November 2024

Hadde lyst å kjøpe tester i går. Har bare 2 stk igjen fra siste gang. Alle tester utsolgt! :dead::dead::dead::banghead: Må likevel vente til neste uke....men men

I går og i dag :wtf: Fortsatt redd for kjemisk/SA jeg asså..

Vedlegg

• IMG_0586.jpeg
    IMG_0586.jpeg
    181,8 KB · Visninger: 16
  • IMG_0587.jpeg
    IMG_0587.jpeg
    463,5 KB · Visninger: 15
Litt blodig (brunt) slim på dopapiret i dag. Prøver å holde meg rolig og positiv, men det er vanskelig. 16 dpo, 4+2. Fikk 1-2 på digital test på 4+0, har to digitale tester liggende, og håper å få 2-3 snart. Kanskje i morgen? Ellers er strimmeltest tydelig og sterk og streken kommer med en gang.Vis vedlegget 450071
Krysser fingre for at det bare var en uskyldig liten blødning :Heartred Testene har veldig fin økning!

Fikk skyggestrek igjen... bare sterkere/tydeligere enn i går. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg må få det nå. Har aldri fått det på noen tester noensinne, men selfølgelig får jeg det NÅ. Jeg tror nok håper er borte for min del da siden jeg er 12dpo i dag.. gruer meg bare til blodprøve på mandag nå.
Synes fortsatt streken er hvit jeg? Kanskje alle testene i den pakka er defekte?

Synes fortsatt streken er hvit jeg? Kanskje alle testene i den pakka er defekte?
Ja den er hvit, bare enda tydeligere. Skjønner ikke. Skal ta en cb nå snart. Chatgpt skriver at når jeg nå har fått hvit strek (strek uten farge) på to tester, men at den har økt i "styrke"/synlighet så er det mest sannsynlig ikke defekte tester. Da hadde visstnok heller ikke kontrollstreken vært normal. Chatgpt mener at det kan være et positivt tegn på at det skjer noe.. Chatgpt er dust og gir meg litt håp ved å si at om hcg-nivået er lavt så kan man få strek uten farge.. jeg har spurt om alt fra skyggestreker, defekte tester til fordampningslinjer, men jeg aner ikke hva jeg skal tenke. Jeg FØLER jo at dette ikke er et bra tegn...

Ja den er hvit, bare enda tydeligere. Skjønner ikke. Skal ta en cb nå snart. Chatgpt skriver at når jeg nå har fått hvit strek (strek uten farge) på to tester, men at den har økt i "styrke"/synlighet så er det mest sannsynlig ikke defekte tester. Da hadde visstnok heller ikke kontrollstreken vært normal. Chatgpt mener at det kan være et positivt tegn på at det skjer noe.. Chatgpt er dust og gir meg litt håp ved å si at om hcg-nivået er lavt så kan man få strek uten farge.. jeg har spurt om alt fra skyggestreker, defekte tester til fordampningslinjer, men jeg aner ikke hva jeg skal tenke. Jeg FØLER jo at dette ikke er et bra tegn...
Når ønsker klinikken at du skal teste?

Når ønsker klinikken at du skal teste?
Skal ta blodprøve på mandag. Samme dag som jeg skal ha mensen. Vil bare ta blodprøven nå så jeg kan slutte på cycglogest og få det LITT bedre i hodet. Mandag er jo ikke langt unna, men jeg er bare ordentlig lei alt unødvendig dritt jeg må igjennom og føle/kjenner på. Vet folk har stått i dette lengre enn meg, men sånn føles det for meg akkurat nå. Blir irritert på meg selv for at jeg har latt meg tro det skulle gå, når jeg egentlig vet hva jeg har følt. Beklager syting og pessimisme, men det er der jeg er atm...

Skal ta blodprøve på mandag. Samme dag som jeg skal ha mensen. Vil bare ta blodprøven nå så jeg kan slutte på cycglogest og få det LITT bedre i hodet. Mandag er jo ikke langt unna, men jeg er bare ordentlig lei alt unødvendig dritt jeg må igjennom og føle/kjenner på. Vet folk har stått i dette lengre enn meg, men sånn føles det for meg akkurat nå. Blir irritert på meg selv for at jeg har latt meg tro det skulle gå, når jeg egentlig vet hva jeg har følt. Beklager syting og pessimisme, men det er der jeg er atm...
Veldig forståelig! Du har ikke mindre rett til å klage uansett hvor lenge du har holdt på. Få det ut :Heartred er fult forståelig og urettferdig når det ikke går veien!

Sender klem :Heartred Du har all rett til å synes dette er forferdelig, for det er det! Og rett etter negativ test er man jo gjerne ekstra pessimistisk før man begynner å tenke på neste forsøk. Det er skikkelig dritt når det ikke går! Men det er håp. Skulle du videre til privatklinikk etter dette forsøket?

