November 2021

Jeg skal på kontroll på mandag å håper inderlig at jeg får gå hele neste uke også.. men veit du om det er mulig å få dobbel dose med ovitrelle? Sist uttak så var jo ikke noe modnet.. :/

Nå bare synser jeg, men tror ikke ovitrelle har noe å si ift det. Heller medisinene du tar først. Men tok ikke du femar/letrozol også nå?

Nå bare synser jeg, men tror ikke ovitrelle har noe å si ift det. Heller medisinene du tar først. Men tok ikke du femar/letrozol også nå?

Åhnei.. trodde det gikk litt sånn med hverandre. Men ja, tar Letrozol nå også :)

Åhnei.. trodde det gikk litt sånn med hverandre. Men ja, tar Letrozol nå også :)
Tror det er litt forskjellig fra person til person hva som funker. Embryologen har sagt til meg at enten er folliklene for små (trenger mer stimulering) eller så har man ikke reagert tilstrekkelig på Ovitrelle. Han mente man kunne prøve dobbel Ovitrelle, evt en kombo av Ovitrelle og Gonapeptyl for bedre modning. Har ikke funket for meg, men det skader jo ikke å høre med klinikken :)

6 av 15 egg var modne (trodde de fikk ut 14). Drittkropp!

Alle 6 var heldigvis befruktet da,, så håper på at noen overlever til frys på mandag.
Timi ❤ Krysser fingrene for at alle seks havner i fryseren på mandag ❤

6 av 15 egg var modne (trodde de fikk ut 14). Drittkropp!

Alle 6 var heldigvis befruktet da,, så håper på at noen overlever til frys på mandag.

Skjønner du er skuffet over det, selv om 6 befruktet faktisk er veldig bra. Kjente på det samme på mitt forsøk, fikk ut 17, men bare 7 ble befruktet. Gikk helt i kjelleren av å høre at bare 7 av 17 var med videre. Men ble 4 blastoer ut av det til slutt, som jo er fantastisk :)

Håper det ender like bra for deg og at du får mange på frys :Heartred

Jeg skal på kontroll på mandag å håper inderlig at jeg får gå hele neste uke også.. men veit du om det er mulig å få dobbel dose med ovitrelle? Sist uttak så var jo ikke noe modnet.. :/

Hei :) akkurat nå hører jeg til Spiren, hadde 4 forsøk i porsgrunn, nå ved spiren skal jeg ha dobbel ovitrelle men det var pga høy dose med bemfola da( 300) for å unngå tomme eggposer og at det skulle modnes godt

jeg skal faktisk nå ha dobbel ovitrelle før uttak på spiren for å unngå tomme eggposer og at eggene skal modnes godt, men det var litt og pga jeg har høy dose bemfola (300)

Huff kjenner jeg må ha ned noen tanker her. jeg føler meg som et hormonelt monster for tiden, samboeren har nettopp startet i ny jobb, permitert pga corona, så vært uten en god stund. Og eneste jeg tenker på er hva hvis han ikke får lønna si liksom, huff han må jo tro jeg er helt koko. Men ja det er fryktelig mye tanker, jeg har nettopp fått øket stillingen min, ble ferdig helsefagarbeider i fjor, sitter der og med litt tanker om at jeg utsatte ivf i 2 år da jeg ville gjøre ferdig lærlingstiden først, føler alt er min feil. Jeg har tette eggledere, fikk beskjed at han var perfekt liksom. Men største ønske av alt er å bli mamma <3 og nå er jeg blitt 38, skulle jeg ikke fullført lærlingtiden først? skulle jeg startet ivf først?

Ulempen med eksperter er at de gjerne er eksperter på sitt eget lille område, som ikke gjør dem eksperter på alle andre. Det er veldig vanskelig å si noe om det, for de kan ha helt forskjellige syn på ting. Fra en gynekologs perspektiv er det andre ting som er viktige, hvis du henger med på den.

Spiren er flinke folk, de er gode på å lage babyer. Om de er gode på revmatiske sykdommer? Umulig å vite. Men har de kanskje sett noe annet som kan være problematisk for deg som gjør at du mister? Noe som gjør at de ikke er enige med revmatikeren, som jo er veldig god på revmatiske sykdommer, men ikke noe god på å lage babyer?

