Noe som irriterer meg når DU handler..

Jeg har jobbat såpass lenge i butikk før jeg studerte/mens jeg studerte at jeg lærte å bli en skikkelig kunde den dagen jeg var ferdig med å jobbe der - så meg hadde du elsket å ha i kassa [:D]

Jeg jobber på Bunnpris,å vi har søndagsåpent! Jeg haaaater å jobbe søndager.. Det er en liten butikk men  det viktigste av varer er der! Vi har ikke lov til å hente ting fra "stor" butikken egentli, men har vi tid så gjør vi det! Men nesten alle kundene skal ha noe som ikke er på lille butikken, å sier vi at vi ikke har tid så blir de drit sure. Åsså er det de som står i kø å når alle varene er igjennom spørr de etter noe som er på stor butikken..Hvis det er travelt bruker jeg da å si at de da må vente til det har blitt roligere så kan vi hente det de skal ha! Ikke alle som går med på det da.. Men butikkene er åpne til 11 på lørdagskvelden og åpner kl 7 på mandags morgenen da klarer du deg med en liten ost til mandag.. 

ORIGINAL: enitS iraM

Jeg jobber på Bunnpris,å vi har søndagsåpent! Jeg haaaater å jobbe søndager.. Det er en liten butikk men  det viktigste av varer er der! Vi har ikke lov til å hente ting fra "stor" butikken egentli, men har vi tid så gjør vi det! Men nesten alle kundene skal ha noe som ikke er på lille butikken, å sier vi at vi ikke har tid så blir de drit sure. Åsså er det de som står i kø å når alle varene er igjennom spørr de etter noe som er på stor butikken..Hvis det er travelt bruker jeg da å si at de da må vente til det har blitt roligere så kan vi hente det de skal ha! Ikke alle som går med på det da.. Men butikkene er åpne til 11 på lørdagskvelden og åpner kl 7 på mandags morgenen da klarer du deg med en liten ost til mandag.. 

Oisann.. Har dere ikke lov til å hente ting fra storbutikken? [8|] Beklager! Tror jeg har spurt om det en gang, fordi jeg ville ha en annen type kjøttdeig[8D] (jeg bor i steinkjer, og ser du bor der, og vi har jo bare en søndagsåpen butikk[8D])

En ting til, ikke dra ut tippekorte ditt før du sagt ferdig hva du skal ha! det må være i hele tiden, helt til du har betalt [8D]
hater gamlinger som drar det ut, setter det inn igjen, trykker koden sin i villt og kauker "ble det greit nå?"

for å ikke snakke om de som står bak meg (har tippinga bak meg) når jeg sitter i kassa og kauker "kommer du hit snart eller?", de har gjerne stått der i 2-3min. OG når jeg kommer dit, DA skal de rote rundt i veska si for å finne fram pengboka, ta feil kort 3 ganger før de finner tippekortet, og så tenke ut hva de skal ha.. f***[:@] finn fram sånt mens du venter da, idiot [8D]

ORIGINAL: pandalise

Oisann.. Har dere ikke lov til å hente ting fra storbutikken? [8|] Beklager! Tror jeg har spurt om det en gang, fordi jeg ville ha en annen type kjøttdeig[8D] (jeg bor i steinkjer, og ser du bor der, og vi har jo bare en søndagsåpen butikk[8D])

Jepp det er ikke lov men vi gjør jo det så lenge vi har tid men søndagene er travle da! ja da kan du ha møtt meg på en søndag..hehe.. Det var en dame som skulle ha ost,helst en 1kg ost vi har bare små inne! Jeg: Butikken åpner kl07.00 imorgen..hehe.. sa at jeg tullet å gikk å hentet osten da,men egntli mente jeg det [8D] Da hadde jeg jobbet i 8timer å kl var ca 9 på kvelden litt små sliten!!

