Norske kvinner, versus øst - europeiske kvinner

Jeg beskrev vel joggebukse som dasseklær. Man må kan kle seg i vanlig tøy å se ok ut, men joggebukse er ikke vanlig tøy.
Men dette er min mening, sa at jeg er delvis enig med han.
Mange norske kvinner går rundt i dasseklærne sine, ugredd hår og jeg syns de ser slitne ut. Kan ikke skjønne hvor vanskelig det er å ta to min ekstra foran speilet og ta på annet enn den fæle joggebuksa.

Men man ser vel ikke nødvendigvis sliten ut av å ikke gå i jeans eller fine bukser?

Er vel ikke alltid enten/eller? At de som går i designerklær har masse energi, mens de som trives i avslappede antrekk er slitne? Og det finnes mye mellom finklær og "dass".

Synes det er minst like lite lekkert med de som bruker treningsklær til hverdags. De ser ikke slitne ut akkurat, men ikke akkurat så opptatt av å kle seg heller.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Svaret kommer over .

Jeg beskrev vel joggebukse som dasseklær. Man må kan kle seg i vanlig tøy å se ok ut, men joggebukse er ikke vanlig tøy.
Mange norske kvinner går rundt i dasseklærne sine, ugredd hår og jeg syns de ser slitne ut. Kan ikke skjønne hvor vanskelig det er å ta to min ekstra foran speilet og ta på annet enn den fæle joggebuksa.

Men hvorfor ha det behovet at man skal pynte seg for andre? Hvorfor kan ikke andre ta meg som jeg er. Uansett om jeg har på meg en joggebukse eller miniskjørt ;)
Jeg pynter meg for meg selv jeg, og orker ikke jeg en dag å ta på meg noe annet enn joggebukse før jeg drar i barnehagen for å levere, så er vel dette helt greit for meg. Så hvorfor skal jeg tilfredsstille andre sitt behov med at jeg må bruke lenger tid foran speilet?

Sent from my iPhone using BV Forum

Men hvorfor ha det behovet at man skal pynte seg for andre? Hvorfor kan ikke andre ta meg som jeg er. Uansett om jeg har på meg en joggebukse eller miniskjørt ;)
Jeg pynter meg for meg selv jeg, og orker ikke jeg en dag å ta på meg noe annet enn joggebukse før jeg drar i barnehagen for å levere, så er vel dette helt greit for meg. Så hvorfor skal jeg tilfredsstille andre sitt behov med at jeg må bruke lenger tid foran speilet?

Nei, det må en jo finne ut av selv. Men jeg måtte jo svare på hvorfor jeg delvis var enig med han. Og da svarte jeg også på det. Personlig skjønner ikke hvorfor ikke flere har lyst til å se litt mere "flidd ut" ( som min oldemor ville sagt). Noen ganger virker det som en trend å ha mest flekker på klærne, håret mest bustete osv.

Skjønnhet er ikke hva øyet ser, men hva hjertet føler. Jeg for min del synes de fleste øst-europeiske kvinnene som han beskriver her ser ut som de har ramla oppi et malingsskrin og tatt seg en tur til horestrøket for å finne inspirasjon til klesstil. Så hvis det er det som er pent, så er jeg fryktelig glad jeg er stygg altså.
signerer!!! :-P

★☆★duppedingsen★☆★

jeg tenker vel litt som så at det er forskjell på å pynte seg og se velstelt ut. å fra på seg en joggebukse som er REN og hel og at man ikke ser ut som om man ikke har dusjet/vasket seg på 3 uker er en ting. men jeg ser mange jenter/damer som ser direkte ekle ut, med fett hår, gufsebt ansikt og møkkete fillete klær (selv om de bærer på dyre vesker og har fine sko), da blir jeg nok litt små"forundret", de kan da umulig føle seg VEL når de går slik? Men det er min menig bare da :-P

★☆★duppedingsen★☆★

Altså, når jeg har på meg joggebukse ser jeg ikke ut som en sliten slask som ikke har dusjet på flere herrens år. Den fins en mellomting mellom oppstasa og dass.
Når jeg har på meg joggebukse, har ingen som er hullete eller ser ut som om den er brukt i flere generasjoner heller, har jeg som regel en genser eller topp som er helt "normal". Noen ganger har jeg eyeliner og mascara, andre ganger ingenting. Jeg ser ikke jævlig ut for det.

