Noen som venter tvillinger?

Hei og gratulere så masse. Kan tenke meg dere fikk dere et lite sjokk på den ultralyden. Blir spennende å følge deg ❤️
Har du hatt en grei graviditet så lan
Hei :D Så koselig! Og gratulerer så mye med tvilling graviditet, og sannsynligvis to gutter❤️ Er det deres første barn?
Når skal du på ultralyd igjen?
Ja vårt første ja Så dette bli spennende! Vi skal på onsdagen som kommer! Når har dere ultralyd?☺️
 
Hei og gratulere så masse. Kan tenke meg dere fikk dere et lite sjokk på den ultralyden. Blir spennende å følge deg ❤️
Har du hatt en grei graviditet så langt?
Startet med mye vondt i ryggen, i sommerferien var jeg mye kvalm fra morgenen og fra uke 12 og i tre uker var jeg kvalm nesten hele tiden. Har slitt mye med å være svimmel/ utslitt og sån «rar» form. Særlig etter å ha spist, legen sier det blodtrykket eller noe☺️ Ting ga litt mer mening etter vi fant ut at det var tvillinger, føler alle mine gravidsymptomer har vært værre enn andre jeg kjenner Hvordan har din graviditet vært hittil? Kjenner du noe liv? Og har magen blitt stor?
 
Spennende! Lykke til på UL på onsdag:D Vi hadde UL for snart 14 dager siden, og skal ha ny UL om litt over 14 dager igjen :love017
 
Skal til en fødselslege nå på fredag. Usikker om hun blir å si noe ang jobb, men heldigvis styrer jeg mine dager selv da jeg eier bedriften. Men vil jo selvfølgelig høre på hva legene anbefaler og tilpasse jobb deretter. Vil ikke risikere noe. Viktig at de små har det best mulig ❤️
Helt glemt å spørre, hvordan gikk det på kontrollen hos fødselslegen i forrige uke? ❤️
 
Startet med mye vondt i ryggen, i sommerferien var jeg mye kvalm fra morgenen og fra uke 12 og i tre uker var jeg kvalm nesten hele tiden. Har slitt mye med å være svimmel/ utslitt og sån «rar» form. Særlig etter å ha spist, legen sier det blodtrykket eller noe☺️ Ting ga litt mer mening etter vi fant ut at det var tvillinger, føler alle mine gravidsymptomer har vært værre enn andre jeg kjenner Hvordan har din graviditet vært hittil? Kjenner du noe liv? Og har magen blitt stor?
Ja blodtrykksfall slet jeg mye med hele 1.trimester. Var kvalm og, men har bare hatt en dag der jeg faktisk kastet opp to ganger. Den var ikke noe særlig. Tenkte da "huff er det sånn her det nå skal bli fremover", men ble med den dagen heldigvis. Ellers har jeg egenlig vært i grei form. Blir fortere sliten og var mye trøtt, men jeg skal ikke klage. Nå i 2.trimester har formen vært veldig fin. Kjenner små boblende bevegelser og små dult. Trur ikke magen er så stor, men har heller ikke noen å sammenligne med. Enn du da? Kjenner du dine?
 
Hvordan går det med dere? :)
Her går det bare fint ❤️
Ble litt skuffet idag da klinikken jeg hadde bestilt 3D/4D ultralyd hos i uke 28 sa at dem ikke anbefalte meg det når jeg venter tvillinger pga at oddsen for bra bilder er så liten. Og er kun denne klinikken som tar slik ultralyd her. Der man kan bestille det. Men skal spørre de på fostermedisin på sykehuset neste uke når jeg har time der om jeg kan få 3D ultralyd fra dem. Fikk nemlig et par på den ordinære ultralydtimen som var på sykehuset.
Skal dere ta 3D/4D ultralyd?
 
Her går det bare fint ❤️
Ble litt skuffet idag da klinikken jeg hadde bestilt 3D/4D ultralyd hos i uke 28 sa at dem ikke anbefalte meg det når jeg venter tvillinger pga at oddsen for bra bilder er så liten. Og er kun denne klinikken som tar slik ultralyd her. Der man kan bestille det. Men skal spørre de på fostermedisin på sykehuset neste uke når jeg har time der om jeg kan få 3D ultralyd fra dem. Fikk nemlig et par på den ordinære ultralydtimen som var på sykehuset.
Skal dere ta 3D/4D ultralyd?

Godt å høre det går fint :Heartred
Forstår godt du ble skuffet. Vi fikk 3D bilder på vekstkontroll i uke 32(?) i forrige svangerskap, utrolig koselig med de bildene. Jeg skal ikke bestille 3D/4D privat, fikk beskjed på ordinær ultralyd at det blir vanskeligere og vanskeligere å få gode bilder og se det de skal pga den lille plassen de har etterhvert. Får håpe du får 3D bilder hos fostermedisin, krysser fingrene for deg. Jeg blir positivt overrasket om vi får noen denne gangen, men jeg tviler egentlig på at vi får noen sånne bilder. Dessverre. Håper de kan skru på 3D underveis i en av undersøkelsene, selv om de kanskje ikke får tatt bildene. Er så koselig å «se» de mer enn bare på vanlig ultralyd.

