November 2024

Jeg heier på dere fra sidelinjen, er nå lagt inn på sykehus med ohss. Holdt på å gråte da de trillet meg forbi føden..og UL rommene der. Håper det går på første forsøk for deg :Heartpink :happy093.
Off kjære deg :Heartpink Skjønner deg SÅ godt. Da jeg våknet etter den mislykkede egglederoperasjonen min så la de meg på samme obs-rom som ei som nettopp hadde hatt keisersnitt og de trillet den nye fine babyen inn og ut til henne. Det ble til slutt altfor vanskelig for meg. Forstår så godt hvor vondt det føles. Håper du kommer deg raskt og ikke har for mye vondter :Heartpink Du er råsterk.

Takk for svar :D
På UNN fikk jeg forklart at ny syklus ikke starter før etter «avbruddsblødning» og så på mensen som kommet etter den, fordi den første blødninga som kommer etter forsøket ikke er en «ekte» mens.

Jeg heier på dere fra sidelinjen, er nå lagt inn på sykehus med ohss. Holdt på å gråte da de trillet meg forbi føden..og UL rommene der. Håper det går på første forsøk for deg :Heartpink :happy093.
Ånei! God bedring til deg, håper de tar veldig godt vare på deg! :Heartred Hold oss oppdaterte om du klarer. Varme tanker!

Hei damer! Jeg hadde første dag i siste mens 18. okt. Og innsett 7. nov. Syklus appen min sier at jeg er 4+6 i dag, men om jeg skal regne ut i fra 7. nov. Så er jeg 4+4? Satt inn en blastocyst som var 5 dager gammel.

Noen som kan hjelpe meg med å bli klokere :smiley-ashamed004 klinikken sa jeg skulle gi beskjed nå til lørdag som jeg regner med skal være 5+0. Men blir ikke klok. Trodde siste mens hadde noe å si på min syklus lengde osv.

Masse god bedring! Håper du kommer deg fort på beina igjen og tar vare på deg selv :Heartred

Off kjære deg :Heartpink Skjønner deg SÅ godt. Da jeg våknet etter den mislykkede egglederoperasjonen min så la de meg på samme obs-rom som ei som nettopp hadde hatt keisersnitt og de trillet den nye fine babyen inn og ut til henne. Det ble til slutt altfor vanskelig for meg. Forstår så godt hvor vondt det føles. Håper du kommer deg raskt og ikke har for mye vondter :Heartpink Du er råsterk.
Huff, ja det er ikke lett å se det man ønsker seg så mye så rett foran seg ❤️ håper det går bra med deg også og at du har gullegget og får din egen baby om ikke så alt for lenge :Heartpink :flower det fortjener du virkelig!

Ånei! God bedring til deg, håper de tar veldig godt vare på deg! :Heartred Hold oss oppdaterte om du klarer. Varme tanker!
Tusen takk :Heartpink ja det skal jeg. Skal legge ut litt om symptomer og slikt også sånn at om det skulle skje noen andre så vet de litt mer hva man skal følge med på. Syns det står veldig lite på nett, og fikk veldig lite info fra klinikken.

Hei damer! Jeg hadde første dag i siste mens 18. okt. Og innsett 7. nov. Syklus appen min sier at jeg er 4+6 i dag, men om jeg skal regne ut i fra 7. nov. Så er jeg 4+4? Satt inn en blastocyst som var 5 dager gammel.

Noen som kan hjelpe meg med å bli klokere :smiley-ashamed004 klinikken sa jeg skulle gi beskjed nå til lørdag som jeg regner med skal være 5+0. Men blir ikke klok. Trodde siste mens hadde noe å si på min syklus lengde osv.
Regnestykket med hvor langt man er på vei kan bli feil med å regne fra siste mens, for da tar termin kalkulator utgangspunkt i at eggløsning var på syklusdag 14, og det er den jo ikke alltid ☺️ Men det er dette som brukes for alle som ikke tar ivf, for det blir sånn ca riktig for de fleste. Men med ivf vet vi jo nøyaktig når befruktning skjedde.
Du var 2+5 dagen for innsett, så det stemmer at du er 5+0 nå på lørdag :love017