Det var godt at ikke jeg bare tenkte slik. Takk for mange tilbakemeldinger!

Og til vedkommende som kommenterte at jeg fikk norske kvinner til å høres ut som horer (jeg er sikker på at du mener tøser, evt lett på tråden), så er jeg enig. Kanskje vi er det. Isåfall er det vår kultur, og ikke så mye å gjøre med det :-p
Ja, jeg skrev horete men tøsete er vel mer passende. Synes det er trist hvis det er sånn. Men da skiller jeg og de fleste av mine venner oss ut hvertfall. Heldigvis. For hvis norske jenter er mer tøsete enn østeuropeiske så er det ille!

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

To blogger og en forskningsartikkel gjør ikke noe til fakta, heller ikke at "alle norske kvinner er horer". Og det er ikke engang det det står i linkene dine!

Kjenner ingen jeg ville karakterisert som "lett på tråden", og forsvinnende få jeg ville sagt "ligger rundt", ikke så mye som én prosent en gang. De aller fleste er i, eller ønsker seg, forpliktende forhold, og de andre liker å ha ihvertfall et par dates før de går til sengs med noen.

Synes faktisk det er fornærmende dersom du sier jeg er laus bare fordi jeg er norsk.

Uten at jeg kommer til å se gjennom alt jeg har skrevet (m.a.o kan det vøre jeg tar feil), men jeg er GANSKE sikker på at jeg ikke har skrevet:
1: At dette gjelder ALLE norske kvinner
2: At jeg har brukt ordet hore, om kvinner i forbindelse med den norske datingkulturen.

Så hvis du er blant en av disse kvinnene som ikke oppfører seg slik, så er jo det en helt fin ting, og ingenting du skal behøve å forsvare. Du er deg, og bra er det! =)

Du spør hvilket miljø jeg henger i? Jeg har vært lagkaptein på ett jentelag med jenter alderen 16 - 24 år, jeg har sunget i et jentekor, jeg gikk på folkehøyskole i fjor (med jenter som er 10 år yngre enn meg), og jeg føler jeg har det ganske godt kartlagt hvordan jentene i dagens samfunn oppfører seg (uten at jeg kaller meg en ekspert, men man gjør jo sine observasjoner). Og det stemmer veldig godt over ens som jeg har skrevet over. (I alle kretser, var det ca 20% av jentene som var ordentlig flidd. Jeg vil også legge til at på folkehøyskolen var det en intern regel om at man ikke skulle ligge med mer enn 2 stk i løpet av året, da dette ville det bare bli drama ut av. Det burde si litt... )

Når det gjelder meg selv, så er jeg nok ikke noe anderledes enn normen. Jeg gidder ikke bruke tid og evigheter foran speilet for å gjøre meg fin, med mindre jeg skal noe spesielt. Jeg er veldig flørtete av natur, og flørter med de fleste menn, så lenge jeg vet de er single. Foruten min eksmann, har jeg vært på 3 dates i løpet av livet mitt. Den ene mer klein enn den andre. Jeg har vært på mange kaffedates, og hatt et par pulevenner. Jeg tør å innrømme dette, fordi jeg vet at jeg ikke er den eneste her inne som er slik, og at dette begynner å bli mer og mer moderne i dagens samfunn.

