November 2024

Shit, det har jeg helt glemt. COMET må du ta hos Hausken, det er de som er ledende! Mener det var noen som skrev det her, at Hausken både er billigere men også kan gjennomføre testen på klinikken, noe som er tusen ganger bedre fordi sæden ikke trenger å fryses ned og så fraktes over landegrenser. Ta dette med en klype salt, jeg er veldig trøtt. Kanskje noen her vet hva jeg snakker om? Jeg var bare så overrasket over hvem vi skulle ha gått til, for Hausken er kjent for å være dyr(est).

Mulig jeg blander med endometrietest. Det var her på forumet det ble diskutert, og det er ikke så lenge siden heller. Kanskje siste måneden. Eller var det på KG?

Nå angrer jeg på at jeg sa noe, for jeg forvirrer meg selv her jeg skriver i halvsøvne. Men verdt å sjekke ut. Kanskje ringe de ulike klinikkene for å høre? Det gjorde ikke vi, jeg trodde alle gjorde det samme.
Hehe, det er vel bare Hausken og Medicus som gjennomfører COMET-testen, så må være en av de ja :hilarious: :hilarious: Skal undersøke litt her på forumet og ringe begge klinikkene i morgen tror jeg :)

Jeg heier på dere fra sidelinjen, er nå lagt inn på sykehus med ohss. Holdt på å gråte da de trillet meg forbi føden..og UL rommene der. Håper det går på første forsøk for deg :Heartpink :happy093.
Uff, masse god bedring Honu :Heartred Håper du slipper å være lenge på sykehuset og at du blir raskt i bedre form!

I dag, 7dpo har jeg null symptomer.
Alle gangene jeg har vært gravid så har jeg hatt murring og stråling nedover i beina fra innsett til positiv test. I går på kvelden hadde jeg skikkelig såre pupper og sviing i livmor, i dag har jeg ingenting. Nå har jeg mistet alle ganger tidligere når jeg har merket mye også, så kanskje det er et godt tegn at jeg ikke merker noe nå? Men det føles ikke godt...

Så er jeg dum da, Googler og leser at for mye progesteron har påvirke implantasjonen. Jeg hadde 152nmol/L dagen etter innsett. Max dagen for innsett, i følge amerikanske sider, ligger på 80... Jeg hadde nok for høyt progesteron ved innsett.

Og så tar jeg østrogen for å gi slimhinnen litt støtte ettersom den pleier å være litt tynn (nederste grense) og jeg leste i går at østrogen forhindrer implantasjon...

Dårlig dag i dag. Denne ventetiden er så grusom.
Både østrogen og progesteron gis ved innsett under fryseforsøk, og hvis begge disse ville påvirket resultatet negativt, så ville ikke klinikken ha skrevet det ut som behandling. Jeg tenker vi må stole på at de gjør det de skal. Progesteron gis rutinemessig etter innsett og fram til uke 10 for å forebygge spontanabort. Jeg klarer ikke tro at det skal forhindre egget i å feste seg.

Jeg har fått beskjed om å ta både østrogen og progesteron fram til en eventuell uke 10 i svangerskapet. Har historikk med flere kjemiske graviditeter og en MA i uke 9.

Både østrogen og progesteron gis ved innsett under fryseforsøk, og hvis begge disse ville påvirket resultatet negativt, så ville ikke klinikken ha skrevet det ut som behandling. Jeg tenker vi må stole på at de gjør det de skal. Progesteron gis rutinemessig etter innsett og fram til uke 10 for å forebygge spontanabort. Jeg klarer ikke tro at det skal forhindre egget i å feste seg.

Jeg har fått beskjed om å ta både østrogen og progesteron fram til en eventuell uke 10 i svangerskapet. Har historikk med flere kjemiske graviditeter og en MA i uke 9.
Med vår historie er det vanskelig å stole på legene rett og slett. Jeg går til psykolog for å takle alt som har skjedd og som skjer og hun er sjokkert over hvor mye rot det er mulig å gjøre. Så det er ikke irrasjonelt å tvile, selv om jeg forstår at det kan virke sånn.

Senest forrige forsøk gjorde legene en stor feil som er umulig å forstå. De ville sette eggløsningssprøyten tre dager for tidlig, jeg måtte selv be om en second opinion og si ifra om at det ikke var riktig tidspunkt. Og sprøyten ble altså flyttet tre hele dager. Det er mye. Altså eggløsningssprøyte, den absolutt alle tar i alle ferske stimuleringer. Ingen fertilitetslege er ukjent med den akkurat. En fetilitetslege må vite når den skal settes.

Med vår historie er det vanskelig å stole på legene rett og slett. Jeg går til psykolog for å takle alt som har skjedd og som skjer og hun er sjokkert over hvor mye rot det er mulig å gjøre. Så det er ikke irrasjonelt å tvile, selv om jeg forstår at det kan virke sånn.

Senest forrige forsøk gjorde legene en stor feil som er umulig å forstå. De ville sette eggløsningssprøyten tre dager for tidlig, jeg måtte selv be om en second opinion og si ifra om at det ikke var riktig tidspunkt. Og sprøyten ble altså flyttet tre hele dager. Det er mye. Altså eggløsningssprøyte, den absolutt alle tar i alle ferske stimuleringer. Ingen fertilitetslege er ukjent med den akkurat. En fetilitetslege må vite når den skal settes.
Wow! Da skjønner jeg at prosessen er vanskelig for deg :Heartred Dette ville jeg tatt opp med klinikken, og spurt dem om hvorfor du får østrogen og progesteron i din behandlingsplan hvis du er usikker på om det er riktig i ditt tilfelle.

