November 2018

Kan ikke se at det finnes noen tråd for oss med uttak/innsett i november, så prøver meg på denne. Spent på å se om jeg klarer å holde tritt med dere om jeg blir gravid selv. Skal prøve iallfall! Dere får QUOTE meg hvis jeg henger etter :hello

Nick - Barn # - IVF/ICSI/FER # - Klinikk - Medisiner - Uttak/innsett uke(evt dato) - Egg ut/inn/på frys, testdato ++ evt om dere vil ha med noe mer :)

:Heartred Venter på oppstart:
WCE
- B3 - FER - Porsgrunn - innsett av 1 eller 2 embryo rundt uke 47
Little Mouse - B1- FER#1 (ICSI#1) - Riksen - Progynova - Innsett uke 47
Krissy136 - Barn #1 - IVF #1, fryseforsøk - Rikshospitalet - progynova- innsett i november
Lemox ICSI # 1 - Riksen, kort protokoll, oppstart spray november 2018

:Heartred Stimulerer:
Mimiventerpåstorken
- B2 - IVF#1 - Hausken - menopur - kort protokoll - stimulerer fra 22.10
Mini_S - B#1 - IVF#1 - Riksen - lang protokoll, Synarela fra 29.10. - planlagt uttak uke 49
Sitrus. - B1 - 3./1. IVF (De to første avbrutt grunnet ingen overlevende embryo til innsett). Lang protokoll med Synarela fra 1/11, Menopur fra 21/11. Forventet uttak uke 48/49. St. Olavs
Hopeee - 1. IVF forsøk - B1 - Lang protokoll -Oppstart spray den 6. nov -Første sprøytedag ca 21.nov -Uttak estimert uke 49
Totti - B#1 - IVF #1, fryseforsøk - St.Olav - bemfola&cetrotide - Uttak uke 40 - 3 blasto på frys - Innsett 30/11

:Heartred Ruger:
Nord84
-B1-Forsøk 2 (1ICSI)-Tromsø. Skal stimulere med Pergoveris og Orgalutran
Lille-M - B1 - #1FER (#1ICSI) - Innsett av tredagers egg 13.11 - Testdato 27.11
Livi18 IVF # 3, stimulerer fra 14/10, Rikshospitalet. 2 egg inn 14/11. TD - 26/11
Tusssi - B1 - ICSI # 1 - St.Olavs - 1 egg inn - TD 27/11
Techgirl, Barn #1 , IVF #1, Hausken, Gonal f, oppstart ca. 2. November
Lavendel81- B2 (første felles)- 1#FER - 1#ICSI- Medicus- Progynova og Lutinus - UL 12 og 14 november - Innsett blasto 20.11.18 - Testdato 30.11.18
Evis84 - 1 barn fra før med ICSI, 3 uttak, 3 ferskforsøk og 3 up, IVF klinikken Oslo - fryseforsøk innsett medio nov- lutinus
Mammadrøm-B2-icsi- 8 søskenforsøk - kort protokoll - Hausken - 2 egg, TD 5/12
Stjernedryss91 - B1 - IVF #1 - Tromsø - gonal f, 1 blasto inn 26/11.
Signy- Barn #2 - FER #2 (1.egguttak) -St. Olav. Progynova+Cyclogest. 1 blasto inn 26/11. TD 10/12

:Heartred Avbrutt / totalfrys:
Bellabanan
2IVF forsøk - B2 - lang protokoll - 19 egg ut 27/11