Sender klem :Heartred Du har all rett til å synes dette er forferdelig, for det er det! Og rett etter negativ test er man jo gjerne ekstra pessimistisk før man begynner å tenke på neste forsøk. Det er skikkelig dritt når det ikke går! Men det er håp. Skulle du videre til privatklinikk etter dette forsøket?
Veldig forståelig! Du har ikke mindre rett til å klage uansett hvor lenge du har holdt på. Få det ut :Heartred er fult forståelig og urettferdig når det ikke går veien!
Takk for forståelsen :Heartpink mannen sier at han ikke stoler på graviditetstester og at han venter til blodprøven uansett om jeg hadde fått positiv. Men det er hans personlighet hvor han alltid er forberedt på det verste, mens jeg er motsatt og opplever da både større gleder og større sorger. Vi fungerer bra sammen på den måten, og jeg håper jo selvfølgelig innerst inne at det kan komme et positivt svar på mandag. Selvom jeg akkurat nå er i pessimismens drittdal. Den siste uka har jeg vekslet mellom å være superoptimistisk til å gå rett ned i kjelleren og nesten hate meg selv for at jeg er så dum å prøver i det hele tatt. Ingen mellomting. Han holder seg på midten, hvor det er mye bedre å være. Men det klarer ikke jeg. Sikkert pga cyclogesten..

Ja planen er privat på nyåret. Men vi må finne ut av hvordan vi gjør det mtp den økonomiske biten. Og OM vi evt skal tørre å starte på ett forsøk til på riksen "samtidig"... Jeg vil jo helst ikke det, men jeg vil jo optimalisere alle mulige sjanser..

Takk for trøstende ord :Heartred Dette er min første positive test etter et IVF-forsøk, så jeg går på både progesteron og østrogen nå. Har tatt progesteron før, men da var det etter egen prøving. Er 16 dpo i dag, og hadde tydelige festesmerter 6-7 dpo, men det kan jo være gammelt blod. Og det var ikke mye. Nå kjenner jeg jo etter på alt, må prøve å roe ned.

Hvordan kjentes festesmertene ut?

Jeg satt inn 5 dagers embryo forrige torsdag, fryseforsøk. De sier jeg ikke skal teste før etter 16 dager, altså om en uke idag. Men virker som folk tester fra tidlig av? Jeg har ikke testet enda, men om jeg gjør det, kommer det til å vise riktig resultat?

Jeg satt inn 5 dagers embryo forrige torsdag, fryseforsøk. De sier jeg ikke skal teste før etter 16 dager, altså om en uke idag. Men virker som folk tester fra tidlig av? Jeg har ikke testet enda, men om jeg gjør det, kommer det til å vise riktig resultat?
Var det en 5-dagers blasto du satte inn? Isåfall er du 13 dpo i dag, og en graviditetstest vil vise riktig resultat. Du kan feks bruke Clearblue med ukesindikator :)
Og er det Porsgrunn du går til, siden det er sen testdag?

Hvordan kjentes festesmertene ut?
Vanskelig å beskrive godt, stikking og murring i nedre del av magen, litt sånn kriblende og rar følelse. Jeg tenkte liksom «Nå skjer det!». Tre dager seinere hadde jeg positiv test.

Nå når testene er blitt så gode til å plukke opp hcg, er det mye vanligere at folk tester tidlig, får positiv test, men så er ikke alt helt på plass likevel. Egget har kanskje ikke festa seg ordentlig, etc. Det er mulig å få positiv test allerede 9-10 dager etter eggløsning, men ikke alle gravide får det så tidlig. Før i tida ville det virke som om at mensen bare var litt forsinka. Nå vet vi at noe skjedde, men egget støtes ut veldig tidlig.

Derfor sier mange råd og artikler ennå at man bør vente til etter forventa mens med å teste. En grunn til at klinikkene vil ta blodprøve sent er for å utelukke en sånnn «kjemisk graviditet», og heller få svar litt seinere for å ikke sette opp timer/kontroller som så må avlyses/endres.

Nå når testene er blitt så gode til å plukke opp hcg, er det mye vanligere at folk tester tidlig, får positiv test, men så er ikke alt helt på plass likevel. Egget har kanskje ikke festa seg ordentlig, etc. Det er mulig å få positiv test allerede 9-10 dager etter eggløsning, men ikke alle gravide får det så tidlig. Før i tida ville det virke som om at mensen bare var litt forsinka. Nå vet vi at noe skjedde, men egget støtes ut veldig tidlig.

Derfor sier mange råd og artikler ennå at man bør vente til etter forventa mens med å teste. En grunn til at klinikkene vil ta blodprøve sent er for å utelukke en sånnn «kjemisk graviditet», og heller få svar litt seinere for å ikke sette opp timer/kontroller som så må avlyses/endres.

Det gir mening! Takk for svar, igjen! Du er alltid så flink til å besvare spørsmål på en god og forklarende måte :)

Back
Topp