Noe som irriterer meg når DU handler..

ORIGINAL: lmk88

ORIGINAL: Renate Røverdatter

Eller de som kommer til meg med en hel handleliste og ber jeg hente alt på den lista[8|]

Hø!?! Er det virkelig noen som gjør det[:'(]

Helt utrolig hva man blir bedt om....

Den værste var når en kunde kom til meg med en FRYST indrefileet og ba meg om å dele den i to[8|]
Da forklarte jeg at det kan jeg ikke gjøre pga at vi ikke har ferskvaredisk.. Så sier ho at det gjør det for ho på Meny.. Så sier jeg at det er fordi de har kniver og "verktøy" til å dele den.. Også til slutt så sier ho : Men jeg skal ha begge delene da.. Så sier jeg at jeg ikke kan dele en ting som er vakuum-pakket, det har noe med hygiene å gjøre..

Ho ble forbanna og storma ut av butikken[8|]

Wtf?[8|] Den var drøy.. Før hadde vi ikke delt agurk, da hendte det seg at kunden BRAKK agurken i to for de skulle ikke ha en hel.. Gidd da.. Men, slo på en hel agurk alikevel jeg[8D]

ORIGINAL: Trude Ellerei

Eller de som kommer til meg med en hel handleliste og ber jeg hente alt på den lista[8|]

Hva gjør du da?

Jeg må jo gå og hente de tingene.. Selv om det virkelig ikke er min oppgave..

ORIGINAL: *Meya*

ORIGINAL: pandalise

ORIGINAL: Tiki Sniki

Sånn irriterte meg også da jeg jobba i dagligvare.

Jeg klarer heldigvis å holde meg når jeg er på jobb. Folk klarer ikke se at jeg irriterer meg, men inni meg koker jeg[8D]

Ja ingen hører det på meg heller at jeg blir irritert hehe... På jobb altså.

Vi er sterke! Er ikke lett å holde maska... Tror kanskje det er 4 eller 5 ganger jeg ikke har klart å holdt meg.. [:o]

ORIGINAL: Krølla82

ORIGINAL: Vesle Helmine!

Jeg synes det er irriterende, når de som sitter i kassa, ikke deler ut poser før de er ferdig å scanne varene. Jeg liker å pakke underveis. For da kan jeg kikke på lappen med god samvittighet ;-) Stort sett er den i orden. Men i en butikk spesielt, er det konsekvent masse feil på kassalappen, å jeg snakker ikke om en krone opp eller ned men masse feil! Derfor liker jeg å sjekke.
Jeg er vant til å handle på Meny, å der lå posene alltid bak, derfor glemmer jeg det ofte. Å dette synes jeg er ekkelt, fordi folka i kassen sikkert tror jeg skal snike dem til meg. Når det er sagt, synes jeg det kan være smålig å henge seg opp i poser til 3-4kr når kunden har lagt igjen 500-1000kr i butikken. De posene ryker faen i meg før du har kommet ut noen ganger, på rimi, ryker den når du putter varen oppi også!
Men å bli sur fordi folk prøver seg på en "dårlig spøk"? Synes vel det så ut som om du tengte en vits da vettu ?

Men når man hører den samme spøken hundre gangen om dagen, så blir man sur...
Du er ikke den ENESTE som sier den spøken... (mente ikke deg da[;)])

JEPP! Blir lei når enhver mann over 60 skal si det [8D] Og når hver kunde (er jo sikkert snakk om flere tusen) skal ta poser, blir det MYE svinn.. Det er poser det er mest svinn på hos oss[;)] Butikken betaler for posene, faktisk.

Og jeg som jobber i Coop, får den der "har du brukt medlemskortet?" fra gamle damer. "JADA, ta det med ro, du skal få dine 1,5%! Jeg sitter ikke bare å ser på kortet, såklart bruker jeg det [8D]

Åh nei...de står og vifter med kortet og dytter på det...jaaaa hallo jeg ser det,men jeg pleier å ta det helt til slutt, men inni mellom tar jeg det midt i når de har dytta det nærmere og nærmere.Sånn at de kan få putta det oppatti lommeboka, også spør de du brukte kortet vel, fikk jeg det igjen.!? Ehhhh ja[&:]

