November 2024

Trist å høre @30ish :Heartpink ønsker deg lykke til på veien videre og ønsker deg også en fin førjulstid. Vet ikke om du har sett det, men det kom ut en veldig fin film på netflix om historien til IVF. Den var rørende og godt å få gråte litt til den :Heartpink
Den planlegger jeg også å se! Men må finne et tidspunkt for å se den aleine, tror jeg, klarer ikke helt tanken på å se den sammen med noen.

Ja, jeg ble overstimulert denne syklusen. Ble innleggelse i 2 døgn. Drikk masse vann, følg med på fargen på urinen din. :)

Jeg må også vente til januar, fikk 5 embryo på frys.

Dette var mitt første forsøk så alt er veldig nytt, blir spennende med fryseforsøk i januar.
Fint å se deg her igjen! Du hadde ikke innsett denne gangen, ikke sant? Slik jeg har forstått det er vel sjansene for alvorlig overstimulering mye høyere ved innsett og graviditet. Håper det går bedre med deg nå! :Heartred

Fint å se deg her igjen! Du hadde ikke innsett denne gangen, ikke sant? Slik jeg har forstått det er vel sjansene for alvorlig overstimulering mye høyere ved innsett og graviditet. Håper det går bedre med deg nå! :Heartred
Nei, jeg fikk valget, men jeg så på de at å sette inn ikke var lurt, så jeg er glad for at jeg hørte på de. :) Ja ohssen tar mye lenger tid å komme over ved graviditet på grunn av hcgen. Hvordan går det med deg, det nærmer seg innsett nå? Har du hatt fryseforsøk før? Vet du om det er risiko for ohss ved fryseforsøk?

Nei, jeg fikk valget, men jeg så på de at å sette inn ikke var lurt, så jeg er glad for at jeg hørte på de. :) Ja ohssen tar mye lenger tid å komme over ved graviditet på grunn av hcgen. Hvordan går det med deg, det nærmer seg innsett nå? Har du hatt fryseforsøk før? Vet du om det er risiko for ohss ved fryseforsøk?
Innsett i morgen. Har ikke hatt fryseforsøk før, men stimulerer jo ikke eggstokkene, og skal ikke sette Ovitrelle, så tenker sjansene for ohss er minimale. Hadde ultralyd sist uke og da spurte jeg om eggstokkene var tilbake til normal størrelse, og det var de. Fikk ikke sett på skjermen selv, siden de dreiv med opplæring av en turnuslege. Håper jeg får se under innsettet. Veldig spent. Er forkjøla, men regner med det går fint. Mest spent på reisa nå, egentlig, mye vær her i nord nå. Mannen skulle ut og fly i går, men flyet var innstilt.

Tusen takk for fine ord :Heartred Ja, det stemmer. Har hatt 10, 15, 14, 5, 11 og 5 egg ut. De to forsøkene med 5 egg ut har begge blitt avbrutt. De andre har jeg hatt innsett på. Pratet med legen i går og det blir lang protokoll neste gang, men satser på at det blir støttemedisiner også. Jeg heier på deg også og håper du lykkes veldig snart!
Godt å ha en plan videre :Heartred Nyt førjulstiden og ta vare på hverandre, så "ses" vi sikkert i en ny gruppe på nyåret :love017

Innsett i morgen. Har ikke hatt fryseforsøk før, men stimulerer jo ikke eggstokkene, og skal ikke sette Ovitrelle, så tenker sjansene for ohss er minimale. Hadde ultralyd sist uke og da spurte jeg om eggstokkene var tilbake til normal størrelse, og det var de. Fikk ikke sett på skjermen selv, siden de dreiv med opplæring av en turnuslege. Håper jeg får se under innsettet. Veldig spent. Er forkjøla, men regner med det går fint. Mest spent på reisa nå, egentlig, mye vær her i nord nå. Mannen skulle ut og fly i går, men flyet var innstilt.
Jeg håper sånn for deg! Krysser fingrene for pent flyvevær ❤️ på ferskt innsett får man jo se på skjerm, så vil tro man får det på fryseforsøk også. Jeg hadde vel enda pittelitt forstørrede eggstokker på mitt ferskforsøk, men merka absolutt ingenting til noen symptomer på ohss. Trodde ikke man kunne bli overstimulert på fryseforsøk, så det går nok bare fint!

Jeg håper sånn for deg! Krysser fingrene for pent flyvevær ❤️ på ferskt innsett får man jo se på skjerm, så vil tro man får det på fryseforsøk også. Jeg hadde vel enda pittelitt forstørrede eggstokker på mitt ferskforsøk, men merka absolutt ingenting til noen symptomer på ohss. Trodde ikke man kunne bli overstimulert på fryseforsøk, så det går nok bare fint!
Tusen takk! :Heartred Tror heller ikke det er en risiko for ohss :)

Har fått se skjerm de fleste gangene, bortsett fra den ene eggstokken på forrige uttak, og nå på ultralyd sist uke. Skal be om å få se skjermen nå.

Flyværet ser foreløpig bra ut, men mellomlander blant annet i Hammerfest, og der er det ofte vanskelige forhold. Skal puste letta ut når jeg er framme i kveld :Heartred

Hvordan roer dere nervene mellom uttak og innsett? Er så nervevrak og redd for å ende opp med ingenting å sette inn :sorry: Tør nesten ikke tenke på det engang, men klarer ikke tenke på noe annet heller..
Jeg har bodd hos familie de siste gangene, siden vi reiser fra der jeg bor nå til hjembyen min for IVF-en. Det hjelper å ha litt andre rutiner og folk rundt seg. Har blitt invitert på middager og gått på kino og sånn. Tenker det å holde seg litt opptatt og gjøre hyggelige ting som distraherer er viktig :Heartred Men hodet gjør jo som det vil, dessverre. Det er jo utrolig spennende og mye å tenke på :nailbiting:

Nå begynner det endelig å bli litt virkelig for meg at det forhåpentligvis skal settes inn et embryo på onsdag. Men jeg greier ikke å la meg selv tro at det vil gå bra. Har eggløsning i dag og har startet på cycglogest. I morgen har jeg ny UL og jeg krysser alt for at slimhinne og alt ser bra ut mtp innsett.

Legen som hadde UL-kontrollen på torsdag bestemte at de kun skal forsøke å tappe væsken fra egglederen én gang, og det blir mest sannsynlig samme dag som innsett. Dette var for å "irritere" minst mulig og så må vi bare krysse alt for at væsken ikke fylles opp raskere enn det tar for embryoet å feste seg. Noe jeg ikke har troen på.. og så er det jo denne lille sjansen for at embryoet ikke skal overleve opptining. Vårt ene lille dyrebare.

Men tenk om det går...

Håper testen blir sterkere og at dette går veien for deg. Du er ikke alene om å kjenne på de følelsene og vil bare si at jeg forstår deg så godt. Håper dette bare er en dårlig dag og at morgendagen ser lysere ut. Sender deg styrke og en klem :Heartpink
Tusen takk, det er godt når folk forstår, man føler seg så alene i dette her. Jeg får bare krysse fingrene for at det blir bedre i morgen. 10% håp er mer enn 0!

Masse lykke til i morgen! :Heartpink Jeg skal krysse alt og sende gode tanker din vei.

Er det flere som har fått blødninger av Cycogest? Har lest at det kan komme av såre slimhinner. Blødde litt i går og litt mer i dag, det kommer bare på papiret ved toalettetbesøk etter at pillen er satt inn om morgenen.

Er det flere som har fått blødninger av Cycogest? Har lest at det kan komme av såre slimhinner. Blødde litt i går og litt mer i dag, det kommer bare på papiret ved toalettetbesøk etter at pillen er satt inn om morgenen.
Jeg blødde ganske mye, gammelt og nytt, ved mitt første forsøk (som ble til datteren min). Brukte cyclogest. Satser på det er helt ufarlig også for deg :happy:

Da er jeg tilbake fra UL.... 2 fine eggposer men legen vil stimulere videre fordi det er 2 eggposer i tillegg som kunne vurderes når de for mer tid for å vokse. Ny UL på onsdag men uttak likevel på mandag den 1.12. :). Blir uttak på dag 21 (første IVF forsøk var uttak dag 18). Flyttes da til desember :scratch

Da er jeg tilbake fra UL.... 2 fine eggposer men legen vil stimulere videre fordi det er 2 eggposer i tillegg som kunne vurderes når de for mer tid for å vokse. Ny UL på onsdag men uttak likevel på mandag den 1.12. :). Blir uttak på dag 21 (første IVF forsøk var uttak dag 18). Flyttes da til desember :scratch
Krysser fingre for deg for at de to også kan bli med på uttaket :Heartred Flytter deg til desember som ønsket, er sikkert noen som oppretter den gruppa snart :)

Back
Topp