November 2024

12 dpo og fremdeles helt blanke tester. Nå er det meste av håp ute her i gården, men jeg venter på endelig blodprøve svar på torsdag. Jeg tror likevel dette er første gang jeg allerede har lagt en plan for ting som skal avklares før jeg setter i gang igjen. Så sånn sett er jeg optimistisk. Jeg VET jo at i min alder må det ofte flere forsøk til, men man begynner jo å tvile når det drøyer på. Er det likevel noe galt?

Dere som har endometriose, hva er symptomene deres? Jeg har lurt på dette en liten stund da jeg begynte å få en del mens smerter i starten av 30-åra. Det er ikke veldig ille, og noen sykluser er mye verre enn andre. Så jeg trodde lenge det var stress. Men leste et sted at man fikk lettere endometriose hvis man ikke har barn? Vet ikke om det stemmer… Men så tok jeg jo endometritest og hadde null i betennelse, og vil vel tro at det hadde slått ut noe der? For er ikke endometriose en betennelsestilstand?

Ønsker alle lykke til med stimulering, ventetid, innsett og ruging! Heier på dere videre fra sidelinjen :Heartred
Så trist at det ikke skulle gå denne gangen. Selv om det fortsatt er håp, så skjønner jeg at det er lettere å ikke bare klamre seg helt 100% fast i håpet men planlegge litt for neste steg. :Heartred Det eneste som skjer er at man forhåpentligvis planlegger noe som ikke blir noe av, men da er jo årsaken til det bare gledelig så det gjør ingenting.

Jeg har endo og det kan gjøre ekstremt(!) vondt når jeg får mensen. Det varierer veldig fra måned til måned, uten at jeg vet hvorfor. Det er besvime-vondt. Fikk kikkhullsoperasjon og de fjernet en del i bekken og på blære, endo er ikke nødvendigvis på forplantningsorganene. Jeg har også tatt endometrietest uten funn på ca samme tidspunkt som jeg opererte for endo. Jeg har også fått laparoskopi uten funn. Litt kult å se inni sin egen livmor, de kjørte rundt med kamera inni der og forklarte. Veldig hyggelige og flotte ansatte på Bærum sykehus! (Jeg fikk først avslag hos Ullevål). Gynekologen ved Hausken sa at jeg har adenomyose, det kunne man visst ikke se på lapraskopi.

Skal ta Gonapeptyl i morgen - erfaringer med den?
Min erfaring er at du burde sette den ganske bestemt inn, da den kan oppleves litt butt på et vis. Håper ikke jeg skremmer deg når jeg sier det, men det er kanskje bedre å være litt forberedt. Første gangen jeg skulle sette den så prøvde jeg å sette den slik jeg satte Gonal-f, og det gikk rett og slett ikke. Så bare gi den et lite ekstra dytt inn, så merker du det ikke. :) Det er selve innholdet som kan svi litt, men det er i verste fall en tiendedel så vondt som å brenne seg på brennesle. Det går veldig fort over. :)

For min del så har jeg hatt den mest positive kontrolltimen til nå. Nå føler jeg meg faktisk veldig optimistisk. Endelig. Kjenner det langt inne at jeg faktisk har litt troen på at det kan gå nå. Slimhinnen var veldig bra sa legen og jeg har hatt eggløsning i går som forventet. Men det mest positive var at hun så INGEN væske i livmor! Det er da en mulighet for at væsken i eggeledern er kapslet inn og ikke lekker ut i livmor som vi har trodd og fryktet.

Skal da sette inn vårt ene lille embryo på onsdag, og om det likevel har kommet noe væske ut i livmor når de sjekker på onsdag så skal de "suge ut" denne først. Jeg vet ikke om jeg er helt delulu, men jeg føler plutselig at dette kan gå...

Så da har jeg innsett samme dag som deg @SnartBabyNå♥️ :nailbiting::Heartpink
Så gode nyheter :Heartred Godt å ha håp!!
Jeg har også innsett samme dag som dere to :happy:

Min erfaring er at du burde sette den ganske bestemt inn, da den kan oppleves litt butt på et vis. Håper ikke jeg skremmer deg når jeg sier det, men det er kanskje bedre å være litt forberedt. Første gangen jeg skulle sette den så prøvde jeg å sette den slik jeg satte Gonal-f, og det gikk rett og slett ikke. Så bare gi den et lite ekstra dytt inn, så merker du det ikke. :) Det er selve innholdet som kan svi litt, men det er i verste fall en tiendedel så vondt som å brenne seg på brennesle. Det går veldig fort over. :)
Og ikke trykk væsken ut for fort, da blir det lett blåmerker :blackeye: jeg fikk meg en fin en på første :wacky:

Så gode nyheter :Heartred Godt å ha håp!!
Jeg har også innsett samme dag som dere to :happy:
Åh så spennende!!:love017 Tenk OM dette går bra for oss alle så kan vi følge hverandre i samme termingruppe også :Heartpink

Jeg har nesten vært litt euforisk i dag. Litt overdrevent. Vet ikke om det er fordi jeg har vært så negativ så lenge og så snudde det så plutselig. Spent på hvordan jeg føler meg i morgen. Cyclogest kan jo tulle litt med humøret og følelsene, så kan jo være litt det òg kanskje.

Sender over en god klem :Heartpink Jeg har aldri noensinne fått en positiv test så jeg spør sikkert dumt; men er virkelig alt håp ute, eller kaaaan det fortsett skje noe der inne? Kan det slå ut på blodprøven selvom du har blanke tester feks?

Jeg syns du er helt rå som klarer å tenke som du gjør. Og jeg håper så inderlig at du får en positiv test asap. :Heartpink
Jeg tror håpet svinner sakte, men sikkert :shy: Jeg tror de fleste får positiv test 10-11-12, men jeg har hørt om noen som ikke fikk før 13/14 dpo. Tror ikke det er så vanlig da? Men jeg tar fortsatt cycglogest, så alt håp er vel ikke ute;)

Så trist at det ikke skulle gå denne gangen. Selv om det fortsatt er håp, så skjønner jeg at det er lettere å ikke bare klamre seg helt 100% fast i håpet men planlegge litt for neste steg. :Heartred Det eneste som skjer er at man forhåpentligvis planlegger noe som ikke blir noe av, men da er jo årsaken til det bare gledelig så det gjør ingenting.

Jeg har endo og det kan gjøre ekstremt(!) vondt når jeg får mensen. Det varierer veldig fra måned til måned, uten at jeg vet hvorfor. Det er besvime-vondt. Fikk kikkhullsoperasjon og de fjernet en del i bekken og på blære, endo er ikke nødvendigvis på forplantningsorganene. Jeg har også tatt endometrietest uten funn på ca samme tidspunkt som jeg opererte for endo. Jeg har også fått laparoskopi uten funn. Litt kult å se inni sin egen livmor, de kjørte rundt med kamera inni der og forklarte. Veldig hyggelige og flotte ansatte på Bærum sykehus! (Jeg fikk først avslag hos Ullevål). Gynekologen ved Hausken sa at jeg har adenomyose, det kunne man visst ikke se på lapraskopi.
Tusen takk for svar :Heartpink Ja, jeg tar en dag av gangen, og så får vi se. Men nå begynner håpet virkelig å forsvinne…

Jeg har ikke så vonde mens-smerter, så jeg tror liksom ikke jeg kan ha det… Jeg besvimer ikke, og kan gå på jobb og alt. Det er ingen leger som har brydd seg om det i det hele tatt når jeg har sagt at jeg har en del mens-smerter. Men jeg regner vel med at hvis man har sammenvoksninger/vev i livmor så kan man se det på hysteroskopi? Eller kan man ikke det?

Også må jeg spørre litt dumt: hva er adenymose? :shy:

Sniker, følger med deg på siden og heier og heier! Jeg har tatt den, men bare for å modne eggene litt ekstra før uttak. Skal du ta den etter innsett?
Ja, for å frigjøre hormoner som påvirker livmorslimhinne, sa legen.

Jeg tror håpet svinner sakte, men sikkert :shy: Jeg tror de fleste får positiv test 10-11-12, men jeg har hørt om noen som ikke fikk før 13/14 dpo. Tror ikke det er så vanlig da? Men jeg tar fortsatt cycglogest, så alt håp er vel ikke ute;)
Det skjønner jeg jo.. :Heartpink Jeg skal håpe så hardt for deg de neste dagene. Når har du testdag med blodprøve? Det er forferdelig å leve sånn i limbo. Selvom du føler håpet er nesten borte, så vil man jo bare ha et tydelig svar slik at du enten kan senke skuldrene litt eller begynne å legge det bak deg og tenke framover.
:smiley-angelic001:Heartpink

Tiden går alt for sagt og bekymringene vokser for hver dag. Er nå 5+3 som er samme dagen som jeg sist hadde SA. Trodde jeg skulle takle det bedre nå, men hjelper ikke på når man har brutale drømmer som skremmer… føles ut som at den ventinga tar aldri slutt og tiden går alt for sakte. Kan man ikke bare legges i koma i noen mnd :smiley-ashamed004

Tusen takk for svar :Heartpink Ja, jeg tar en dag av gangen, og så får vi se. Men nå begynner håpet virkelig å forsvinne…

Jeg har ikke så vonde mens-smerter, så jeg tror liksom ikke jeg kan ha det… Jeg besvimer ikke, og kan gå på jobb og alt. Det er ingen leger som har brydd seg om det i det hele tatt når jeg har sagt at jeg har en del mens-smerter. Men jeg regner vel med at hvis man har sammenvoksninger/vev i livmor så kan man se det på hysteroskopi? Eller kan man ikke det?