Haha, var som å beskrive kundene mine! [:D] For å ikke snakke om de som holder det igjen til slutt, fordi de tror de ikke får prosentene sine hvis ikke alle varene er påslått først[8|]
Nå for tiden har vi sånn "Kjøp en vare, få en annen", og kundene blir nesten helt hysterisk når jeg slår på den varen som er gratis, for de skal jo altså ikke betale for den, for den er gratis! Takk du, jeg vet det[8D] Kassa ordner det der vetdu[;)]

Ja coop har nok mange av de samme kundegruppene rundt om i landet.Ser her når vi hadde 3 for 69kr det hadde vel dere også, da står de og følger med og går over handlelappen med lupe for å se at det ble 3 for 69. Også sier de...her står det 23 på 3 stk....eh ja og 3 x 23 er!!! Åh 69 ja.[8|]  Og vi ser hva det er tilbud på ja. for folk kommer og kjøper KUN de tilbudsvarene i haugevis også spør de.er prisen på hylla med eller uten rabatten enda det står på hylla.[&:]

Jeg klarer heldigvis å holde meg når jeg er på jobb. Folk klarer ikke se at jeg irriterer meg, men inni meg koker jeg[8D]

Samme her...tenker mitt,men smiler pent og sier ikke noe.

Hoff, ja. Blir nok noen gjengangere der ja [8D] Blir lei av de som skal fortelle deg at "dette var på tilbud" "denne var til halv pris"- vet det.. har jobbet her en stund..

En gang hadde jeg en ekkel mann som SERIØST skremte meg bakfra når jeg skulle gå tilbake med handlekurvene. Han kom og skrek i nakken min "BLIR IKKE SKREMT NÅ NEI?!" Aldri sett fyren før, og jaggu meg fikk han surtryne av meg[:@]
Skjønner ikke hva som feiler folk..Og etterpå spør han kollegaen min "hun ble ikke sint nei?"[8|]

Vi er sterke! Er ikke lett å holde maska... Tror kanskje det er 4 eller 5 ganger jeg ikke har klart å holdt meg.. [:o]

Jeg har enda ikke eksplodert hehe men jeg har faktisk en gang eller tre måttet ta fram strengstemmen på en kunde.

De ser meg heldigvis ikke da, der jeg klasker hodet i bordplaten...

Jeg har enda ikke eksplodert hehe men jeg har faktisk en gang eller tre måttet ta fram strengstemmen på en kunde.

De ser meg heldigvis ikke da, der jeg klasker hodet i bordplaten...

Der jeg jobber før hadde vi en fast kunde, ei gammel dame. Ho var så fæl at hun fikk kollegaen min (som var ganske fersk da) til å gråte[&o] Ho er hele tiden frekk, forlanger alt mulig og klager på ALT - uansett. Og hun klager aldri til sjefen, men kun på oss ungdommer. Ho handler ikke til meg mer[:-]

ORIGINAL: Kizzapus

Jeg skjønner at de frasene blir litt slitte ja[;)]
Men det er faktisk bare i matbutikker du må betale for posene. Hvorfor det? Jeg synes ikke det burde vært sånn. Det var jo ikke sånn før. Å nå høres det ut som jeg er 90år, men er blitt  en prinsippsak . Jo dyrere posene har blitt, jo dårligere er dem!

Det har seg slik at det er miljø-avgifter på poser.. Og det må butikken betale..

Men det må jo alle andre butikker også betale, men de gir de til kundene sine, som en ekstra service, siden de har lagt igjen penger sine der[8D]

Hvorfor tror du mye av klærne koster "399,90" o.l? Sikkert inkl. i prisen[8D] Det er nok ikke så gratis som man tror..
Værre på Europris, der kosta en pose 1,5,-!

Hva gjør du da?

Kan du ikke si til dem at det ikke er jobben din?

Man kan ikke si det.. Da får butikken dårlig PR... Så vi må føye oss etter kundene så godt vi kan..

Jeg synes det er irriterende, når de som sitter i kassa, ikke deler ut poser før de er ferdig å scanne varene. Jeg liker å pakke underveis. For da kan jeg kikke på lappen med god samvittighet ;-) Stort sett er den i orden. Men i en butikk spesielt, er det konsekvent masse feil på kassalappen, å jeg snakker ikke om en krone opp eller ned men masse feil! Derfor liker jeg å sjekke.
Jeg er vant til å handle på Meny, å der lå posene alltid bak, derfor glemmer jeg det ofte. Å dette synes jeg er ekkelt, fordi folka i kassen sikkert tror jeg skal snike dem til meg. Når det er sagt, synes jeg det kan være smålig å henge seg opp i poser til 3-4kr når kunden har lagt igjen 500-1000kr i butikken. De posene ryker faen i meg før du har kommet ut noen ganger, på rimi, ryker den når du putter varen oppi også!
Men å bli sur fordi folk prøver seg på en "dårlig spøk"? Synes vel det så ut som om du tengte en vits da vettu ?

Jeg bruker alltid å be om x antall bæreposer i det dem begynner å slå inn de første varene jeg, og legger til;"sånn at jeg kan begynne å pakke". Trodde det var helt vanlig jeg...

Men jeg er enig med deg at jeg syns det er smålig, når de ber om noen usle kroner for bæreposer, når man har gjort et stort kjøp. Det er tross alt reklame man betaler for å gå med.
Man burde i prinsipp heller fått avslag i prisen, for å gå med dems logo.
Men meg om det.... Jeg har nettopp skaffet meg bærenett jeg, med andre butikkers logo på. [;)]

Jeg bruker handlenett. Ikke fordi jeg ikke vil betale for poser, men fordi jeg syns det er miljøvennlig og det er finere[:)]
Jeg tar aldri penger for poser hvis noen har handlet masse varer, og trenger en eller to ekstra poser. Da skal de få.
Men folk som kjøper ett brød eller 3 wienerbrød (som allerede ligger i en pose) får betale for posen sin[8D]

Men det er faktisk bare i matbutikker du må betale for posene. Hvorfor det? Jeg synes ikke det burde vært sånn. Det var jo ikke sånn før. Å nå høres det ut som jeg er 90år, men er blitt  en prinsippsak . Jo dyrere posene har blitt, jo dårligere er dem!

Det har seg slik at det er miljø-avgifter på poser.. Og det må butikken betale..

Men det må jo alle andre butikker også betale, men de gir de til kundene sine, som en ekstra service, siden de har lagt igjen penger sine der[8D]

Nå tror jeg nok at det går en DEL fler poser ut av en matbutikk enn det gjør i en klesbutikk...

ORIGINAL: jani83

Får sikkert kjeft for denne, men ikke ta alt så seriøst da[8D]

- Ikke hiv søpla di overalt. Det står søppelkasser utenfor butikken. Hiver ikke søppel på gulvet hjemme hos deg heller.
- Sier jeg hei, er det normal høflighet å si HEI tilbake!
- Det heter "Kan jeg få 500 i tillegg?" ikke "å så skal jeg HA" og vi er ikke en bank, du kan IKKE få 5 hundrelapper.
- Det er ingen selvfølge at fordi om jeg jobber i en butikk så vet jeg hvordan ting skal lages, hvordan maten smaker eller hva den inneholder. [8|]
- Pengene vil jeg helst ha oppå disken, i den der mynt-tingen[8D] ikke strødd utover hele rullebåndet som fortsatt GÅR..
- Det er IKKE morsomt med tull som "den er gratis den da, he he" fordi om strekkoden ikke fungerer[8D]
- Det er også frekt å stoppe opp hele køen bare fordi DU skal se gjennom hele kvitteringen før du kan pakke varene dine.
- Posene koster EN KRONE. Ikke prøv å lur den bak ryggen din eller noe sånt, for da slår jeg på 4 poser!![8D]

Tralalala..

Enig enig, MEN ikke glem det fantastiske svaret når du spør om de skal ha kvitteringen... NEI, HELT RETT, DU FÅR OVERHODET INGENTING IGJEN PÅ SKATTEN!!!!!!

so enige me dokke!!!
spesielt når eg er kjempe høflig å takker bukker sier hei osv så ser di bare på meg med ei surt tryne!aaarrrggg[8D]

Hvorfor tror du mye av klærne koster "399,90" o.l? Sikkert inkl. i prisen[8D] Det er nok ikke så gratis som man tror..
Værre på Europris, der kosta en pose 1,5,-!

