unglofotmor
Andre møte med forumet
Fødte i Bodø januar 2014. Ble møtt av ei eldre jordmor når vi kom inn og hun kunne kjapt konstatere at jeg som førstegangsfødende ikke kom til å føde det første døgnet, og måtte belage meg på pasienthotell (bor ikke i Bodø) og at jeg måtte tilbake morgenen etter for å starte med antibiotika. Hun var også nøye med å presisere at samboer fikk ikke pasienthotell med meg, det var kun for meg. Er jo nemlig ikke viktig å ha partneren sin tilstede. Når jeg en time senere hadde fått regelmessige rier og ga beskjed om dette fikk jeg et ganske surt svar tilbake om at da fikk vi bare bli værende da. Så henne heldigvis ikke igjen, selv om jeg kunne tenkt meg at noen kom inn når samboeren sa ifra om at jeg begynte å få såpass vondt at jeg ønsket smertelindring.
Halvannen time senere kom heldigvis aftenvakta innom, med ei veldig hyggelig og flink jordmor som jeg følte tok godt vare på både meg og samboeren. Han sitter også igjen med et godt inntrykk! Hun var opptatt i en annen fødsel når jeg fikk pressrier, men hun som tok imot gutten vår var helt super hun også. Selv om hun kom inn bare 25 minutter før guttungen ble født, så følte vi oss trygge på henne hele veien.
Legen som undersøkte meg på dagtid, og barnelegen vi møtte dagen etter har jeg bare positivt å si om Enkelte av de eldre på barsel kunne både jeg og samboer lett klart oss uten. Mange partnerfiendtlige damer som jobber der :s Heldigvis veier de flotte damene som jobber der opp for de sure kjerringene
Litt skuffet over at ingen kunne sette akupunktur da jeg hadde ønsket det som smertelindring, men man kan ikke være heldig med alt. Selve fødselen gikk som en drøm, og de som var tilstede når det gjaldt var utrolig flotte
Jeg fødte her i nå i 2017 og var ei eldre dame vi IKKE likte på barsel..