Noen som venter tvillinger?

Ja da blir det annerledes. Spennende da, i hvilken bransje er bedriften din?
Det er forståelig, godt å ha nyheten litt for seg selv, og kunne bearbeide tanken på tvillinger også litt før en forteller noe til andre.
Jobber i skjønnhets bransjen. Eneste som er kjipt for oss gründere er at det ikke er noen ordning som dekker inn husleien når vi er i mamma permisjon, det må dekkes av egen lomme. Så jeg er veldig spent hvor lenge jeg klarer å jobbe. Får jo lønnen min fra Nav som alle andre, men for meg som jobber alene finnes det ingen vikar.
Men man må bare gjøre så godt man kan. Enten går det bra eller ikke. Men syns det er litt stressende å tenke på, særlig nå som det ble tvillinger. Blir jo mye tøffere enn med kun en.
 
Jobber i skjønnhets bransjen. Eneste som er kjipt for oss gründere er at det ikke er noen ordning som dekker inn husleien når vi er i mamma permisjon, det må dekkes av egen lomme. Så jeg er veldig spent hvor lenge jeg klarer å jobbe. Får jo lønnen min fra Nav som alle andre, men for meg som jobber alene finnes det ingen vikar.
Men man må bare gjøre så godt man kan. Enten går det bra eller ikke. Men syns det er litt stressende å tenke på, særlig nå som det ble tvillinger. Blir jo mye tøffere enn med kun en.

Det er jo fryktelig synd at nav ikke har noen ordninger som kan dekke husleie og sånne faste kostnader som løper selv om en er i permisjon. Huff, et ekstra moment en må ta hensyn til som gründer. Får krysse fingrene for at formen din holder seg god lenge! Og at du orker hvertfall delvis jobb en god stund! Skjønner godt det må være stressende å tenke på, veldig glad for at slike ting ikke er noe jeg må forholde meg til. Noen fordeler med å være fast ansatt også.
 
Det er jo fryktelig synd at nav ikke har noen ordninger som kan dekke husleie og sånne faste kostnader som løper selv om en er i permisjon. Huff, et ekstra moment en må ta hensyn til som gründer. Får krysse fingrene for at formen din holder seg god lenge! Og at du orker hvertfall delvis jobb en god stund! Skjønner godt det må være stressende å tenke på, veldig glad for at slike ting ikke er noe jeg må forholde meg til. Noen fordeler med å være fast ansatt også.
Nei er mer tilrettelagt mot menn. Kvinner som starter eget skal vist ikke få barn.. Men skal ta en prat med Nav for å dobbeltsjekke. Men etter hva jeg har sett er det ingenting å hente.. Så blir en veldig dyr affere å få to unger og samtidig holde liv i jobben. Eller er jo primært lokalet jeg leier da. Men må bare tenke positivt. Alt ordner seg forhåpentligvis.
 
Nei er mer tilrettelagt mot menn. Kvinner som starter eget skal vist ikke få barn.. Men skal ta en prat med Nav for å dobbeltsjekke. Men etter hva jeg har sett er det ingenting å hente.. Så blir en veldig dyr affere å få to unger og samtidig holde liv i jobben. Eller er jo primært lokalet jeg leier da. Men må bare tenke positivt. Alt ordner seg forhåpentligvis.

Lurt å rådføre seg og dobbeltsjekke! Får håpe det fins noen ordninger som kan hjelpe hvertfall litt til med husleien! Ja, blir jo en kjempe kostnad å få barn når en likevell må betale faste utgifter som husleie for bedriften. Håper det fins en løsning som gjør det litt mindre kostbart, dyrt nok med (2) barn om en ikke samtidig skal bli «straffet» for å ha skapt sin egen arbeidsplass. Hørt med andre kvinnelige gründere hvordan de har løst det? Evt hvilken støtte de har fått under permisjonen?
 
Lurt å rådføre seg og dobbeltsjekke! Får håpe det fins noen ordninger som kan hjelpe hvertfall litt til med husleien! Ja, blir jo en kjempe kostnad å få barn når en likevell må betale faste utgifter som husleie for bedriften. Håper det fins en løsning som gjør det litt mindre kostbart, dyrt nok med (2) barn om en ikke samtidig skal bli «straffet» for å ha skapt sin egen arbeidsplass. Hørt med andre kvinnelige gründere hvordan de har løst det? Evt hvilken støtte de har fått under permisjonen?
Skal sjekke litt rundt og høre. Men ja veldig urettferdig
 
Håper det fins en ordning som hjelper litt på hvertfall. Hvordan gikk det å fortelle nyheten i helga? :)
Svigermor begynte å gråte av glede. Men tok litt tid før dem forsto at det var tvillinger Håper bare hun klarer å sove i natt. De ble jo så sjokkerte.
(Hun hadde jo slått seg til ro nå med at hun Ikke kom til å bli bestemor. Men etter snart 23 år sammen slo vi til. Bedre sent enn aldri).
Veldig deilig å endelig kunne få dele nyheten med dem. Så er det min familie neste ut. Må bare finne en bra anledning.
 
Svigermor begynte å gråte av glede. Men tok litt tid før dem forsto at det var tvillinger Håper bare hun klarer å sove i natt. De ble jo så sjokkerte.
(Hun hadde jo slått seg til ro nå med at hun Ikke kom til å bli bestemor. Men etter snart 23 år sammen slo vi til. Bedre sent enn aldri).
Veldig deilig å endelig kunne få dele nyheten med dem. Så er det min familie neste ut. Må bare finne en bra anledning.

