November 2025

Hei <3 Jeg joiner i dette forumet selv om desember snart er på trappene. Fikk en etterlengtet sønn juli i fjor, etter 5 år prøving og med 3 IVF forsøk med totalt 9 innsett. Vi er i gang med forsøk på barn nr 2 nå, og håper ikke det tar like mange år.

Drikkeflaske - 36 - B2 - Livio - Pergoveris, Fyramadel, Gonapeptyl og Ovitrelle - Uttak 27.11. - innsett 02.12.

Hei <3 Jeg joiner i dette forumet selv om desember snart er på trappene. Fikk en etterlengtet sønn juli i fjor, etter 5 år prøving og med 3 IVF forsøk med totalt 9 innsett. Vi er i gang med forsøk på barn nr 2 nå, og håper ikke det tar like mange år.

Drikkeflaske - 36 - B2 - Livio - Pergoveris, Fyramadel, Gonapeptyl og Ovitrelle - Uttak 27.11. - innsett 02.12.
Du er hjertelig velkommen her, har ført deg opp på listen på stimulerer :smiley-angelic003 :Heartred Glad for at det endelig gikk for deg for første barn etter en lang reise, og håper den blir kortere denne gangen :Heartred
Jeg er på mitt tredje innsett nå (IVF#2) men jeg vet jo at jeg må stålsette meg for flere forsøk, jeg tror jo og håper at jeg kommer til å lykkes med B1 til slutt :smiley-angelic001 Så historier som dine gir håp og styrke til å holde ut :Heartred

Blodprøven kom tilbake med 137 i hcg, så alt i orden :Heartred
Men fikk beskjed fra OUS at de ikke har kapasitet til å gi meg ultralyd der. Legen jeg var hos sist ba meg insistere på å få der pga historikk og at de skal sende en henvisning til Rikshospitalet for meg. Vet ikke når jeg evt får svar fra dem igjen, så må prøve å ringe de evt på tirsdag. Men har noen erfaring med om jeg evt kan be fastlegen henvise direkte til Rikshospitalet for den ultralyden i uke 8-ish som OUS vil du tar? Det er der jeg skal søke fødeplass, så hadde vært like greit å ta alt der..
Gratulerer med fin blodprøve, er så glad på dine vegne :shy: :love7:Heartbigred:happy093 Vet dessverre ikke vedr UL og henvisning, har bare tatt TUL en gang privat :Heartred

Hei er det noen som har erfaring med lang protokoll å synarela nesespray:)? Jeg kan begynne på den allerede 15 desember men om man blir veldig dårlig å vinglete så vil jeg jo ikke gjøre det i en juleferie når det kan gå utøve mann å sønn når man skal ha det koselig sammen<3 uff vanskelig dette. Har jo lyst å starte opp med en gang også :)
Godt å se deg igjen Annki :happy: :Heartbigred Jeg har dessverre ikke erfaring med det, kanskje spørre generelt i en annen tråd på assistert forum også siden ingen råd her enda? Bare tenker at det er kanskje ikke alle som leser inne i månedstrådene :Heartred Det blir jo feil av meg å uttale meg som ikke har prøvd lang protokoll før, men jeg tror jeg ville ha gått igang før jul, men det er bare fordi jeg er så desperat :hilarious: Og så liker jeg ikke pausesyklusene, liker heller at det skjer noe (sette sprøyte hver dag f.eks), enn å bare vente på oppstart :hungover: Men du må jo velge det som virker best for deg :Heartred Jeg hører jo at folk opplever lang protokoll som en mye større belastning/bivirkninger enn kort protokoll :Heartbigred

Ja, okey. Jeg aner jo ikke, i og med at når jeg fikk innsett, så ble det jo graviditet. Har jo hatt stimulering uten egg å sette inn, men da har jo sluttet på progesteron og fått mens etter det :happy85 Dagers som ble satt inn her, og likevel 16 dager :wideyed:. Tror jeg tester i morgen tidlig, 14.dager etter ovitrelle og 7 dager etter innsett :angelic:. Ovitrelle kan vel ikke sitte i lenger enn 14 dager?:meh: og all creed til deg som klarer å vente :shy:
Ovitrelle satt 15-16 dager hos meg (14 dpo) :schocked028 Så jeg ble «lurt» på mitt første forsøk fordi jeg trodde jeg så økning også, men det var bare litt forskjell i urinkonsentrasjon. Så mitt råd er alltid å vente med å rope hurra inntil man ser en tydelig økning etter otrivelle. Men igjen, det kan ha vært en streifer/kjemisk hos meg også, men det får man jo aldri vite svaret på :dontknow Hvordan går det med deg, har du testet? Jeg er 15 dpo og har ikke testet enda :bag: Jeg synes dagene fra negativ hjemmetest til blodprøve er så kjipe så vil redusere den tiden så mye som mulig.

St.olavs skal ringe meg i dag med info om hvor mange egg som har overlevd befruktning. Når ca på dagen kan jeg forvente telefon?:smiley-angry003
Vet ikke dessverre, men vil tro formiddag er vanlig. Jeg fikk telefon 10.30 fra HUS, og så sa de at de skulle ringe ca samme tid neste dag men ringte ikke før 12.30. Jeg lå 1 time og grein i sengen fra 11.30-12.30 fordi jeg var sikker på at alt hadde gått til helvette :bag: Det er tøft å vente på en sånn telefon!! :Heartred

Last edited:
Hei er det noen som har erfaring med lang protokoll å synarela nesespray:)? Jeg kan begynne på den allerede 15 desember men om man blir veldig dårlig å vinglete så vil jeg jo ikke gjøre det i en juleferie når det kan gå utøve mann å sønn når man skal ha det koselig sammen<3 uff vanskelig dette. Har jo lyst å starte opp med en gang også :)
Hvis jeg ser på dette utenfra så ville jeg sagt; vent til nyåret, 2 uker fra eller til har ingenting å si. Men jeg vet at jeg personlig ville startet med en gang, for ventetiden er tyngre for meg enn evt bivirkninger. Så du får kjenne hva som er best for deg, vet ikke mye om lang protokoll dessverre (annet enn at det nok er tøffere enn kort).

Lang protokoll er langtekkelig og for meg som fikk mye bivirkninger første gangen var det Trått. Andre gangen var det helt greit. Men jeg sleit med at jeg kokte av varme og var sliten :) ellers var det overkommelig..

De ringte meg på formiddagen, men tenker at før 15 i alle fall! De jobber jo ikke hele døgnet akkurat. Lykke til!!
Vet ikke dessverre, men vil tro formiddag er vanlig. Jeg fikk telefon 10.30 fra HUS, og så sa de at de skulle ringe ca samme tid neste dag men ringte ikke før 12.30. Jeg lå 1 time og grein i sengen fra 11.30-12.30 fordi jeg var sikker på at alt hadde gått til helvette :bag: Det er tøft å vente på en sånn telefon!! :Heartred
Tusen takk for svar ❤️ Ja det er veldig nervepirrende. Utsetter ærender frem til vi har fått telefon..

Ovitrelle satt 15-16 dager hos meg (14 dpo) :schocked028 Så jeg ble «lurt» på mitt første forsøk fordi jeg trodde jeg så økning også, men det var bare litt forskjell i urinkonsentrasjon. Så mitt råd er alltid å vente med å rope hurra inntil man ser en tydelig økning etter otrivelle. Men igjen, det kan ha vært en streifer/kjemisk hos meg også, men det får man jo aldri vite svaret på :dontknow Hvordan går det med deg, har du testet? Jeg er 15 dpo og har ikke testet enda :bag: Jeg synes dagene fra negativ hjemmetest til blodprøve er så kjipe så vil redusere den tiden så mye som mulig.
Har testet, men ikke digital. Håper denne også slår ut positiv :angelic: . Kveld 11 DPO. I hele går og i dag tidlig :wideyed:. Skal få mens i morgen, sånn egentlig. i dag er det 16 dager siden jeg satt ovitrelle. Blir også sterkere, så tenker det er positivt :shy: metode tidligtester. Ikke de beste testene for å oppdage tidlig graviditet.:facepalm:

Vedlegg

• 20251128_215605.jpg
    20251128_215605.jpg
    57,5 KB · Visninger: 45
Har testet, men ikke digital. Håper denne også slår ut positiv :angelic: . Kveld 11 DPO. I hele går og i dag tidlig :wideyed:. Skal få mens i morgen, sånn egentlig. i dag er det 16 dager siden jeg satt ovitrelle. Blir også sterkere, så tenker det er positivt :shy: metode tidligtester. Ikke de beste testene for å oppdage tidlig graviditet.:facepalm:
Ja denne blir jo tydelig sterkere!! :woot:

Her skjer det ting! Så gøy!

Back
Topp