:Heartred Gravid:
Persefone -
1. barn - ICSI #1 - Riksen - Lang protokoll fra 4.10. - Uttak 31.10 - innsett av 3 dagers 3.11. - testdag 14.11.
TipsiM - B#1 - IVF#2 - Riksen - Endometriose - Uttak 30.10 (6egg ut) - Innsett av 2-dagers 01.11- Testdato 13.11
Donorprøver2018 - B2 - FER - naturlig syklus - Medicus Trondheim - innsett av 1 embryo, dyrka til blasto - satt inn en perfekt AAA blastocyst i dag 6/11. Blodprøve 16/11
L - B1 - ICSI/TESA - FER - Naturlig syklus - Innsett blasto 01.11 - Testdag 16.11
Litapi - IVF #4 - UNN - FER - Lutinus. Innsett 2/11-18 av 2 embryo.Testdato 20/11-18
Ønskebarn2017 - Barn #2 - FER - Haugesund
Vifvik - B2 - ICSI # 3 - Riksen - Synarela + Gonal F - Stimulerer fra 17/10. 1 egg inn 14/11. TD - 26/11

:Heartred Ikke gravid:
Sonalita -
Ett barn fra før (ble til med 1.IVF), søskenforsøk (1IVF) - 3FER - Hausken - Naturlig syklus - Innsett 29.10 - 3 blastocyster til på frys - Testdag 7.nov
Krysser-fingrene - IVF Riksen. Uttak 31.10 . Innsett 2/11. Testdag 14/11
Lil-17- IVF Riksen. Uttak 31.10 . Innsett 2/11. Testdag 14/11
Arytai - B2 - FER # 1 - UNN - Albyl e + lutinus - Testdato 26/11
AnetteE85, Barn #1 , ICSI #1, Hausken, menopur, 2 egg satt inn 13/11
Tonevs - B3 - ICSI#1 (TESA) - Spiren - Bemfola/Orgalutran - kort protokoll - stimulerer fra 27.10. Innsett 12/11

:Heartred Ikke oppdatert:

Håper at november blir en gullmåned med mange terminspirer!! :Heartbigred

Da var innsett gjennomført :happy: og jeg kan føres opp som ruger :Heartpink

Førstings - B1 - #FER2 - Progynova og Cyclogest. Blastocyst, td: 11.12.

Så spennende! Hold oss oppdatert!

Gikk ikke som håpet i dag dessverre.. Prøvde å forberede meg på at vi ikke skulle se noe og det samme gjorde legen før vi satte i gang men skikkelig redd og skuffa når hun bare fant en tom fostersekk. Hun hevder det absolutt ikke er uvanlig så tidlig men jeg ser jo at de fleste kan se både foster og hjerteaktivitet så tidlig. Størrelsen på fostersekken var riktige på mål og kanten var jevn og fin uten blødning rundt, det var vist et godt tegn. Nå blir det to veldig nervepirrende uker frem mot 8+0 og by UL... Har bakovervendt livmor og av historier jeg finner på nett er det gjengangeren når man ikke finner aktivitet i uke 6 men det dukker opp litt senere. Klamrer meg litt til at det også er grunnen til at ikke hun fant det hos meg.

Totalfrys her. 19 ut. Ufattelig lei og sliten. Uttaket var forferdelig vondt. Lykke til dere andre:Heartred følger med fra sidelinjen
Neeei! Så utrolig kjedelig! 19 egg er jo nydelig fangst da! Håper så mange som mulig klarer seg videre.
Sikkert ikke så lett å glede seg over mange egg når man må vente lenge på å få tilbakesett :(
Krysser fingrene, og sender deg en klem :Heartred

Jeg har hatt kraftige smerter stort sett hver natt i to uker, klinikken har fulgt opp dette da de mener det ikke er normalt. Jeg tror (og håper) dog det bare er endometriosen og ademyosen som reagerer på at livmoren vokser. Har dog ikke hatt smertene på tre dager nå
Såpass, da skjønner jeg det blir snarlig oppfølging. Høres ikke godt ut. Har jobbet med pasienter med myomer som er gravid og det virker smertefult

Gikk ikke som håpet i dag dessverre.. Prøvde å forberede meg på at vi ikke skulle se noe og det samme gjorde legen før vi satte i gang men skikkelig redd og skuffa når hun bare fant en tom fostersekk. Hun hevder det absolutt ikke er uvanlig så tidlig men jeg ser jo at de fleste kan se både foster og hjerteaktivitet så tidlig. Størrelsen på fostersekken var riktige på mål og kanten var jevn og fin uten blødning rundt, det var vist et godt tegn. Nå blir det to veldig nervepirrende uker frem mot 8+0 og by UL... Har bakovervendt livmor og av historier jeg finner på nett er det gjengangeren når man ikke finner aktivitet i uke 6 men det dukker opp litt senere. Klamrer meg litt til at det også er grunnen til at ikke hun fant det hos meg.
Føler med deg!