Også må jeg spørre litt dumt: hva er adenymose? :shy:
Henger meg litt på denne :) Sammenvoksinger kan i utgangspunktet ikke ses på hysteroskopi, i alle fall med mindre det er erfarne leger som vet hva de leter etter, og sammenvoksingene er helt tydelige der de kikker. MR er bedre, men forutsetter fremdeles erfarne leger som vet hva de leter etter. Som noen nevnte tidligere; endo sitter ikke nødvendigvis bare på reproduksjonsorganene.

Litt ubehag er normalt, men mensen skal egentlig ikke gjøre så vondt, og det er dessverre alt for mange leger som går rundt med de gamle og utdaterte holdningene om at 'jaja, det er vondt å være kvinne, ta en ibux du' :dead:

Henger meg litt på denne :) Sammenvoksinger kan i utgangspunktet ikke ses på hysteroskopi, i alle fall med mindre det er erfarne leger som vet hva de leter etter, og sammenvoksingene er helt tydelige der de kikker. MR er bedre, men forutsetter fremdeles erfarne leger som vet hva de leter etter. Som noen nevnte tidligere; endo sitter ikke nødvendigvis bare på reproduksjonsorganene.

Litt ubehag er normalt, men mensen skal egentlig ikke gjøre så vondt, og det er dessverre alt for mange leger som går rundt med de gamle og utdaterte holdningene om at 'jaja, det er vondt å være kvinne, ta en ibux du' :dead:
Ja, ta en Ibux, sier de, og så får man høre tyve år seinere at det påvirker livmorslimhinne og fruktbarhet. Er så lei meg for dette! Jeg vet jo ikke om det er derfor jeg ikke ble gravid tidligere i livet, men tror det kan være en av grunnene.

(Sorry, hijacker tråden for å rante litt om dustete manneleger!)

Ja, ta en Ibux, sier de, og så får man høre tyve år seinere at det påvirker livmorslimhinne og fruktbarhet. Er så lei meg for dette! Jeg vet jo ikke om det er derfor jeg ikke ble gravid tidligere i livet, men tror det kan være en av grunnene.

(Sorry, hijacker tråden for å rante litt om dustete manneleger!)
Jeg er veldig pro "dustete mannneleger-rants"! Kjør på,få det ut! :gen045

@Museline @Sussti

Takk for tips om Gonapeptyl, det gikk jo helt strålende :cool:

Må bare tenke litt høyt og høre om dere er enige her!

Jeg er på CD20 og hadde innsett av 5-dagers blastocyst i går på CD19. Da er jeg vel 6dpo i dag?

Med tanke på en eventuell termin, betyr ikke det at jeg kan regne «eggløsning» på CD14 og derfor bruke mensen som utgangspunkt for termin, siden IVF-innsetter samsvarer med en regelmessig syklus på 28 dager? Har jeg tenkt riktig?

Må bare tenke litt høyt og høre om dere er enige her!

Jeg er på CD20 og hadde innsett av 5-dagers blastocyst i går på CD19. Da er jeg vel 6dpo i dag?

Med tanke på en eventuell termin, betyr ikke det at jeg kan regne «eggløsning» på CD14 og derfor bruke mensen som utgangspunkt for termin, siden IVF-innsetter samsvarer med en regelmessig syklus på 28 dager? Har jeg tenkt riktig?
Du er 6 dpo i dag. For å regne termin må du legge inn på kalkulator der du kan legge inn unnfangelse og det blir dag 0 for deg :)
På babyverden sin terminkalkulator kan du velge unnfangelse.

Du er 6 dpo i dag. For å regne termin må du legge inn på kalkulator der du kan legge inn unnfangelse og det blir dag 0 for deg :)
På babyverden sin terminkalkulator kan du velge unnfangelse.
Med timingen for innsettet blir vel menstermin og unnfangelsestermin det samme, tror jeg? Hvis jeg ikke har tenkt feil. Skal sjekke i kalkulatorene :)

Back
Topp