Noe som irriterer meg når DU handler..

ORIGINAL: lmk88

Hvorfor "ikke mat butikker" krever penger for posene sine, det aner jeg ikke... Jeg vet matbutikken jeg jobber i betaler miljøavgift for hver pose han bestiller fra hovedkontoret...

Får håpe det kommer inn en person i tråden her som jobber i klesbutikk og forklarer hvorfor de ikke tar betalt for sine poser[;)]

Hadde jeg brydd meg litt mer om dette med at man må betale/ikke betale og kanskje spurt noen på jobben min, så skulle jeg svart deg[8D]

ORIGINAL: pandalise

Får sikkert kjeft for denne, men ikke ta alt så seriøst da[8D]

- Ikke hiv søpla di overalt. Det står søppelkasser utenfor butikken. Hiver ikke søppel på gulvet hjemme hos deg heller.
- Sier jeg hei, er det normal høflighet å si HEI tilbake!
- Det heter "Kan jeg få 500 i tillegg?" ikke "å så skal jeg HA" og vi er ikke en bank, du kan IKKE få 5 hundrelapper.
- Det er ingen selvfølge at fordi om jeg jobber i en butikk så vet jeg hvordan ting skal lages, hvordan maten smaker eller hva den inneholder. [8|]
- Pengene vil jeg helst ha oppå disken, i den der mynt-tingen[8D] ikke strødd utover hele rullebåndet som fortsatt GÅR..
- Det er IKKE morsomt med tull som "den er gratis den da, he he" fordi om strekkoden ikke fungerer[8D]
- Det er også frekt å stoppe opp hele køen bare fordi DU skal se gjennom hele kvitteringen før du kan pakke varene dine.
- Posene koster EN KRONE. Ikke prøv å lur den bak ryggen din eller noe sånt, for da slår jeg på 4 poser!![8D]

Tralalala..

Signerer alt [8D] Og den klassikeren når jeg spør om de vil ha kvitteringen; "Får ikke igjen noe for det likevel så..he-he-he.."
Vi har to kasser på jobb og den ene blir mest brukt og den andre (min) blir brukt stort sett bare når den andre har pause så jeg har ofte ikke mulighet til kontantutak og må si nei ofte og du skal tro de blir sure.. Selv om vi har minibank like ved siden av så prøver de seg heller med et mindre beløp, skikkelig sånn barnslig "jamen, jamen?"

Også alle de som skal diskutere alle varene, har ei dame som er ekstrem og kan stå i en halvtime å fortelle meg hva som er bra mat og dårlig mat, hvilke dorull som er best (Ser det selvfølgelig på størrelsen på rullen osv) og en gang var hun overbevist om at drikkevannet i kommunen var dårlig, selv om det ikke var det og da måtte hun kjøpe vann og trengte råd om det..Jeg sa at vi fikk nok beskjed hvis det var tilfelle, men det trodde hun ikke noe på!
Hun skjønner heller ikke hvorfor 50-øringen blir borte fra 31.12, fordi det var jo ingen som gikk på banken i romjula! Burde vært 15.12 i stedet mente hun og jeg bare "jajajaja".. Jeg går helst en annen vei når hun kommer da [8D] men en gang så kom hun inn på lageret når jeg var der og ropte på meg, hun så meg ikke da så jeg svarte ikke [8D]

Må legge til at jeg alltid er like blid mot henne da, selv om jeg ikke vil [8D]

ORIGINAL: RockStarBaby

- Ikke hiv søpla di overalt. Det står søppelkasser utenfor butikken. Hiver ikke søppel på gulvet hjemme hos deg heller.
- Det heter "Kan jeg få 500 i tillegg?" ikke "å så skal jeg HA" og vi er ikke en bank, du kan IKKE få 5 hundrelapper.
- Det er ingen selvfølge at fordi om jeg jobber i en butikk så vet jeg hvordan ting skal lages, hvordan maten smaker eller hva den inneholder. [8|]
- Pengene vil jeg helst ha oppå disken, i den der mynt-tingen[8D] ikke strødd utover hele rullebåndet som fortsatt GÅR..
- Det er IKKE morsomt med tull som "den er gratis den da, he he" fordi om strekkoden ikke fungerer[8D]
- Det er også frekt å stoppe opp hele køen bare fordi DU skal se gjennom hele kvitteringen før du kan pakke varene dine.
- Posene koster EN KRONE. Ikke prøv å lur den bak ryggen din eller noe sånt, for da slår jeg på 4 poser!![8D]

Tralalala..

