Noen som venter tvillinger?

Ja, godt de følger med fremover. Litt mindre risiko ved toeggede tvillinger enn eneggede, vil tro det er derfor det ikke er så alt for hyppige kontroller, selv om de blir litt hyppigere etterhvert.
Så bra de følger deg og jentene tett i ukene fremover. Har du fått forespeilet hvor lenge du maksimalt får gå gravid?
Spennende med time hos fødselslege, hva er dine tanker så langt om fødsel? Eller ikke tenkt så mye på det enda?
 
Får kanskje litt mer info om akkurat det på timen neste uke. Men de har nevnt rundt uke 36 ish. Har ikke tenkt så mye ang fødsel, men kan heller ikke si at det er det jeg gleder meg mest til. Men ut må dem jo.
Du har jo vært gjennom fødsel før så du vet jo litt mer hva du skal gjennom. Men tenker det for bli som det blir. Må de tas med keisersnitt er det helt ok. Viktigste for meg er at de to har det bra og er trygge.
 
Spennende! De forespeila 38-39 her, men mye kan skje innen den tid som endrer på det.
Skjønner godt du ikke har tenkt så mye på det, jeg tenkte også sånn forrige gang at en må igjennom det, og at det er begrenset hvor mye en får forberedt seg (avspenning og pust hadde jeg nytte av og ha jobbet litt med).
Det viktigste er at barna er trygge og ivaretatt, resten ordner seg❤️
 
Har dem sakt noe om hvor lenge du får lov til å jobbe?
Nei, ikke hørt noe om det enda. Håper jeg får jobbe en god stund til :hilarious: Har du hørt noe om hvor lenge du får lov til å jobbe?
Sniker fra desemberformet ☺️ Jeg er gravid i uke 29+6 med toeggede tvillinger. Mange blir sykemeldte fra uke 28, men det er ingen automatikk i det. Jeg jobber 100% enda fordi jeg selv ønsker det, men det er lav terskel for en gradert / full sykemelding.
 
Nei, ikke hørt noe om det enda. Håper jeg får jobbe en god stund til :hilarious: Har du hørt noe om hvor lenge du får lov til å jobbe?
Skal til en fødselslege nå på fredag. Usikker om hun blir å si noe ang jobb, men heldigvis styrer jeg mine dager selv da jeg eier bedriften. Men vil jo selvfølgelig høre på hva legene anbefaler og tilpasse jobb deretter. Vil ikke risikere noe. Viktig at de små har det best mulig ❤️
 
Sniker fra desemberformet ☺️ Jeg er gravid i uke 29+6 med toeggede tvillinger. Mange blir sykemeldte fra uke 28, men det er ingen automatikk i det. Jeg jobber 100% enda fordi jeg selv ønsker det, men det er lav terskel for en gradert / full sykemelding.
Hei
Så bra du er i god form da.
Spiller nok mye inn også på hvilken type jobb en har, men håper å kunne jobbe en god stund til selv. Men jeg følges veldig tett opp da jeg venter eneggede tvillinger som deler morkake. Så tar en uke av gangen her.
 
Last edited:
Sniker fra desemberformet ☺️ Jeg er gravid i uke 29+6 med toeggede tvillinger. Mange blir sykemeldte fra uke 28, men det er ingen automatikk i det. Jeg jobber 100% enda fordi jeg selv ønsker det, men det er lav terskel for en gradert / full sykemelding.
Så bra det er mulighet for å jobbe en god stund, om en ønsker det og kroppen tillater det :D hva har du fått av informasjon ift når fødsel skal settes igang? Lykke til med innspurten :love017
 
Skal til en fødselslege nå på fredag. Usikker om hun blir å si noe ang jobb, men heldigvis styrer jeg mine dager selv da jeg eier bedriften. Men vil jo selvfølgelig høre på hva legene anbefaler og tilpasse jobb deretter. Vil ikke risikere noe. Viktig at de små har det best mulig ❤️

Spennende hva fødselslegen sier da. Går jo ann å spørre om jobb, om hun ikke sier noe spesielt.

Kjekt å styre dagene litt etter hva en orker og har mulighet til å jobbe. De små er selvsagt det viktigste, du skal jo følges tett, så får ofte oppdatering på at det fortsatt går bra. Tenker nok legen/jordmor sier i fra om de anbefaler å stoppe med jobb. ❤️
 
Hei
Så bra du er i god form da.
Spiller nok mye inn også på hvilken type jobb en har, men håper å kunne jobbe en god stund til selv. Men jeg følges veldig tett opp da jeg venter eneggede tvillinger som deler morkake. Så tar en uke av gangen her.
Ja, er nok annerledes for deg med eneggede mtp oppfølging og risiko. Jeg har hatt oppfølging annenhver uke (hver 4. uke på sykehuset og hver 4. uke hos JM/FL. Jeg har kontorjobb med mye mulighet for hjemmekontor, så kommer nok veldig an på hva man jobber med og tilrettelegging. Jeg har langt i fra full arbeidsevne nå. Merker jeg jobber tregere og trenger flere pauser :bag:
 
Vet ikke om du har fått det med deg, men er blitt laget en fb gruppe som heter tvillingmamma 2024. Håper det kommer mye nyttige tips og erfaringsutveksling der etterhvert :D
 
Hei! Vi venter også tvillinger! Så morsomt å høre flere som skal ha på ca samme tid. Vi har termin 18.februar☺️ Fikk en overraskelse på privat ultralyd i uke 14, skulle bare vite kjønn og der var det to! Toegget gutter mest sannsynlig, litt vanskelig å se kjønn på den ene☺️
 
Hei! Vi venter også tvillinger! Så morsomt å høre flere som skal ha på ca samme tid. Vi har termin 18.februar☺️ Fikk en overraskelse på privat ultralyd i uke 14, skulle bare vite kjønn og der var det to! Toegget gutter mest sannsynlig, litt vanskelig å se kjønn på den ene☺️
Hei :D Så koselig! Og gratulerer så mye med tvilling graviditet, og sannsynligvis to gutter❤️ Er det deres første barn?
Når skal du på ultralyd igjen?
 
Hei! Vi venter også tvillinger! Så morsomt å høre flere som skal ha på ca samme tid. Vi har termin 18.februar☺️ Fikk en overraskelse på privat ultralyd i uke 14, skulle bare vite kjønn og der var det to! Toegget gutter mest sannsynlig, litt vanskelig å se kjønn på den ene☺️
Hei og gratulere så masse. Kan tenke meg dere fikk dere et lite sjokk på den ultralyden. Blir spennende å følge deg ❤️
Har du hatt en grei graviditet så langt?
 
Back
Topp