Hvordan har det gått med deg i dag?Riksen her også.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hvordan har det gått med deg i dag?Riksen her også.
Her har jeg fått en ekstra dag. Siden de tok egga for tidlig sist. Men jeg er dagen etter deg. Tirsdag her. Så det blir spennende.Hvordan har det gått med deg i dag?Her blir det uttak på mandag. Får tlf på tirsdag, og innsett onsdag, torsdag eller lørdag
![]()
Så bra!!Da var transfer overstått og jeg ruger for 8. gang.
Alt gikk virkelig så supert denne gangen, får ikke fullrost Spiren nok altså.
Vi fikk jo beskjed lørdag om at 8 av 12 var befruktet. Tirsdag fikk vi vite at 4 fortsatt utviklet seg fint, og jeg må innrømme at jeg syntes det var stort frafall sammenlignet med forrige forsøk hvor vi satt igjen med 9 blastoer.
Men når vi kom på klinikken i går viste det seg at det lå fem 4aa-graderte blastoer i inkubatoren. Så mange med god kvalitet har vi ikke hatt før, og vi vet jo virkelig at det ikke nødvendigvis lykkes selv om man har mange på frys.
Innsettet gikk også kjempebra. Har pleid å ha veldig smertefulle og vanskelige innsett, og har trengt masse smertestillende. Er operert for livmorhalskreft og har bakovervendt livmor, og tidligere har det vært veldig mye romstering for å komme til åpningen og det har vært helt grusomt. Denne gangen var gyn supergodt forberedt, kjempeforsiktig og flink, så vi klarte det tilogmed helt uten smertestillende! Er den beste opplevelsen jeg har hatt i en gyn-stol siden jeg fikk kreft i 2011!!
Etterpå kjørte vi hjem i strålende sol og winter wonderland over Dovre. Så tilogmed en regnbue og noen moskusokser litt borti lia. Altså, man kan jo bli helt optimistisk av mindre!![]()
Så bra!!❤
Jeg er også på Spiren. Hvorfor dyrker dem så lenge hos deg? Jeg har begge gangene satt inn todagers.
Stikk og mensmurringer kan jo like gjerne være gode tegn vet du.Takk for innspill! Håper og tror de vet hva de gjør. Er så altfor spennende dager dette her! I går kjente jeg et skikkelig stikk som varte i noen korte sekunder. I dag mensmurringer, men det pleier jeg å ha en ukes tid på mensen. Så depper litt for det... Er 7 dpo i dag.
Så leit å høre! Skjønner godt at du tviler på om du orker å gå rett på. Når må du bestemme deg?Hcg har bare økt med 6 fra mandag, og det er vel bare å akseptere at denne også blir kjemisk. Usikker på om jeg orker nytt forsøk i desember, det tærer på både kropp og sjel, og akkurat nå hater jeg at jeg står med denna driten alene.
Så herlig å lese. Dette må gå bra. Lykke til!![]()
Jeg hører egentlig til desembergruppa, men følger litt med her på novembergjengen også, og må bare henge meg på i din ros av Spiren. Vi har ikke vært noe annet sted, hverken privat eller offentlig, så jeg har ikke noe å sammenligne med. Men, de er virkelig helt fantastiske! Så omsorgsfulle og fleksible folkJeg er så glad for at vi havnet der med én gang. Lykke til med rugingen forresten. Krysser fingrene!
Fantastisk oppdatering, krysser alt jeg har for at det blir full klaff denne gangen for dere![]()
Så herlig med så flott innsett då! Veit korleis da e å ha vondt innsett.. men med litt forberedelse og dyktige lega går det som ein leik
E kjipt med frafall, men med så flott kvalitet så satsa me på at ein av dei festa seg flottkanskje me blir i samme termingruppa óg! Lykke til med ruginga
![]()
Aah! Har du fått positiv test på noen av insettene?Vi ba spesifikt om å få satt inn blasto, fordi vi har hatt så mange innsett og vet ikke hvor mange flere vi kommer til å orke. Så var superviktig for oss at det beste ble satt inn nå, for kan godt hende vi kaster inn håndklet mens det ennå ligger igjen noen i fryseren, og da er det jo kjipt hvis det beste ligger der.
De sa at de vanligvis setter inn to- eller tredagers på fersk, og dyrker resten videre til blasto før de fryser. De sa at timelapse-metoden gjorde at de hadde ganske god feeling på hvillet embryo som så bra ut allerede på dag 2/3. Og så tilpasser de sikkert litt til den enkelte situasjon/forsøk vil jeg tro.
Hvis du vil ha blasto kan du jo snakke med dem om det!
Alle sju har vært negative dessverre. Hadde muuuuligens en liten streifer sist forsøk, men tror egentlig det bare var siste rest av ovitrellen.Aah! Har du fått positiv test på noen av insettene?
Vi har 6 blasto på frys så om det ikke går denne runden så blir det fryseforsøk like over nyttår
Bare lurte på hvorfor de gjorde forskjell![]()
Håper spiren sitter snart! ❤ Vet dere noe om hvorfor egget ikke fester seg? Jeg krysser fingrene for dere denne runden! ❤Alle sju har vært negative dessverre. Hadde muuuuligens en liten streifer sist forsøk, men tror egentlig det bare var siste rest av ovitrellen.
Så leit å høre! Skjønner godt at du tviler på om du orker å gå rett på. Når må du bestemme deg?

Takk!Håper spiren sitter snart! ❤ Vet dere noe om hvorfor egget ikke fester seg? Jeg krysser fingrene for dere denne runden! ❤
Skjønner. Da er det å prøve å puste med magen og prøve å få tak i hva som kjennes riktig for deg da. Det er tøft altså, klem til deg!Ikke før når det nærmer seg eggløsning, jeg satser på ny runde i naturlig syklus. Foreløpig ikke fått TR enda, så det går vel noen uker.
Jeg fikk et ark i fra Riksen hvor det står at man skal unngå samleie og karbad/bading i hvert fall 11 dager etter at eggløsningssprøyte er sattHvor lenge etter uttak/innsett venter dere med sex?![]()