November 2025

Egguttak overstått :gen026

Åh herregud så takknemlig jeg er, ligger nå til observasjon og griner og spiser ritz kjeks :sad010:Heartbigred

Det var en skikkelig vond opplevelse denne gangen. Tror ikke smertestillende hadde så god effekt på meg denne gangen og eggstokken på høyre side lå gjemt bak livmoren så de kom ikke til ordentlig. Det gikk helt fint på venstre side, men høyre side var kjempevond! Til slutt måtte legen stikke gjennom livmoren :sorry: Legen spurte om jeg hadde endometriose og sa hun så noen sammenvoksninger utenfor livmoren. Jeg begynte å grine fordi det er så sårt å ikke vite hva som er galt, men at noe er galt. Hun mente at sammenvoksningene ikke skulle ha noe å si for implantasjon siden det var utenfor livmoren. De er iallefall verdens snilleste og omsorgsfulle mennesker, legene og sykepleierne på HUS :Heartbigred

Men herregud dere, vet dere hva?

De fikk ut 6 egg :wideyed::wideyed::wideyed::wideyed:
Jeg er så sinnsykt takknemlig og ydmyk, jeg hadde jo håpt på 2 egg ut :crybaby2:Heartred Det er uansett kvalitet fremfor kvantitet som betyr noe, så håper det er 1 gullegg blant de eggene på labben nå :Heartbigred
Nå blei jeg skikkelig glad og rørt på dine vegne :Heartred Skikkelig kjipt at det ble en vond opplevelse, men det er jo helt supert med 6 egg ut! Krysser fingrene for at de er skikkelig gode alle sammen :Heartred god bedring! Gleder meg til å høre hvordan de klarer seg :love7

Nå blei jeg skikkelig glad og rørt på dine vegne :Heartred Skikkelig kjipt at det ble en vond opplevelse, men det er jo helt supert med 6 egg ut! Krysser fingrene for at de er skikkelig gode alle sammen :Heartred god bedring! Gleder meg til å høre hvordan de klarer seg :love7
Tusen takk fine du :shy::Heartbigred Ja det var kjipt men med gode resultater så hadde jeg tålt det enda en gang om nødvendig! Fikk ekstra smertestillende i sprøyte underveis så da ble det vondt men gjennomførbart til slutt. Brukte mye dyp pust og fikk knipe i armen på en supersnill sykepleier, så det hjalp jo også :angelic: Du må ikke grue deg til egguttaket ditt, det kan enten gå smertefritt eller så kan det bli litt knot eller en del smerter, men de hjelper jo underveis som sagt med ekstra smertestillende ved behov. Jeg er ikke skremt fra å gjøre det gijen selv med dagens opplevelse, men håper jo jeg ikke får behov for det :smiley-ashamed004Får vite befruktningsraten imorgen formiddag så gir en oppdatering da :love017

Last edited:
Ja, men det er fordi jeg er såpass gammel (42) og de ikke er beste kvalitet (4bc og 5cc). Men de overlevde hvertfall fint opptining og den ene var i god gang med hatching da de ble satt inn. Sålangt har jeg ikke merket noe som helst, ikke engang progesteronsymptomer...
Masse lykke til i alle fall! :Heartpink :smiley-bounce012

Ja, men det er fordi jeg er såpass gammel (42) og de ikke er beste kvalitet (4bc og 5cc). Men de overlevde hvertfall fint opptining og den ene var i god gang med hatching da de ble satt inn. Sålangt har jeg ikke merket noe som helst, ikke engang progesteronsymptomer...
Håper de fester seg - iallefall en :love017:Heartbigred Sist FET merket ikke jeg symptomer på progesteron, men merket ved ferskinnsett så lurer på om det var stimulering som ga meg symptomer faktisk og ikke progesteronet. Nå har jeg akkurat begynt på progesteron etter egguttak men jeg har hatt ømme nipler de siste dagene så det må komme fra stimuleringen (har normalt ikke ømme nipler i naturlige prøveperioder).

Håper de fester seg - iallefall en :love017:Heartbigred Sist FET merket ikke jeg symptomer på progesteron, men merket ved ferskinnsett så lurer på om det var stimulering som ga meg symptomer faktisk og ikke progesteronet. Nå har jeg akkurat begynt på progesteron etter egguttak men jeg har hatt ømme nipler de siste dagene så det må komme fra stimuleringen (har normalt ikke ømme nipler i naturlige prøveperioder).
Ja, det er samme her. Har hatt masse murringer og andre symptomer på de to ferskinnsettene, og ingen symptomer på forrige fryseforsøk. Denne gangen har jeg prolutex i tillegg på fryseforsøket, men fortsatt ingen symptomer. Men det er jo fortsatt tidlig da.

Jeg tok forøvrig scratching i forrige syklus, så håper det kan hjelpe litt.

Det blir spennende å se hvordan det går med dine egg, masse lykke til!! :D

Hei! Melder meg gjerne inn her litt seint for litt støtte og prat med folk i samme båt under rugetiden :) Hadde innsett i dag!

