Norske kvinner, versus øst - europeiske kvinner

*RoM*

Elsker forumet
Jeg har diskutert lenge med en litauer på jobb i dag.

Det startet litt komisk, før jeg ble provosert, og endte opp med å være stolt.

Han var ute i går og cruisa med bilen sin, og var på utkikk etter damer, men uansett hvor han så, var det ingen FINE norske damer å finne.
- Ingen (han presiserte senere ca 80%) av dere norske damer gidder å bry dere nok om dere selv til å fiffe dere opp. Se på damene våres: De bruker mange timer på badet daglig. Bruker sminke, steller håret, har flott klessans - de gjør seg virkelig til for oss. Det er jo sånn at vi får lyst til å invitere dem med på date. Men norske kvinner bryr seg ikke om seg selv, og om jeg finner ei jente som ER pen, og spør om hun vil være med ut, så tør hun ikke. Med en gang hun hører at jeg er utenlandsk, så forsvinner både smilet og jenta.

Jeg: - Så det ble ikke noe på deg i går?

Han: - *furten* nei!

Haha, litt sexfrustrert kanskje? :-p
Men uansett. Jeg ble som sagt provosert, fordi jeg kan ikke skjønne hvorfor han bor i vårt land, og klager over at vi ikke er bra nok. Men så våknet en liten faen i meg, og jeg måtte forklare:

- Vi norske jenter, vi er like pene som deres jenter. Det er ikke det at vi ikke bryr oss om oss selv. Det er det at vi ikke bryr oss om hva DERE MENN mener om oss. Og nei, vi blir ikke med dere på date fordi de fleste nordmenn er så redd for andre kulturer, at vi holder oss heller til våres slag. Ikke går vi på dates sånn generelt, fordi vi er ikke vant til å bli spurt. Mennene våres møter vi sannsynligvis på internett, eller via en one night stand. Vi blir bedre kjent ved å gå på kafè, ha sex, og så finne ut om vi har den rette kjemien.
Noen av mennene møter vi via venner, på fester, på busser, osv, men da kan du sverge på at disse gutta må kjempe for å få oss.

Så hvis du vil ha en norsk jente, så må du godta henne for den hun er. At hun er "lik" som alle andre. At hun syntes det er kleint å gå på date. At hun er naturlig pen. At hun vil at du skal kjempe for oppmerksomheten hennes. Og du må aldri finne på å sammenligne oss med "deres jenter", og så lure på hvorfor vi ikke liker utenlandske menn.-

Flere tanker?

Jeg for min del synes sjelden det er pent når dama har brukt flere timer på badet og ser ut som hu skal på byen hver eneste dag til hver eneste situasjon... Regner med at han mener den stereotypiske øst-europeiske jenta med litt for mye sminke og litt for kort/utringet tøy (uten at jeg mener at alle er sånn)...

Norge er utallige ganger blitt sett på som et av landene med penest damer, så hva han måtte mene blir jo en smakssak, men personlig er jeg ikke enig med han...

Norske damer vet hva de vil ha ;-) Skal love deg at hadde jeg hørt noen si at du ikke er like gode som "hans damer" er hadde jeg mista lysta tvert :-P

Jeg vil veldig gjerne legge til at jeg syntes ALLE damer er pene. Uansett kultur, sminke, ikke - sminke, osv.

Jeg syns du kom med et godt svar!
Vi er vel ikke kvinner som er desperate etter at menn skal se på oss. Når jeg går på gata ser jeg VELDIG mange pene kvinner, uten at de har kledd og sminket seg som om de skal på nattklubb. Han fyren der må være veldig kresen. Er man kun pen om man er sminket og stylet? Da er jeg like deilig som en søppeldynge. Bruker bare eyeliner.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg skal være litt enig med han. Mange norske kvinner kunne brukt fem min lengre på badet om morgen:) Nå er vi mye i Italia og Frankrike og der er kvinnene elegante. Håret er gredd og joggebukser er ikke på utsiden av hjemmet. Men det er igrunn ikke min sak, folk må gjerne gå i dasseklær og se slitne ut.

Min umiddelbare tanke er at jeg faktisk kanskje ikke er flink nok til å stelle meg i hverdagen. Men det er mange "men" i den tanken. Jeg skjønner ikke de som orker å bruke en time ved sminkebordet før de skal hente posten, og der produkt-budsjettet er større enn matbudsjettet. Og som TS sier; de som gjør det fordi de er opptatt av hva menn mener om dem.

