November 2021

Sniker litt her;
Sist jeg var på kontroll gikk gynekologen gjennom alle han målte høyt muntlig mens jeg satt i stolen.
Selv om han målte 20 den ene veien, så er ikke størrelsen 20, for man må visst ta hensyn til størrelsen andre vei. Vet ikke hvordan, men han drev i hvertfall med hoderegning, så virket som han tok et slags gjennomsnitt.
Nå høres det veldig rart ut at det skal være SÅ stor forskjell, men jeg husker jeg reagerte på under første forsøk at når jeg så det sto feks 16 på skjermen, så fikk jeg beskjed fra sykehuset at den største var typ 13 :p
Nå fikk jeg svaret, etter å ha vært på 7 kontroller, og hos en ny gynekolog.
Selv om en side er 18 mm, er det ikke sikkert at størrelsen blir satt til 18 mm :)
Ja, de tar lengde + bredde / 2. Så hvis den er 20x10, blir det da en follikkel på totalt 15 mm.

Ææææ så mange som har testet allerede :woot: kjenner jeg er sjalu og gla for deres vegne :Heartred

Synes det er skummelt å skal gå en uke til uten å vite noen ting. 22 november er det jeg har test dag. Vet ikke om jeg klarer å vente til da. Men samtidig livredd for at det nokk engang skal være negativ, men samtidig livredd for at den skal være positivt å noe skal være galt igjen.

Ææææææ hjelp, er også invitert i 30 årsdag på lørdag. Så håper ikke jeg kan drikke. :arghh::arghh:
Har fått mensen murringer i magen, mye vondt i magen de siste 2 dagene, men regner med at det er medisinen prognova og cyclogest sammens :depressed:

Sniker litt her inne. Jeg har hatt murringer som mens siden tre dager etter innsett. Uke 7 nå

Litt stressa nå. Har hatt kraftige menslignende smerter siste døgnet(bruker vanligvis aldri å ha menssmerter), og i dag når jeg satt inn nest siste lutinus-tablett så jeg en ørliten dråpe med lyst blod. Livredd for at dette ikke gikk likevel

Litt stressa nå. Har hatt kraftige menslignende smerter siste døgnet(bruker vanligvis aldri å ha menssmerter), og i dag når jeg satt inn nest siste lutinus-tablett så jeg en ørliten dråpe med lyst blod. Livredd for at dette ikke gikk likevel
Jeg hadde menslignende smerter/følelse i flere uker i mitt svangerskap. Slimhinnene blir litt skjøre i graviditet, og lutinus er en kantene og skarp sak som stadig lager litt sår. Ingen grunn til bekymring basert på dette :)

Uttak overstått, det ble 8 egg ut!
Tydeligvis snappet ganske mange mens jeg venta på å komme inn, etter at jeg hadde tatt denne mystiske shoten med smertestillende (?), for jeg husker ikke noe av det men svarene på snap er interessante :hilarious:

Skulle nok ha venta litt lenger før uttak, for det var vondt! Etterpå derimot var medisinene så aktive at jeg sovna, sov 2-3 timer på hvilerommet der :hilarious: Skulle bare vente 20 min, men ifølge min samboer kom det aldri noen og sa noe, og jeg bare sov, så det funka jo :shy:

Får melding om eventuell befruktning i morgen, håper de har latt seg befrukte og at noen deler seg fint så det blir både innsett på onsdag og gjerne en 3-4 på frys, erfaringsmessig trenger vi jo mange innsett før det blir noe..

Jeg hadde menslignende smerter/følelse i flere uker i mitt svangerskap. Slimhinnene blir litt skjøre i graviditet, og lutinus er en kantene og skarp sak som stadig lager litt sår. Ingen grunn til bekymring basert på dette :)

Takk for betryggende ord ❤️

Uttak overstått, det ble 8 egg ut!
Tydeligvis snappet ganske mange mens jeg venta på å komme inn, etter at jeg hadde tatt denne mystiske shoten med smertestillende (?), for jeg husker ikke noe av det men svarene på snap er interessante :hilarious:

Skulle nok ha venta litt lenger før uttak, for det var vondt! Etterpå derimot var medisinene så aktive at jeg sovna, sov 2-3 timer på hvilerommet der :hilarious: Skulle bare vente 20 min, men ifølge min samboer kom det aldri noen og sa noe, og jeg bare sov, så det funka jo :shy:

Får melding om eventuell befruktning i morgen, håper de har latt seg befrukte og at noen deler seg fint så det blir både innsett på onsdag og gjerne en 3-4 på frys, erfaringsmessig trenger vi jo mange innsett før det blir noe..
Haha, den shoten gjør noe med deg :hilarious: Husker første gang jeg fikk den følte jeg meg helt normal, men i ettertid husker jeg ikke engang hvordan vi kom oss hjem fra klinikken. De sa det hadde hendt at folk hadde dratt i møter etter egguttak og ikke husket noen ting av hva som skjedde i møtet!