Hvis du ikke liker det du leser over, så kan du heller prøve å ta dette til deg, og tenke på dette i forhold til dine egne barn, og det samfunnet de kommer til å vokse opp i. Jeg vet ikke om du har en datter eller en sønn, men uansett så er det dette livet de har i vente, og vi har, som mødre, en ganske krevende jobb å oppdra dem til å finne seg til rette her. Jeg håper virkelig at jeg klarer å oppdra sønnen min til å respektere kvinner for dem de er. Og jeg håper at datteren min lærer å respektere seg selv og sine omgivelser.

Uten at jeg kommer til å se gjennom alt jeg har skrevet (m.a.o kan det vøre jeg tar feil), men jeg er GANSKE sikker på at jeg ikke har skrevet:
1: At dette gjelder ALLE norske kvinner
2: At jeg har brukt ordet hore, om kvinner i forbindelse med den norske datingkulturen.

Så hvis du er blant en av disse kvinnene som ikke oppfører seg slik, så er jo det en helt fin ting, og ingenting du skal behøve å forsvare. Du er deg, og bra er det! =)

Du spør hvilket miljø jeg henger i? Jeg har vært lagkaptein på ett jentelag med jenter alderen 16 - 24 år, jeg har sunget i et jentekor, jeg gikk på folkehøyskole i fjor (med jenter som er 10 år yngre enn meg), og jeg føler jeg har det ganske godt kartlagt hvordan jentene i dagens samfunn oppfører seg (uten at jeg kaller meg en ekspert, men man gjør jo sine observasjoner). Og det stemmer veldig godt over ens som jeg har skrevet over. (I alle kretser, var det ca 20% av jentene som var ordentlig flidd. Jeg vil også legge til at på folkehøyskolen var det en intern regel om at man ikke skulle ligge med mer enn 2 stk i løpet av året, da dette ville det bare bli drama ut av. Det burde si litt... )

Når det gjelder meg selv, så er jeg nok ikke noe anderledes enn normen. Jeg gidder ikke bruke tid og evigheter foran speilet for å gjøre meg fin, med mindre jeg skal noe spesielt. Jeg er veldig flørtete av natur, og flørter med de fleste menn, så lenge jeg vet de er single. Foruten min eksmann, har jeg vært på 3 dates i løpet av livet mitt. Den ene mer klein enn den andre. Jeg har vært på mange kaffedates, og hatt et par pulevenner. Jeg tør å innrømme dette, fordi jeg vet at jeg ikke er den eneste her inne som er slik, og at dette begynner å bli mer og mer moderne i dagens samfunn.

Hvis du ikke liker det du leser over, så kan du heller prøve å ta dette til deg, og tenke på dette i forhold til dine egne barn, og det samfunnet de kommer til å vokse opp i. Jeg vet ikke om du har en datter eller en sønn, men uansett så er det dette livet de har i vente, og vi har, som mødre, en ganske krevende jobb å oppdra dem til å finne seg til rette her. Jeg håper virkelig at jeg klarer å oppdra sønnen min til å respektere kvinner for dem de er. Og jeg håper at datteren min lærer å respektere seg selv og sine omgivelser.
Mulig du har misforstått hva jeg har sitert deg på og prøvd å spørre deg om, eller så er vi bare uenige. I så fall tror jeg vi har ganske forskjellig oppfatning av verden. Og jeg står for det jeg sier, i motsetning til deg, så jeg har ikke tenkt å ta til meg dine meninger.

Jeg går kun for det som er behagelig og bryr meg ikke om håret er litt ustelt så lenge jeg er ren ;)
Ta meg for den jeg er sier jeg bare..

Har 0 interesse i mote/sminke eller noe i den duren så jeg ser ut som jeg ser ut. Er ingen dårlig person av det..

Hjemmet mitt er plettfritt og ongen min er stilig kledd hver dag, men jeg har aldri i hele mitt liv brydd meg om sånt, og kommer hvertfall ikke til å bry meg bare fordi noen andre mener jeg burde :o

Jeg syns jeg er fin som jeg er ^^,

Back
Topp