November 2021

Er så usikker på dette forsøket. Ny jobb (vikariat og har først jobbet 8 uker starten av desember) og jobber totalt 120 % nå. Har en på 3 1/2 hjemme i tillegg.

Bekymrer meg for logistikken med undersøkelser, uttak osv og for formen..
 
Jeg skulle først starte i februar, men så ble vi enige om 1,5 mnd med diverse tilskudd. Så da skulle det egentlig bli i mars, men da uteble faktisk menstruasjonen min, og april krasjet med påska rett og slett, så da foreslo de mai, mens jeg visste jeg kom til å ha jobbkaos den måneden, så da ble det utsatt til juni. Skulke ha ferskforsøk egentlig, men fikk plutselig muligheten til å få tatt korona-vaksina, så da ble det bare uttak, og lagt på frys.
Så endte det med innsett i august. Og gullegget (det ene som ble til en blasto) vokser og gror ennå.

Poenget mitt er at det ble mange utsettelser, alle var fordi jeg (riktignok i samråd med dem) fant det mest hensiktsmessig å gjøre det slik. Aldri deres forslag, bortsett fra det medisinske i starten. Tror altså at de har kapasitet til å starte noe kroppen din er klar for det.
Oi, du er tålmodig :hilarious: jeg føler vi har ventet lenge nok, så skulle helst å fått time samme dag som jeg ringte, men da måtte jeg jo vente til tr og blodprøver. Syns bare det er nok venting :wtf: må vel lære meg å være mer tålmodig, men har forsåvidt ventet mange år allerede...
 
Oi, du er tålmodig :hilarious: jeg føler vi har ventet lenge nok, så skulle helst å fått time samme dag som jeg ringte, men da måtte jeg jo vente til tr og blodprøver. Syns bare det er nok venting :wtf: må vel lære meg å være mer tålmodig, men har forsåvidt ventet mange år allerede...
Sant.
Mye venting i dette gamet.
Og opp- og ned-turer.

Men verdt det til slutt... håper jeg :nailbiting::smiley-bounce022
(Innimellom litt skrekkslagen over at det virkelig skjer nå)
 
Er så usikker på dette forsøket. Ny jobb (vikariat og har først jobbet 8 uker starten av desember) og jobber totalt 120 % nå. Har en på 3 1/2 hjemme i tillegg.

Bekymrer meg for logistikken med undersøkelser, uttak osv og for formen..
Skjønner at du bekymrer deg! Har du fortalt ny arbeidsgiver at dere skal i gang med IVF? Vurderer du å utsette oppstart? Håper det løser seg :Heartred
 
Skjønner at du bekymrer deg! Har du fortalt ny arbeidsgiver at dere skal i gang med IVF? Vurderer du å utsette oppstart? Håper det løser seg :Heartred

Nei, for dette er et vikariat bare ut mars. Og frister ikke utsette heller da vi har utsatt nok.. Får bare ta det som det kommer. Blir sykemelding uttaksdagen + jobbe kortere dagen for innsett evt.
 
Teller ned til forsøket.. Eggløsning var nå på fredag, men pga diverse med samboer og krangling over dette, ble det ikke sex. Veldig kjedelig da jeg har tatt høydose femar osv (pga anovulasjon). Så da er det bare å svelge kamelen og vente på oppstart. Blir trolig sprøyter fra 6/11 eller 7/11.
 
Noen av dere som har hatt komboen Bemfola og Letrozol? Skal bare ta det et par dager så jeg på skjemaet så starte opp med Fyremadel.. blir spennende å se om de tar høyde for at jeg trenger noen dager ekstra så det ikke blir som sist med uttak med en folikkel på 15 mm og resten mindre..
 
CD12 og kontroll hos gyn i dag: Ledende follikel 16mm, slimhinne 6,5mm.

Porsgrunn er ikke fornøyd med slimhinnen, og jeg skal tilbake på kontroll på onsdag, altså om to dager..

Tipper de helst vil ha 8mm, så da er det vel bare å innstille seg på avbrutt forsøk denne syklusen eller? 1,5mm på to døgn, er det mulig? Vil så gjerne ha innsett:arghh:
 
CD12 og kontroll hos gyn i dag: Ledende follikel 16mm, slimhinne 6,5mm.

Porsgrunn er ikke fornøyd med slimhinnen, og jeg skal tilbake på kontroll på onsdag, altså om to dager..

Tipper de helst vil ha 8mm, så da er det vel bare å innstille seg på avbrutt forsøk denne syklusen eller? 1,5mm på to døgn, er det mulig? Vil så gjerne ha innsett:arghh:
Jeg håper slimhinnen får fart på seg og at det blir innsett! :Heartred Jeg aner ikke hvor fort den vokser, men det høres jo ikke helt fjernt ut at den kan vokse 1,5 mm på to døgn? Hva har den ligget på ved kontroll tidligere?
 
CD12 og kontroll hos gyn i dag: Ledende follikel 16mm, slimhinne 6,5mm.

Porsgrunn er ikke fornøyd med slimhinnen, og jeg skal tilbake på kontroll på onsdag, altså om to dager..

Tipper de helst vil ha 8mm, så da er det vel bare å innstille seg på avbrutt forsøk denne syklusen eller? 1,5mm på to døgn, er det mulig? Vil så gjerne ha innsett:arghh:

Håper den vokser nok til neste kontroll!!


Skal selv på kontroll fredag. Veldig nervepirrende dette her. Er stor sjanse for el på feil dag for min del, så forbereder meg egentlig på å det. Så blir ikke skuffelsen så stor om det ikke blir innsett :p
 
Får fine embryoer (hvertfall med icsi). Har til sammen hatt innsett 4 ganger (ikke mer man rekker på et år i det offentlige hehe). Så de mistenkte at det skjer noe feil i utviklingen på et tidlig stadium.

Sniker litt i Novembertråden her.
Er det 5-dagers du får satt inn?
 
Jeg vil gjerne være med her også, da jeg skjønner at denne lange protokollen strekker seg over både oktober og november :happy:

Dipsy - B2 - Danmark - IVF #2 - Gonapeptyl, Menopur, Ovitrelle, Lutinus, Prednisolon, klexane - uttak uke 44?
 
Jeg vil gjerne være med her også, da jeg skjønner at denne lange protokollen strekker seg over både oktober og november :happy:

Dipsy - B2 - Danmark - IVF #2 - Gonapeptyl, Menopur, Ovitrelle, Lutinus, Prednisolon, klexane - uttak uke 44?
Velkommen :D Nå er det deres tur!! :Heartred
 
Begynner grue meg jeg :p Akkurat 4 år siden sist uttak, hadde håpt vi slapp..
 
Jeg merker nå at dagene blir tyngre å tyngre.. vært en ufattelig lei å emosjonell helg siden noen i nær familie har blitt gravid og jeg takler det eksepsjonelt dårlig. Blir vel å sykemelde seg fort for jeg er så innmari sliten.. kjenner det skal bli spennende å starte opp igjen men gruer meg veldig.
 
Jeg merker nå at dagene blir tyngre å tyngre.. vært en ufattelig lei å emosjonell helg siden noen i nær familie har blitt gravid og jeg takler det eksepsjonelt dårlig. Blir vel å sykemelde seg fort for jeg er så innmari sliten.. kjenner det skal bli spennende å starte opp igjen men gruer meg veldig.
Huff, skjønner at det er tungt! Det føles så urettferdig å måtte jobbe så hardt for noe andre tar for gitt. Jeg håper du også er gravid veldig snart :Heartred
 
Back
Topp