Takk søte deg @Skogsjente :Heartpink håper jeg slipper en runde til med stimulering ja :hungover:. Hva er planen videre for deg?
Sannsynligvis slipper du det, med 5 stk er det veldig gode sjangser for at (minst) en av de kan bli et barn :Heartred

Her blir det mer utredning før vi går videre med innsett igjen. Skal ta utredningen som det offentlige tilbyr for habituell abort og skal også ta endometrietest hos Aleris. Mannen skal også ta COMET test for å sjekke DNA på spermiene. Så innstiller meg på å gå inn i en rolig førjulstid med å (forsøke) å legge vekk tankene på ivf litt og godta at det blir pause en liten stund nå. Så håper jeg at vi får et innsett igjen i februar kanskje.

Huff, ja det er ikke lett å se det man ønsker seg så mye så rett foran seg ❤️ håper det går bra med deg også og at du har gullegget og får din egen baby om ikke så alt for lenge :Heartpink :flower det fortjener du virkelig!
Håper det samme for deg :love2 takk søte deg.

Regnestykket med hvor langt man er på vei kan bli feil med å regne fra siste mens, for da tar termin kalkulator utgangspunkt i at eggløsning var på syklusdag 14, og det er den jo ikke alltid ☺️ Men det er dette som brukes for alle som ikke tar ivf, for det blir sånn ca riktig for de fleste. Men med ivf vet vi jo nøyaktig når befruktning skjedde.
Du var 2+5 dagen for innsett, så det stemmer at du er 5+0 nå på lørdag :love017
Takk for svar :Heartred

Jeg måtte ta et par dager å regroupe og samle tankene sammen med samboeren. Nå er hodet litt på plass igjen.

Først; Så utrolig spennende og oppløftende å lese om dere som får positive tester! :love7
Og samtidig vondt å lese om dere som det ikke går veien for denne runden :Heartpink Jeg tenker på dere alle.

For vår del så har vi ikke fått noe svar fra riksen og har UL-kontroll i morgen. Vi har landet på at vi skal gi dette embryoet et forsøk som planlagt nå til uka på riksen. Vi skal ta opp (men roligere enn planlagt) hva vi syns om behandlingen vi har fått i morgen. Spesielt mtp operasjonen jeg aldri skulle hatt og mangelen på medisinering og tiltak for å maksimere sjansen vår. Men vi vil sette inn embryoet nå likevel.
Og når den negative testen kommer om noen uker så kan vi legge dette bak oss og vite at vi ihvertfall gjorde det VI kunne. Og så gå videre privat med nytt uttak. For det skal være mulig å få ut flere egg. Spesielt om vi får bedre hjelp og behandlingsopplegg.

Etter uttaket sist så følte jeg så sterkt at dette ene embryoet var "it". Fikk bare ut tre hvor kun dette ble befruktet og overlevde og utviklet seg "perfekt". Jeg skal prøve å tenke at det fortsatt kan være tilfellet og at forholdene i livmora ikke er for ille nå. Det kan jo hende...

Nå som jeg har hentet meg inn litt igjen så gleder jeg meg til å lese og følge med på dere alle her inne igjen :happy: Det gir mye.

Lykke og kjærlighet til dere alle :Heartpink
Det er godt å lese at det går bedre med deg, og det er mye som føles lettere når man får samlet seg om en tydelig plan fremover. Jeg synes det høres ut som at dere har landet på en god plan for dere :Heartred Og jeg tror du har helt rett med tanke på at det finnes flere gode egg der inne:Heartred Jeg har i flere runder kun fått en blastocyst som utviklet seg slik det skulle, og følt at dette umulig kunne gå for prisen på et uttak er så mye høyere enn om jeg hadde fått mange på frys. Men når jeg plutselig fikk to blastocyster på sist uttak, så tenker jeg at dette er ikke nødvendigvis slik at det kun går nedover og eggene blir dårligere og dårligere. Det føles håpløst, helt til det ikke gjør det lenger. Jeg håper på den følelsen for deg også!