Piana - 36år - St. Olavs - B3 (føles helt koko!) - FER nr. 1 i naturlig syklus - Cyclogest

Håper vi får mange positive tester her inne i november! ❤️❤️

Sniker bare litt her, så gøy å se deg igjen her inne :love017 Og gøy å se flere ivfere prøve på nr 3. Masse lykke til ❤️

Ja, det er samme her. Har hatt masse murringer og andre symptomer på de to ferskinnsettene, og ingen symptomer på forrige fryseforsøk. Denne gangen har jeg prolutex i tillegg på fryseforsøket, men fortsatt ingen symptomer. Men det er jo fortsatt tidlig da.

Jeg tok forøvrig scratching i forrige syklus, så håper det kan hjelpe litt.

Det blir spennende å se hvordan det går med dine egg, masse lykke til!! :D
Jeg hadde protulex forrige FET, heller ingen symptomer :dontknow Jeg har begynt på protulex idag for ferskinnsett på mandag. Kan jeg spørre hvorfor du scratchet? Var det i livmoren?

Jeg får update imorgen for befruktning så det blir spennende, på mandag er det forhåpentligvis noen dag 3 klar til innsett :smiley-angelic001

Veldig fint med flere i samme båt, så det er ikke noe problem:Heartpink Ja, hadde uttak i mai hvor vi fikk 4 på frys + et ferskforsøk. Ble gravid, men hadde MA i uke 9.

Hva med deg? Har du flere på frys? :happy:
Så bra med flere på frys! Og så leit å høre om din MA ❤️‍ hvordan føler du det med frys kontra fersk?
Vi hadde uttak i februar og fikk ferskforsøk + 7 på frys, så føler meg litt forsiktig optimist. Ble gravid på fersk, men det var ingen hjertelyd i uke 20.

Så bra med flere på frys! Og så leit å høre om din MA ❤️‍ hvordan føler du det med frys kontra fersk?
Vi hadde uttak i februar og fikk ferskforsøk + 7 på frys, så føler meg litt forsiktig optimist. Ble gravid på fersk, men det var ingen hjertelyd i uke 20.
Stemmer det, har jo lest dagboken din! Er så utrolig trist å lese at du mistet, særlig så langt på vei som du var :Heartpink Godt dere har en hel gjeng på frys, da må jo en sitte :happy:

Syns faktisk ferskforsøk var mye bedre, da styrte klinikken alt og jeg kjente kroppen var veldig med, om du skjønner hva jeg mener hehe! Nå føler jeg meg mer overlatt til meg selv. I september hadde vi også FET, men ser i ettertid at Ovitrelle ble satt aaalt for sent, så ikke rart det ikke gikk.

Hva er din opplevelse med det?

Jeg hadde protulex forrige FET, heller ingen symptomer :dontknow Jeg har begynt på protulex idag for ferskinnsett på mandag. Kan jeg spørre hvorfor du scratchet? Var det i livmoren?

Jeg får update imorgen for befruktning så det blir spennende, på mandag er det forhåpentligvis noen dag 3 klar til innsett :smiley-angelic001
I livmoren ja. Scratching var mest sånn hvorfor ikke? De foreslo det på klinikken og sa at på noen så de at det hadde tydelig effekt. Jeg måtte vente en syklus før innsett uansett, så tenkte det ikke var så mye å tape.

Det blir spennende å se i morgen, har du pleid å ha bra fertilisering?

I livmoren ja. Scratching var mest sånn hvorfor ikke? De foreslo det på klinikken og sa at på noen så de at det hadde tydelig effekt. Jeg måtte vente en syklus før innsett uansett, så tenkte det ikke var så mye å tape.

Det blir spennende å se i morgen, har du pleid å ha bra fertilisering?
Var det arrvev man scrathet vekk eller bare for å lage «ny overflate» for bedre implantasjon? Jeg kjenner ikke til denne prosedyren skjønner du så bare nysgjerrig, spennende å se om det hjelper :happy:

Nei vil ikke si at jeg har god fertilisering, men har kun hatt 1 forsøk så lite statistisk gunblag å konkludere på :pompus: Fikk ut 8 egg ut sist med Gonal F og IVF hvor 2 embryoer overlevde til innsett, nå fikk jeg ut 6 egg på pergoveris og blir spennende å se om ICSI hjelper. Sist hadde jeg 3 av 8 egg som fikk 2 sædceller i seg, så vi må kontrollere de villbassene til hubby litt med ICSI :hilarious::hilarious::hilarious:

