November 2025

Egguttak overstått :gen026

Åh herregud så takknemlig jeg er, ligger nå til observasjon og griner og spiser ritz kjeks :sad010:Heartbigred

Det var en skikkelig vond opplevelse denne gangen. Tror ikke smertestillende hadde så god effekt på meg denne gangen og eggstokken på høyre side lå gjemt bak livmoren så de kom ikke til ordentlig. Det gikk helt fint på venstre side, men høyre side var kjempevond! Til slutt måtte legen stikke gjennom livmoren :sorry: Legen spurte om jeg hadde endometriose og sa hun så noen sammenvoksninger utenfor livmoren. Jeg begynte å grine fordi det er så sårt å ikke vite hva som er galt, men at noe er galt. Hun mente at sammenvoksningene ikke skulle ha noe å si for implantasjon siden det var utenfor livmoren. De er iallefall verdens snilleste og omsorgsfulle mennesker, legene og sykepleierne på HUS :Heartbigred

Men herregud dere, vet dere hva?

De fikk ut 6 egg :wideyed::wideyed::wideyed::wideyed:
Jeg er så sinnsykt takknemlig og ydmyk, jeg hadde jo håpt på 2 egg ut :crybaby2:Heartred Det er uansett kvalitet fremfor kvantitet som betyr noe, så håper det er 1 gullegg blant de eggene på labben nå :Heartbigred

Æsj altså. Testdag i dag... Negativ!
Tok test på søndag og tirsdag. Så regnet egentlig med at denne også var negativ men hadde et håp.
Har virkelig kjent på symptomer denne gangen. Fikk til og med jernsmak i munnen rett før jeg skulle legge meg dagen jeg hadde innsett. Men men, nå venter jeg egentlig bare på at avdelingen skal ringe å hørre hvordan det går for så å vite veien videre. Har jo 3 blasto på frys, så håper virkelig vi får satt inn en før jul!
Kjempetrist å lese ❤️ Krysser virkelig fingrene for at det blir et nytt innsettffør jul!!

Åh herregud så takknemlig jeg er, ligger nå til observasjon og griner og spiser ritz kjeks :sad010:Heartbigred

Det var en skikkelig vond opplevelse denne gangen. Tror ikke smertestillende hadde så god effekt på meg denne gangen og eggstokken på høyre side lå gjemt bak livmoren så de kom ikke til ordentlig. Det gikk helt fint på venstre side, men høyre side var kjempevond! Til slutt måtte legen stikke gjennom livmoren :sorry: Legen spurte om jeg hadde endometriose og sa hun så noen sammenvoksninger utenfor livmoren. Jeg begynte å grine fordi det er så sårt å ikke vite hva som er galt, men at noe er galt. Hun mente at sammenvoksningene ikke skulle ha noe å si for implantasjon siden det var utenfor livmoren. De er iallefall verdens snilleste og omsorgsfulle mennesker, legene og sykepleierne på HUS :Heartbigred

Jeg er så sinnsykt takknemlig og ydmyk, jeg hadde jo håpt på 2 egg ut :crybaby2:Heartred Det er uansett kvalitet fremfor kvantitet som betyr noe, så håper det er 1 gullegg blant de eggene på labben nå :Heartbigred
Nå måtte jeg tørke en tåre i øyekroken! Så ufattelig bra med 6 egg ut, til tross for en veldig ubehagelig opplevelse ❤️ Det må jo være et lite lykkeegg blant de! Håper du får skaper ordentlig av i helgen❤️

Jeg er spent på om pergoveris samt ICSI på deg også gir bedre resultater mtp befruktning og utvikling! :Heartpink Vi hadde jo veldig likt scenario mtp endring av medsiner, så krysser virkelig fingrene for at du også fikk god virkning av dette! :Heartred

Jeg er spent på om pergoveris samt ICSI på deg også gir bedre resultater mtp befruktning og utvikling! :Heartpink Vi hadde jo veldig likt scenario mtp endring av medsiner, så krysser virkelig fingrene for at du også fikk god virkning av dette! :Heartred
Ja jeg håpte jo på bedre utfall denne gangen med ny medisin og icsi, det håpet gikk litt i vasken når de sa på UL sjekk at det var 4 eggposer og ujevn størrelser, men nå var jeg jo heldig med 6 egg ut! Så spent på å se befruktningsraten, får telefon fra de imorgen :Heartbigred Det var jo litt ujevn vekst så mulig det er noen som er over/undermoden, så blir spennende imorgen

Last edited:

6 egg er jo et god utgangspunkt! Krysser fingrene for deg

Ja, syns de svarer raskt og er generelt flinke. Men pga trøblete eggløsning så har jeg også oppfølging privat, det gir ekstra trygghet. Nei, dette blir andre frys. Hadde et innsett i september også.

