November 2021

Medicus tok kontakt med oss nå etter at embryologene hadde gått igjennom historikken vår. De anbefalte en sædprøve for å se etter skader på dna før vi går igang med ny stimulering. Ved evt skade på dna på sædcellene kan de gjøre tese(?) i forbindelse med egguttak. Godt at noen går grundig gjennom journalen og prøver å finne ut av ting (er uforklarlig barnløse) selv om det stresser meg å tenke på at de mistenker noe sånt. Har lest lite om dette og i grunn ikke tenkt på det som en mulighet. Tar 4-6 uker å få svar, så da blir det nok et fryseforsøk i det offentlige på oss i November :bookworm: noen som har erfaringer med noe lignende?
Kan jeg spørre hvorfor de anbefalte den? Kjenner ikke til dine tidligere forsøk :) Får dere ikke embryoer eller har dere hatt mange innsett uten resultat? Skjønner at det kan høres skremmende ut, men det er jo greit å utelukke!

Edit: Ser jo at dere har frys på Riksen, så regner med dere får embryoer!
 
Kan jeg spørre hvorfor de anbefalte den? Kjenner ikke til dine tidligere forsøk :) Får dere ikke embryoer eller har dere hatt mange innsett uten resultat? Skjønner at det kan høres skremmende ut, men det er jo greit å utelukke!

Edit: Ser jo at dere har frys på Riksen, så regner med dere får embryoer!

Får fine embryoer (hvertfall med icsi). Har til sammen hatt innsett 4 ganger (ikke mer man rekker på et år i det offentlige hehe). Så de mistenkte at det skjer noe feil i utviklingen på et tidlig stadium.
 
Totts - 30( 31 4 des) - b2- St. Olavs - IVF1 (insett) - Menopur, Fyremadel, Ovitrelle, primolut, progynova - oppstart uke med primolut fredag 15 oktober.
 
Får fine embryoer (hvertfall med icsi). Har til sammen hatt innsett 4 ganger (ikke mer man rekker på et år i det offentlige hehe). Så de mistenkte at det skjer noe feil i utviklingen på et tidlig stadium.
Ok, skjønner! Litt det samme som med oss. Kommer til å høre med Medicus om de anbefaler oss testen hvis det ikke går neste forsøk. Håper testen kan gi dere noen svar, hvis dere bestemmer dere for å ta den :happy:
 
Ok, skjønner! Litt det samme som med oss. Kommer til å høre med Medicus om de anbefaler oss testen hvis det ikke går neste forsøk. Håper testen kan gi dere noen svar, hvis dere bestemmer dere for å ta den :happy:
Ja, vi kommer til å ta den. Utrolig frustrerende at ting ikke går veien, men ingen vet hvorfor.
 
Totts - 30( 31 4 des) - b2- St. Olavs - IVF1 (insett) - Menopur, Fyremadel, Ovitrelle, primolut, progynova - oppstart uke med primolut fredag 15 oktober.
Velkommen! Krysser fingrene :love2
 
Ja, vi kommer til å ta den. Utrolig frustrerende at ting ikke går veien, men ingen vet hvorfor.
Det skjønner jeg! Må være utrolig frustrerende å ikke ha noen svar på hvorfor det ikke går.
 
Noen som vet. Jeg har aldri hatt sopp før, å nå klør det, svir og kommer mye mer utflod en vanlig. Tror det kan ha kommet når jeg startet på primolut.... Men man får fremdeles insett ? er så redd for at jeg må utsette igjen.
 
Noen som vet. Jeg har aldri hatt sopp før, å nå klør det, svir og kommer mye mer utflod en vanlig. Tror det kan ha kommet når jeg startet på primolut.... Men man får fremdeles insett ? er så redd for at jeg må utsette igjen.

Uffffff kjedelig ❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Kan ikke svare deg og synes du bør si ifra og spørre klinikk om innsett, men tror de vil nok ønske at du behandler infeksjon så snart som mulig. Har du canesten?

Jeg fikk sopp under stimulering og fikk fortsatt uttak (hadde ikke innsett av andre årsaker). Hadde absurde mengder slim den gangen som jeg skylder på. Legen sa da at det ikke var grunn til bekymring så lenge man ikke har svekket immunsystem
 
Uffffff kjedelig ❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Kan ikke svare deg og synes du bør si ifra og spørre klinikk om innsett, men tror de vil nok ønske at du behandler infeksjon så snart som mulig. Har du canesten?

Jeg fikk sopp under stimulering og fikk fortsatt uttak (hadde ikke innsett av andre årsaker). Hadde absurde mengder slim den gangen som jeg skylder på. Legen sa da at det ikke var grunn til bekymring så lenge man ikke har svekket immunsystem

Takk for svar:) heldigvis ikke før i november midten insett blir. Må vente på mensen etter primolut
 
Takk for svar:) heldigvis ikke før i november midten insett blir. Må vente på mensen etter primolut

Da kan jeg virkelig ikke se for meg at dette blir et problem når innsett er så langt frem i tid :) kjør på med canesten du!!!
 
Akkurat fått bekrefta kjemisk/tidlig SA på oktoberforsøket mitt, så da melder jeg meg på novembergjengen for å prøve å se fremover…! :smiley-angelic001


Lillemirakel2020 - 30 - B2 - Medicus - Forsøk nr 3 (FER) - Ovitrelle og Duphaston - innsett ca uke 45
 
Akkurat fått bekrefta kjemisk/tidlig SA på oktoberforsøket mitt, så da melder jeg meg på novembergjengen for å prøve å se fremover…! :smiley-angelic001


Lillemirakel2020 - 30 - B2 - Medicus - Forsøk nr 3 (FER) - Ovitrelle og Duphaston - innsett ca uke 45
Huff, så leit med kjemisk :( Håper neste er gullegget som sitter hele veien!
 
Fått time til spiren nå i uke 45. Det er ca 1 uke før ikm. Spent på om vi kan gå igang allerede da? Noen med erfaring? :)
 
Fått time til spiren nå i uke 45. Det er ca 1 uke før ikm. Spent på om vi kan gå igang allerede da? Noen med erfaring? :)
Hvis du har alle papirer klare (blodprøver, politiattest osv) og kroppen er klar, er min erfaring at de setter igang så snart som mulig.

Jeg hadde samtale ca 14 dager før ikm, og fikk beskjed om at dersom de siste blodprøvene kom tilbake godkjent, kunne vi starte ved mens. I mitt tilfelle kom noen blodprøver tilbake for lave, og derfor ønsket de at jeg bla. skulle tilføre kroppen litt testosteron før jeg faktisk satte igang. Dermed ble det start litt senere.
 
Alt skal være i orden, men jeg aner jo ikke svaret på blodprøven enda da. Men jeg krysser fingrene :)
 
Alt skal være i orden, men jeg aner jo ikke svaret på blodprøven enda da. Men jeg krysser fingrene :)
Krysser fingrene for at du får oppstart! Dersom alt er i orden er det jo bare for klinikken å sette opp et behandlingsforslag og skrive ut resepter. Så får vi bare håpe på at de har kapasitet!
 
Krysser fingrene for at du får oppstart! Dersom alt er i orden er det jo bare for klinikken å sette opp et behandlingsforslag og skrive ut resepter. Så får vi bare håpe på at de har kapasitet!
I første telefonsamtale sa de at det var maks 4 uker ventetid etter første time, alt etter syklus. Så det regnet jeg med at de har :) Hvis ikke blir jeg litt irritert/skuffet. Man blir utålmodig i denne prosessen :p
 
I første telefonsamtale sa de at det var maks 4 uker ventetid etter første time, alt etter syklus. Så det regnet jeg med at de har :) Hvis ikke blir jeg litt irritert/skuffet. Man blir utålmodig i denne prosessen :p
Kjenner meg igjen der :hungover: Ventingen er til å bli gal av!
 
I første telefonsamtale sa de at det var maks 4 uker ventetid etter første time, alt etter syklus. Så det regnet jeg med at de har :) Hvis ikke blir jeg litt irritert/skuffet. Man blir utålmodig i denne prosessen :p
Jeg skulle først starte i februar, men så ble vi enige om 1,5 mnd med diverse tilskudd. Så da skulle det egentlig bli i mars, men da uteble faktisk menstruasjonen min, og april krasjet med påska rett og slett, så da foreslo de mai, mens jeg visste jeg kom til å ha jobbkaos den måneden, så da ble det utsatt til juni. Skulke ha ferskforsøk egentlig, men fikk plutselig muligheten til å få tatt korona-vaksina, så da ble det bare uttak, og lagt på frys.
Så endte det med innsett i august. Og gullegget (det ene som ble til en blasto) vokser og gror ennå.

Poenget mitt er at det ble mange utsettelser, alle var fordi jeg (riktignok i samråd med dem) fant det mest hensiktsmessig å gjøre det slik. Aldri deres forslag, bortsett fra det medisinske i starten. Tror altså at de har kapasitet til å starte noe kroppen din er klar for det.
 
Back
Topp