Signerer alt [8D] Og den klassikeren når jeg spør om de vil ha kvitteringen; "Får ikke igjen noe for det likevel så..he-he-he.."
Vi har to kasser på jobb og den ene blir mest brukt og den andre (min) blir brukt stort sett bare når den andre har pause så jeg har ofte ikke mulighet til kontantutak og må si nei ofte og du skal tro de blir sure.. Selv om vi har minibank like ved siden av så prøver de seg heller med et mindre beløp, skikkelig sånn barnslig "jamen, jamen?"

Også alle de som skal diskutere alle varene, har ei dame som er ekstrem og kan stå i en halvtime å fortelle meg hva som er bra mat og dårlig mat, hvilke dorull som er best (Ser det selvfølgelig på størrelsen på rullen osv) og en gang var hun overbevist om at drikkevannet i kommunen var dårlig, selv om det ikke var det og da måtte hun kjøpe vann og trengte råd om det..Jeg sa at vi fikk nok beskjed hvis det var tilfelle, men det trodde hun ikke noe på!
Hun skjønner heller ikke hvorfor 50-øringen blir borte fra 31.12, fordi det var jo ingen som gikk på banken i romjula! Burde vært 15.12 i stedet mente hun og jeg bare "jajajaja".. Jeg går helst en annen vei når hun kommer da [8D] men en gang så kom hun inn på lageret når jeg var der og ropte på meg, hun så meg ikke da så jeg svarte ikke [8D]

Må legge til at jeg alltid er like blid mot henne da, selv om jeg ikke vil [8D]

Grøss! Liker heller ikke at kunder kommer 4 min etter åpningstid og skal ha ut tusenvis av kroner. Må jo få tjent inn litt penger før du vil ta dem ut da[8D]

og EN ting til... Corona-flasker, vinflasker og HERMETIKK skal ikke legges igjen på gulvet ved siden av panteautomaten. Disse skal til et MILJØTORG.
har faktisk hendt at jeg har gått etter kunden med posen han la igjen og sagt at disse tar vi ikke imot. [8D]

Noterer bak øret å aldri kommer med dårlige vitser til folk som jobber på butikk.
Gaaad! Alle de andre punktene skjønner jeg godt, men å faktisk bli sur fordi noen prøver å tulle litt og lage god stemning? Mangt man skal bli sur for [X(]

ORIGINAL: Sunniva snopesyk

Noterer bak øret å aldri kommer med dårlige vitser til folk som jobber på butikk.
Gaaad! Alle de andre punktene skjønner jeg godt, men å faktisk bli sur fordi noen prøver å tulle litt og lage god stemning? Mangt man skal bli sur for [X(]

Vi blir jo ikke sure der og da.. Men oppgitt i ettertid om at ALLE må komme med samme spøk...

Blir ikke sur. Men litt sånn.. "haha, for den hører jeg ikke 20 ganger hver dag.."
Men noen sier det faktisk på en tone som gjør en irritert. Og de ekle mannfolka som gjør det på en "flørtende" måte..

ORIGINAL: RockStarBaby

Grøss! Liker heller ikke at kunder kommer 4 min etter åpningstid og skal ha ut tusenvis av kroner. Må jo få tjent inn litt penger før du vil ta dem ut da[8D]

og EN ting til... Corona-flasker, vinflasker og HERMETIKK skal ikke legges igjen på gulvet ved siden av panteautomaten. Disse skal til et MILJØTORG.
har faktisk hendt at jeg har gått etter kunden med posen han la igjen og sagt at disse tar vi ikke imot. [8D]

Det irriterer meg også, her er det en egen dunk til vinflasker ved siden av vinmonopolet, men likevel setter de det igjen på panterommet her.. Sløvt!!
5-på kunder er og klassikere og hvis klokken har passert stengetid og de fortsatt er igjen folk så setter vi på dørene på "ut" så folk kan gå ut, men ikke inn. Har likevel hatt flere som står og venter for så å bryte seg inn når den andre går ut! omg [8|]

Tenkte jeg skulle prøve å forkorte quoten, men ble bare rart[8D]

- Ikke hiv søpla di overalt. Det står søppelkasser utenfor butikken. Hiver ikke søppel på gulvet hjemme hos deg heller. Her er eg flink;)
- Sier jeg hei, er det normal høflighet å si HEI tilbake! Seier alltid hei :) Og så smiler eg ;)
- Det heter "Kan jeg få 500 i tillegg?" ikke "å så skal jeg HA" og vi er ikke en bank, du kan IKKE få 5 hundrelapper. Sorry, spør om det går ann å få ut penger ;P Skal legge til kan eg få :D
- Det er ingen selvfølge at fordi om jeg jobber i en butikk så vet jeg hvordan ting skal lages, hvordan maten smaker eller hva den inneholder. [8|] Kødder du? Fyttigrisen! Trudde alle som jobba på butikk hadde testa ut alle produkta sine, eg [8|]
- Pengene vil jeg helst ha oppå disken, i den der mynt-tingen[8D] ikke strødd utover hele rullebåndet som fortsatt GÅR.. Hahaha:D Folk altså!:P Eg betaler med kort;D
- Det er IKKE morsomt med tull som "den er gratis den da, he he" fordi om strekkoden ikke fungerer[8D]  hahaha! Kan ikkje skjønne kvifor du blir lei [8D][8D][8D]
- Det er også frekt å stoppe opp hele køen bare fordi DU skal se gjennom hele kvitteringen før du kan pakke varene dine. Nei, det er så plagsomt!
- Posene koster EN KRONE. Ikke prøv å lur den bak ryggen din eller noe sånt, for da slår jeg på 4 poser!![8D] Hehe:) Det gjer eg aldri ;)