Syns onsdag ikke kan komme raskt nok nå :happy090
Så bra at du får oppfølging privat også, det skjønner jeg gir trygghetsfølelse! Var det fra samme uttak? Beklager mange spørsmål, er bare så fint med andre i samme båt :Heartred

Ja, tiden går sakte.. men veldig glad det er helg i mellom, føler alltid tiden går raskere i helgen.

Ja jeg håpte jo på bedre utfall denne gangen med ny medisin og icsi, det håpet gikk litt i vasken når de sa på UL sjekk at det var 4 eggposer, men nå var jeg jo heldig med 6 egg ut! Så spent på å se befruktningsraten, får telefon fra de imorgen :Heartbigred Det var jo litt ujevn vekst så mulig det er noen som er over/undermoden, så blir spennende imorgen
Det er godt med slike positive overraskelser, blir noen spennende dager :Heartred

Så bra at du får oppfølging privat også, det skjønner jeg gir trygghetsfølelse! Var det fra samme uttak? Beklager mange spørsmål, er bare så fint med andre i samme båt :Heartred

Ja, tiden går sakte.. men veldig glad det er helg i mellom, føler alltid tiden går raskere i helgen.

Veldig fint med flere i samme båt, så det er ikke noe problem:Heartpink Ja, hadde uttak i mai hvor vi fikk 4 på frys + et ferskforsøk. Ble gravid, men hadde MA i uke 9.

Hva med deg? Har du flere på frys? :happy:

Aha! Da skjønner jeg! Ja, syklusen etter uttak kan bli litt forskjøvet både den ene eller andre veien. Når fikk du mensen etter uttak?
Jeg fikk mensen 7 dager etter egguttak. Jeg fikk positiv el test igår så regner med el i dag cd18. Men på fryseforsøk pleier de å sette el sprøyte hvis innsett faller på helg eller i jul/romjula?

Jeg fikk mensen 7 dager etter egguttak. Jeg fikk positiv el test igår så regner med el i dag cd18. Men på fryseforsøk pleier de å sette el sprøyte hvis innsett faller på helg eller i jul/romjula?
Ikke helt sikker på hva du mener? De fleste klinikker har en «siste dato» de forholder seg til. Den datoen handler om når du får mensen, ikke EL. De fleste (vil jeg tro) bruker Ovitrelle ved fryseforsøk og da spiller det jo ingen rolle når kroppen din egentlig vil ha EL. Ovitrelle overstyrer din egen EL. Ved å bruke ovitrelle unngår man jo ofte innsett i helg. Men som sagt, det handler om når du får mensen. Jeg ville spurt klinikken/sykehuset hva som er siste dato for mens før jul ved innsett.

Tenker heller ikke at det er så rart at du var sen med EL hvis du fikk mens allerede 7 dager etter uttak. Da er det nok bare kroppen din som regulerer seg tilbake til vanlig syklus.

Var på kontroll i dag (blodprøve og UL). Er på dag 7 med stimulering (syklusdag 8). Hadde respondert bra på gonal f 150, så blir siste dose i morgen (lørdag), eggløsningssprøyte på søndag og egguttak på tirsdag Har hatt tynn livmorslimhinne på kontroller før, men nå var den allerede på 7-8mm, så virker som den også har reagert positivt på stimuleringen. Bare håper den ikke kollapser før et eventuelt innsett For har lest om folk som har opplevd det

Var på kontroll i dag (blodprøve og UL). Er på dag 7 med stimulering (syklusdag 8). Hadde respondert bra på gonal f 150, så blir siste dose i morgen (lørdag), eggløsningssprøyte på søndag og egguttak på tirsdag Har hatt tynn livmorslimhinne på kontroller før, men nå var den allerede på 7-8mm, så virker som den også har reagert positivt på stimuleringen. Bare håper den ikke kollapser før et eventuelt innsett For har lest om folk som har opplevd det
Så bra du har respondert bra hittil og godt å få plan for veien videre som er veldig snart :happy: Det er veldig fort å bekymre seg for alt som kan skje, men prøv å distansere deg fra bekymringen, sånn at det ikke tar overhånd følelsesmessig, det er jo ikke kondtruktiv. Så håper bekymringene ikke plager deg for mye :shy::Heartbigred

Back
Topp