Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg har tenkt til å ta den. Tror ikke man kan ta årets før i slutten av denne måneden.
Det står jo at det er størst fare for komplikasjoner ved slutten av svangerskap, og der er jo vi i influensasesongen.
Amen!Ja. For meg er det en selvfølge, når man vet hvor alvorlige konsekvenser det kan få for gravide å få influensa, og man i tillegg vet at gravide har nedsatt immunforsvar og dermed større sjanse enn vanlig for å bli smittet av det.
Jeg har aldri hatt influensa før, og aldri tatt vaksine, men nå når jeg er gravid er det en selvfølge, og litt ubegripelig at noen velger å la være. Det er en meget billig og enkel måte å beskytte barnet sitt på.
Ja. For meg er det en selvfølge, når man vet hvor alvorlige konsekvenser det kan få for gravide å få influensa, og man i tillegg vet at gravide har nedsatt immunforsvar og dermed større sjanse enn vanlig for å bli smittet av det.
Jeg har aldri hatt influensa før, og aldri tatt vaksine, men nå når jeg er gravid er det en selvfølge, og litt ubegripelig at noen velger å la være. Det er en meget billig og enkel måte å beskytte barnet sitt på.
Du kan jo sikkert spørre legen hva den inneholder?Jeg har alltid vert den som har tatt vaksiner som er anbefalt osv. Svinevaksinen tok jeg selv men ikke på datter min da jeg jobbet i helsevesenet men va skeptisk til hele vaksinen da "de" viste for lite om bivirkninger derfor fikk ikke min datter denne. Jeg har aldri heller tatt influensavaksinen, har hatt flunsa en gang i livet bare. Jeg skal selvfølgelig ta den i år siden jeg er gravid men det var ei venninne som sa til meg "vet du faktisk hva de sprøyter inni deg?" Å då blei jeg pluttselig litt sånn.... eeeh nei faktisk ikke... jeg skal ta den altså men ble litt sånn.. ja.. hva er det inni denne vaksinen.. mn den er jo andeldes siden den er "gammel", likt som de andre vaksinene babyene tar i begynnelsen. Men den svinevaksinen var jo ny..
Influensavaksinen som gis til gravide inneholder deler av inaktivert/drept* virus, og er ikke tilsatt kvikksølvforbindelser** eller andre konserveringsmidler. Viruset er dyrket på hønseegg. For fullstendig oversikt over årets influensavaksiner og innhold, kan man lese selv her, det er ikke hemmelig:Jeg har alltid vert den som har tatt vaksiner som er anbefalt osv. Svinevaksinen tok jeg selv men ikke på datter min da jeg jobbet i helsevesenet men va skeptisk til hele vaksinen da "de" viste for lite om bivirkninger derfor fikk ikke min datter denne. Jeg har aldri heller tatt influensavaksinen, har hatt flunsa en gang i livet bare. Jeg skal selvfølgelig ta den i år siden jeg er gravid men det var ei venninne som sa til meg "vet du faktisk hva de sprøyter inni deg?" Å då blei jeg pluttselig litt sånn.... eeeh nei faktisk ikke... jeg skal ta den altså men ble litt sånn.. ja.. hva er det inni denne vaksinen.. mn den er jo andeldes siden den er "gammel", likt som de andre vaksinene babyene tar i begynnelsen. Men den svinevaksinen var jo ny..