November 2024

Shit, det har jeg helt glemt. COMET må du ta hos Hausken, det er de som er ledende! Mener det var noen som skrev det her, at Hausken både er billigere men også kan gjennomføre testen på klinikken, noe som er tusen ganger bedre fordi sæden ikke trenger å fryses ned og så fraktes over landegrenser. Ta dette med en klype salt, jeg er veldig trøtt. Kanskje noen her vet hva jeg snakker om? Jeg var bare så overrasket over hvem vi skulle ha gått til, for Hausken er kjent for å være dyr(est).

Mulig jeg blander med endometrietest. Det var her på forumet det ble diskutert, og det er ikke så lenge siden heller. Kanskje siste måneden. Eller var det på KG?

Nå angrer jeg på at jeg sa noe, for jeg forvirrer meg selv her jeg skriver i halvsøvne. Men verdt å sjekke ut. Kanskje ringe de ulike klinikkene for å høre? Det gjorde ikke vi, jeg trodde alle gjorde det samme.
Hehe, det er vel bare Hausken og Medicus som gjennomfører COMET-testen, så må være en av de ja :hilarious: :hilarious: Skal undersøke litt her på forumet og ringe begge klinikkene i morgen tror jeg :)

Da kom TR gitt, spent på å høre om ny behandlingsplan av Porsgrunn! Lykke til til resten, og så sees vi i desember-gruppa noen :Heartred

Jeg heier på dere fra sidelinjen, er nå lagt inn på sykehus med ohss. Holdt på å gråte da de trillet meg forbi føden..og UL rommene der. Håper det går på første forsøk for deg :Heartpink :happy093.
Uff, masse god bedring Honu :Heartred Håper du slipper å være lenge på sykehuset og at du blir raskt i bedre form!

I dag, 7dpo har jeg null symptomer.
Alle gangene jeg har vært gravid så har jeg hatt murring og stråling nedover i beina fra innsett til positiv test. I går på kvelden hadde jeg skikkelig såre pupper og sviing i livmor, i dag har jeg ingenting. Nå har jeg mistet alle ganger tidligere når jeg har merket mye også, så kanskje det er et godt tegn at jeg ikke merker noe nå? Men det føles ikke godt...

Så er jeg dum da, Googler og leser at for mye progesteron har påvirke implantasjonen. Jeg hadde 152nmol/L dagen etter innsett. Max dagen for innsett, i følge amerikanske sider, ligger på 80... Jeg hadde nok for høyt progesteron ved innsett.

Og så tar jeg østrogen for å gi slimhinnen litt støtte ettersom den pleier å være litt tynn (nederste grense) og jeg leste i går at østrogen forhindrer implantasjon...

Dårlig dag i dag. Denne ventetiden er så grusom.
Både østrogen og progesteron gis ved innsett under fryseforsøk, og hvis begge disse ville påvirket resultatet negativt, så ville ikke klinikken ha skrevet det ut som behandling. Jeg tenker vi må stole på at de gjør det de skal. Progesteron gis rutinemessig etter innsett og fram til uke 10 for å forebygge spontanabort. Jeg klarer ikke tro at det skal forhindre egget i å feste seg.

Jeg har fått beskjed om å ta både østrogen og progesteron fram til en eventuell uke 10 i svangerskapet. Har historikk med flere kjemiske graviditeter og en MA i uke 9.

Både østrogen og progesteron gis ved innsett under fryseforsøk, og hvis begge disse ville påvirket resultatet negativt, så ville ikke klinikken ha skrevet det ut som behandling. Jeg tenker vi må stole på at de gjør det de skal. Progesteron gis rutinemessig etter innsett og fram til uke 10 for å forebygge spontanabort. Jeg klarer ikke tro at det skal forhindre egget i å feste seg.

Jeg har fått beskjed om å ta både østrogen og progesteron fram til en eventuell uke 10 i svangerskapet. Har historikk med flere kjemiske graviditeter og en MA i uke 9.
Med vår historie er det vanskelig å stole på legene rett og slett. Jeg går til psykolog for å takle alt som har skjedd og som skjer og hun er sjokkert over hvor mye rot det er mulig å gjøre. Så det er ikke irrasjonelt å tvile, selv om jeg forstår at det kan virke sånn.

Senest forrige forsøk gjorde legene en stor feil som er umulig å forstå. De ville sette eggløsningssprøyten tre dager for tidlig, jeg måtte selv be om en second opinion og si ifra om at det ikke var riktig tidspunkt. Og sprøyten ble altså flyttet tre hele dager. Det er mye. Altså eggløsningssprøyte, den absolutt alle tar i alle ferske stimuleringer. Ingen fertilitetslege er ukjent med den akkurat. En fetilitetslege må vite når den skal settes.

Back
Topp