Noen som er fornøyd med å være høygravid???

Som om jeg skulle sagt det selv ! Er så deilig å for en gangs skyld fremheve magen og la alle sammen se den :D Heheh, ja det er nesten deprimerende å tenke på, bort med magen og stoltheten liksom :rolleyes:
Sist gikk jeg med mammabukser i flere måneder etter fødsel for pga strikken i livet ble magen flat og ingen "muffintop" :P

Jeg nyter siste tiden :) er mest sannsynlig siste gangen jeg er gravid, så holder litt fast i følelsen jeg har nå med en baby i magen og alle bevegelser :) så holder fast ved den følelsen, og ikke plagene!

Jeg syns det er kos å gå rundt med struttemagen, kjenne på livet inni der og glede meg til de kommer ut. De kan godt holde seg der inne en stund til, for jeg er liksom ikke helt klar! Gi meg minst en uke til, og helst la meg gå til uke 37 :) Det er også kjempekos å se hvordan mann og kommende storesøster gleder seg over magen, koser med den, snakker til den, kjenner på babyene som sparker og beveger seg. Det er liksom litt magisk <3
3-åringen vår krangler allerede med broren sin hun. :o :P når hun sitter på fanget mitt men liksom blir skvisa til siden pga magen og han begynner å sparke henne i ryggen og siden så dytter hun han tilbake og minner han på at jeg var hennes mamma først. :P

Prøver å nyte disse siste ukene med bare ett barn også, for det er jo så lettvint med ett barn. Ikke minst at hun snart ikke er alene mer, så føler jeg må gi henne ekstra mammatid nå mens jeg enda kan. ;)

Sist gikk jeg med mammabukser i flere måneder etter fødsel for pga strikken i livet ble magen flat og ingen "muffintop" :p

Hehehe ja det blir vel noe sånt her også :p Gleder meg til å komme inn i highwaist buksene mine igjen da, da får jeg forhåpentligvis stappa litt nedi der også ;)

Jeg har hatt ganske store bekkenplager siden tidlig i svangerskapet og har nesten ikke vært på jobb siden starten... Men jeg nyter fullt og helt :) synes det er så fantastisk å gå gravid og er så stolt over magen :) elsker at det har blitt litt varmere i været og at jeg kan ha litt tynnere jakke så den vises godt når jeg er ute... Begynner å bli stor og av og til litt i veien, men nyter likevel... Satt sikkert en halvtime og strøk/dytta på magen i kveld og fikk så mye respons og så mye bevegelse og jeg bare elsker det!! :)

Gleder meg veldig til lille kommer, men er heller ikke heeelt klar for at svangerskapet skal avsluttes... Er liksom noe spesielt med å ha han der på innsiden også :)

Jeg synes fortsatt det er koselig! selvfølgelig gleder jeg meg veldig til å møte lillemann, men foreløpig vil jeg nyte tiden med den store magen litt til. Starter permisjon i dag og synes det blir godt å få de siste tingene på plass så kjæresten og jeg kan kose oss mest mulig sammen i påsken :-)

Så bra for deg:-) men dette er et forum hvor folk får yttre seg, og da er det opp til deg selv å starte tråder som du synes er positiv nok. Vi er alle ulike, og selv har jeg som 3 gangs fødende vært gjennom dette før, og synes enkelte sine spørsmål er "rare". Men klager ikke over det av den grunn. Etter 8-9 mnd , hvor mange har heftige plager, er det lov å være lei! Så synes alle skal få yttre sine tanker uten at det karakteriseres som 'negativt'.

Elsker magen og er kjempegira på å se jenta. Hvem er hun ??
Men kjenner på en tristhet oppi det hele siden det er nok siste gangen jeg kan strutte med stor mage. :-/

Klager endel vet jeg men det er som regel bare en liten utlufting. Jeg går HELDIGVIS ikke ru dt hjemme og bare klager på vondt og lite søvn :-P

Så bra for deg:-) men dette er et forum hvor folk får yttre seg, og da er det opp til deg selv å starte tråder som du synes er positiv nok. Vi er alle ulike, og selv har jeg som 3 gangs fødende vært gjennom dette før, og synes enkelte sine spørsmål er "rare". Men klager ikke over det av den grunn. Etter 8-9 mnd , hvor mange har heftige plager, er det lov å være lei! Så synes alle skal få yttre sine tanker uten at det karakteriseres som 'negativt'.
Det er jo nettopp det jeg har gjort jo! :p

Starta en tråd om det som er positivt. Skreiv jo i HI at jeg har full forståelse for at mange er lei. Men likevel må jo vi som enda koser oss med magen få lov til å ytre at vi gjør det. Kanskje blir de som har store plager irritert av denne tråden,men som du selv skriver så må alle få ytre sine tanker. Og uansett hvordan du snur og vender på det så er det veldig mange tråder både her og på skjult om hvor leit og negativt alt er. En tråd med positivt syntes jeg var fint for å veie litt opp, noe tydeligvis mange andre også syntes var kjekt. ;)

Flott at noen koser seg :) for min del er gravid /høygravid ikkje ein tilstand eg kan kose meg med :p var noen uker i 2 trimester som formen var fin. Da var det greit. Men eg er glad for det er siste gang for min del. Og Max 20 dager til babyen er ute. Kvir meg litt til baby tiden og eg :p bortskjemt med store barn som krever mindre og mindre. Da ser eg hvor lett livet kan vere. Men er såklart mye kos med baby og altså :)

Mulig jeg er litt rar, men jeg er gravid og hormonell. Og mitt humør beveger seg deretter :P Det vil si at jeg kan gå rundt i huset og stråle og være glad i magen min og føle meg så flott og fin. Og neste dag føler jeg at all væske har satt seg i ansiktet mitt og jeg vil ikke ut blant folk :P
Jeg koser meg og er glad, men når plagende er på det verste så liker jeg å kunne skrive om det med andre som opplever det samme :) Synes det er godt å ikke være alene med alle plagene! Men idag er jeg kjempe glad, solen skinner, magen er god mot bekkenet mitt og formen er på topp :) :) :)

Det er deilig å trappe ned på jobb og ta det roligere med god samvittighet. Håret mitt har aldri sett så bra ut. Plagdes før med uren hud, huden har aldri vært bedre :) Fantastisk og fascinerende med spark og liv i magen, er helt forelsket❤️ gleder oss enormt til å møte babyen vår. Solen skinner (bokstavelig talt) i Oslo ;) Nå er det vår, og så mye å se frem til!

Så bra for deg:) men dette er et forum hvor folk får yttre seg, og da er det opp til deg selv å starte tråder som du synes er positiv nok. Vi er alle ulike, og selv har jeg som 3 gangs fødende vært gjennom dette før, og synes enkelte sine spørsmål er "rare". Men klager ikke over det av den grunn. Etter 8-9 mnd , hvor mange har heftige plager, er det lov å være lei! Så synes alle skal få yttre sine tanker uten at det karakteriseres som 'negativt'.

Signerer denne. ☺

For å være ærlig NEI.
Når man har risikosvangerskap og sliter så nyter man ikke å være høygravid. Man har rett til å ha sine egne meninger og man må kunne få lov til å skrive hva man vil, uten å bli kritisert for å negativ.

Det er flott at du syns at det er supert å være høygravid, men man må tåle at andre ikke har det likt. ☺

For å være ærlig NEI.
Når man har risikosvangerskap og sliter så nyter man ikke å være høygravid. Man har rett til å ha sine egne meninger og man må kunne få lov til å skrive hva man vil, uten å bli kritisert for å negativ.

Det er flott at du syns at det er supert å være høygravid, men man må tåle at andre ikke har det likt. ☺
Jeg har da på ingen måte kritisert noe som helst, eller skrevet at "det ikke er lov" å være negativ!

Målet med denne tråden var at vi som liker og er fornøyd med å være høygravid har et sted hvor vi kan ventilere våre gleder og tanker i denne siste tiden, siden det nettopp er så mange tråder om det å være lei og ha vondt. Det må da være like mye lov å skrive at man trives som de som ikke gjør det?

Om man ikke er enig så kan man bare la være å kommentere i tråden. Akkurat som når jeg lar være å kommentere i mange av trådene om hvor fælt alt er, siden jeg ikke opplever det slik. ;)

Selv om jeg syter med plager her og der, og følelsen av å være tjukk i en kropp som ikke er helt min, stortrives jeg som gravid. Det å kunne lage et helt nytt liv inni magen og kjenne på sparkene hver dag er noe helt unikt, som dessverre ikke alle får ha muligheten til å oppleve. Og ikke minst, jeg kan spise all den smartiesen jeg bare orker!! Hehe.... :D
Jeg var veldig svartmalt for noen dager siden, men etter å ha lest denne tråden lysnet faktisk hverdagen en god del for meg. For det er litt med det at omgås en bare negativitet smitter det over, så tusen takk til Marian87 for også positive tanker! :D :D

Er så blandet disse følelsene, ene øyeblikket har jeg lyst å føde og i det neste har jeg lyst å bare fortsette å ha henne inni magen, for alt i alt går tia så alt for fort! Og jeg vet at det kommer til å bli så rart og tomt uten de daglige sparkene når hun har kommet ut :)

Og starten på dagen i dag er for meg verdt å feire; jeg fikk klemt ut råmelk fra brystet! Merkelig at en skal bli så glad for det i grunn..... ;)

Noen perioder ila dagen er det helt greit å være høygravid. Men med ødelagt nattesøvn, vondter i hytt og gevær og fortsatt kvalme så er det ikke mye som holder motet oppe mot slutten annet enn at man vet at innen så og så lenge så er det garantert over.. 3 1/2 uke igjen til termin, og det føles ut som en evighet. . skulle virkelig ønske jeg klarte å kose meg litt mer i mitt siste svangerskap :p

Jeg har da på ingen måte kritisert noe som helst, eller skrevet at "det ikke er lov" å være negativ!

Målet med denne tråden var at vi som liker og er fornøyd med å være høygravid har et sted hvor vi kan ventilere våre gleder og tanker i denne siste tiden, siden det nettopp er så mange tråder om det å være lei og ha vondt. Det må da være like mye lov å skrive at man trives som de som ikke gjør det?

Om man ikke er enig så kan man bare la være å kommentere i tråden. Akkurat som når jeg lar være å kommentere i mange av trådene om hvor fælt alt er, siden jeg ikke opplever det slik. ;)

Helt i orden

I dag er det helt herlig å være høygravid syns jeg - sola skinner og jeg kan nyyyte solen ute siden jeg har startet permisjonen :D skikkelig vårfølelse! Ååh som jeg gleder meg til trilleturer med lillegutt nå som våren trer inn for fullt! Har vært ute på en god tur med hundene i dag, deilig å kjenne sola varme i ansiktet :)

Synes det er helt supert med en tråd hvor vi kan glede oss over å være høygravid :) nyter det fullt og helt og fint å ha et sted å få ut hvor fantastisk man føler seg :) legger ikke skjul på at det er tungt og til tider sinnsykt vondt i både bekken og mere til, men er så hærlig å gå å kjenne på at man har et helt lite liv på innsiden :)

Supert trådinitiativ :)

Back
Topp