Noe som irriterer meg når DU handler..

ORIGINAL: _Snepsi_

Jobber også i butikk, Elkjøp faktisk.
Menneh.. tror ikke jeg skal begynne å ramse opp hva som irriterer meg med kunder. For har et inntrykk av at annenhver kunde som handler hos oss går inn i butikken med en holdning som om vi som jobber der er idioter, noen sauer, eier ikke følelser og har ikke noe liv, vi er roboter, vi skal vite og helst kunne ALT! [&o]

Jesus[&o] Jeg har lært meg til den der "Vet du det?" og vet de ikke det nei da gjør de ikke det. Eneste jeg forventer er at noen kan vise meg hvor ting er[8D]
Slik var det da jeg jobbet i malingsavd. på Byggmix. Kundene forventet at jeg skulle vite ALT! Var skikkelig leit liksom, når kunder kom og ikke likte fargen de hadde valgt, og ville ha den lysere eller mørkere.. Men jeg har ikke mulighet til å bare mikse og trikse, det var det kollegaene mine som gjorde, og selv de sa det var vanskelig, enda de hadde jobbet der i 14 år...

Åh, signerer ALT!
Men vi er så heldige at vi har gratis poser da... Men jeg spør hver kunde om de vil ha pose for det, går helt greit det, skjelden noen krangling på det området.
Men dårlige kvittering- og manglende strekkodevitser, det er det mange av ja! Så nå har jeg begynt å svare dem som sier at de ikke får igjen på skatten «Det kommer an på hvor kreativ du er det da vettu» med litt glimt i øyet[;)] Orker ikke å irritere meg over det lenger. Eller, ok, hender selvfølgelig jeg gjør det fortsatt[8D]

Kan ellers tipse om denne fb-gruppa, tror den er fin for mange frustrerte kassadamer her[8D]

http://www.facebook.com/group.php?gid=409095296080&ref=share#!/group.php?gid=409095296080&v=wall&ref=share[:D]

ORIGINAL: eplemos

Er jo alle kassedamene joooooo. Rema1000 [:D] Mennene som jobber der driter i å ta betalt for poser [:)]

Rema som er bra så butikk også[;)]
Si fra til sjefen.. For de skal ikke gjøre slikt.. Greit å trykke feil ett par ganger, men når det gjentar seg.. Eller rett og slett begynn å handle ett annet sted..

ORIGINAL: LUW

Åh, signerer ALT!
Men vi er så heldige at vi har gratis poser da... Men jeg spør hver kunde om de vil ha pose for det, går helt greit det, skjelden noen krangling på det området.
Men dårlige kvittering- og manglende strekkodevitser, det er det mange av ja! Så nå har jeg begynt å svare dem som sier at de ikke får igjen på skatten «Det kommer an på hvor kreativ du er det da vettu» med litt glimt i øyet[;)] Orker ikke å irritere meg over det lenger. Eller, ok, hender selvfølgelig jeg gjør det fortsatt[8D]

Kan ellers tipse om denne fb-gruppa, tror den er fin for mange frustrerte kassadamer her[8D]

http://www.facebook.com/group.php?gid=409095296080&ref=share#!/group.php?gid=409095296080&v=wall&ref=share[:D]

Den gruppa var GENIAL! ![:D]

Må desverre legge til mere[8|]:

Når du har betalt varene dine med kort, PIPER bankterminalen om at du skal ta ut korte ditt[8D]
Lurer på om det er bare jeg som hører denne pipingen?

ORIGINAL: pandalise

Må desverre legge til mere[8|]:

Når du har betalt varene dine med kort, PIPER bankterminalen om at du skal ta ut korte ditt[8D]
Lurer på om det er bare jeg som hører denne pipingen?

Noen står bevisst og venter på at den skal begynne å pipe, for å SÅ ta ut kortet[8D]

ORIGINAL: Bouncy Bollocks

ORIGINAL: _Snepsi_

Jobber også i butikk, Elkjøp faktisk.
Menneh.. tror ikke jeg skal begynne å ramse opp hva som irriterer meg med kunder. For har et inntrykk av at annenhver kunde som handler hos oss går inn i butikken med en holdning som om vi som jobber der er idioter, noen sauer, eier ikke følelser og har ikke noe liv, vi er roboter, vi skal vite og helst kunne ALT! [&o]

Jesus[&o] Jeg har lært meg til den der "Vet du det?" og vet de ikke det nei da gjør de ikke det. Eneste jeg forventer er at noen kan vise meg hvor ting er[8D]
Slik var det da jeg jobbet i malingsavd. på Byggmix. Kundene forventet at jeg skulle vite ALT! Var skikkelig leit liksom, når kunder kom og ikke likte fargen de hadde valgt, og ville ha den lysere eller mørkere.. Men jeg har ikke mulighet til å bare mikse og trikse, det var det kollegaene mine som gjorde, og selv de sa det var vanskelig, enda de hadde jobbet der i 14 år...

Jeg synes ikke det er så uhyrlig å forvente at folk kan det de tross alt jobber med, selv om det er "bare" Byggmix eller Elkjøp. Greit nok at store billigkjeder med stort utvalg ikke gjør noen stor greie ut av produktkunnskap, men man må kunne forvente at de ansatte er i stand til litt mer enn bare å peke ut hvor ting står hen og forteller hva som koster hva.

Joda, men noen forventer at du skal vite ALT. Altså, vet ikke hvor mange ganger folk ble sure da jeg sa "den varen har vi desverre ikke" og de maste om jeg ikke kunne skaffe den.. måtte jo si vet ikke, men kan finne det ut hvis du venter litt.. men det godtar de ikke.. Mange spurte da om "har byggmakker det da?" - hvordan skal jeg vite det når jeg jobber på byggMIX ?

Omfg! Dårlig ånde er det værste jeg vet!![:'(]

En kunde, så klart en nærgående kunde, som skal helt oppi tryne mitt å prate hadde SØT melk ånde!
Og en annen en er jeg 100% sikker på hadde plukket opp en bæsj og spist den rett før han gikk inn i butikken[&o]
Disse skal selvfølgelig stå å prate med deg LENGE!

Jeg digger de gamle damene som handler hos meg, for noen av de tegner på seg øyenbryn. Greit nok det, men må det se ut som de har brukt svart sprit-tusj da?[8|] Og forresten, du har GLEMT å tegne på det ene, HAHA! [8D]

Har også ei gammel dame som har parykk. Hadde bare den parykken sett ekte ut, men neida, ser ut som den er fra Nille. Den dekker bare toppen, slik at du ser håret hennes under. Og dama, som sikkert er over 80år og henger over en rullator, har GARANTERT tykt, brunt halvlangt hår[8D]

Det irriterte meg også når jeg jobba på Rema.
Og når man spør høflig om de vil ha en pose så svarer de frekt:
"Jeg har med pose jeg, ser du ikke det?" [:'(]

Jobbet en liten periode i butikk (dagligvare), og merket fort når jula nærmet seg. Tror aldri jeg har opplevd makan til stressa og uhøflige kunder som da. Var ikke snakk om å få en "takk for hjelpa" når en styra verre for at de MÅTTE ha den kartongen med kaffe som stod øverst i reolen...selv om det stod flere stablet på gulvet.

Jeg har får vane å si hei, takk og ha en fin dag når vi er å handler.

ORIGINAL: steisa

Den har jeg hørt en del ganger også ja.. *Jeg klarer desverre ikke se gjennom veska di, og se at du har poser oppi der"[8|]

haha genial tråd kjenner meg i gjenn der gitt .[:D]

Vi har sånn pose statestikk sår hvor mange kunder vi har og antall poser vi har solgt.
Og vi får pes visst vi ikke har solgt nok poser.

ORIGINAL: Minnie87

haha genial tråd kjenner meg i gjenn der gitt .[:D]

Vi har sånn pose statestikk sår hvor mange kunder vi har og antall poser vi har solgt.
Og vi får pes visst vi ikke har solgt nok poser.

Jeg har fått kjeft på den en del ganger ja.. Jeg lå på 0,47[&o][8|]

ORIGINAL: lmk88

Den har jeg hørt en del ganger også ja.. *Jeg klarer desverre ikke se gjennom veska di, og se at du har poser oppi der"[8|]

Så drar de frem den ekkle krøllete posen sin [8D]

ORIGINAL: lmk88

Så drar de frem den ekkle krøllete posen sin [8D]

Eller de som slenger posen sin på båndet, full av øl og dritt.. Bare for at jeg skal se at de har med pose hjemmefra..
At du vil pakke matvarene dine i en pose full av øl er opptil deg selv, og jeg vil helst unngå å måtte bli nedsølt av posen din[8|]

Det ekleste jeg vet er når folk bruker den tilgriste panteposen som de nettopp har vært å pantet til å ha varer i, da er man gjerrige da[8D]

Får sikkert kjeft for denne, men ikke ta alt så seriøst da[8D]

- Ikke hiv søpla di overalt. Det står søppelkasser utenfor butikken. Hiver ikke søppel på gulvet hjemme hos deg heller.
- Sier jeg hei, er det normal høflighet å si HEI tilbake!
- Det heter "Kan jeg få 500 i tillegg?" ikke "å så skal jeg HA" og vi er ikke en bank, du kan IKKE få 5 hundrelapper.
- Det er ingen selvfølge at fordi om jeg jobber i en butikk så vet jeg hvordan ting skal lages, hvordan maten smaker eller hva den inneholder. [8|]
- Pengene vil jeg helst ha oppå disken, i den der mynt-tingen[8D] ikke strødd utover hele rullebåndet som fortsatt GÅR..
- Det er IKKE morsomt med tull som "den er gratis den da, he he" fordi om strekkoden ikke fungerer[8D]
- Det er også frekt å stoppe opp hele køen bare fordi DU skal se gjennom hele kvitteringen før du kan pakke varene dine.
- Posene koster EN KRONE. Ikke prøv å lur den bak ryggen din eller noe sånt, for da slår jeg på 4 poser!![8D]

og EN ting til... Corona-flasker, vinflasker og HERMETIKK skal ikke legges igjen på gulvet ved siden av panteautomaten. Disse skal til et MILJØTORG.
har faktisk hendt at jeg har gått etter kunden med posen han la igjen og sagt at disse tar vi ikke imot.

Tralalala..

D e fader akkurat som eg sko skrevet d sjøl![:D] applaus te dg[:D]

og når en kunde har mistet noe i bakken og den har gått i lekk så sier de ikke i fra[:@]

ORIGINAL: Minnie87

og når en kunde har mistet noe i bakken og den har gått i lekk så sier de ikke i fra[:@]

[:@] Gjerne melk...

Back
Topp