Norske kvinner, versus øst - europeiske kvinner

Jeg elsker joggebukser. Bruker ordentlige klær på jobb og når jeg skal bort. Men jeg kan godt dra på butikken i joggebukse og oppsatt hår, gidder ikke pynte meg for å handle brød og melk.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Jeg pleier ikke gå ut i joggebukse. Men som igår kveld 22.15 fant jeg ut at jeg må ha brød:/ Ikke engang satan hadde fått meg til å skifte tilbake til olabukse for ett brød ass.... Den store deilige GRÅE joggebuksa var på og det var FANTASTISK!
Han hjemme vet jo hvordan det ser ut under buksa og er fornøyd med det så da er hva alle andre menn eller damer syns meget uinteressant;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Men det er vel en stor forskjell på hva menn synes er attraktivt også, og på modenhet og oppvekst blant menn.

Hvis jeg skal uttale meg generelt, etter å ha deitet etpar østeuropeiske menn, så er de oftere mindre modne. De er mer bortskjemte og vant til å få det som de vil. Enten så pusler mammaen veldig om dem, eller så gjør kjærestene det. De får gjøre hva de vil, gå med hva de vil, og får servert frokost, middag og kvelds. Huset skal være ryddet og barna skal lekes med og oppdras, men ikke stelles.
De har et veldig statusjag, og prøver å fremstå som svært vellykket med nok penger. Damene deres skal ofte være trofeer. De skal være pent sminket, gjerne litt for mye, være velkledd, og vise litt kroppsfasong.
De har ikke et avslappet forhold til den ytre fasaden.
Men de er også flinke til å gi oppmerksomhet, gaver, spandere osv. Ofte galante og ytterst sjarmerende med mange fine ord og komplimenter.

Nå er dette helt generelt, og det er mange som ikke er slik også, og noen som er slik i mindre grad.

Norske menn er ikke alltid så flink til å gi gaver, pene ord, oppmerksomhet osv, men er igjen mye mer avslappet og fasade teller ikke på samme måte. De er mer involverte i stellet og den psykiske oppdragelsen av ungene, og mer opptatt av et naturlig og friskt utseende fremfor et veldig sminket et.

Det er litt kulturkrasj akkurat på det, og jeg er sikker på at han mannen ikke mente noe vondt med det, han er bare vant til noe annerledes. Men altså, jeg er enig med deg ja :p Kanskje han blir det etterhvert også, når han forstår det mer :)

Ja, vi kunne nok vært flinkere...... Men du og du som kofortabelt vi har det..... Jeg er ikke klar for lårkorte skjørt, diiiiger utringing og et lass med sminke i alle fall... Trives godt i slitt olabukse og en enkel genser jeg... og joggesko..... ;-)

Jeg "pynter" meg til hverdags, bruker eyeliner og mascara og grer håret. Har stort sett sorte jeans og en fin bluse eller genser. Men ikke "kjole, hæler og hårspray" pynting nei. Men mener at man kan være presentabel for omverdenen, og selvom jeg vet at mannen min elsker meg om jeg gikk i sekkestrier og barbeint så liker jeg å være fin for han også. Jobber i bhg og det finnes mange praktiske men samtidig fine klær:) Tenker at det har litt med persepsjon og gjøre, hva som er pent er jo subjektivt. Jeg går ikke ut i dasseklær, men det er fordi jeg selv ikke kjenner meg komfortabel med å gå sånn. Er vel litt for selvbevisst da.

Derimot syns jeg ikke at man skal behøve å pynte seg for andre i den grad for å være attraktiv for menn på gata. Det ble litt fjernt for meg. Jeg pynter meg for å selv føle meg vel:) Men spennende å høre hva andre kulturer mener om "oss" selvom norske kvinner er ganske så ulike!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg pleier ikke gå ut i joggebukse. Men som igår kveld 22.15 fant jeg ut at jeg må ha brød:/ Ikke engang satan hadde fått meg til å skifte tilbake til olabukse for ett brød ass.... Den store deilige GRÅE joggebuksa var på og det var FANTASTISK!
Han hjemme vet jo hvordan det ser ut under buksa og er fornøyd med det så da er hva alle andre menn eller damer syns meget uinteressant;)

Hehehe, men det kan ikke sammenlignes med å slentre rundt i joggebukse dag ut og dag inn :-)

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Jeg pynter meg når jeg føler for det, og går med joggebukse og bustete hår når jeg føler for det. Både utendørs og innendørs. Og jeg gir beng i hva alle andre synes. Jeg er meg og sånn er det:)

Det fineste kjæresten min gjør, er å kysse meg og si at jeg er pen når jeg våkner opp om morgenen med bustete hår, dårlig ånde og sminkerester:) Det kaller jeg ekte kjærlighet!