Jeg tror jeg hadde fått en annen vurdering, bare for å ha gjort det, hvis økonomien tillater det. Hør med en annen lege hva h*n tenker om det, uten å gå noe nærmere inn på hva spiren sa. Ikke fordi jeg ser noen grunn til å trekke Spiren i tvil, for Liv Bente er flink og virker å ha kontroll på nyere forskning, men fordi det kan være godt for egen del å høre hva en annen gynekolog sier om saken :)
Nei, jeg er helt enig i det du sier mtp egne spesialfelt. For ryddighetens skyld så er denne revmatologen på st Olavs spesialisert i autoimmun sykdommer og fertilitet. Det er derfor jeg ble skuffet over Liv Bente, fordi hun sa rett ut at det revmatologen sa er feil og hun mener at grunnen til våre 7 aborter er bare uflaks. Eller, det var 6 aborter da jeg var hos Spiren. Hun mente at diagnosen st Olavs hadde gitt meg var så sjelden at det "kunne ikke være riktig. Det er så sjeldent at kroppen ikke vil beholde, jeg mener det bare er uflaks." Jeg har jo "kjempet" for å få denne diagnosen fordi det ga meg mulighet til å prøve ny støttemedisin, så jeg ble temmelig skuffet over at hun bare avskrev den diagnosen ila en kort samtale og undersøkelse med meg

Men for all del, jeg legger jo enorm vekt på en liten uttalte, sånn gjennomsnittlig er spiren sikkert super. Men for meg ble møte en skuffelse.

Hei :) akkurat nå hører jeg til Spiren, hadde 4 forsøk i porsgrunn, nå ved spiren skal jeg ha dobbel ovitrelle men det var pga høy dose med bemfola da( 300) for å unngå tomme eggposer og at det skulle modnes godt
Jeg går også på bemfola 300 samt Letrozol :)

Wææ jeg er nå ruger!! Helt uvirkelig at det ligger et egg nå og kanskje fester seg. Jeg håper hvertfall det, hadde vært fint om det gikk på første forsøk!

Fikk status på eggene av de 7 de fikk ut var 6 modne (nr 7 var bare et tomt skall?) alle seks ble befruktet og alle seks delte seg helt perfekt! Håper noen overlever til mandag for frysing

Aha :) hører du til porsgrunn ? jeg ble litt forbauset da spiren hadde skrevet opp 2 ovitrelle , men fikk svar på at dem ville unngå tomme eggposer og at eggene skulle modnes godt:)

Jeg er til Porsgrunn ja.. ja skal høre med de på mandag. Sist runde var det jo ingen modne egg til tross for stor dose menopur. Så får høre med de :)

Endelig kom tr, 4 dager senere enn vanlig. Jeg som pleier å spotte flere dager før, og ha veldig kort syklus har klart å "spise meg frisk". Endret kostholdet for 6 uker siden, og vipps så har jeg normal syklus uten noe spotting. Sprøyteoppstart i morgen. Men, jeg har ikke sagt noe til sjefen enda. Hvordan gjør dere det mtp fri til undersøkelsen på dag 9? På riksen er det jo blodprøve kl 9, og undersøkelse etter kl 13. Hele dagen går bort. Har man rett på fri med lønn? Eller kan sjefen tvinge meg til å bytte til å jobbe kveldsvakt. Det er forøvrig en vakt med 2,5 ferre timer enn dagvakt, så tapet en del på det :depressed:
Kan jeg spørre deg om hvordan du klarte å spise deg frisk? ☺️ Jeg spotter også vanligvis i flere dager før, men legene klarer aldri å si meg hvorfor det skjer. Jeg må visst bare leve med det:/

Endelig kom tr, 4 dager senere enn vanlig. Jeg som pleier å spotte flere dager før, og ha veldig kort syklus har klart å "spise meg frisk". Endret kostholdet for 6 uker siden, og vipps så har jeg normal syklus uten noe spotting. Sprøyteoppstart i morgen. Men, jeg har ikke sagt noe til sjefen enda. Hvordan gjør dere det mtp fri til undersøkelsen på dag 9? På riksen er det jo blodprøve kl 9, og undersøkelse etter kl 13. Hele dagen går bort. Har man rett på fri med lønn? Eller kan sjefen tvinge meg til å bytte til å jobbe kveldsvakt. Det er forøvrig en vakt med 2,5 ferre timer enn dagvakt, så tapet en del på det :depressed:

Og for å svare på spørsmålet ditt. Min erfaring er at jeg sendte inn permisjonssøknad på fri med lønn, og begrunnet det med undersøkelse på sykehus. Det gikk helt fint for meg :)
Valgte etter hvert å fortelle min nærmeste leder hva det gjaldt, men hun som behandler søknadene mine vet ingenting. Selv om jeg mistenker at hun forstår, da hun visst nok har gått gjennom det samme selv.

Ble jammen meg litt overrasket idag, gitt!:woot::woot:

20211111_195149.jpg

14 dpo / 4+0
Klor deg fast lille frø!!:Heartred:Heartred:smiley-angelic001

Back
Topp