Bare lurer på når det er vits i å begynne å teste etter innsett av blasto? :) tviler på at jeg klarer å vente til testdato etter det er gjort :angelic:

Totalfrys her. 19 ut. Ufattelig lei og sliten. Uttaket var forferdelig vondt. Lykke til dere andre:Heartred følger med fra sidelinjen

Vel overstått uttak, håper smertene ikke sitter i så lenge. Skjønner at totalfrys ikke er det man ønsker seg, men det er masse håp i de 19! Ønsker deg alt godt fremover. :Heartred

Blodprøve tatt i dag tidlig. Venter på telefon, blir vel ikke før telefontiden til KK starter. Men telefonen er jo bare en formalitet, jeg vet jo at blodprøven er negativ. Håper bare så inderlig at jeg får innsett uken før jul, jeg vil ikke vente helt til januar...

On the bright side: Gleder meg enormt til en pause fra Lutinus! Og gleder meg til å spise fenalår i desember. :)

Gratulerer så mye til alle gravide her inne! <3 Jeg er så misunnelig at jeg ikke har ord - håper det blir vår tur snart.

Det skal bli din tur også! :)Husk at alle her inne har mistet motet til tider og følt at det aldri kommer til å gå. Men for de fleste gjør det det, selv om man iblant må finne krefter man ikke visste at man hadde.

Krysser fingrene for at du får innsett før jul og får hygget deg masse med gløgg og fenalår før det:)

Det var ikke akkurat som håpet nei. Men håper det bare var tidlig og at alt er som det skal om 2 uker. Skal du måle HCG i mellomtiden?

Hei, jeg begynnte med gonal f 450ml fra 22.11 til 23.11 og gonal f 300 fra 24.11 til 28.11. I dag etter jeg tok sprøyta begynte og få litt vondt i magen. Er det normal? Jeg skalta blødprove og UL på torsdag.

Jeg ser at i pakningsvedlegget til Gonal F står "smerter i mageregionen" som en av de vanligste bivirkningene (hos opptil 1 av 10 personer). Det er ikke uvanlig at man blir mer øm mot slutten av sprøyteperioden når eggstokkene har vokst seg store. Men hvis du blir urolig av smertene kan du kanskje kontakte klinikken din?

Jeg ser at i pakningsvedlegget til Gonal F står "smerter i mageregionen" som en av de vanligste bivirkningene (hos opptil 1 av 10 personer). Det er ikke uvanlig at man blir mer øm mot slutten av sprøyteperioden når eggstokkene har vokst seg store. Men hvis du blir urolig av smertene kan du kanskje kontakte klinikken din?
Takk for svar. Jeg skal vente til torsdag. Jeg skal ta blødprove og ul kontrol :)

Nei, det var ingen tilbud om noe oppfølging i mellomtiden. Så bare å vente... men ryker nok på noen gjevnlige tester!
Skjønner det! Du må holde oss oppdatert!

Det skal bli din tur også! :)Husk at alle her inne har mistet motet til tider og følt at det aldri kommer til å gå. Men for de fleste gjør det det, selv om man iblant må finne krefter man ikke visste at man hadde.

Krysser fingrene for at du får innsett før jul og får hygget deg masse med gløgg og fenalår før det:)
Takk ❤️
Blir innsett i januar. KK sa de ikke kunne bruke den menstruasjonen som kommer nå. Synes det er så dumt at klinikkene har så ulike retningslinjer på det der :/

Back
Topp