Men jeg tenker for min egen del, at jeg kanskje burde vært litt flinkere til å stelle meg, både for meg selv og for mannen min. Når jeg ordner meg litt så føler jeg meg også bedre selv, noe han merker. Og så fortjener han også å ikke bli møtt av huldra hver dag når han kommer hjem. Men det er snakk om å kle på seg noe annet enn pysj, gre håret, og kanskje dra på litt maskara i ny og ne, ikke ekstrem make-over hver dag.

Synes egentlig du har gode poeng, og ga et godt svar. Det med dating er innmari fjernt for meg, har aldri datet, har enten vært sammen eller ikke, og har opplevelsen av at det er et ganske nytt konsept for den norske kulturen (?). Tenker nok at jeg ville holdt igjen om det første møtet med en fremmed mann var at han ba meg ut på date (synes i det hele tatt ordet "date" er kleint), norsk eller ikke. Og nå er jeg jo gift, så jeg håper jeg aldri blir nødt til å forholde meg til fenomenet selv.

Og så er det jo noe med kulturen, der jeg i mitt stille konservative sinn tenker at det kanskje var bedre før. Savner nok litt gentlemanns-oppførsel, det å gjøre kur til damene og få de til å føle seg attraktive, og opplever at den tanken fremdeles er sterk i Øst-Europa i dag. Jeg er helt for likestilling, altså, men vi er jo også kommet til et punkt der damer jobber like mye at vi rett og slett ikke har den tiden å tilbringe foran speilet (?), og at vi ikke tenker på det med sjekking på samme måte.

Ja, vet ikke helt hva jeg tenker eller prøver å si, men dette har nok mye med kulturforskjeller å gjøre, og jeg er enig i at om man skal være utenlandsk mann på sjekkern i Norge, må man tilpasse seg norske kvinners forventninger og oppførsel. Det finnes nok noen norske pynte-damer også, men om det er det man vil ha, så bør man kanskje sjekke mer i de miljøene der det er mer utenlandske damer?

Skjønnhet er ikke hva øyet ser, men hva hjertet føler. Jeg for min del synes de fleste øst-europeiske kvinnene som han beskriver her ser ut som de har ramla oppi et malingsskrin og tatt seg en tur til horestrøket for å finne inspirasjon til klesstil. Så hvis det er det som er pent, så er jeg fryktelig glad jeg er stygg altså.

Jeg har noen øst europeiske mannlige bekjente/venner, og jeg har aldri hørt noe lignende klager på norske damer, flere av de jeg kjenner har norske kjærester. Det jeg har hørt er at norske damer er eller spiller "hard to get", og at når de prøver å oppnå kontakt, slå av en prat, flørte litt,så møtes de med en kald skulder eller oversees totalt.

Husker jeg hørte en fyr beskrive norske jenter som prinsesser og isdronninger :P Tror de rett og slett de blir litt frustert av å ikke få respons på sine forsøk :)

Jeg stoppet opp på vei inn i butikken i dag, for jeg skjønte ikke hvorfor de hadde satt en utstillingsdukke midt i åpningen. Viste seg å være en ekte kvinne..... Ouch... Tror ikke hun la merke til det heldigvis, men jeg ble litt satt ut der og da.

Jeg synes du fikk oss til å høres enda mer horete ut enn de jeg da. At vi blir kjent igjennom å ha sex istedenfor å gå på date, hehe

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Jeg skal være litt enig med han. Mange norske kvinner kunne brukt fem min lengre på badet om morgen:) Nå er vi mye i Italia og Frankrike og der er kvinnene elegante. Håret er gredd og joggebukser er ikke på utsiden av hjemmet. Men det er igrunn ikke min sak, folk må gjerne gå i dasseklær og se slitne ut.
Er litt enig, og jeg klarer ikke skjønne hvorfor noen vil bli sett med svære stygge joggebukser utenfor husets fire vegger

Skjønnhet er ikke hva øyet ser, men hva hjertet føler. Jeg for min del synes de fleste øst-europeiske kvinnene som han beskriver her ser ut som de har ramla oppi et malingsskrin og tatt seg en tur til horestrøket for å finne inspirasjon til klesstil. Så hvis det er det som er pent, så er jeg fryktelig glad jeg er stygg altså.

sign. denne :) så bra sagt ;)

Det er liksom lov å legge fra seg joggebuksa hjemme, børste håret og ta på litt maskara og pusser i ansiktet liksom. Jeg reagerte en gang på noen som sa at det var så rart at vi gikk ut i joggesko, de skulle jo bare brukes på trening. Vi måtte bli flinkere da til å bruke pensko, men ærlig talt, det er bena mine - de eneste jeg har og da hender det at joggeskoa er på.

Det er liksom lov å legge fra seg joggebuksa hjemme, børste håret og ta på litt maskara og pusser i ansiktet liksom. Jeg reagerte en gang på noen som sa at det var så rart at vi gikk ut i joggesko, de skulle jo bare brukes på trening. Vi måtte bli flinkere da til å bruke pensko, men ærlig talt, det er bena mine - de eneste jeg har og da hender det at joggeskoa er på.

Jeg er en person som liker å pynte meg. Så fort anledningen byr seg så er det skjørt og kjoler blant annet. Men når det gjelder klær utenfor døra, så tenker jeg også praktisk. Skal jeg til behandling og handle mat etterpå, så styler jeg meg ikke opp, da er det joggebukse og joggesko. Samme om jeg går hjemme en dag og skal en kjapp tur på butikken. Og skal jeg gå endel, som på lange handleturer, så ender jeg fort i jeans og joggesko rett og slett fordi beina og ryggen omtrent knekker på midten om jeg går i finere sko. Og joggesko til skjørt er et stort nei her hos meg.

Er litt enig, og jeg klarer ikke skjønne hvorfor noen vil bli sett med svære stygge joggebukser utenfor husets fire vegger

Da skal jeg forklare deg litt om hvorfor slike som meg gjerne kan svippe innom butikken på vei hjem fra jobb i joggebukse (Gjerne møkkete joggebukse også.). Jeg jobber i et mannsdominert yrke som til tider kan være rimelig fysisk krevende og hvor vi blir både svette, våte og møkkete. For meg er det mye viktigere å ha på meg komfortable klær som ikke hemmer meg i arbeidet enn å "vise meg frem" for de jeg måtte møte på butikken. Jeg kunne selvsagt ha byttet til andre klær og styla meg i garderoben før jeg drar fra jobben, men da hadde jeg ikke rukket å hente barna i barnehagen.

Jeg sminker meg og har på meg normale klær de dagene jeg ikke er på jobb. Og hvis noen har problemer med at jeg svipper innom butikken for å kjøpe noe vi trenger til middagen i møkkete joggebukse, så får det være deres problem.

Da skal jeg forklare deg litt om hvorfor slike som meg gjerne kan svippe innom butikken på vei hjem fra jobb i joggebukse (Gjerne møkkete joggebukse også.). Jeg jobber i et mannsdominert yrke som til tider kan være rimelig fysisk krevende og hvor vi blir både svette, våte og møkkete. For meg er det mye viktigere å ha på meg komfortable klær som ikke hemmer meg i arbeidet enn å "vise meg frem" for de jeg måtte møte på butikken. Jeg kunne selvsagt ha byttet til andre klær og styla meg i garderoben før jeg drar fra jobben, men da hadde jeg ikke rukket å hente barna i barnehagen.

Jeg sminker meg og har på meg normale klær de dagene jeg ikke er på jobb. Og hvis noen har problemer med at jeg svipper innom butikken for å kjøpe noe vi trenger til middagen i møkkete joggebukse, så får det være deres problem.
Men da har du jo en god grunn :-) I din situasjon hadde jeg nok også hatt på meg noe komfortabelt, evt en tights eller litt finere joggebukse :)

Jeg ville aldri hatt en mann som ikke tok meg som jeg var. Hvorfor skal jeg pynte meg for å tilfredsstille andre personer?
Noen ganger står jeg lenge foran speilet og andre ganger tar jeg bare en strikk i håret. Dette gjør jeg for meg og ingen andre ;)

Faktisk så dro vikingene til England og hele Europa og tok med seg de peneste kvinnene tilbake til Norge og Danmark. Hihi! ;)

Anyway! Jeg synes det er nyyyydelige kvinner over hele verden, jeg. Norske som østeuropeere som søramerikanene som afrikanske som asiatere!

Back
Topp