Ulempen med eksperter er at de gjerne er eksperter på sitt eget lille område, som ikke gjør dem eksperter på alle andre. Det er veldig vanskelig å si noe om det, for de kan ha helt forskjellige syn på ting. Fra en gynekologs perspektiv er det andre ting som er viktige, hvis du henger med på den.
Spiren er flinke folk, de er gode på å lage babyer. Om de er gode på revmatiske sykdommer? Umulig å vite. Men har de kanskje sett noe annet som kan være problematisk for deg som gjør at du mister? Noe som gjør at de ikke er enige med revmatikeren, som jo er veldig god på revmatiske sykdommer, men ikke noe god på å lage babyer?
Jeg tror jeg hadde fått en annen vurdering, bare for å ha gjort det, hvis økonomien tillater det. Hør med en annen lege hva h*n tenker om det, uten å gå noe nærmere inn på hva spiren sa. Ikke fordi jeg ser noen grunn til å trekke Spiren i tvil, for Liv Bente er flink og virker å ha kontroll på nyere forskning, men fordi det kan være godt for egen del å høre hva en annen gynekolog sier om saken