en konto i en annen bank, så al skal orden seg Mye avhans penger denne mnd går til de 6 nye vinduene som settes inn i dag)
 
Synes ventetiden var lidelseslang, og vi skulle ikke flytte engang... Så jeg skjønner godt at du gjerne vil vite.

Bedre rente er fint, men det er rart bytte bank. Mye å styre med. Jeg har bytta da, mannen har strengt tatt ikke det, han har ikke aktivert det nye kortet end. Vi må ut på posten og få bankid innen neste fredag (fått hentelapp i posten som må medbringes pass for å få signert ut)

Men lånet er over i ny bank, jeg ser det i nettbanken, det sår med meg som hovedlåntaker nå, tidligere har det stått på mannen, med meg som mednsvarlig, men nå som vi har samme bank så ser vi det begge i nettbanken. Jeg har også satt opp en felles regnignskonto som han har disposisjonsrett på som lånet trekkes fra og meningen er å kjøre alle AvtaleGiro og efaktura derfra, også overfører vi begge lønn inn der, derved ikke like avhjengig av den balansen mellom hvem som betaler hva, siden vi hr hatt en finfin balanse på det som forrykkes veldig når lånet flyttes til min konto brått... :) Må bre få ham til å ta det i bruk, helst FØR det lånet trekkes derfra 15.11 for elles blir det litt trangt. (Neid,a jeg har bbuffer-penger på en konto i en annen bank, så al skal orden seg Mye avhans penger denne mnd går til de 6 nye vinduene som settes inn i dag)

Ja, samboer har to banker nå. Denne vi har søkt lån hos nå hvor han har hatt kontoer siden han var 18, også har han hatt lønns- og felles brukskonto i min bank. Om vi får lån nå er planen at jeg avslutter kundeforholdet hos min bank og flytter alt over i den andre banken (utenom pensjonssparing som er i en tredje bank pga fagforeningsavtale). Så det kan også være en grunn til at det tar litt tid. :) pluss at de garantert har ganske mye mer å gjøre i banken enn kun å behandle vår søknad, hehe.
Og vi fikk beskjed om forhåpentligvis svar denne uka her, så da er jo sjansene egentlig ganske gode for i dag og i morgen :angelic:
 
Ja, samboer har to banker nå. Denne vi har søkt lån hos nå hvor han har hatt kontoer siden han var 18, også har han hatt lønns- og felles brukskonto i min bank. Om vi får lån nå er planen at jeg avslutter kundeforholdet hos min bank og flytter alt over i den andre banken (utenom pensjonssparing som er i en tredje bank pga fagforeningsavtale). Så det kan også være en grunn til at det tar litt tid. :) pluss at de garantert har ganske mye mer å gjøre i banken enn kun å behandle vår søknad, hehe.
Og vi fikk beskjed om forhåpentligvis svar denne uka her, så da er jo sjansene egentlig ganske gode for i dag og i morgen :angelic:
De har nok mye på gjøre ja, og i tillegg så er det alt det formelle når det er gitt godkjenning, som tok tid fo vår del. Det skulle signere på papirer, det skulle tinglyses. vi sinerte på alt elektronsik, men ting tar tid.

Meningen er t mannen skal avslutte alt i sin bank og ta det over i den felles, og jeg skal avslutte i in, men j heg hr fortsatt igjen sparepenger der som vi skal finne en plan or, egentlig trolig noe fondssparing, jeg synes bare utvalget os Nordea var så smalt i forhold til sbanken som jeg har fra før, Nordea har nesten utelukkende aktivt forvaltede fond, mens jeg synes at en andel i et indexfond er en grei ting å ha med i en sånn portefølje. Sparemannen jeg hadde en prat med kom med e anbefaling på et av de fondene de selv forvalter, så hvor objektiv anbefaling det vr vet jeg ikke ;)

Vi skal se på det, men det er bre å mye annet som krever våroppmerksomhet så vi har ikke fått sett på det, siste to ukene har gått i sykdom også.

Men det blir, det blir. etterhvert.
 
Back
Topp