Jeg var på ultralyd i dag, de vokser godt og likt heldigvis:love017 Var så godt som nøyaktig like store og ligger litt over snittet på str ift hvor langt på vei. Og alt var bra med de begge. Ble dog litt overrasket over at de skulle måle lengden på livmorhalsen med innvendig ultralyd, selv om jeg hadde hørt om at det blir gjort hos tvillinggravide. Skulle ønske de hadde informert om det enten på forrige ultralyd eller i innkallingsbrevet. Går jo helt fint, men blir jo litt overrasket.:hilarious:

Fikk også beskjed om å ringe føden om det var noe som bekymret meg, nedpress, smerter, osv. Det er godt å ha kommet så langt at føden er de som skal ringes:Heartred
 
Trudde jeg skulle ta slik innvendig ultralyd der de måler livmorhals på timen jeg hadde en uke etter den ordinære ultralyd timen min. Hadde med urinprøve og alt som jeg fikk beskjed om av jordmoren som utførte ultralyden, men når jeg kom inn på den neste timen var det bare ny runde med måling som vanlig hos fostermedisiner. Forsto fint lite. Ikke fått noe ny info heller om når det evt skal være innvendig ultralyd. Her er ene litt mindre enn den andre, men innenfor normalen. Fin vekstkurve på begge to.
 
ikke lett å bli klok på denne oppfølgingen og hva som skal skje når.
Bra det er fin vekstkurve på begge to, det er jo det viktigste :Heartred
 
Ja blodtrykksfall slet jeg mye med hele 1.trimester. Var kvalm og, men har bare hatt en dag der jeg faktisk kastet opp to ganger. Den var ikke noe særlig. Tenkte da "huff er det sånn her det nå skal bli fremover", men ble med den dagen heldigvis. Ellers har jeg egenlig vært i grei form. Blir fortere sliten og var mye trøtt, men jeg skal ikke klage. Nå i 2.trimester har formen vært veldig fin. Kjenner små boblende bevegelser og små dult. Trur ikke magen er så stor, men har heller ikke noen å sammenligne med. Enn du da? Kjenner du dine?
Ettersom dette er min første graviditet hadde jeg i starten ingenting å sammenligne med når jeg kjente ting i magen. Men jeg begynte etterhvert sån i uke 17 (ish) å forstå at det var bevegelser jeg kjente. Så var de veldig rolige noen uker (på ul sa de at det hadde med hvordan de lå og snudde seg). Men nå har det tatt seg opp mye, nå kjenner jeg spark flere ganger om dagen (uke 22). Det føles som en sån krampelignende følelse nederst i magen men man kjenner det ikke utenfra enda.
 
Ettersom dette er min første graviditet hadde jeg i starten ingenting å sammenligne med når jeg kjente ting i magen. Men jeg begynte etterhvert sån i uke 17 (ish) å forstå at det var bevegelser jeg kjente. Så var de veldig rolige noen uker (på ul sa de at det hadde med hvordan de lå og snudde seg). Men nå har det tatt seg opp mye, nå kjenner jeg spark flere ganger om dagen (uke 22). Det føles som en sån krampelignende følelse nederst i magen men man kjenner det ikke utenfra enda.
Her er det mye aktivitet om dagene. 23+0 idag. Kjenner og ser bevegelser utenpå magen.
Er betryggende. ❤️
Er du plaget noe med halsbrann?
 
Her er det mye aktivitet om dagene. 23+0 idag. Kjenner og ser bevegelser utenpå magen.
Er betryggende. ❤️
Er du plaget noe med halsbrann?
Så deilig! Jeg har også begynt å se det på magen og partner kjenner det også nå, det er stas! Er 24 + 3 nå Ja faktisk. Hadde litt tidligere så var det rolig en periode men de siste tre dagene har jeg måttet ta syretabeletter for å få til å sove. Sliter du med det?
Jeg har også fått mye mer vondt i ryggen i det siste, kjenner du noe til det?
 
Så deilig! Jeg har også begynt å se det på magen og partner kjenner det også nå, det er stas! Er 24 + 3 nå Ja faktisk. Hadde litt tidligere så var det rolig en periode men de siste tre dagene har jeg måttet ta syretabeletter for å få til å sove. Sliter du med det?
Jeg har også fått mye mer vondt i ryggen i det siste, kjenner du noe til det?
Ja ryggen har jeg også begynt å plages med
Vært til fysioterapeut som ga meg noen øvelser jeg skal gjøre hver dag. Har også hovnet litt opp rundt anklene. Det syns jeg er litt irriterende, men er jo ikke uvanlig å oppleve mot slutten. Merker du noe til dette?
 
Back
Topp