Normal vektøkning i svangerskapet

Ingen som har sagt noe om vekt på min baby så får nesten huske å spørre om det neste kontroll :p
Ellers har jeg hittil gått opp 6 kg, stoppet på 68.8 kg foreløbig :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Er i uke 33+4 nå og har gått opp rundt 15-17 kg så langt. Hadde bmi som var rett under undervektig da jeg ble gravid så det er vell greit, men føler jeg gruer meg til å si det til jordmor neste møte:(
 
Er i uke 33+4 nå og har gått opp rundt 15-17 kg så langt. Hadde bmi som var rett under undervektig da jeg ble gravid så det er vell greit, men føler jeg gruer meg til å si det til jordmor neste møte:(
Tror ikke duskal grue deg, i ditt tilfelle har du gått opp nok til å nærme deg normalvekt. Kroppen vet nok hva den gjør, kjekt å ha litt ekstra til både fødsel og amming :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg skal si deg at fra uke 29 til uke 34 har det skjedd STORE forandringer med kroppen min:greet015.
Vesentlig økning rundt midjen:)
Føler jeg sprekker snart:excited001
Føler også jeg sprekker snart :p sliter ekstra når magen er så "full" men mage sekken er så tom og jeg er så sulten, skjønner ikke hvor jeg skal få plass til maten :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg skal si deg at fra uke 29 til uke 34 har det skjedd STORE forandringer med kroppen min:greet015.
Vesentlig økning rundt midjen:)
Føler jeg sprekker snart:excited001


Hehe, det er jo bare fint! De vokser mye på denne tiden. :) men tipper at du ikke har gått opp 10 kg på den mnd, og da er du rimelig safe :)

Føler jeg sprekker her også, men det er bare flott å se magen vokse :-D

Opp 11kg her nå, 32+2. Rimelig fornøyd!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg har ikke orket å gå på vekten enda jeg.. Eller jeg var på vekten for noen mnd siden og da var jeg allerede gått opp 7 kg.. Må vel mote meg opp å gå på vekten om ikke lenge ijen.. Er jo greit å følge litt med også ..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Tør fortsatt ikke veie meg:anyone
Grøss og gru....

Er ikke så opphengt i vekt nå uansett.
Har en baby som vokser for hver dag i magen min, og det er helt naturlig at kiloene strømmer på.

Får fokusere på vekten etter fødsel :mad:
 
33 uker idag og opp 5kg!! Sist gikk jeg opp totalt 5kg! Å nå er det fortsatt 7 uker igjen... Buuu :(


----------------------------------


Storebror: 12.11.2010❤️
Lillesøster ventes 16.05.2014



Sent from my iPhone using BV Forum
 
34 uker i dag og har gått opp 10 kg. Var syk forrige uke og da var det fort det datt av noen kg på bare to dager.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
33 uker idag og opp 5kg!! Sist gikk jeg opp totalt 5kg! Å nå er det fortsatt 7 uker igjen... Buuu :(


----------------------------------


Storebror: 12.11.2010❤️
Lillesøster ventes 16.05.2014



Sent from my iPhone using BV Forum

5 kg er ikke mye det da...
 
Veke 32 og opp 8 kg. Var til jm i dag og har gått ned 1 kg sidan sist kontroll... var sikker på at eg hadde lagt på meg men :p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
33+5 og 5 kg opp :) trenger ikke legge på meg mer kjenner jeg. Vondt nok i rygg og bekken som det er!
 
Jeg merker jeg blir helt forferdet over at det virker som om så mange prøver å opp minst mulig :S normal vektøkning er mellom 11-15kg og fordelt på babyvekt, økt blodvolum, større livmor, fostervann etc :S går opp "bare" 5-6 kg går man jo faktisk ned i vekt :S skjønner hvis noen er overvektige, men ellers ikke. synes det er skummel lesning.

http://mammanett.no/mobil/node/323

Der ser man normal vektfordeling og økning. :S


Sent from my iPhone using BV Forum
 
5 kg er ikke mye det da...
Nei er levbart det.. Men det stopper jo ikke der :eek: det som skremmer meg. Og så er jeg nervøs for stor bebis:p storebror var 3260g og 49cm lang; altså perfekt :)) :p


----------------------------------


Storebror: 12.11.2010❤️
Lillesøster ventes 16.05.2014



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Tok endelig motet til meg og fikk gått på vekten i dag.... :smiley-angelic001

Opp 8 kilo og er straks i uke 36.
Tipper at jeg går opp ca 4 til nå siste tiden.
Blir nok litt roligere dager når jeg går ut i perm, og da strømmer vel vann og kilo på.

