November 2024

Ja, har vært gjennom noen runder med dette nå, så prøver å vente. Det er veldig betryggende å se de to strekene når de først kommer, selv om jeg vet at det ikke er en garanti for at det går bra. Håper veldig! Og har det foreløpig veldig fint.

Samtidig vil jeg teste før klinikkens testdato som er 10 dager etter IKM. også fordi jeg må bestille påfyll av østrogenplaster og progesteronkapsler hvis jeg er gravid. Så litt av praktiske hensyn.
Det er forståelig! Håper det går bra :Heartpink

Jeg har vært hos en spesialist som ikke tror at endometriose er årsaken til at jeg ikke har blitt gravid. Det var så lite for 4 år siden og han kunne ikke se noe tegn til det på UL. Men han snakke litt om å prøve å øke slimhinnen med østrogen da den kun har vært maks 7.5 mm. Jeg har prøvd høydose progynova tbl men det har ikke funket på meg. Klinikken har snakka om at vi burde prøve plaster men det er utsolgt og vanskelig å få tak i.
Noen som vet om gel har samme effekt som plasteret? Eller har brukt gel?

Da er IUI gjennomført. Har litt vondt nå. Ellers skal jeg teste den 14.12. Igjen så mye venting :shy:

Jeg har vært hos en spesialist som ikke tror at endometriose er årsaken til at jeg ikke har blitt gravid. Det var så lite for 4 år siden og han kunne ikke se noe tegn til det på UL. Men han snakke litt om å prøve å øke slimhinnen med østrogen da den kun har vært maks 7.5 mm. Jeg har prøvd høydose progynova tbl men det har ikke funket på meg. Klinikken har snakka om at vi burde prøve plaster men det er utsolgt og vanskelig å få tak i.
Noen som vet om gel har samme effekt som plasteret? Eller har brukt gel?
Jeg fikk vite at plaster skulle bli levert i Norge fra oktober, har du sjekket ut om det er tilfelle eller ei? Vet at det har vært umulig å få tak i nesten et år nå.
Jeg responderer dårlig på Progynova, så nå går jeg på Estrogel. Veldig enkelt og greit. :) Jeg responderer tydeligvis mye bedre når jeg får østrogen gjennom huden enn når jeg tar det oralt.

Jeg fikk telefon fra klinikken idag, og info om ny behandlingsplan. De vil at jeg skal ta tilskudd av melatonin og DEHA i minst 4 uker, helst 6 uker før uttak. Så nå har jeg kjøpt melatonin og DEHA på resept. Jeg så at jeg hadde reseptfri melatonin liggende, men det var tydeligvis ikke helt bra nok. I tillegg skal jeg gå på progynova. Jeg har så ujevn follikel vekst så legen ønsker å prøve å samle det litt mer (som jeg for såvidt er helt enig i, men hvorfor tenker vi først på det på det fjerde uttaket?). Jeg nevnte også alt det embryologen snakket om i går og de noterte det ned iallfall. Jeg har time hos legen om 1,5 uke for å sjekke systemet for alt, så jeg skulle avtale videre med legen om behandlingsplan da. Jeg føler at dette er fremgang og jeg er faktisk litt positiv! Det eneste nå er jo at uttak blir tidligst januar, og det begynner å holde hardt med tanke på en 2025-spire…

Noen som har erfaring med progynova? Jeg er litt spent på den…

Jeg fikk telefon fra klinikken idag, og info om ny behandlingsplan. De vil at jeg skal ta tilskudd av melatonin og DEHA i minst 4 uker, helst 6 uker før uttak. Så nå har jeg kjøpt melatonin og DEHA på resept. Jeg så at jeg hadde reseptfri melatonin liggende, men det var tydeligvis ikke helt bra nok. I tillegg skal jeg gå på progynova. Jeg har så ujevn follikel vekst så legen ønsker å prøve å samle det litt mer (som jeg for såvidt er helt enig i, men hvorfor tenker vi først på det på det fjerde uttaket?). Jeg nevnte også alt det embryologen snakket om i går og de noterte det ned iallfall. Jeg har time hos legen om 1,5 uke for å sjekke systemet for alt, så jeg skulle avtale videre med legen om behandlingsplan da. Jeg føler at dette er fremgang og jeg er faktisk litt positiv! Det eneste nå er jo at uttak blir tidligst januar, og det begynner å holde hardt med tanke på en 2025-spire…

