Noen som er fornøyd med å være høygravid???

Jeg!! Denne gangen er jeg veldig heldig med svangerskapet, har ingen spesielle plager :-)
Godt å lese at jeg ikke er alene om det. :-)
Føler meg nesten litt unormal :P

Jeg!! Denne gangen er jeg veldig heldig med svangerskapet, har ingen spesielle plager :-)
Godt å lese at jeg ikke er alene om det. :-)
Føler meg nesten litt unormal :P
Så heldig du er! :) Ingenting er bedre enn et friskt svangerskap.

Hadde du plager sist da?

Jeg hadde mindre plager første gang, har inntrykk av at det er ganske vanlig. Men stortrives med å være høygravid, selv om rygg og bekken krangler enkelte dager. :)

Selv om jeg syter med plager her og der, og følelsen av å være tjukk i en kropp som ikke er helt min, stortrives jeg som gravid. Det å kunne lage et helt nytt liv inni magen og kjenne på sparkene hver dag er noe helt unikt, som dessverre ikke alle får ha muligheten til å oppleve. Og ikke minst, jeg kan spise all den smartiesen jeg bare orker!! Hehe.... :D
Jeg var veldig svartmalt for noen dager siden, men etter å ha lest denne tråden lysnet faktisk hverdagen en god del for meg. For det er litt med det at omgås en bare negativitet smitter det over, så tusen takk til Marian87 for også positive tanker! :D :D

Er så blandet disse følelsene, ene øyeblikket har jeg lyst å føde og i det neste har jeg lyst å bare fortsette å ha henne inni magen, for alt i alt går tia så alt for fort! Og jeg vet at det kommer til å bli så rart og tomt uten de daglige sparkene når hun har kommet ut :)

Og starten på dagen i dag er for meg verdt å feire; jeg fikk klemt ut råmelk fra brystet! Merkelig at en skal bli så glad for det i grunn..... ;)
Haha, går det i mye smarties eller?

Jeg har gått opp MYE i vekt i svangerskapet, nettopp fordi viljestyrken reiser på ferie i det øyeblikket jeg blir gravid. :rolleyes: men for meg er det mye trivsel i god mat og å spise hva jeg vil, så blir endel snop her også. Fryktelig dumt når man finner smågodt til 2.90/hg :o :p

For meg går det også mye i mental innstilling. Jeg har også vondt i perioder, det er såklart tungt og sånn. Men prøver å ha en positiv innstilling, nyte sparkene (som også være vonde) og gleeede meg over alt det spennende som er i vente. :D

I dag er det helt herlig å være høygravid syns jeg - sola skinner og jeg kan nyyyte solen ute siden jeg har startet permisjonen :D skikkelig vårfølelse! Ååh som jeg gleder meg til trilleturer med lillegutt nå som våren trer inn for fullt! Har vært ute på en god tur med hundene i dag, deilig å kjenne sola varme i ansiktet :)
Utrolig hva litt bar asfalt og sol som varmer gjør med humøret! :)

Her har det vært mildvær, 7 grader og regn i mange dager. Så de enorme snømengdene vi har hatt er blitt betraktelig redusert. I det øyeblikket jeg så asfalten begynte jeg å glede meg noe voldsomt til trilleturer i vårvær.

I morgen skal jeg til frisøren og spise lunsj med mannen i byen, godt å kose seg litt i innspurten før man blir flere. :)

Synes det er helt supert med en tråd hvor vi kan glede oss over å være høygravid :) nyter det fullt og helt og fint å ha et sted å få ut hvor fantastisk man føler seg :) legger ikke skjul på at det er tungt og til tider sinnsykt vondt i både bekken og mere til, men er så hærlig å gå å kjenne på at man har et helt lite liv på innsiden :)

Supert trådinitiativ :)
Jeg også har mye vondt og er veldig tung i kroppen, men storkoser meg med magen og føler meg både fresh og fin med struttemage. :) Er ganske fantastisk at det bor et helt ferdig lite menneske inni magen, som lever sitt eget liv og styrer på der inne. :D

Jeg også har mye vondt og er veldig tung i kroppen, men storkoser meg med magen og føler meg både fresh og fin med struttemage. :) Er ganske fantastisk at det bor et helt ferdig lite menneske inni magen, som lever sitt eget liv og styrer på der inne. :D

Ikke sant!! Vi var på siste UL i dag og fikk hilse på lille, og han har blitt stor... Fikk ikke sett han så godt siden det var litt trangt og mye hender og føtter i veien, men så var jo ikke det målet heller da... Men veldig fint å se at alt er bra :)

Ikke sant!! Vi var på siste UL i dag og fikk hilse på lille, og han har blitt stor... Fikk ikke sett han så godt siden det var litt trangt og mye hender og føtter i veien, men så var jo ikke det målet heller da... Men veldig fint å se at alt er bra :)
Husker etter fødsel sist at jeg bare satt å stirra nedi plastbaljen og kunne ikke fatte hvordan hele den babyen hadde fått plass inni magen. :) Ikke rart det er mye kaving og knøing inni der nå, for kan ikke være så veldig behagelig å ligge så trangt.

Husker etter fødsel sist at jeg bare satt å stirra nedi plastbaljen og kunne ikke fatte hvordan hele den babyen hadde fått plass inni magen. :) Ikke rart det er mye kaving og knøing inni der nå, for kan ikke være så veldig behagelig å ligge så trangt.

Nei kan det umulig være... Han ligger jo dobbel :p

I dag er det helt herlig å være høygravid syns jeg - sola skinner og jeg kan nyyyte solen ute siden jeg har startet permisjonen :D skikkelig vårfølelse! Ååh som jeg gleder meg til trilleturer med lillegutt nå som våren trer inn for fullt! Har vært ute på en god tur med hundene i dag, deilig å kjenne sola varme i ansiktet :)

Kjenner også at i dag er det godt å være gravid med super varm og deilig sol, gå tur med hunden og bake.. Pluss at lillemann har vært veldig aktiv i dag :)

Jeg nyter det faktisk!:)

Må jo bare nyte de siste ukene/dagene med magen, jenter. Vet at jeg kommer til å savne sparkene og selv om noen av disse turnøvelsene der inne gjør fryktelig vondt, så er det utrolig koselig tid vi er inne nå.

Utrolig hva litt bar asfalt og sol som varmer gjør med humøret! :)

Her har det vært mildvær, 7 grader og regn i mange dager. Så de enorme snømengdene vi har hatt er blitt betraktelig redusert. I det øyeblikket jeg så asfalten begynte jeg å glede meg noe voldsomt til trilleturer i vårvær.

I morgen skal jeg til frisøren og spise lunsj med mannen i byen, godt å kose seg litt i innspurten før man blir flere. :)
Sant, i går var det påske/ vårstemning her, nesten så man får lyst til å rigge seg til på terrassen. Men får pleie ferdig denne forkjølelsen og føde først. Tok en tur på cafe med min mor i stedet. Var veldig koselig å komme seg litt ut. Så masse folk i perm som var ute og trillet :-) snart er det vår tur :-)

Haha, går det i mye smarties eller?

Jeg har gått opp MYE i vekt i svangerskapet, nettopp fordi viljestyrken reiser på ferie i det øyeblikket jeg blir gravid. :rolleyes: men for meg er det mye trivsel i god mat og å spise hva jeg vil, så blir endel snop her også. Fryktelig dumt når man finner smågodt til 2.90/hg :eek: :p

For meg går det også mye i mental innstilling. Jeg har også vondt i perioder, det er såklart tungt og sånn. Men prøver å ha en positiv innstilling, nyte sparkene (som også være vonde) og gleeede meg over alt det spennende som er i vente. :D

Hehe YES! Er ikke så interessert i smågodt og all sjokolade, men den smartiesen må jeg bare ha. Så her går det unna 2-4 små rør om dagen, gjerne med litt Mozell. Føler jeg har vært veldig flink tidligere i svangerskapet med å holde meg unna, så det hjelper ikke akkurat på viljen nå når det kun er 1 måned igjen ;)
Samboeren min elsker jo så klart å gjøre narr av meg for det her, og påpeker hvor rike vi kommer til å bli når jeg får smarties-nekt etter fødselen :o :p

Sant, i går var det påske/ vårstemning her, nesten så man får lyst til å rigge seg til på terrassen. Men får pleie ferdig denne forkjølelsen og føde først. Tok en tur på cafe med min mor i stedet. Var veldig koselig å komme seg litt ut. Så masse folk i perm som var ute og trillet :-) snart er det vår tur :-)
Idag snør det igjen her. :o Men da blir det iallfall skiføre til påske, så kanskje jeg kan gå fødselen igang med noen runder på ski. :p :cool:

Det er pyton og kan ikke vente med å bli ferdig. Godt folk har det forskjellig, ellers hadde vi kanskje ikke produsert nok barn :-P

I dag har jeg vært på tur-date med en venninne som også er i permisjon :D sola stråler like mye i dag, så vi gikk 5 km og hadde en stopp ca halvveis der vi nøt sola og drakk kaffe mens praten gikk ❤️ har så mye energi om dagen siden jeg ikke jobber lengre! Nyter hver dag - plutselig kommer lillegutt og hele hverdagen blir snudd på hodet :p

I dag har jeg vært på tur-date med en venninne som også er i permisjon :D sola stråler like mye i dag, så vi gikk 5 km og hadde en stopp ca halvveis der vi nøt sola og drakk kaffe mens praten gikk ❤️ har så mye energi om dagen siden jeg ikke jobber lengre! Nyter hver dag - plutselig kommer lillegutt og hele hverdagen blir snudd på hodet :p
Så herlig! :D Godt å føle at man har overskudd til å leve litt. :)

Jeg hadde sååå lyst på stekte nudler og vårruller til kvelds idag, og mannen bare "jammen det kunne han da kjøre ut å hente" :o Enda en fordel med å være høygravid: mannen ville aldri dratt ut frivillig for å hente mat på en onsdag hvis jeg ikke var sprenggravid. :p

Han har også jakta på isbilen for meg idag og kom hjem med 3 esker is. :D Ikke rart vekta skyter i været, bare å nyte de siste ukene før det bærer over på gulrøtter og vann. :p

Back
Topp