Dette var vondt å lese! Håper virkelig at det gir seg fort og at du ikke har altfor mye smerter:Heartred

@KaosFjellVind @Museline @BegynteIVF2021

Jeg er også 7dpo! Prøver å ikke tenke veldig mye på det, men både natt til tirsdag og natt til idag har jeg vært ustyrtelig trøtt. Jeg har lagt meg kl 21, og sovet i 9-10 timer. Jeg kjenner også en type «tyngde» i livmorsområdet, men det kan likeså godt være innbilning :smiley-ashamed004 Man kjenner jo veldig etter og henger seg opp i alt. Jeg drømmer voldsomt mye, men det er egentlig ikke så unormalt for meg:hilarious: Litt i overkant livlig fantasi. Og så har jeg vært tørst. Mer enn vanlig. Flere ganger om dagen må jeg stoppe opp og ta meg både ett og to glass vann.

Så, alt i alt- en drøss med diffuse symptomer som kan bety noe eller være mitt overfokus på symptomer. Det er jo strengt tatt ikke mye som egentlig kan merkes på dette tidspunktet. Jeg tror ikke jeg skal teste før 10dpo, men vi får se om jeg ikke sprekker før. Det har skjedd tidligere:angelic:

@BegynteIVF2021 Jeg skjønner så godt hva du mener! Jeg var egentlig helt rolig på graderingen til embryo, men så begynte jeg å lese og så stressa jeg meg selv ut. Men samtidig så vet jeg jo at det er absolutt ingenting jeg kan gjøre med det og da har jeg bestemt meg for å slippe bekymringene fra meg, og slippe kontrollen. Selvom det ikke er like stor sannsynlighet med en lavere gradering er det fortsatt mulig. Og uansett utfall så kan jeg ikke gjøre noe med det nå. Enten så går det eller så går det ikke:Heartred Og så er det lov å håpe at det går:happy:

Sannsynligvis slipper du det, med 5 stk er det veldig gode sjangser for at (minst) en av de kan bli et barn :Heartred

Her blir det mer utredning før vi går videre med innsett igjen. Skal ta utredningen som det offentlige tilbyr for habituell abort og skal også ta endometrietest hos Aleris. Mannen skal også ta COMET test for å sjekke DNA på spermiene. Så innstiller meg på å gå inn i en rolig førjulstid med å (forsøke) å legge vekk tankene på ivf litt og godta at det blir pause en liten stund nå. Så håper jeg at vi får et innsett igjen i februar kanskje.
Kanskje vi sees i neste gruppe da :happy: så får vi følge med de andre her i november gruppa i ventetiden :Heartpink

Det er godt å lese at det går bedre med deg, og det er mye som føles lettere når man får samlet seg om en tydelig plan fremover. Jeg synes det høres ut som at dere har landet på en god plan for dere :Heartred Og jeg tror du har helt rett med tanke på at det finnes flere gode egg der inne:Heartred Jeg har i flere runder kun fått en blastocyst som utviklet seg slik det skulle, og følt at dette umulig kunne gå for prisen på et uttak er så mye høyere enn om jeg hadde fått mange på frys. Men når jeg plutselig fikk to blastocyster på sist uttak, så tenker jeg at dette er ikke nødvendigvis slik at det kun går nedover og eggene blir dårligere og dårligere. Det føles håpløst, helt til det ikke gjør det lenger. Jeg håper på den følelsen for deg også!
Du er så god :Heartpink og du har helt rett. Jeg skal komme meg "opp på hesten" igjen. Jeg fikk faktisk en melding på helsenorge nå kveld fra en av legene. Hun hadde lest den siste meldingen min (den jeg kopierte inn her i tråden før jeg sendte den på søndag) hvor jeg tok opp hva som bekymret meg og at jeg ikke føler de leser journalen min og gjør det de kan. Hun skrev "takk for en velformulert og informativ melding" og at hun forsto og de etter å ha sett på UL i morgen skal "forsøke å legge en plan for å optimalisere forsøket best mulig". Jeg ble først veldig positivt overrasket, selvom jeg først fikk svar nå kun et halvt døgn før UL-timen. Men som ei venninne sa så er jo dette det minste man burde forvente. Nå forbereder jeg meg på at de skal si i morgen at jeg hadde rett ang alle medisiner og evt tapping av væsken i eggleder så det blir utsatt igjen. Det kommer til å føles utrolig frustrerende når jeg har forsøkt å si ifra i så lang tid. Hva enn de kommer til å planlegge så håper jeg de/vi rekker det nå før det er for sent denne syklusen. Grugleder meg til i morgen..