Noen som har erfaring med progynova? Jeg er litt spent på den…

Såå gode nyheter!! Veldig gøy at de tester nye ting og er åpen for mer - det føles mer motiverende når det er sånn! :love017

Har gått på progynova én syklus, fordi å se om jeg fikk tykkere slimhinne. Fikk ikke det, da.. Mener å huske jeg ikke hadde noe særlig bivirkninger, bare litt humørsvingninger :bag:

Såå gode nyheter!! Veldig gøy at de tester nye ting og er åpen for mer - det føles mer motiverende når det er sånn! :love017

Har gått på progynova én syklus, fordi å se om jeg fikk tykkere slimhinne. Fikk ikke det, da.. Mener å huske jeg ikke hadde noe særlig bivirkninger, bare litt humørsvingninger :bag:
Så bra! Jeg tror jeg har lest at noen har en del bivirkninger av de, men jeg håper ikke det skjer. Jeg skal jo ta den over jul og det hadde vært veldig fint med en koselig julefeiring uten alt for mye hormonelt kaos :dead: Men ja, jeg er i utgangspunktet fornøyd. Jeg er også veldig spent på legetimen og om vi finner noe som må utredes videre. Jeg føler veldig at tiden løper fort altså!

Jeg fikk vite at plaster skulle bli levert i Norge fra oktober, har du sjekket ut om det er tilfelle eller ei? Vet at det har vært umulig å få tak i nesten et år nå.
Jeg responderer dårlig på Progynova, så nå går jeg på Estrogel. Veldig enkelt og greit. :) Jeg responderer tydeligvis mye bedre når jeg får østrogen gjennom huden enn når jeg tar det oralt.
Jeg har fått Estramon istedenfor Estradot. Kommer litt an på apotekkjeden

I følge legemiddelverket sine sider så er det leveringsproblemer ut desember… men så godt å høre du responderer bra på gel da :alien Kanskje jeg kan prøve det på nyåret hvis ikke plaster er tilbake i hyllene.
Tar du kun gel eller sammen med tabletter?

Ok og det er tilsvarende?
Går du på offentlig sykehus?
Jeg går privat og mistenker at de offentlige sykehusene prioriteres mtp de medisinene/plastrene…
Offentlig sykehus, ja. Men medisinene får du jo fra apoteket. Har ikke noe å si hvem som har skrevet ut. Men de ulike apotekkjedene har ulik tilgang på leverandører. Jeg måtte bestille fra sykehusapoteket fordi apoteket lokalt ikke kunne skaffe.

Det blir total frys på meg igjen.
Hadde for mange follikler ved uttak i dag, ferskforsøket som var planlagt neste uke ble avlyst.
Nå er det bare å vente i spenning de neste dagene på å få resultat av hvor mange som blir befruktet, blastocyst og fyrst.
Skulle få telefon onsdag/torsdag neste uke hvis ikke alt falt fra før.

Hadde for mange follikler ved uttak i dag, ferskforsøket som var planlagt neste uke ble avlyst.
Nå er det bare å vente i spenning de neste dagene på å få resultat av hvor mange som blir befruktet, blastocyst og fyrst.
Skulle få telefon onsdag/torsdag neste uke hvis ikke alt falt fra før.
Det var kjedelig! Hvor mange egg fikk du ut i dag? Krysser fingre for at det blir flere blastoer :Heartred

Offentlig sykehus, ja. Men medisinene får du jo fra apoteket. Har ikke noe å si hvem som har skrevet ut. Men de ulike apotekkjedene har ulik tilgang på leverandører. Jeg måtte bestille fra sykehusapoteket fordi apoteket lokalt ikke kunne skaffe.
Ok skjønner, da skal jeg forhøre meg litt. Takk for svar :happy:

Skulle få telefon onsdag/torsdag neste uke hvis ikke alt falt fra før
Ååh, føler med deg, satser på at du får mange på frys og håper du ikke blir dårlig :Heartpink

Så klarte jeg ikke å holde meg likevel!
Men … svak positiv strek 10dpo! :gen014
Jeg er enn så lenge forsiktig optimist, (men vent med å sette meg på gravid til jeg har litt sikrere svar :))
IMG_6914.jpeg

Back
Topp