Noen som har bestemt navn på den lille???

FIFI Forglemmegei

Forelsket i forumet


Litt tidlig, men tror jeg har jentenavnet i boks. 
Det er ikke avtalt med kjærest ennå, men har jo noen mnd på å overtale ham.... hihi

Frida Pernille emoticon

Synes det passer bra til Jonas og Kajsa Pauline


Er det noen av dere som har favorittnavn dere ønsker å bruke???


 
Har ett guttenavn og tre-fire jentenavn på blokka :)
Guttenavn er så vanskelig. 

Det viktige for meg, er at navnet betyr noe for oss. Jeg liker navn fra tidligere generasjoner, og da gjerne mennesker som betydde noe ekstra for meg.

Sønnen min er oppkalt etter min kjære onkel (evig ungkar og barnløs, så jeg var som en datter for ham) og bestefaren til samboeren min. 

 
Mine barn er begge oppkalt etter sine oldeforeldre

Nestemann skal oppkalles etter min far, som dessverre døde så alt for tidlig. Faren til kjæresten min heter det samme, så det blir jo ekstra moro:)
 
typen og jeg fant faktig gutte navn i går

vilje = jente
len = gutt
 
Jaaa  :) helt klart Felix om det blir gutt og dobbeltnavn med Kristine hvis det blir jente. Kristine er mellomnavnet til mormora mi :) Felix er bare tøft og vi elsker navnet begge to
 
nååh, Frida er utrolig vakkert. Englejenta mi het det <3

Vi har også kalt opp ungene våre. De er oppkalt etter hver sin besteforelder, neste ut er mamman min som heter Gretha Harrieth. Utrolig vanskelig navn å kalle opp etter!
Våre barn heter Ørjan, Frida og Marvin <3 Hvis neste blir jente ønsker jeg at hun skal hete Ida Margrethe, men mulig jeg forandrer mening underveis...
 
.
 
Last edited:
Notto har jeg aldri hørt før, men jeg liker det!
 


sommerfuglimagen skrev:
nååh, Frida er utrolig vakkert. Englejenta mi het det <3

Vi har også kalt opp ungene våre. De er oppkalt etter hver sin besteforelder, neste ut er mamman min som heter Gretha Harrieth. Utrolig vanskelig navn å kalle opp etter!
Våre barn heter Ørjan, Frida og Marvin <3 Hvis neste blir jente ønsker jeg at hun skal hete Ida Margrethe, men mulig jeg forandrer mening underveis...


Kjenner ei som heter Lill Harrieth.. det syns jeg er fint =)
____

Jeg syntes Ella var så fint jeg.. trodde det var ganske uvanlig også.. men så fant jeg ut at det var på 14. plass på navnetoppen og fortsatt i stigning.
Kjempe irriterende =P hehe... jeg syntes jo navnet var så fint, men vil helst ikke ha et topp 10 navn..

Når det kommer til gutt har samboeren veldig lyst på Liam... men det er jo også nesten på topp 10.. så vi får se! Ingenting som er avgjort enda =)
 


MaryLou skrev:



Kjenner ei som heter Lill Harrieth.. det syns jeg er fint =)
____

Jeg syntes Ella var så fint jeg.. trodde det var ganske uvanlig også.. men så fant jeg ut at det var på 14. plass på navnetoppen og fortsatt i stigning.
Kjempe irriterende =P hehe... jeg syntes jo navnet var så fint, men vil helst ikke ha et topp 10 navn..

Når det kommer til gutt har samboeren veldig lyst på Liam... men det er jo også nesten på topp 10.. så vi får se! Ingenting som er avgjort enda =)


Ella er kjempefint, men er nok ganske populært ja! Men du har noen varianter som er litt annerledes. Kjenner tvillingjenter som heter Ella og Eiva, så har du jo også Eila, det synes jeg er fint!
 
Har både jentenavn og guttenavn ganske klart, flest guttenavn faktisk. Men håper at jeg finner noen nye navn frem til sommeren. Jentenavnet er vel valgt, og det er Viktoria. Jeg har lyst på Leah Viktoria men det vil ikke mannen. Hvis det blir gutt så har vi flere navn som vi ikke brukte på første, og det er Elias, Eliah og Lucas. Men vil egentlig ikke ha et navn som er på navntoppen...

Så etter ul blir det jakt på nye alternativer...
 
Vi har spesielt navn på sønnen vår, så blir et spesielt navn denne gangen også !
Både jente og guttenavn er klart ! Og vi ble fort enige denne gangen også.. hehe!
Legger ikke ut navnet her før barnet blir født, siden 2 personer hermet etter navnet vårt sist gang. Det er litt teit å herme når navnekombinasjonen VAR uvanlig... men men !
Skjønner jo godt at folk hermer, siden det er et fint navn ! hehe 
Men litt teit at de velger å legge ut ny babyverden innlegg der de skriver: Vi har funnet det perfekte navnet... Også har de skrevet mange andre navn før, men aldri nevnt disse.. hehe !

Så eneste jeg kan si er at det er dobbeltnavn og at navnene er nydelig ! 
 
Vi har kun jentenavn klart.
Om det blir jente skal hun kalles opp etter svigermor som døde av kreft for 6 år siden.
Ester het hun.
Guttenavn er kjempevanskelig syns jeg.
Slet veldig med å finne navn til sønnen vår, men skal nok klare det igjen hvis det blir nødvendig. Noe jeg tror det blir :D
Men det blir ingen navn fra listetoppen hvertfall.
De styrer vi langt unna.
 


mammaen20102012 skrev:
Vi har spesielt navn på sønnen vår, så blir et spesielt navn denne gangen også !
Både jente og guttenavn er klart ! Og vi ble fort enige denne gangen også.. hehe!
Legger ikke ut navnet her før barnet blir født, siden 2 personer hermet etter navnet vårt sist gang. Det er litt teit å herme når navnekombinasjonen VAR uvanlig... men men !
Skjønner jo godt at folk hermer, siden det er et fint navn ! hehe 
Men litt teit at de velger å legge ut ny babyverden innlegg der de skriver: Vi har funnet det perfekte navnet... Også har de skrevet mange andre navn før, men aldri nevnt disse.. hehe !

Så eneste jeg kan si er at det er dobbeltnavn og at navnene er nydelig ! 



Det er jo litt kjipt da. Men det må jo være et fint navn siden hele to valgte å herme etter en uvanlig kombinasjon, du får ta det som et kompliment ;) er det mulig å få vite hva navnet var? Av samme grunn ønsker ikke jeg å legge ut navnet vi har. Vi har bare jentenavnet klart, men det er ikke et vanlig navn, men det er en versjon av et populært navn. Siden vi heter noe på A og begge ungene så må nesten sistemann og ha et navn på A :)
 
vi er enige om jente navn: Julie eller Andrea evt. Julie Andrea
Guttenavn er vi ikke helt klarte på, men Ludvig/Ludvik ligger på toppen foreløpig!
 
Ååå, vi kommer aldri til å bli enig.

Jentenavnalternativer:
*Thea
*Milly
*Nelly

Guttenavnalternativer:
*Theo
*Felix
*Emanuel
 
Har ingen aning. Ingen forslag enda heller. Men det kommer vel :-)
 
Vi har noen alternativ både på gutt og jente navn.. Men hva som lir endelig ser vi når babyen er født.
 
Back
Topp