November 2024

Men er akkurat som det gjør vondt i urinrøret, ikke magen :nailbiting:
Alt hovner opp og kan ligge og trykke litt mot blæra, som kan gi sånne smerter. Men jeg ville ringt klinikken. Da jeg hadde uttak, stakk de gjennom blæra for å komme til den ene eggstokken, og da fikk jeg beskjed om å ha lav terskel for å ta kontakt ved ubehag som lignet UVI, så de kunne skrive ut antibiotika i så fall.

Ja, det var det..men hadde en mistanke om at det ville gå slik etter uttaket. Både befruktning og modning av egg. Spermen er helt fin, vi har nylig hatt dna-fragmenteringstest også på den. Faktisk ringte legen meg for en liten stund siden også, og sa at de vet ikke helt hva som er problemet..om det kan være en dårlig match på meg og mannen eller noe..men som også er rart siden vi har et barn fra før. Men de har ikke gitt oss opp og vil prøve igjen så snart vi ønsker :Heartred
Det kan jo variere endel fra syklus til syklus. Tittet litt i dagboka di, og ser at du har jo hatt flere forsøk med flere egg ut. Kanskje var dere veldig uheldige med en dårlig syklus denne gangen? Med støttemedisinene, dobbel trigger kombinert med en annen syklus enn denne kan gi et helt annet resultat :Heartred Dere har jo et barn fra før, som er veldig positivt. Jeg heier videre på deg!

Jeg skal utredes litt mer for å finne ut hvorfor embryoene ikke fester seg, så nå blir det pause fra IVF til over nyåret. Tror det blir godt for psyken også, få henta seg litt inn så jeg er klar for en ny runde. Masse lykke til alle sammen på reisene deres :Heartpink

Kan jeg spørre hvordan du skal utredes for dette? Er samme problemstilling her.. Masse lykke til :Heartred

Kan jeg spørre hvordan du skal utredes for dette? Er samme problemstilling her.. Masse lykke til :Heartred
I første omgang skal jeg inn til en spesialist på endometriose (fikk påvist litt endometriose etter laparoskopi i 2020), for å høre om han tenker at dette kan være årsaken. Vet ikke hvilke tester eller prøver han vil ta. Legen snakket om at man kunne prøve å «slå ut» hormonsystem for så å bygge den opp, dette kunne dempe inflammasjonsprosessen mtp endometriose. Vet ikke helt hva det innebærer. Vi har snakka om å prøve klexane og prednisolon neste gang, for å øke blodsirkulasjonen i livmoren og evt dempe en pågående inflammasjon.
Dersom ikke det fører frem til noe så skal jeg vurdere ERA test. Tror uansett jeg skal bestille en time for second opinion, enten hos Hausken eller medicus.
Har du andre tanker eller forslag så tas det gjerne i mot :Heartpink
Hvordan ser veien din ut videre?

Fikk meg et sjokk når jeg skulle sette inn kveldens cyclogest. Fisket ut en dott som legen brukte for å stoppe blødning på uttaksdagen. I alle dager??! Den har ligget der i flere dager nå.. Hva om det er flere der som jeg ikke når tak i, og TSS? Og det kan jo ikke være bra for miljøet før innsett :(

I første omgang skal jeg inn til en spesialist på endometriose (fikk påvist litt endometriose etter laparoskopi i 2020), for å høre om han tenker at dette kan være årsaken. Vet ikke hvilke tester eller prøver han vil ta. Legen snakket om at man kunne prøve å «slå ut» hormonsystem for så å bygge den opp, dette kunne dempe inflammasjonsprosessen mtp endometriose. Vet ikke helt hva det innebærer. Vi har snakka om å prøve klexane og prednisolon neste gang, for å øke blodsirkulasjonen i livmoren og evt dempe en pågående inflammasjon.
Dersom ikke det fører frem til noe så skal jeg vurdere ERA test. Tror uansett jeg skal bestille en time for second opinion, enten hos Hausken eller medicus.
Har du andre tanker eller forslag så tas det gjerne i mot :Heartpink
Hvordan ser veien din ut videre?
Når du sier 'litt' endometriose, har du fått noen forklaring på hvor eller hvor utbredt den er? For både betennelsen i seg selv kan skape problemer, for ikke å nevne sammenvoksinger og lignende som kan ødelegge, og det er veldig lite man kan gjøre med medisiner, her er det kirurgisk fjerning av endometrioseev som er gullstandard.

Jeg fikk påvist endometriose (i svært alvorlig grad riktignok) for godt og vel et år siden, etter flere år med beskjed om at det ikke var noe som helst galt med meg. Det viste seg blant annet at begge egglederne var ødelagte og fulle av væske, livmor var bøyd, bretta og fastgrodd i både bukvegg og tarm, i tillegg til sammenvoksinger og betent vev i hele buken fra bekkenet opp til lungene. Så selv om det bare er litt akkurat nå, kan det skape utrolig mye krøll likevel, spesielt på sikt. Ville bedt om en ny vurdering med MR og kvalifiserte spesialister som kan analysere bildene (mange vet ikke hva de skal se etter, og klarer ikke å kjenne igjen endometriose ever på bildene)

Håper det ordner seg for deg ♥️

Back
Topp