Og en annen morsom ting: Jeg har en venninne som er kurder. Hun sa at hun altid kan kjenne igjen kurdiske menn på lang avstand, fordi hun ser det på skoa! De har altid pensko (ifølge henne). Synes det var veldig morsomt:P

Hehehe, men det kan ikke sammenlignes med å slentre rundt i joggebukse dag ut og dag inn :-)

Hehe nei selvfølgelig ikke:P Men syns folk noen ganger trekker litt forhastede konklusjoner. Kanskje ho du ser i joggebukse neste gang akkurat hadde skifta og glemte no i butikken, hvem vet;)

Det var godt at ikke jeg bare tenkte slik. Takk for mange tilbakemeldinger!

Og til vedkommende som kommenterte at jeg fikk norske kvinner til å høres ut som horer (jeg er sikker på at du mener tøser, evt lett på tråden), så er jeg enig. Kanskje vi er det. Isåfall er det vår kultur, og ikke så mye å gjøre med det :-p

Det er faktisk sant som han sier. Østeuropeiske kvinner tar mer vare på seg selv når de er i forhold. Man vil da holde på mannen sin er holdningen der.

Det sagt, jeg er gift med en som ikke er norsk og han godtar meg akkurat som jeg er, usminket, med 5 kg for mye og hårete vinterlegger.
De gangene jeg fiffer meg ekstra opp så vet jeg han setter pris på det til tross for at han sier det ikke er viktig for han.
Men jeg liker å gjøre meg fin. Da føler jeg meg bra og vet at mannen min liker det. :) Klart jeg vil være fin for mannen min!

Det var godt at ikke jeg bare tenkte slik. Takk for mange tilbakemeldinger!

Og til vedkommende som kommenterte at jeg fikk norske kvinner til å høres ut som horer (jeg er sikker på at du mener tøser, evt lett på tråden), så er jeg enig. Kanskje vi er det. Isåfall er det vår kultur, og ikke så mye å gjøre med det :-p
Seriøst? Lurer på hva hvilket miljø du vandrer i.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Hehe nei selvfølgelig ikke:P Men syns folk noen ganger trekker litt forhastede konklusjoner. Kanskje ho du ser i joggebukse neste gang akkurat hadde skifta og glemte no i butikken, hvem vet;)

Er sikker på at de på legekontoret og nærbutikken min tenket sitt om meg når det kommer til dette. Får alltid tidlig time, og gidder ikke kle meg for 15 min på legekontor, ihvertfall ikke om jeg vet jeg må kle av meg.

Og på butikken nærmest oss går jeg stort sett bare sent på kvelden når jeg kommer på noe jeg MÅ ha, alltid i daffeklær :)

Enig i at det er greit å se ålreit ut for MIN EGEN selvfølelse, men aldri i verden om jeg hadde giddi å brukt timevis på badet fordi en mann syns jeg burde det. Dessuten har jeg langt viktigere prioriteringer for min del. Dessuten ser hvertfall jeg mye bedre og mer naturlig ut etter 5min på badet enn 1time, men igjen det avhenger jo av hva man personlig vil oppnå med sminken sin :-P Og hva som er god klesstil er helt tydelig svært individuelt.

To blogger og en forskningsartikkel gjør ikke noe til fakta, heller ikke at "alle norske kvinner er horer". Og det er ikke engang det det står i linkene dine!

Kjenner ingen jeg ville karakterisert som "lett på tråden", og forsvinnende få jeg ville sagt "ligger rundt", ikke så mye som én prosent en gang. De aller fleste er i, eller ønsker seg, forpliktende forhold, og de andre liker å ha ihvertfall et par dates før de går til sengs med noen.

Synes faktisk det er fornærmende dersom du sier jeg er laus bare fordi jeg er norsk.

Dersom norske jenter er horer, så er alle mennene som ligger med dem horer også. Både norske og utenlandske :)

Er litt enig, og jeg klarer ikke skjønne hvorfor noen vil bli sett med svære stygge joggebukser utenfor husets fire vegger

Av og til vil en kvinne velge pleasure before beauty.
--
Jeg gidder ikke stase meg opp bare fordi jeg skal på butikken. Det er ingen jeg trenger å imponere, og av og til fikser jeg meg opp, av og til ikke. Synd om noen ser meg på en av de dagene jeg går i joggebukse, og tror at norske kvinner ikke gidder å bruke fem minutter ekstra foran speilet eller å dra på seg tights eller dongeri.

Jeg skal være litt enig med han. Mange norske kvinner kunne brukt fem min lengre på badet om morgen:) Nå er vi mye i Italia og Frankrike og der er kvinnene elegante. Håret er gredd og joggebukser er ikke på utsiden av hjemmet. Men det er igrunn ikke min sak, folk må gjerne gå i dasseklær og se slitne ut.
Men man ser vel ikke nødvendigvis sliten ut av å ikke gå i jeans eller fine bukser?

Er vel ikke alltid enten/eller? At de som går i designerklær har masse energi, mens de som trives i avslappede antrekk er slitne? Og det finnes mye mellom finklær og "dass".

Synes det er minst like lite lekkert med de som bruker treningsklær til hverdags. De ser ikke slitne ut akkurat, men ikke akkurat så opptatt av å kle seg heller.

Back
Topp