Så fantastisk! Herlig de ble glade og positivt overrasket! Ingenting er bedre❤️
Så hyggelig, satser på like positiv opplevelse når dere forteller det til dem!
 
Da får kanskje ikke du tilbud om NIPT test? Jeg tok den og alt så normalt ut etter hva jeg forsto på prøvesvaret. Det var godt å se. Får jo mere info på timen jeg skal på 29.aug.
Lykke til på timen/kontroll i morgen :D
 
Tusen takk. Er så spent
Nå vet mine det også. De ble også veldig glade ❤️ Hordan er formen din? Kjenner det begynner å bli litt tyngre nå. Gå opp bakkene hjem etter jobb frister mindre. Godt det finnes buss
Så hyggelig❤️ godt de ble glade på deres vegne!
Formen min er ganske grei, har et bekken som krangler stadig mer, men håper å holde det i sjakk enda mange mnd. Bør nok bli flinkere til å gjøre øvelser for å stabilisere bekkenet/symfysen fremover. Går 20 % sykmeldt fortsatt, tror egentlig jeg kommer til å fortsette med det. Utrolig deilig å kunne hvile eller få unna litt i hjemmet før jeg henter guttungen i barnehagen. Hjelper på energi nivået.

Skjønner godt at motbakkene ikke frister lengre, enda godt det fins alternativer :D hvordan er formen din ellers da?
 
Formen er bedre nå i 2.trimester. Men merker jo at jeg blir fortere sliten og at det er litt trangere i magen. Men det er nok helt normalt
Fått i orden med jordmor? Skal på kontroll annenhver uke fremover jeg. Aldri vært så mye på sykehuset, hehe, men er jo veldig betryggende at de passer så godt på.
 
Formen er bedre nå i 2.trimester. Men merker jo at jeg blir fortere sliten og at det er litt trangere i magen. Men det er nok helt normalt
Fått i orden med jordmor? Skal på kontroll annenhver uke fremover jeg. Aldri vært så mye på sykehuset, hehe, men er jo veldig betryggende at de passer så godt på.
Så bra formen er bedre, selv om en blir fortere sliten.
Skal ringe jordmor på mandag, tror hun begynner på fredag. Håper hun har en time ganske raskt til meg.

Såpass ja! Det var ofte, men godt å bli fulgt tett opp, og hyggelig å få se de så ofte :love017 Jeg aner ikke hva jeg skal. Vet det er hyppigere UL etter OUL enn når det kun er en baby, men ikke fått mer informasjon enn det. Vil tro det ikke er fullt så tett oppfølging her siden de er toeggede.
 
Fikk vite kjønn nå på sist time. To jenter sa hun.
Nå vet også de på jobb samt de nærmeste vennene. Alle ble helt sjokkerte, men så glade og. Jentene på jobb bare "hvordan har du klart å skjule det så lenge"
Tihi Nei gått greit det, men nå begynner magen å vises litt så måtte nesten fortelle dem. Litt deilig å dele denne hemmeligheten kjenner jeg. Håper det ordner seg med jordmortime
 
Fikk vite kjønn nå på sist time. To jenter sa hun.
Nå vet også de på jobb samt de nærmeste vennene. Alle ble helt sjokkerte, men så glade og. Jentene på jobb bare "hvordan har du klart å skjule det så lenge"
Tihi Nei gått greit det, men nå begynner magen å vises litt så måtte nesten fortelle dem. Litt deilig å dele denne hemmeligheten kjenner jeg. Håper det ordner seg med jordmortime

Så koselig med to jenter❤️ gratulerer, så gøy og spennende!
Wow, imponerende at du har klart å holde det skjult for kollegaer så lenge. Deilig å slippe hemmeligheten ut i det fri, og dele gleden med alle en måtte ønske.
Her har magen kommet for flere uker siden :hilarious: mye tidligere denne gangen, enn forrige gang, men så har magemusklene begynt å dele seg nå også. Kan ikke huske det skjedde så tidlig sist.

Ordner seg helt sikkert, ikke så stort sted her, så regner med hun finner tid. Om ikke så er det straks bare 14 dager til OUL. Det blir spennende, håper vi får vite kjønn også :love017
 
Hvordan merker du at magemusklene deler seg?
Bruker du noe krem/olje for å forebygge strekkmerker?
Blir stas med OUL
 
Hvordan merker du at magemusklene deler seg?
Bruker du noe krem/olje for å forebygge strekkmerker?
Blir stas med OUL
Hvis du strammer magemusklene når du ligger kan du noen ganger se det, men du vil kunne kjenne det også. Det kjennes et mellomrom/mykere parti mellom de rette magemusklene.
Bruker ingenting, har ikke smurt magen en eneste gang dette svangerskapet. I forrige svangerskap smurte jeg dersom det klødde litt eller huden opplevdes tørr, men ingenting ellers. Fikk kun et mini strekkmerke rett under arret etter piercing, men det er knapt synlig. Spent på hvor mange strekkmerker en får denne gangen, magen blir nok vesentlig større nå :hilarious: bruker du noen krem/olje for å se om det kan forebygge?
 
Har en dusjolje jeg bruker etter dusj. Ellers den vanlige fuktighetskremen jeg bruker til vanlig etter dusj. Kjenner du noe til dem inni magen?
 
Har kjent litt, men ikke noe regelmessig eller daglig. Regner med det kan ta litt tid siden morkakene ligger på fremre vegg. Har du kjent noe til jentene? ❤️
 
Back
Topp