Men nå har nå mangen varer som koster 100kr, 200kr ol også da[8D]
Forresten så koster nå ting 19.90 på  på matbutikker også!

Joda, det gjør jo det. Men der vet jeg at posene kommer i tillegg[:)] Men skal ikke si sikkert, kan hende de er gratis. Tror jeg må spørre sjefen i en klesbutikk en gang [:)]

Hva gjør du da?

Kan du ikke si til dem at det ikke er jobben din?

Man kan ikke si det.. Da får butikken dårlig PR... Så vi må føye oss etter kundene så godt vi kan..

Nei, er jo sant det. Men hva sier sjefen din til slikt da? Synes dere som jobber på butikk må gjennom så mye dritt![:'(]

Han har jobbet sånn selv, så han vet at vi må føye oss etter kundene..
Kundene sier så morsomt ; Da slipper jeg å gå rundt og lete etter varene... Så morro.... Ha ha[8|]

Hvorfor "ikke mat butikker" krever penger for posene sine, det aner jeg ikke... Jeg vet matbutikken jeg jobber i betaler miljøavgift for hver pose han bestiller fra hovedkontoret...

Får håpe det kommer inn en person i tråden her som jobber i klesbutikk og forklarer hvorfor de ikke tar betalt for sine poser[;)]

Men jeg skjønner dere jeg altså[:)][:)]
det er veldig mangen sure og rett og slett uhøffelige folk i dette landet.
Men det er det forresten i butikker også, når jeg tenker meg om.
Er en del som ikke burde vært i serviceyrket.
Hater å handle hos noen som ikke kan si hei, takk ol
Så egentlig så går det vel kanskje begge veier[8D][8D]

Jeg har ett par på jobben som ikke passer i en butikk... Så vet hva du mener[;)]

Men jeg skjønner dere jeg altså[:)][:)]
det er veldig mangen sure og rett og slett uhøffelige folk i dette landet.
Men det er det forresten i butikker også, når jeg tenker meg om.
Er en del som ikke burde vært i serviceyrket.
Hater å handle hos noen som ikke kan si hei, takk ol
Så egentlig så går det vel kanskje begge veier[8D][8D]

Haha, ja. Er tullinger overalt, uansett hva slags yrke de har. Det er liksom alltid en eller annen som ødlegger for ryktet til resten[8D]

Det går begge veier ja, enig der. Hater den ene Rema butikken her i byen. Gamle sure kjerringer som har jobbet der i alle år, sier verken hei, takk eller hade. Og sitter å glor i lufta mens de slår på varene, ser ikke på skjermen engang[>:]

Hater også den der "Er du alene på jobb eller?? Er det ikke flere som jobber her?!" og får et stygt blikk. Noen kunder er så frekke at de står og signaliserer at jeg skal tilkalle flere til den andre kassa selv om det bare er 2 kunder foran han. Greit, du hater å vente, men det går fortere om du bare venter for kollegaen min kan være et stykke unna med noe tungt i hendene [8D]

En ting jeg ofte irriterte meg over var disse rike, gamle damene som hadde så mye ringer på fingrene sine, at de ikke klarte å få opp myntene i sin portmonè selv. [&:] (de skulle på død og liv vise hvor rike de var, men de hadde ikke annet enn myntene fra sin sparegris å komme med.)
De måtte ha hjelp til å få ut myntene.
Da måtte jeg be de om å tømme myntene på kassabenken, og så kunne jeg plukke (sakte, slik at hun så at jeg tok riktig). For vi hadde ikke lov til å stikke hendene våre oppi kundenes vesker/lommebøker osv.

Men hvis vi hadde lite med veksel den dagen, var det jo en gudegave å få ekstra klirr i kassa.
Men som oftest kom de jo akkurat da vi skulle til å stenge da.
Slik mange kunder ofte gjorde/gjør. Komme løpende når vi er i ferd med å stenge. De ser vi tar inn stativer og tar ned porten, da kommer de og kaster seg inn i butikken - og forventer full og lang service! Frekke folk.

Der jeg jobber før hadde vi sånn gitter, og det tok vi halvveis ned når vi stengte fordi oppgjøret og slikt skulle i en annen del av bygget (2 butikker i ett bygg) og kundene kom under gitteret og gikk rett inn.. "excuse me, vi har stengt? [8D]"

Back
Topp