Over til noe mer positivt :woot:; Når har du testdag? Når jeg leser de symptomene du beskriver så høres det jo ut som mer enn bare innbilning, syns jeg :love7

Dette virker meget fornuftig!!! Vet at det er frustrerende å vente og vente ig vente litt til, men herregud så viktig det er å få svar også, det er verdt det!
Jeg skulle ønske noen hadde tipset oss om både DNA/COMET og endometrietest (på Aleris!!) før vi gjennomførte alle offentlige forsøk og svindyre privatforsøk som bare har ført med seg negativitet og aborter. Mannen hadde 2% frisk sæd! = nærmest steril. Har du også fått undersøkt om du har endometriose/ekstra hinne i livmor/muskelknuter? Jeg fikk hysteroskopi gjennomført og heldigvis så alt bra ut, men glad for at det ble sjekket etter mange tap. Bare et tips.

Dette virker meget fornuftig!!! Vet at det er frustrerende å vente og vente ig vente litt til, men herregud så viktig det er å få svar også, det er verdt det!
Jeg skulle ønske noen hadde tipset oss om både DNA/COMET og endometrietest (på Aleris!!) før vi gjennomførte alle offentlige forsøk og svindyre privatforsøk som bare har ført med seg negativitet og aborter. Mannen hadde 2% frisk sæd! = nærmest steril. Har du også fått undersøkt om du har endometriose/ekstra hinne i livmor/muskelknuter? Jeg fikk hysteroskopi gjennomført og heldigvis så alt bra ut, men glad for at det ble sjekket etter mange tap. Bare et tips.
Tusen takk for at du deler! :Heartred Utrolig kjipt at mannen din fikk såpass med utslag på COMET-testen. Men også fint, for da vet man jo hva man kan gjøre for å likevel få barn sammen. Her er vi begge åpne for å bruke donor hvis det er nødvendig. Tok dere COMET på Medicus? Virker som de er ledende på denne testen?
Har ikke undersøkt mht endometriose, men har ingen av symptomene. Har ikke tatt hysteroskopi, men jeg mister alltid veldig tidlig, det går galt allerede i uke 4-5, så jeg har tenkt at muskelknuter/skillevegg ikke kan være årsaken til så tidlig SA.
Ser at dere har en lang historie bak dere, håper veldig for dere på dette forsøket :Heartred

Tusen takk for at du deler! :Heartred Utrolig kjipt at mannen din fikk såpass med utslag på COMET-testen. Men også fint, for da vet man jo hva man kan gjøre for å likevel få barn sammen. Her er vi begge åpne for å bruke donor hvis det er nødvendig. Tok dere COMET på Medicus? Virker som de er ledende på denne testen?
Har ikke undersøkt mht endometriose, men har ingen av symptomene. Har ikke tatt hysteroskopi, men jeg mister alltid veldig tidlig, det går galt allerede i uke 4-5, så jeg har tenkt at muskelknuter/skillevegg ikke kan være årsaken til så tidlig SA.
Ser at dere har en lang historie bak dere, håper veldig for dere på dette forsøket :Heartred
Shit, det har jeg helt glemt. COMET må du ta hos Hausken, det er de som er ledende! Mener det var noen som skrev det her, at Hausken både er billigere men også kan gjennomføre testen på klinikken, noe som er tusen ganger bedre fordi sæden ikke trenger å fryses ned og så fraktes over landegrenser. Ta dette med en klype salt, jeg er veldig trøtt. Kanskje noen her vet hva jeg snakker om? Jeg var bare så overrasket over hvem vi skulle ha gått til, for Hausken er kjent for å være dyr(est).

Mulig jeg blander med endometrietest. Det var her på forumet det ble diskutert, og det er ikke så lenge siden heller. Kanskje siste måneden. Eller var det på KG?

Nå angrer jeg på at jeg sa noe, for jeg forvirrer meg selv her jeg skriver i halvsøvne. Men verdt å sjekke ut. Kanskje ringe de ulike klinikkene for å høre? Det gjorde ikke vi, jeg trodde alle klinikkene gjorde det lik test.

Last edited:
Back
Topp