eg er til og med flink å tømmer ut alt innhold i flasker før eg reiser å panter det ;)

Tralalala..

Hehehehe, nå savner jeg "liker" knappen, selv om jeg ikke lenger jobber i kassa[:D][:D][:D]
Særlig den med poser, kjenner meg igjen[8|][:D]

ORIGINAL: Lucmam

Tralalala..

Hehehehe, nå savner jeg "liker" knappen, selv om jeg ikke lenger jobber i kassa[:D][:D][:D]
Særlig den med poser, kjenner meg igjen[8|][:D]

JA!! til liker knapp på BV[8D]

Blir ikke sur. Men litt sånn.. "haha, for den hører jeg ikke 20 ganger hver dag.."
Men noen sier det faktisk på en tone som gjør en irritert. Og de ekle mannfolka som gjør det på en "flørtende" måte..

Men person nummer 20 vet da vel ikke at du har hørt vitsen der 19 ganger før? Kanskje han/hun synes han/hun er veldig veldig morsom når han/hun sier det, og vil få fram et smil hos deg bak kassen? For sånn er vi i Norge, vi snakker jo ikke til hverandre når vi ikke kjenenr hverandre, bare det mest nødvendige. Synes det er koselig med litt smalltalk og tull og tøys når jeg handler jeg.

Dere må ha lange dager på jobb som irriterer dere for alt det der forresten, herregud...

ORIGINAL: Tøsa

Kan med hånda på hjertet si at jeg tilfredsstiller dine krav [;)]

Jeg og![:)]

ORIGINAL: Tøsa

Kan med hånda på hjertet si at jeg tilfredsstiller dine krav [;)]

ORIGINAL: Tjukkebollen

Men person nummer 20 vet da vel ikke at du har hørt vitsen der 19 ganger før? Kanskje han/hun synes han/hun er veldig veldig morsom når han/hun sier det, og vil få fram et smil hos deg bak kassen? For sånn er vi i Norge, vi snakker jo ikke til hverandre når vi ikke kjenenr hverandre, bare det mest nødvendige. Synes det er koselig med litt smalltalk og tull og tøys når jeg handler jeg.

Dere må ha lange dager på jobb som irriterer dere for alt det der forresten, herregud...

Dagene er uendelige[8D]

må være slitsomt å irritere seg så mye i løpet av arbeidsdagen.. ettersom flertallet gjør en av de tingene..

ORIGINAL: [waffel]

må være slitsomt å irritere seg så mye i løpet av arbeidsdagen.. ettersom flertallet gjør en av de tingene..

Neeh, er nok bare 3/10 av kundene som gjør noe av det.. Mange kunder smiler, sier hei, betaler for posen, pakker sammen og går[:)] Slik skal det være.. De tar jo til og med å setter handlekurven sin rett[:D]
(for alle vet vel at den du bærer ikke skal stå oppi den man drar etter seg?[8D])

Tralalala..

de færreste  butikkansatte jeg møter kikker på meg og sier hei. skjønner at dere er lei, men forventer å få et hyggelig hei når jeg handler. jeg sier alltid hei :)

ellers gjør jeg ingen av de tingene du sier :)

Jeg tror et fåtall av de som ikke har sittet i kassa på en matbutikk kan relatere seg til det her, hehe...

Jeg satt ikke så lenge i kassa, for jeg jobbet egentlig i en annen avdeling, men syns det var kjekt med en avkobling. Men 8 timer kasse på en dag er ganske stress egentlig.

Det som irriterer meg er når kassadama slår inn for 4 poser og eg har sånne miljønett med.... Det skjer OFTE.

ORIGINAL: hissigproppen

Jeg tror et fåtall av de som ikke har sittet i kassa på en matbutikk kan relatere seg til det her, hehe...

Jeg satt ikke så lenge i kassa, for jeg jobbet egentlig i en annen avdeling, men syns det var kjekt med en avkobling. Men 8 timer kasse på en dag er ganske stress egentlig.

Det skulle ikke vært lov. Jeg blir gal av 3-4timer i kassa.. [:-]

Back
Topp