Noe på gang.....

Kl 2230 ankom jeg føden med spm om lite liv. Var fint med liv og god puls på vesla. Siden risiko svangerskap måtte jeg til ses av lege før jeg fikk reise hjem. Lagt inn kl 0330 med lite fostervann. Nå inne til ny ctg måling etter misfarget fostervann både i bind og do.
Lykke til. Håper du får en fin fødsel.
 
Kl 2230 ankom jeg føden med spm om lite liv. Var fint med liv og god puls på vesla. Siden risiko svangerskap måtte jeg til ses av lege før jeg fikk reise hjem. Lagt inn kl 0330 med lite fostervann. Nå inne til ny ctg måling etter misfarget fostervann både i bind og do.
Lykke til :)
 
Hmm... nå lurer jeg faktisk på om noe er på gang her [emoji85] har hatt murringer siden kl 18 i går... og i dag har jeg vært på do 3 ganger...
Er tredje dagen på overtid så kan jo ikke være bare meg som overtolker dette?? Er første gang jeg har kjent murringer siden begynnelsen av svangerskapet :)
 
Har hatt mye murringer framme siden jeg la meg i går kveld. Har kommet og gått litt, så det har blitt mindre søvn enn vanlig og jeg har drømt masse. Spent på om det går over til rier i løpet av dagen eller om det bare er modning...
 
Har hatt mye murringer framme siden jeg la meg i går kveld. Har kommet og gått litt, så det har blitt mindre søvn enn vanlig og jeg har drømt masse. Spent på om det går over til rier i løpet av dagen eller om det bare er modning...

Så spennende :) hvordan er det nå da?
 
Har desverre kjent lite murring etter at jeg stod opp. Men har en del sterke, men ikke vonde kynnere til tider. Så jeg får bare smøre meg med tålmodighet :rolleyes:
Jeg har hatt det likt som deg siden søndag! Er rimelig lei av at d ikke tar seg opp [emoji14] snakka med føden, og hu sa d var ganske sikkert noe på gang, så håper hun har rett! :)
 
Jeg har hatt det likt som deg siden søndag! Er rimelig lei av at d ikke tar seg opp [emoji14] snakka med føden, og hu sa d var ganske sikkert noe på gang, så håper hun har rett! :)
Litt godt å høre at vi er flere i samme båt :) Når har du termin? Jeg har 28. så kan jo risikere å gå i 2 uker til... :shifty:
 
Jeg har hatt det likt som deg siden søndag! Er rimelig lei av at d ikke tar seg opp [emoji14] snakka med føden, og hu sa d var ganske sikkert noe på gang, så håper hun har rett! :)

Jeg har hatt av og på med masrier i snart 3 uker. 8 dager på overtid nå. Meeeen nå er igangsettingen gudsjelov igang....senest baby på fredag:p
 
Har hatt et par dager med hyppige, kraftige og til dels smertefulle kynnere, men mer enn det blir det liksom ikke. 3 dager til termin og kontroll hos jm i morgen.
 
Dere som går sånn i flere dager/uker, gjør dere noe for å prøve å fremprovosere rier? Tenker på gå mye turer, ha sex, husvask og andre "kjerringråd".
 
Dere som går sånn i flere dager/uker, gjør dere noe for å prøve å fremprovosere rier? Tenker på gå mye turer, ha sex, husvask og andre "kjerringråd".
Jeg har spist fersk ananas og kanel i dag [emoji14] ellers gikk jeg tur for et par uker siden som ødela beklenet totalt, så det blir nok ingen husvask eller noe her for å si det sånn [emoji14]
 
Dere som går sånn i flere dager/uker, gjør dere noe for å prøve å fremprovosere rier? Tenker på gå mye turer, ha sex, husvask og andre "kjerringråd".
Har vært litt i bevegelse, turer og husarbeid, men ønsker ikke å slite ut rygg og bekken helt, så tar det i moderate mengder.
Forsiktig med enkelte av kjerringrådene i større kvoter er ikke alle bra (kanel f.eks, skal man ikke overdrive, så ikke prøv på å spise ren kanel ;) )
 
Hadde masse sterke kynnere i natt, var sikker på at det var rier og fødsel på gang. Våkna hver 15 min ca av disse.. siste i 5 tiden..skuffa når jeg våkna av vekkerklokka 6.30... :/
 
Jeg har spist fersk ananas og kanel i dag [emoji14] ellers gikk jeg tur for et par uker siden som ødela beklenet totalt, så det blir nok ingen husvask eller noe her for å si det sånn [emoji14]
Ren kanel? Usj, hørtes ikke så godt ut :p Men fersk ananas er jo digg da! Har hørt at man må spise ganske mye ananas for at det skal ha noen virkning, men det skader jo ikke å bytte ut eplet med ananas mens man uansett venter ;) Uff, da skjønner jeg at det ikke blir så mye fysisk aktivitet. Men det skal være bra for fødselsfremgang å ta det med ro også, slik at kroppen er uthvilt og klar til det den skal gjennom :)
 
Ren kanel? Usj, hørtes ikke så godt ut [emoji14] Men fersk ananas er jo digg da! Har hørt at man må spise ganske mye ananas for at det skal ha noen virkning, men det skader jo ikke å bytte ut eplet med ananas mens man uansett venter ;) Uff, da skjønner jeg at det ikke blir så mye fysisk aktivitet. Men det skal være bra for fødselsfremgang å ta det med ro også, slik at kroppen er uthvilt og klar til det den skal gjennom :)
Ikke bare kanel nei, laga havregrynsgrøt, og hadde bare på kanskje en ts mer enn jeg pleier :) tørr ikke ha for mye kanel siden det visstnok ikke er bra med for mye :)
 
Har vært litt i bevegelse, turer og husarbeid, men ønsker ikke å slite ut rygg og bekken helt, så tar det i moderate mengder.
Forsiktig med enkelte av kjerringrådene i større kvoter er ikke alle bra (kanel f.eks, skal man ikke overdrive, så ikke prøv på å spise ren kanel ;) )
Det samme tenker jeg i grunn. Moderat fysisk aktivitet/husarbeid slik at man har noe å gjøre og ikke bare venter på at noe skal skje. Kanel har jeg spist på grøt, og det får være bra nok :p Ellers har jeg tro på sex og brystvortestimulering siden det innebærer prostaglandiner og oxytocin, som jo også brukes til igangsetting. Men kun hvis vi begge har lyst :)
 
Back
Topp