Jepp det er ikke lov men vi gjør jo det så lenge vi har tid men søndagene er travle da! ja da kan du ha møtt meg på en søndag..hehe.. Det var en dame som skulle ha ost,helst en 1kg ost vi har bare små inne! Jeg: Butikken åpner kl07.00 imorgen..hehe.. sa at jeg tullet å gikk å hentet osten da,men egntli mente jeg det [8D] Da hadde jeg jobbet i 8timer å kl var ca 9 på kvelden litt små sliten!!

Den skjønner jeg godt! Har lagt merke til noen, som faktisk handler masse på søndager.. Rart man ikke kan gjøre ferdig ukeshandelen FØR søndagen kommer[8|] Handler jeg der, er det som oftest noe jeg trenger med en gang.
Men, skal jo ikke klage slik, for er jo bra det er kunder der[:D]

En ting, om dere misliker jobben deres så mye, hvorfor jobber dere i butikk da? Syns litt synd på de eldre jeg som sikkert har pynta seg for å gå i butikken.

En pose her og en pose der, er vel ikke det som er avgjørende for års overskuddet.

Jeg er vist en god flink kunde i følge lista. Personalet i butikken har alt og si fof hvordan folk oppører seg. Er du dust så er jeg dust tilbake .

Oi her var det mye klager[8D] Greit å tenke disse, men hvis man begynner å bli uhøfelig mot kundene, da er det kanskje på tide å finne en ny jobb[:)]

ORIGINAL: jcecilie

Oi her var det mye klager[8D] Greit å tenke disse, men hvis man begynner å bli uhøfelig mot kundene, da er det kanskje på tide å finne en ny jobb[:)]

Var det noen i tråden som sa de var det da?

Det er jo greit å dele på nettet i ettertid, det er jo uansett ikke snakk om enkeltmennesker, men generelle hendelser... Man er jo like høflig og blid mot de kundene og, selv om man irriterer seg inni seg.

ORIGINAL: Minnie87

Det ekleste jeg vet er når folk bruker den tilgriste panteposen som de nettopp har vært å pantet til å ha varer i, da er man gjerrige da[8D]

Eller litt miljøbevisst.

Den skjønner jeg godt! Har lagt merke til noen, som faktisk handler masse på søndager.. Rart man ikke kan gjøre ferdig ukeshandelen FØR søndagen kommer[8|] Handler jeg der, er det som oftest noe jeg trenger med en gang.
Men, skal jo ikke klage slik, for er jo bra det er kunder der[:D]

Ja man kan ikke klage på at det er kunder der [:)] Å de fleste er jo supre men det er noen som kan få det til å koke litt ekstra [:D]

ORIGINAL: Miriel

ORIGINAL: jcecilie

Var det noen i tråden som sa de var det da?

Det er jo greit å dele på nettet i ettertid, det er jo uansett ikke snakk om enkeltmennesker, men generelle hendelser... Man er jo like høflig og blid mot de kundene og, selv om man irriterer seg inni seg.

Jepp[:D] Jeg smiler, er blid, svarer på de domme spøkene deres, sier hadebra og god helg alikevel om de irriterer meg grønn! [8D] Fordi det er min jobb. Men er kunden VIRKELIG fæl, kan han ikke forvente et smil altså[8|] Det hadde ikke jeg forventa hvis jeg hadde vært umulig.

Jeg liker jo jobben litt da, som sagt er de fleste kundene hyggelige og normale[:)]

Og forresten, utseende til folk irriterer meg ikke. Det var bare sånn ekstra kommentarer. Syns det er morsomt[8D]
Irriterer meg ikke over slikt om ikke vedkommede har bæsja seg ut[&o] (har en gammel alkoholliker som ikke alltid er så flink til å holde på "stuffet")

og når en kunde har mistet noe i bakken og den har gått i lekk så sier de ikke i fra[:@]

er det sånn at man må betale for det da egentlig?

ORIGINAL: Thinkerbell82

En ting, om dere misliker jobben deres så mye, hvorfor jobber dere i butikk da? Syns litt synd på de eldre jeg som sikkert har pynta seg for å gå i butikken.

En pose her og en pose der, er vel ikke det som er avgjørende for års overskuddet.

Jeg er vist en god flink kunde i følge lista. Personalet i butikken har alt og si fof hvordan folk oppører seg. Er du dust så er jeg dust tilbake .

Som æ skulla sagt det sjøl.
Jobbe i butikk, elske jobben min, stortrives.
Ja, det e masse spøka om det å få igjen på skatten og bla, bla.
Men smalltalk e en viktig del av det å vær ansatt i butikk, og det å handle der.
For nånn e det faktisk eneste kontakten dem har med andre menneska..og da kan man jo tenk sæ kor my det betyr.[:)]

ORIGINAL: Miss. Juicy

og når en kunde har mistet noe i bakken og den har gått i lekk så sier de ikke i fra[:@]

Nei, men det e greit å vit at det ligg en kartong melk eller egg spredd utover gulvet, så man får tørka opp. [:)]

ORIGINAL: Tonetrollet

Nei, men det e greit å vit at det ligg en kartong melk eller egg spredd utover gulvet, så man får tørka opp. [:)]

så klart[:)]

ORIGINAL: Tonetrollet

Ja, eller en boks reker [:'(] Trenger ikke betale, men folkeskikk å si ifra, slik at vi får tørket opp så fort som mulig[:)]

ORIGINAL: Tøsa

Kan med hånda på hjertet si at jeg tilfredsstiller dine krav [;)]

ORIGINAL: Trude Ellerei

En ting som er litt morsomt å tenke på tilbake nå, er disse snålingene som kommer.
En person som jeg fremdeles ikke vet hvilket kjønn er på, og var litt kort i toppetasjen... En harmløs person, men som tok for mye av vår tid med sitt intetsigende tomprat.

Og en annen eldre mann i 80-årene som bruker titten-tei-parykk og mørkebrun brunkrem, og eye-liner der han tror øyebrynene er.... [&:] Han badet dessuten i sin cologne, så vi visste han kom, lenge før vi så ham. [:'(]
Ikke kult å møte sånne kunder som du mister pusten av... for å si det på en høflig måte.

Og disse ekle stelle-hagen-kjerringer i 60-årene som ikke kan bruke bh.
Vi ser dem oftest på sommeren når de tyter frem fra hagene sine, iført singlet og blomstrete shorts... og flippfloppsandaler. Du ser disse dinglende hengepattene lenge før du ser dama. [:'(] Rynkete overarmer og naturlig kroppslukt.... æsj.

Og disse mannfolkene om sommeren med halvlangt hår, solbriller, gullkjede, bermudashorts og flippflapper. Tendenser til slappe mannepupper og overstadig selvtillit. Og de lukter selvsagt av varm hud og cologne.
Slik kommer de, halvnakne, inn i en matbutikk!
Jeg får lyst å gå ut av butikken jeg når jeg ser slikt.

Og så har man pensjonister med dårlig ånde. De lener seg helt inn til deg og spytter ut noen setninger, og når du svarer, så kommer de enda nærmere ansiktet ditt og sier Hææææ??? slik at den dårlige ånden virkelig kommer tyyyydelig frem, så man nesten besvimer.
Da skal man smile og late som ingenting.  oooo jeeee.
- jeg tror de gjør det på pur f**n, for å ha det moro på sine gamle dager...

Ja[&o] og fylliker som ikke har dusja på flere måneder....De stinker ass!!!
Jeg ble etterhvert ekspert på å lukke nesa mi og bare puste med munnen. Jeg klarte til å med å prate uten at det hørtest ut som om jeg var tett i nesa.

heheh..skjønner deg godt :-) Tror jeg oppfyller kravene..men ikke alle kassafolk som oppfyller mine...mange som ikke sier hei..og da blir jeg irritert..så det der går vel begge veier ;-)

Back
Topp