Har ikke tenkt så mye på vekt ila svangerskapet. Har hatt fokus på å spise nok mat, og få i meg nok av alle næringsstoffer.
Har kost meg masse i helgene med is og andre godsaker , med god samvittighet.
(Ok, litt i ukedagene også da...)

Jeg er ganske målbevisst og jeg vet at jeg skal komme meg ned i min idealsvekt etterhvert.
Mitt mål med svangerskapet har ikke vært å gå opp minst mulig, men ha et sunt svangerskap med alt det innebærer...:Heartbigred
 
Jeg merker jeg blir helt forferdet over at det virker som om så mange prøver å opp minst mulig :S normal vektøkning er mellom 11-15kg og fordelt på babyvekt, økt blodvolum, større livmor, fostervann etc :S går opp "bare" 5-6 kg går man jo faktisk ned i vekt :S skjønner hvis noen er overvektige, men ellers ikke. synes det er skummel lesning.

http://mammanett.no/mobil/node/32
Jeg merker jeg blir helt forferdet over at det virker som om så mange prøver å opp minst mulig :S normal vektøkning er mellom 11-15kg og fordelt på babyvekt, økt blodvolum, større livmor, fostervann etc :S går opp "bare" 5-6 kg går man jo faktisk ned i vekt :S skjønner hvis noen er overvektige, men ellers ikke. synes det er skummel lesning.

[URL]http://mammanett.no/mobil/node/323
Der ser man normal vektfordeling og økning. :S


Sent from my iPhone using BV Forum
[/URL]
Der ser man normal vektfordeling og økning. :SSent from my iPhone using BV Forum

Jeg hadde ikke brydd meg om jeg hadde lagt på meg 20 kg, dersom jeg hadde klart å bære på dem! Men så store problemer jeg har med bekken, rygg, knær og jobb nå med bare 5-6 kg opp, så er jeg OVERLYKKELIG for å slippe mer vektøkning! Jeg elsker å holde meg i bevegelse, og med 20 kg vektøkning så hadde jeg blitt sykemeldt 100% for lenge sida. Da hadde jeg flydd på veggene til slutt.

Jeg veier meg kun ved kontroller, da jeg ikke bryr meg spsielt om tallet, men om hvordan kroppen funker :)

Og så lenge ungen har det bra og vokser som hun skal, og jeg spiser variert (litt i overkant mye junk og digg for tida, men det får gå:p), så er jeg glad for at jeg slipper unna ekstra kg og mer vondt enn nødvendig:)
 
33+2 og opp 15 kg. Har ytret bekymring både til lege og min mor,uten sympati. Vekten er konsentrert rundt magen, blodtrykk lav/stabilt og ingen tegn til vann eller ødemer. Merker derimot på ryggen at det er tyngre, tenker litt ekstra på kostholdet(redusere sukker/frukt) og skal prøve å øke aktivitetsnivået.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Nei er levbart det.. Men det stopper jo ikke der :eek: det som skremmer meg. Og så er jeg nervøs for stor bebis:p storebror var 3260g og 49cm lang; altså perfekt :)) :p


----------------------------------


Storebror: 12.11.2010❤️
Lillesøster ventes 16.05.2014



Sent from my iPhone using BV Forum

kjenner litt til det! Har gått opp 6 kg begge di 2 andre gangene men fortsatt fått barn på nesten 3,5-4 kg!:D
alt som er uvant er litt skummelt ;)
 
Lagt på meg 3 kg og snart i uke 32.
Er overvektig så det er bra ifølge JM og lege. Med første la jeg på meg 18-19 kg (som aldri gikk av igjen) så litt av en forskjell! ;-)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp