Normal vektøkning i svangerskapet

Så lite folk har gått opp a ?25+6 her og gått opp 5/6 kilo ! Følte ikke det var så altfor mye før jeg ser her inne :p
Husk at det er gjerne de som ikke har gått opp så mye som svarer. ;-) ikke for å skryte, men fordi de har ikke noe hinder til å svare. De som har gått opp endel velger nok å ikke svare. Gjerne fordi de leser at flere har gått opp lite og da velger å ikke svare. Sist hadde jeg gått opp 7,5kg til nå. Å da valgte jeg ikke å svare på sånne ting. Men nå som jeg bare har gått opp 3,5kg syns jeg det er helt greit. :-P så ja. Man er nok litt kropsfiksert uten helt å forstå det før i ettertid.

Gått ned 3 kg :-( håper det snur fort :) håper jeg ikke går opp like mye som sist denne gangen da :p ( 35kg) :p

Husk at det er gjerne de som ikke har gått opp så mye som svarer. ;-) ikke for å skryte, men fordi de har ikke noe hinder til å svare. De som har gått opp endel velger nok å ikke svare. Gjerne fordi de leser at flere har gått opp lite og da velger å ikke svare. Sist hadde jeg gått opp 7,5kg til nå. Å da valgte jeg ikke å svare på sånne ting. Men nå som jeg bare har gått opp 3,5kg syns jeg det er helt greit. :-P så ja. Man er nok litt kropsfiksert uten helt å forstå det før i ettertid.
Ja det er nok sant ;) selv dine 7,5 kilo er jo godt under det de har laget en tabell på her ;) skjønner du er fornøyd med bare gå opp 3,5 ! Ingen av oss vil gå opp 30 kilo og slite med å få det vekk igjen ;)

Det vet jeg alt om, gikk opp 30 og 35 kilo med de to forrige. Når jeg satt i badekaret tok lårene borte begge sider... Jupp! Så det at jeg nå bare har gått opp 3 er... uvant, men fint. Uroen blir nesten motsatt; hvorfor legger jeg ikke på meg mer? :P

Sniker fra mars. Forrige graviditet gikk jegopp ca 20 kilo. Denne gangen er jeg i uke 35 idag og er gått opp 7,5 kilo. Er ingen fasit føler jeg.

I de to forgje svangerskapene gikk jeg opp 18 kg... Så må vel forvente noe av det samme nå, men har til nå gått opp 9 kg og er i uke 26.

Fordi jeg er tjukk, og vil ikke bli tjukkere :p
Er og redd for å få "kjeft" av JM - har hørt mange som får det..
Kjære deg, jeg er også veldig overvektig, men hvis jordmor/lege klager på oss for å gå opp litt i svangerskapet, er det h*n som ikke er profesjonell. Selvfølgelig har ikke jeg godt av å gå opp 30 kg, og det håper jeg virkelig ikke at jeg gjør heller, men å gå opp en 5-10 kg er helt normalt. :)

Kjære deg, jeg er også veldig overvektig, men hvis jordmor/lege klager på oss for å gå opp litt i svangerskapet, er det h*n som ikke er profesjonell. Selvfølgelig har ikke jeg godt av å gå opp 30 kg, og det håper jeg virkelig ikke at jeg gjør heller, men å gå opp en 5-10 kg er helt normalt. :)

Vet, men liker ikke å legge på meg mer selvom :/

Jeg har gått opp rundt 20 kg hvert svangerskap. :eek: Foreløpig ligger følger jeg malen, men det er enda mange mnd igjen. Usj. Er ikke så farlig å legge på seg i svangerskapet, men det skal jo av igjen og. :eek::eek::eek:

Har gått opp 8 kg siden start.
Er 25 uker imorra :) 169 høy og veier nå 71kg.
Stresser ikke med vekta egentlig.

Har sikkert gått opp 7-8kg tenker jeg..er 24+1 i dag:) Helt greit. La på meg 16-17kg med første og gikk ned til normalvekt rellativt raskt:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Er 26+4 og opp 2,5kg hittil.

Er veldig klar over at det er nå kiloene vil rase på :dance011

Ah, så glad jeg ikke veier meg! :D

Det er så lite relevant for svangerskapet mitt hva jeg veier. Tisset i glasset og blodprøvene og blodtrykket vil si noe om min tilstand. Hvis jeg plutselig går opp ørten kilo med vann på noen dager så merker jeg det lett og tar meg en tur til legen.

Etter to helt normale svangerskap med to helt normale fødsler med to barn som hadde helt normal gjennomsnittsvekt til tross for at mor var litt overvektig så velger jeg å ikke la meg selv veies. Legen sier det er helt ok. Jeg kjenner selv om noe er utenom det vanlige. Som feks plutselig mye vann i kroppen osv.

De to forrige svangerskapene ble ødelagt av jordmor som "kjeftet" og gispet over vekta mi. Det nekter jeg denne gangen. Siste gang jeg går gravid og da vil jeg nyte det.

Dessuten spiser jeg sunt og variert, så kostholdsmessig er det lite å gjøre noe med uansett. Hvis de da ikke vil tvangssulte meg så klart ;)

Regner med jeg får en vekstkontroll på sykehuset før fødsel uansett. Jeg har alltid høyt symfysemål. Og hver gang har de spådd baby på 4,5 kilo. Ut kom baby på 3,5 og baby på 3,1. Masse bekymring for ingenting.

Back
Topp