Jeg har blitt så forkjøla! :sad010 Håper det ikke er covid, og håper det går fort over. Har innsett på mandag og vil så gjerne gi det egget de aller beste sjansene. Vet ikke om jeg tør teste for covid engang. Kan det ødelegge for innsett?

Jeg har blitt så forkjøla! :sad010 Håper det ikke er covid, og håper det går fort over. Har innsett på mandag og vil så gjerne gi det egget de aller beste sjansene. Vet ikke om jeg tør teste for covid engang. Kan det ødelegge for innsett?
Jeg var veldig forkjøla ved innsett (fortsatte å hoste i flere uke etterpå) også og det gikk bra. Har lest om folk som får omgangssyke ved innsett og det går også bra.

Men tror jeg leste et sted at det var greit å unngå feber etter innsett, så du kan kanskje monitorere dette litt? Det skal være trygt å ta paracet etter innsett for å dempe fever

Og god bedring :Heartred :Heartred

Jeg var veldig forkjøla ved innsett (fortsatte å hoste i flere uke etterpå) også og det gikk bra. Har lest om folk som får omgangssyke ved innsett og det går også bra.

Men tror jeg leste et sted at det var greit å unngå feber etter innsett, så du kan kanskje monitorere dette litt? Det skal være trygt å ta paracet etter innsett for å dempe fever
Du ble gravid selv om du var forkjøla? Eller du fikk lov til å sette inn selv om du var forkjøla?

Du ble gravid selv om du var forkjøla? Eller du fikk lov til å sette inn selv om du var forkjøla?
Satt inn og ble gravid til tross for forkjølelse (nå i oktober). Jeg sa ikke ifra om at jeg var forkjøla så vet ikke om jeg hadde fått "lov", men ihvertfall på St Olavs har de pleid å si at vanlig sykdom ikke skal påvirke noe (bortsett fra påvirkning av feber på mannens sædkvalitet).

Jeg hadde corona ved mitt forrige innsett. Ble gravid, 32 uker nå. Jeg visste ikke at det var corona før på kvelden etter innsettet, når jeg ble kjempesyk med feber. Trodde jeg bare var forkjølet eller allergisk.

Første gang jeg hadde innsett ble jeg syk rett etterpå, feber og halsbetennelse. Gravid da også.

Fikk bare beskjed om å passe på at feberen ikke ble for høy, og å ta paracet om den ble for høy (så måtte ta det begge gangene). Det ødelegger ellers ikke for innsett om du er syk.

Jeg har blitt så forkjøla! :sad010 Håper det ikke er covid, og håper det går fort over. Har innsett på mandag og vil så gjerne gi det egget de aller beste sjansene. Vet ikke om jeg tør teste for covid engang. Kan det ødelegge for innsett
Den ene gangen jeg ble gravid på Riksen (kjemisk) var jeg forkjøla og nøs og hostet som en gal. Alle andre gangene var forsøkene helt negative. Så er kanskje bra? Men høy feber er nok ikke det beste, hadde nok tatt Paracet.

Det kan nok kanskje være noe i det å bli forkjølet, hørt om flere som har blitt gravide når de har vært småsyke. Kan jo kanskje ha noe med at hvis kroppen jobber med å motarbeide forkjølelsesvirus så har den ikke «tid» til å kaste ut embryoet :hilarious: Men det er nok sikkert lurt å unngå høy feber, ja.

Jeg fortsetter å ha små kramper i livmorsområdet, og sover 9-10 timer. Dette har jeg ikke opplevd tidligere, så jeg hååååper det er et godt tegn. Det føles som om livmor står i spenn, akkurat som den blir tøyd og strukket på. Litt som mensen, men likevel ikke helt. Andre som har kjent lignende? Det har vært sånn siden kvelden etter innsett.

Klarte ikke å holde meg, så jeg tok en test idag (8dpo). Den var jo selvfølgelig blank (hadde ikke forventet noe annet egentlig), men nå er jeg tom for strimmeltester så da må jeg ut på jakt imorgen. Hvilke tester bruker dere andre om dagen? Jeg har brukt makesure, men har hørt en del kritikk om dem i det siste. Noen andre anbefalinger?

Jeg fortsetter å ha små kramper i livmorsområdet, og sover 9-10 timer. Dette har jeg ikke opplevd tidligere, så jeg hååååper det er et godt tegn. Det føles som om livmor står i spenn, akkurat som den blir tøyd og strukket på. Litt som mensen, men likevel ikke helt. Andre som har kjent lignende? Det har vært sånn siden kvelden etter innsett.

Klarte ikke å holde meg, så jeg tok en test idag (8dpo). Den var jo selvfølgelig blank (hadde ikke forventet noe annet egentlig), men nå er jeg tom for strimmeltester så da må jeg ut på jakt imorgen. Hvilke tester bruker dere andre om dagen? Jeg har brukt makesure, men har hørt en del kritikk om dem i det siste. Noen andre anbefalinger?
Hååååper for deg på positiv test veldig snart nå :Heartred Jeg tror make sure er det beste alternativet hvis du skal kjøpe i butikk. Ellers er jeg ganske fornøyd med babyplan, men de må bestilles på nett.

God bedring! :Heartred Og som andre skriver her så tror jeg absolutt ikke det er dårligere sjangser med å være syk rundt innsett :)

Back
Topp