Noe på gang.....

laban igjen....

Gift med forumet
Februarhjertene2017
Hva med å ha en tråd om tegn på at noe er på gang :)
Her kan vi skrive hva som skjer med kroppen de siste ukene før termin :)
 
Oftere kynnere og mensmurringer.
Puppene har endret seg de siste dagene.
Veldig øm i skambenet.
Magen har sunket.
Plutselig energi .
 
Hm, vondt i symfysen, smerteilinger fra skrittet og nedover bena, vondt i korsrygg.
 
De siste dagene har jeg hatt ekstra vondt i symfysen og halebeinet. Sliter med å få sove om natta.
 
Sover dårlig, flere kynnere, heftigere bekkenløsning, stikninger nedentil, nedpress og veldig sliten. Mye dårligere form enn på samme tidspunkt i forrige svangerskap. Kanskje fordi jeg har en på 16 mnd fra før [emoji29]
 
Sover dårlig, flere kynnere, heftigere bekkenløsning, stikninger nedentil, nedpress og veldig sliten. Mye dårligere form enn på samme tidspunkt i forrige svangerskap. Kanskje fordi jeg har en på 16 mnd fra før [emoji29]
Fikk beskjed av manuellterapeuten min at bekkenet ble verre 2-3 uker før fødsel[emoji6]
 
Her har faktisk smertene fra bekkenlåsningen min forsvunnet, eller smertene som satt i hoftene som gjorde at vær bevegelse var smertefull er borte ;-D Men har derimot blitt veldig øm/vond i korsryggen, særlig på høyre side, pluss mye nedpress som skambenet..
og MYE kynnere og veldig stram mage... merkes at det nærmer seg slutten, men har ingenting å sammenligne med :eek: ...
 
Hodet er festet
Veldig øm i skambeinet
Mye kynnere
Tidvis nedpress
 
Får håpe det:) her har det faktisk blitt bedre, så det er vel sikkert et tegn på at det ikke nærmer seg riktig enda;)
For noen blir det bedre når hodet har kommet langt ned har jeg hørt. Det stabiliserer der nede visstnok
 
For noen blir det bedre når hodet har kommet langt ned har jeg hørt. Det stabiliserer der nede visstnok
Ja, det skjedde da hodet festet seg:) Men det er nok kun stille før stormen, var sånn sist også! Så nå får jeg virkelig ta i ett tak her hjemme før jeg blir hjelpesløs igjen [emoji14]
 
Veldig usikker på hva jeg føler til enhver tid jeg, men har jo ikke noe å sammenligne det med så det er sikkert normalt. :p

Tror i hvert fall at jeg har begynt å identifisere kynnere (eller at de har blitt mer tydelige), har mensmurringer innimellom og går jeg for mye får jeg greit med plager i halebeinet.
Kjenner også at det presser noe mer nedover, men magen har ikke sunket enda.
Sover fremdeles ganske sammenhengende, men merker godt at jeg ikke får hvile like bra. :rolleyes:

Er 37 uker i dag så blir spennende å se hva lege sier på kontroll på torsdag. :)
 
Her har bekkenløsningen blitt betraktelig bedre etter at baby la seg med hode ned. (Tror hodet er så godt som festet). Har hatt 20-30 kynnere daglig fra uke 12. Føler de har gitt seg veldig di siste ukene, så det er litt dumt kanskje. I går skjedde det noe rart med den ene rumpemuskelen min, og jeg lurer på om isjasnerven er i klem, ble plutselig veldig invalid i går vertfall. Skal til kiro senere i dag. Passer så dårlig nå som ting skal gjøres klart!
 
Uke 33+3 i dag. Har de siste ukene kjent mer på press i bekkenet/mot skambenet, og en episode med murring i helga. Bekkenløsningen har blitt mye bedre den siste uka også. Kynnerne kommer oftere enn før, men ikke så innmari ofte allikevel, og de er ikke vonde. Har en del vondt i hoftene om nettene hvis jeg blir liggende for lenge på samme side. Babyen lå med hodet på kontroll for snart 4 uker siden, og jeg håper - og tror - at hun fremdeles gjør det. Mye aktivitet og hikking :happy:
 
Har fått en del mensmurringer på kvelden, noen ganger litt vonde så jeg må puste meg gjennom, magen har sunket og jeg har merket at snuppa er MYE mer aktiv.. virker som om hun nesten ikke sover :p
 
Masse bevegelse og kynnere i ettermiddag og kveld! Hun har romstert så at jeg har hoppet til noen ganger. Håper hun leter etter veien ut :p
 
Her skjer det nada, ikke noe som helst tegn på at kroppen gjør seg klar :p bare 33+4, så det kommer vel etter hvert!
 
Back
Topp