Gratulerer med 8 flotte egg :D Håper mange blir befruktet og at det var verdt smertene :Heartred

Hmmm merkelig! Samme sa gyn til meg også. Hørte han sa 18 men på arket skrev han 14.. .. ny UL onsdag og trolig uttak fredag.. håpløst når det er flere på gang men allikevel ikke helt optimalt.
Sniker litt her;
Sist jeg var på kontroll gikk gynekologen gjennom alle han målte høyt muntlig mens jeg satt i stolen.
Selv om han målte 20 den ene veien, så er ikke størrelsen 20, for man må visst ta hensyn til størrelsen andre vei. Vet ikke hvordan, men han drev i hvertfall med hoderegning, så virket som han tok et slags gjennomsnitt.
Nå høres det veldig rart ut at det skal være SÅ stor forskjell, men jeg husker jeg reagerte på under første forsøk at når jeg så det sto feks 16 på skjermen, så fikk jeg beskjed fra sykehuset at den største var typ 13 :p
Nå fikk jeg svaret, etter å ha vært på 7 kontroller, og hos en ny gynekolog.
Selv om en side er 18 mm, er det ikke sikkert at størrelsen blir satt til 18 mm :)

Jeg spurte spesifikk om størrelse ift uttak. Det pleier jeg få hos han andre. Normalt skal de notere i eget skjema.

Skal heldigvis til en annen jeg kjenner fra før av onsdag, som jeg er tryggere på :)

Hmmm merkelig! Samme sa gyn til meg også. Hørte han sa 18 men på arket skrev han 14.. .. ny UL onsdag og trolig uttak fredag.. håpløst når det er flere på gang men allikevel ikke helt optimalt.

Hvor går du til kontroll? :)

Håper veldig på uttak fredag her også… Kjipt om det ikke blir før neste uke, spesielt mht blasto.

Ja, de tar lengde + bredde / 2. Så hvis den er 20x10, blir det da en follikkel på totalt 15 mm.

Ja, dette kan jeg, og jeg spurte spesifikk etter den reelle størrelsen ift uttak.

Hvor går du til kontroll? :)

Håper veldig på uttak fredag her også… Kjipt om det ikke blir før neste uke, spesielt mht blasto.
Lillestrømgynekologene.. Bakke... ')
Ja, fredag hadde vært greit nok men synes igrunn resultatet enn så lenge er for dårlig. Men sammenlignet med lang protokoll så ligger jeg bedre enn nå enn da.. så kan jo fortsatt gå :)

Så trist å lese qt man ikke får satt inn nytt forsøk måneden etterpå ❤ skjønner godt at du vurderer nytt forsøk privat da. Men da må du vell gå gjennom alle andre medisinene? Eller får man over flyttet eggene?
Ja, ventetiden er største ulempen med Riksen.

Det blir nytt uttak om jeg går privat. Leste at det var veldig dyrt å få sendt embryo fra et sted til et annet, så det måtte jeg utelukke :)

Noen som har prøvd med rfus sine tester? :) hvordan er de ?
Jeg har prøvd det meste, og syns egentlig de er helt midt på treet. Min erfaring er at det meste slår ut mer eller mindre samtidig (ved graviditet), med litt ulik fargestoff på testene. Feks babyplan tidlig er litt tydeligere i strekene enn vanlig. Før likte jeg makesure, men syns de nå er svakere i fargestoffet. Rfsu liker jeg sånn passe, de stavtestene syns jeg er litt svakere i fargen enn test ofte strimlene. Eneste jeg har fått falsk positiv med er tidlig CB.

Så fantastisk! Krysser fingrene for at spiren klamrer seg fast :happy:
Når jeg sitter her og leser innser jeg plutselig at jeg også har tatt en positiv test i dag 9dpo 11dager etter ovitrelle! :wideyed: Tenkte heeeelt feil i morges og tenkte det var 9 dager siden ovitrelle, så tenkte den svake streken var ovitrelle. Men det er jo 11 dager siden ovitrelle, for den ble satt onsdag 3. november! Så da får jeg ta ny test i morgen, og tirsdag, og onsdag i håpe om at den stiger :woot:
Takk, det samme ❤ Er vi helt likt i løypa vi da? Hvordan ser testen ut i dag. Er neppe Ovitrelle nå ❤

Takk, det samme ❤ Er vi helt likt i løypa vi da? Hvordan ser testen ut i dag. Er neppe Ovitrelle nå ❤
Vi er helt likt i løypa, ja :happy:

Vedlegg

• 0AA8AED2-3A21-453E-A8C6-40A882E328B7.jpeg
    0AA8AED2-3A21-453E-A8C6-40A882E328B7.jpeg
    1,9 MB · Visninger: 94
Back
Topp