November 2021

Skjønner gi
Her tenker jeg de fort kunne fått ut flere egg hos meg, men ting bar preg av hastverk dessverre.

De 4 andre egguttakene (det var i 2016/2017) var noe helt annet. Fullstendig ro, litt humør og mye omsorg. Tenker bare på de stakkars, flotte damene som var før meg..
Skjønner godt hva du mener :( føler man bare sitter til oppbevaring inne på ett rom der med andre, ei jeg kjenner som er i 50 åra var i Porsgrunn i 30 åra, da fikk man ett eget rom sammen med partner å slappe av på og man kunne faktisk ringe klinikken

Jeg som ikke trodde denne gangen kunne være dårligere enn sist (4 ut, et befruktet og ikke gravid)... I dag telte legen 1. stort og to alt for små. Så da måtte det bli egguttak på mandag av det ene egget. Jeg blir helt svett av dette her. Skal det bli nok et forsøk hvor jeg ikke får et eneste egg på frys,hvis det i det hele tatt overlever eller lar seg befrukte. Uff.. Det blir en tung helg :(
Huff, for en tøff beskjed å få!! Jeg håper virkelig, og krysser alt for at det ene er gullegget! :Heartred

Jeg som ikke trodde denne gangen kunne være dårligere enn sist (4 ut, et befruktet og ikke gravid)... I dag telte legen 1. stort og to alt for små. Så da måtte det bli egguttak på mandag av det ene egget. Jeg blir helt svett av dette her. Skal det bli nok et forsøk hvor jeg ikke får et eneste egg på frys,hvis det i det hele tatt overlever eller lar seg befrukte. Uff.. Det blir en tung helg :(
Jeg kjenner meg så igjen ❤️❤️ingen go følelse ❤️ krysser alt for deg

Det er for dårlig altså! Så utrolig irriterende også, når man går igjennom stimulering og uttak, og så har de kanskje ikke fått ut alt.

Ja, jeg hadde veldig angst for uttaket. Hadde jeg kommet en slik dag du beskriver tror jeg opplevelsen hadde blitt en helt annen. Ro, humør og omsorg opplevde jeg, som jeg virkelig trengte. Det var jo ikke lenge siden heller, begynnelsen av september.

Vet ikke hva som gjør at det blir sånn? Kanskje tilfeldigheter med mange som måtte ha uttak akkurat den dagen?

Tror bare alt havnet på samme dag. Jeg blant annet planla de jo ikke uttak for før neste uke.

Jeg fikk litt angst i det vi kom, men vival slo fort inn :P

Skjønner gi

Skjønner godt hva du mener :( føler man bare sitter til oppbevaring inne på ett rom der med andre, ei jeg kjenner som er i 50 åra var i Porsgrunn i 30 åra, da fikk man ett eget rom sammen med partner å slappe av på og man kunne faktisk ringe klinikken

Vi kunne ringe tilbake i 2017. Men som sagt - har hatt 5 egguttak, 4 innsett, 2 inseminasjoner og x antall kontroller der uten å ha følt det slik tidligere.

Vi valgte opprinnelig Porsgrunn pga at det er en av få steder uten fødeavd i bygget. Så du slipper sitte på venterom med gravide

Har mannen nedsatte svømmere? Syns det er rart de ikke gjør om til inseminasjon. Det skjedde med meg første forsøk i 2016, da ble det gjort inseminasjon.

Vi kunne ringe tilbake i 2017. Men som sagt - har hatt 5 egguttak, 4 innsett, 2 inseminasjoner og x antall kontroller der uten å ha følt det slik tidligere.

Vi valgte opprinnelig Porsgrunn pga at det er en av få steder uten fødeavd i bygget. Så du slipper sitte på venterom med gravide

Kjipt da det blir sånn.. men får håpe det bare var mye som krasjet for de på samme dag.. jeg hadde det ikke sånn da jeg var der i september! :) Får håpe mandagen er roligere :) krysse alt for at det blir masse flotte eskimoer for deg<3

Har mannen nedsatte svømmere? Syns det er rart de ikke gjør om til inseminasjon. Det skjedde med meg første forsøk i 2016, da ble det gjort inseminasjon.
Nei, ikke dårlige svømmere. Men heller ikke noen kjente feil med meg. Allikevel har vi kun blitt gravid en gang for 11 år siden, som endre i MA.

Uff, så leit ❤ krysser fingre og tær for egget ❤Har du mange follikler de ikke klarer å stimulere eller er det generelt ikke så mange?

Uff, så leit ❤ krysser fingre og tær for egget ❤Har du mange follikler de ikke klarer å stimulere eller er det generelt ikke så mange?
Vet ikke om det er mange follikler. På forsamtalen på Ullevål i februar, sa han at det lå flere store klare på cd 2, da hadde jeg tatt letrozol i forrige syklus. Men jeg har ikke hatt noen sjekk før stimulering. Det ble også oppdager en endometriom på venstre eggstokk mens jeg stimulerte i juli. Den var der også nå, uforandret, eller bittelitt mindre. Den hadde ingen oppdaget tidligere.

Jeg var på ul i går. Der så alt fint ut og uttak blir onsdag ❤️ Gyn mente at jeg holdt på å bli overstimulert og var litt bekymret, jeg sa at jeg merket lite til det (og beit kvalmen i meg). Planen er jo å stimulere masse, for å få mange egg ut på siste forsøk. St Olav virket ikke bekymret da de fikk meldingen, og pumpet litt mer hormoner inn i helga. Hehe. Deilig tenkte jeg. Jeg vil jo ha ut flere egg.

Jeg har fått ut 20 og 8 egg tidligere. På samme type medisin. Nå er det ny type og kraftigere dose. Ligger an til mange, men jeg forbereder meg på at mange av de små ikke rekker å bli klare. Har fått beskjed om å ta gonapeptyl, så det er helt klart totalfrys, uavhengig av resultat. Helt greit. Kroppen får en pause før innsett. Det tror jeg at den trenger ❤️

Status herifra ❤️

15 egg ut
13 modne egg
10 befruktet med ICSI

Beste forsøket hittil. Veldig spent på hvor mange som utvikler seg til blasto og kan fryses.

Status herifra ❤️

15 egg ut
13 modne egg
10 befruktet med ICSI

Beste forsøket hittil. Veldig spent på hvor mange som utvikler seg til blasto og kan fryses.

Så bra resultat! Det må du være stolt av :) krysser fingrene for at mange overlever til frys :Heartred

Jeg er gravid og fikk denne i dag 12 dpo (hurra) men jeg jubler ikke. Blør masse og har mest sannsynlig en begynnende SA. Blir å dra til legen på mandag for å sjekke men kan neppe tro det her er liv laga etter å blødd siden 10 dpo :(

Greit å vite kroppen fortsatt klarer å bli gravid da i det minste! :dance018

Vedlegg

• IMG_20211120_104547.jpg
    IMG_20211120_104547.jpg
    1,9 MB · Visninger: 74
Jeg er gravid og fikk denne i dag 12 dpo (hurra) men jeg jubler ikke. Blør masse og har mest sannsynlig en begynnende SA. Blir å dra til legen på mandag for å sjekke men kan neppe tro det her er liv laga etter å blødd siden 10 dpo :(

Greit å vite kroppen fortsatt klarer å bli gravid da i det minste! :dance018

❤️❤️

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp