Noen som er fornøyd med å være høygravid???

Marian87

2012❤️2016❤️2020❤️2023❤️
Aprillykke 2016
September 2012
Junilykke 2020 ♡
...synes det er ekstremt mye negativitet her inne omkring det å være høygravid. Ja, jeg forstår at mange har det veldig vondt og vil bli ferdig så fort som mulig.

Men, er vi flere som er fornøyde med tilværelsen som høygravid? ...som kanskje ønsker et litt mer positivt fokus omkring det å ha den digre magen som lever helt sitt eget liv? :rolleyes:

Jeg har bekkenvondt enkelte dager, ryggverk om jeg har stått og gått for mye. Kroppen er tung etc etc men selv om jeg er veldig spent på å møte lillebror, fødsel og det hele så er jeg fornøyd med å være gravid. Jeg elsker å ha den digre magen, og føler meg aldri så fresh som når jeg er høygravid for da er det lov å være tykk men man ser likevel bra ut. :p ;)
Er enda en måned igjen til termin, så for min egen mentale del er det for tidlig å erklære meg selv for lei. Når jeg har passert termin DA skal jeg tillate meg å være lei.

Flere som koser seg i denne siste innspurten mens vi venter på det neste kapittelet? :)

Jeg har lite plager, og koser meg stort sett med magen :)
Nyter hver en bevegelse, og vet jeg kommer til å savne sparkene i magen etter fødselen ❤️

Ja! Elsker å være gravid, tross vondter her og der:p føler meg fin, og elsker romsteringen i magen, elsker å lure på hvem han er, hvordan han ser ut, elsker spenningen, og elsker å tenke på alt det koselige som er nå og som kommer nå i nærmeste framtid:Heartred

Jeg er ærlig om hvor vondt og slitsomt alt er samtidig som at jeg også deler hvor spennende det er å ha det sånn. Det betyr jo at det nærmer seg! <3 Smertene er jo også en påminnelse om det fine vi har i vente.

Sist var det motsatt. Da hadde jeg ingenting å klage på ift graviditeten, men jeg gikk også glipp av spenningen i sluttspurten da det aldri skjedde noe som helst ift modning og fødsel. Ble satt igang på maks overtid og ingenting skjedde naturlig. Ikke engang fødselen som endte i akutt KS.

Så jeg føler jeg har med meg en fin balanse fra begge graviditetene. Stikk motsatte opplevelser med pluss og minus fra begge to! :)

Jeg har lite plager, og koser meg stort sett med magen :)
Nyter hver en bevegelse, og vet jeg kommer til å savne sparkene i magen etter fødselen ❤️
Ja, det er fantastisk å få babyen ut men husker sist hvor merkelig det var at magen plutselig var tom og stille. Tok lang tid før jeg ble vant til det igjen. :p

Ja! Elsker å være gravid, tross vondter her og der:p føler meg fin, og elsker romsteringen i magen, elsker å lure på hvem han er, hvordan han ser ut, elsker spenningen, og elsker å tenke på alt det koselige som er nå og som kommer nå i nærmeste framtid:Heartred
Jeg synes det er litt som desember: man venter på jul, men når jula først kommer er det nesten litt vemodig for da er den jo snart over. ;)

Ei fantastisk spennende tid. :D

Jeg er ærlig om hvor vondt og slitsomt alt er samtidig som at jeg også deler hvor spennende det er å ha det sånn. Det betyr jo at det nærmer seg! <3 Smertene er jo også en påminnelse om det fine vi har i vente.

Sist var det motsatt. Da hadde jeg ingenting å klage på ift graviditeten, men jeg gikk også glipp av spenningen i sluttspurten da det aldri skjedde noe som helst ift modning og fødsel. Ble satt igang på maks overtid og ingenting skjedde naturlig. Ikke engang fødselen som endte i akutt KS.

Så jeg føler jeg har med meg en fin balanse fra begge graviditetene. Stikk motsatte opplevelser med pluss og minus fra begge to! :)
Det har ikke skjedd noe som helst ift modning i noen av mine to svangerskap, men plutselig ble jo første født så tenker at det samme skjer denne gangen. Går å gleder meg i spenning til at fødsel skal starte som når man gleder seg til jul. :o :p

Jeg klager ikke :p men så har ikke jeg alle de vondtene som flere her inne opplever heller ;) jeg gleder meg enormt til å møte lillegutt, og er spent på hvordan det blir å føde - og utålmodig som jeg er, så kan det gjerne skje snart! Men det betyr ikke at jeg ikke setter pris på tiden som gravid.. Syns det er ganske så koselig :) går gjerne gravid igjen, for å si det sånn ❤️

Jeg synes det er litt som desember: man venter på jul, men når jula først kommer er det nesten litt vemodig for da er den jo snart over. ;)

Ei fantastisk spennende tid. :D
Ja, er litt sånn:p å siden dette er nr 3, og sansynligvis siste gang jeg går gravid, så passer jeg på å nyte det til det fulle! Hehe. Vet at jeg kommer til å savne magen og sparkene...

Har hatt et meget fint svangerskap med ingen plager, kun søvning på starten :-) Men ellers begynner ting å bli slitsomt nå :( Men man skal ikke klage når man har vært så heldig i de 9 mnd som snart er over :-) Uke 38 + 2 idag <3

Til tross for plagene vil jeg si jeg aldri har hatt bedre selvtillitt, altså, er det lov å si man føler seg skikkelig fin som gravid ? Er jo så gøy å snike magen inn i åletrange lange gensere/kjoler og strutte med magen :) For tenk da, kroppen lager jo et barn ! Gruer meg til hvordan magen blir når bebis er ute, da blir det nok å gjemme seg bort i løse topper og gensere til kiloene forhåpentligvis forsvinner :p

Veldig glad for å snart være i mål, men jeg har tøffe svangerskap og nå som jeg har fått svangerskapsforgiftning har jeg bare lyst til å bli ferdig. Det gjør jo ikke vondt, men får kun reise ut fra huset når jeg skal på kontroll, og ligger på sofan hele dagen for å holde blodtrykket så lavt som mulig. Det er kjedelig og jeg er redd. Må ha krykker om jeg skal gå lenger enn 500m pga bekkenet, men det er i det minste ikke farlig, bare vondt.

Kroppen min liker tydeligvis ikke å være gravid og protesterer høylytt på ulike vis gjennom hele svangerskapet! ;) Nå topper det seg med sf.. Håper og ber om at jeg skal være like heldig denne gangen som sist jeg fikk det og at alt går bra med babyen og meg. Kommer til å være ekstremt letta og takknemlig om alt går bra!

Til tross for plagene vil jeg si jeg aldri har hatt bedre selvtillitt, altså, er det lov å si man føler seg skikkelig fin som gravid ? Er jo så gøy å snike magen inn i åletrange lange gensere/kjoler og strutte med magen :) For tenk da, kroppen lager jo et barn ! Gruer meg til hvordan magen blir når bebis er ute, da blir det nok å gjemme seg bort i løse topper og gensere til kiloene forhåpentligvis forsvinner :p
Er det som er, derfor jeg aldri har følt meg så fin og fresh som når jeg er høygravid...for normalt sett har jeg litt for mye valker her og der, og etter en fødsel føler man seg gjerne som et vandrende vrak...så jeg nyyyyter å strutte med magen og kle meg i trange fine klær. :D vet jo at snart er det tid for ammeklær og tunikaer som skjuler magen. :p

Jeg syns det er kos å gå rundt med struttemagen, kjenne på livet inni der og glede meg til de kommer ut. De kan godt holde seg der inne en stund til, for jeg er liksom ikke helt klar! Gi meg minst en uke til, og helst la meg gå til uke 37 :) Det er også kjempekos å se hvordan mann og kommende storesøster gleder seg over magen, koser med den, snakker til den, kjenner på babyene som sparker og beveger seg. Det er liksom litt magisk <3

Jeg klager ikke :p men så har ikke jeg alle de vondtene som flere her inne opplever heller ;) jeg gleder meg enormt til å møte lillegutt, og er spent på hvordan det blir å føde - og utålmodig som jeg er, så kan det gjerne skje snart! Men det betyr ikke at jeg ikke setter pris på tiden som gravid.. Syns det er ganske så koselig :) går gjerne gravid igjen, for å si det sånn ❤️
Samme her!

Første svangerskapet mitt var HELT problemfritt, jeg storkosa meg hele veien ut og syntes det var vemodig da det var over. :o ...men likevel kunne jeg ikke forestille meg å gå gravid på nytt før nesten 3 år etter at ungen ble født. :p

Er litt enig, men denne gangen nyter jeg dessverre ikke like mye som de 2 forrige.. Sikkert fordi det ikke er så lenge siden sist, har mine to kjære små som krever sitt, og kroppen er mer sliten generelt sett! Og er mer bekymret denne gangen da kroppen liksom kjennes ut som snart er ferdig, men er jo så vidt over 35 uker!
MEN når det er sagt er det viktig å fokusere på det positive: den fine magen som beveges i alle retninger f.eks! Eller hvor flott magen faktisk rent utseendemessig er! Eller det faktum at det er en levende liten baby inni der❤️
Er ikke lei enda - enig med deg; lei kommer nok etter satt termin;)
Takk for at du minner oss på å fokusere på annet enn det "negative"!! :)

Har vært sykemeldt siden 30. november pga bekkenløsning og langvarige kynnere, og er lei på dager som dette hvor samboer må følge meg på do fordi det er så vondt og gå. Men har allikevel stort sett hatt flere gode enn dårlige dager, og sammenlignet med mange her inne så føler jeg at jeg har vært heldig. Føler meg egentlig ganske fresh, og har stort sett masse energi, men jeg må passe på fordi det skal lite til før jeg trigger bekkenet og blir dårlig. Så hadde jeg vært litt mer mobil hadde jeg nok storkosa meg som gravid :) Synes det er veldig koselig å kjenne på bevegelsene der inne, og se hvordan hun responderer når jeg snakker og stryker til magen.
Er heldig og har ikke lagt på meg så mye andre steder enn pupper og mage, så får høre av alle at jeg ser veldig bra ut. Om de mener det eller ikke er jo en annen sak, men jeg velger å ta det til meg uansett :p

Er det som er, derfor jeg aldri har følt meg så fin og fresh som når jeg er høygravid...for normalt sett har jeg litt for mye valker her og der, og etter en fødsel føler man seg gjerne som et vandrende vrak...så jeg nyyyyter å strutte med magen og kle meg i trange fine klær. :D vet jo at snart er det tid for ammeklær og tunikaer som skjuler magen. :p

Som om jeg skulle sagt det selv ! Er så deilig å for en gangs skyld fremheve magen og la alle sammen se den :D Heheh, ja det er nesten deprimerende å tenke på, bort med magen og stoltheten liksom :rolleyes:

Har vært sykemeldt siden 30. november pga bekkenløsning og langvarige kynnere, og er lei på dager som dette hvor samboer må følge meg på do fordi det er så vondt og gå. Men har allikevel stort sett hatt flere gode enn dårlige dager, og sammenlignet med mange her inne så føler jeg at jeg har vært heldig. Føler meg egentlig ganske fresh, og har stort sett masse energi, men jeg må passe på fordi det skal lite til før jeg trigger bekkenet og blir dårlig. Så hadde jeg vært litt mer mobil hadde jeg nok storkosa meg som gravid :) Synes det er veldig koselig å kjenne på bevegelsene der inne, og se hvordan hun responderer når jeg snakker og stryker til magen.
Er heldig og har ikke lagt på meg så mye andre steder enn pupper og mage, så får høre av alle at jeg ser veldig bra ut. Om de mener det eller ikke er jo en annen sak, men jeg velger å ta det til meg uansett :p
Det er så rart med det, for jeg har lagt på meg 20kg, har passert 90kg for lenge siden og enda føler jeg meg fin og fresh :o Ikke værst bare det da! ;)

Bra du kan kose deg med magen tross dårlig form! :)

Back
Topp