BegynteIVF2021
Forelsket i forumet
Så trist at det ikke skulle gå denne gangen. Selv om det fortsatt er håp, så skjønner jeg at det er lettere å ikke bare klamre seg helt 100% fast i håpet men planlegge litt for neste steg. Det eneste som skjer er at man forhåpentligvis planlegger noe som ikke blir noe av, men da er jo årsaken til det bare gledelig så det gjør ingenting.12 dpo og fremdeles helt blanke tester. Nå er det meste av håp ute her i gården, men jeg venter på endelig blodprøve svar på torsdag. Jeg tror likevel dette er første gang jeg allerede har lagt en plan for ting som skal avklares før jeg setter i gang igjen. Så sånn sett er jeg optimistisk. Jeg VET jo at i min alder må det ofte flere forsøk til, men man begynner jo å tvile når det drøyer på. Er det likevel noe galt?
Dere som har endometriose, hva er symptomene deres? Jeg har lurt på dette en liten stund da jeg begynte å få en del mens smerter i starten av 30-åra. Det er ikke veldig ille, og noen sykluser er mye verre enn andre. Så jeg trodde lenge det var stress. Men leste et sted at man fikk lettere endometriose hvis man ikke har barn? Vet ikke om det stemmer… Men så tok jeg jo endometritest og hadde null i betennelse, og vil vel tro at det hadde slått ut noe der? For er ikke endometriose en betennelsestilstand?
Ønsker alle lykke til med stimulering, ventetid, innsett og ruging! Heier på dere videre fra sidelinjen
Jeg har endo og det kan gjøre ekstremt(!) vondt når jeg får mensen. Det varierer veldig fra måned til måned, uten at jeg vet hvorfor. Det er besvime-vondt. Fikk kikkhullsoperasjon og de fjernet en del i bekken og på blære, endo er ikke nødvendigvis på forplantningsorganene. Jeg har også tatt endometrietest uten funn på ca samme tidspunkt som jeg opererte for endo. Jeg har også fått laparoskopi uten funn. Litt kult å se inni sin egen livmor, de kjørte rundt med kamera inni der og forklarte. Veldig hyggelige og flotte ansatte på Bærum sykehus! (Jeg fikk først avslag hos Ullevål). Gynekologen ved Hausken sa at jeg har adenomyose, det kunne man visst ikke se på lapraskopi.