Tusen takk fine du :shy::Heartbigred Ja det var kjipt men med gode resultater så hadde jeg tålt det enda en gang om nødvendig! Fikk ekstra smertestillende i sprøyte underveis så da ble det vondt men gjennomførbart til slutt. Brukte mye dyp pust og fikk knipe i armen på en supersnill sykepleier, så det hjalp jo også :angelic: Du må ikke grue deg til egguttaket ditt, det kan enten gå smertefritt eller så kan det bli litt knot eller en del smerter, men de hjelper jo underveis som sagt med ekstra smertestillende ved behov. Jeg er ikke skremt fra å gjøre det gijen selv med dagens opplevelse, men håper jo jeg ikke får beoh for det :smiley-ashamed004Får vite befruktningsraten imorgen formiddag så gir en oppdatering da :love017
Det er noe med det, man tåler ganske mye når det gjelder det å få barn :Heartred Jeg gruer noe for egguttaket, men jeg er helt ærlig mest redd for at at de ikke finner noen modne follikler på UL på mandag :bag:

Jeg skal tåle mye for å få muligheten til å bli mamma igjen. Jeg hadde ikke en god fødselsopplevelse med datteren vår og jeg glemmer aldri hvordan jeg gråt den første natten mens mannen og gullet vårt sov. Jeg sa til og med «aldri igjen», men her er jeg altså, villig til å gjøre alt som står i min makt for å få oppleve det samme en gang til :Heartred det er fint å vite at man får godt med smertestillende likevel da! Det er jo en fin ting med akkurat dette stadiet, man kan jo få det meste :laughing002

Stemmer det, har jo lest dagboken din! Er så utrolig trist å lese at du mistet, særlig så langt på vei som du var :Heartpink Godt dere har en hel gjeng på frys, da må jo en sitte :happy:

Syns faktisk ferskforsøk var mye bedre, da styrte klinikken alt og jeg kjente kroppen var veldig med, om du skjønner hva jeg mener hehe! Nå føler jeg meg mer overlatt til meg selv. I september hadde vi også FET, men ser i ettertid at Ovitrelle ble satt aaalt for sent, så ikke rart det ikke gikk.

Hva er din opplevelse med det?
Ja, tenker det jeg og ❤️ samme for deg!

Ja, skjønner hva du mener. Jeg føler klinikken har veldig kontroll nå også, men synes på en merkelig måte at tiden gikk litt fortere med sprøyter og hele greia. Det er min første frys, så hittil kjennes det greit. Bare redd for å ta tabletter til feil tidspunkt eller gjøre noe galt. Jeg skal ikke ta ovitrelle, hva er egentlig årsaken til at man setter det i fryseforsøk?

Var det arrvev man scrathet vekk eller bare for å lage «ny overflate» for bedre implantasjon? Jeg kjenner ikke til denne prosedyren skjønner du så bare nysgjerrig, spennende å se om det hjelper :happy:

Nei vil ikke si at jeg har god fertilisering, men har kun hatt 1 forsøk så lite statistisk gunblag å konkludere på :pompus: Fikk ut 8 egg ut sist med Gonal F og IVF hvor 2 embryoer overlevde til innsett, nå fikk jeg ut 6 egg på pergoveris og blir spennende å se om ICSI hjelper. Sist hadde jeg 3 av 8 egg som fikk 2 sædceller i seg, så vi må kontrollere de villbassene til hubby litt med ICSI :hilarious::hilarious::hilarious:
Ja da er det nok ikke så dumt med icsi. Blir spennende å se om det hjelper. Jeg krysser fingre.

Scratching er at man bevisst lager et lite sår i livmoren, så det stimulerer immunforsvaret/tilheling, trigger veksthormoner bl.a. og forhåpentligvis hjelper på implantasjon. Ikke bevist noe hverken eller, men virker å potensielt være bra for enkelte grupper. Det kan hvertfall ikke skade... Men var rimelig vondt. Jeg tok to biopsier, ikke vanlig scratching. Besvimte sågar i gynekologstolen:dead:

Ja, tenker det jeg og ❤️ samme for deg!

Ja, skjønner hva du mener. Jeg føler klinikken har veldig kontroll nå også, men synes på en merkelig måte at tiden gikk litt fortere med sprøyter og hele greia. Det er min første frys, så hittil kjennes det greit. Bare redd for å ta tabletter til feil tidspunkt eller gjøre noe galt. Jeg skal ikke ta ovitrelle, hva er egentlig årsaken til at man setter det i fryseforsøk?
Ja det ser jeg for meg! Nå nærmer vi oss virkelig den neste milepælen på onsdag da :smiley-bounce012 Syns det egentlig er så greit å få satt inn en 5-dagers, da blir ventetiden kortere før man kan teste hehe!

Tror vi har litt ulike protokoller siden jeg ikke har eggløsning av meg selv, så da stimulerer man og så settes Ovitrelle. Men skjønner det er ulike måter å preppe til FET, for du skal vel ikke ha eggløsning i det hele tatt? Mulig det er ulik praksis hos de ulike klinikkene? :dontknow

Sniker bare litt her, så gøy å se deg igjen her inne :love017 Og gøy å se flere ivfere prøve på nr 3. Masse lykke til ❤️
Hei, så hyggelig! Og gratulerer til deg, du ligger litt foran i løypa ser jeg! Tredjemann føles nesten litt grådig, og iallefall som en stor luksus og bonus hvis det går! Føler meg allerede utrolig heldig som har fått de to jeg har❤️

Back
Topp