Normal vektøkning i svangerskapet

Når jeg var 16 uker var jeg gått opp en kg, men øke på nå nå snart 26 uker er jeg + 6 kg..
 
6 kg hittil så ganske etter skalaen.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
26+4 idag og veger nå 68 kg.. Har aldri veid "så mye" noen gang, og håper det ikke blir stort mer.. 4 kg opp på en måned er jaggu godt gjort :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg er 26+1 nå, og har gått opp 5.8 kg for å være nøyaktig :p :) De to siste kom på en uke, men så stoppet det opp igjen.. Jeg er litt overvektig fra før, men spiser næringsrikt og sunt. Uansett er det viktigste at barnet har det bra, og jeg legger "gjerne" på meg :) Kiloene kommer av igjen etter fødsel.. Da skal det ammes og etter hvert trenes :)

Sent from my MT27i using BV Forum mobile app
 
Noen vil selvfølgelig legge på seg + - i forhold til denne skalaen, men tenkte å gi en liten pekepinn på hva som er "normalt" :)


Uke 5 - 2,3 kg
Uke 7 - 2,6 kg
Uke 10 - 3 kg
Uke 13 - 3,5 kg
Uke 15 - 4 kg
Uke 17 - 5,6 kg
Uke 20 - 6,2 kg
Uke 23 - 7,2 kg
Uke 25 - 8,2 kg
Uke 27 - 9,3 kg
Uke 30 - 10,3 kg
Uke 33 - 11,3 kg
Uke 35 - 12,2 kg
Uke 37 - 13 kg
Uke 40 - 14 kg
Følte meg litt bedre etter å ha sett denne skalaen ;) føler meg så stor og feit for tiden og det hjelper ikke at jeg vagger når jeg går :p så godt at jeg ligger innenfor "normalen" da ;)
 
Opp 3,5 kilo og startet på uke 29 i dag.
Føler at kiloene har lagt seg som murstein på magen:greet015...

Må nok snart ty til gravidbukse....:confused005
 
Opp 3,5 kilo og startet på uke 29 i dag.
Føler at kiloene har lagt seg som murstein på magen:greet015...

Må nok snart ty til gravidbukse....:confused005
Heldigen! Jeg måtte begynne med graviditetsbukse i 2.mnd, selv om jeg vektmessig hadde gått ned da! Og nå føler jeg meg som en hval.
 
Fikk tårer i øynene da jeg gikk opp på vekten hos JM i dag, 58 kg! JA, for det aller fleste er ikke dette startsvekten en gang, men for meg som alltid har vært rundt 50-52 kg, så er det mye å gå opp 6 kg, å se tallet på vekta er like under 60 kg! JM var bare overlykkelig over at vekten min hadde steget. Tror jeg må skaffe meg vekt hjemme, slik at "sjokket" ikke bli så stort hver 4 uke :p
 
Jeg tør ikke gå på vekten lenger:gen113....
Går fint forbi den hver morgen og kveld på badet.....:finger005
 
Har nok lagt på mæ ca 17 kg dette svangerskape og er i uke 33 nå :( Med første la æ på mæ godt over 30 kg,mens med nummer 2 la æ kun på mæ 6-7 kg
 
29+6 i dag og opp 9,5 fra bunnvekt i første trimester grunnet hyperemesis. Kjempefornøyd med å gå opp :-D


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Tørr fortsatt ikke gå på vekten......:happy
 
Gått opp nesten 13 kg fra startvekt. Uke 31+5. Jeg er engstelig grunnet risikosvangerskap men lege sier det er godt konsentrert rundt magen og "sunn" vektoppgang. Men jeg kjenner jeg er litt bekymret.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Men hadde ikke du bare gått opp 3,5 kg sist? :) tror ikke det er så krise på en måned. :)


Sent from my iPhone using BV Forum
Jeg skal si deg at fra uke 29 til uke 34 har det skjedd STORE forandringer med kroppen min:greet015.
Vesentlig økning rundt midjen:)
Føler jeg sprekker snart:excited001
 
Opp 7 kg fra start her.. ! Nokk for meg!


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
31+4 og opp 4 kg.
Jm syns det er litt lite og fastlegen sier at det er normalt. Ungen er 2-300gr over normalen.. Så gud vet ;/


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp