Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja, det skjønner jeg veldig godt. Er en ganske stor belastning å gå å vente på den testen. En ting er at det tar tid, men når man i tillegg ikke vet hvor eller om man får svar så blir det enda verreJa jeg ser det er variasjoner blandt oss på østlandet også. Virker nesten som det er opp til hvert enkelt sykehus hvordan de gir prøvesvar. Jeg hadde håpet på raskeste måte.
Eg lurer på om det er litt forskjellig praksis frå region til region. Eg tok ved Lillehammer sist gong og då fekk eg svaret i posten, sneglepost, altså. Der fekk eg også beskjed om at dei ringer dersom det er noko treff på trisomi. No er eg i Førde og har fått samme beskjed her, men som du sikkert har sett over, så er det litt forskjellig praksis ute og går. Trur forresten svaret dukka opp på Helsenorge etterkvart, men brevet kom førstDere som fant svar i helsenorge, var det her det dukket opp?
Jeg fikk beskjed om at det ikke ville komme i helsenorge i det hele tatt, kun som brev i postkassa, eller at de ringer dersom prøven er positiv.
Men ser flere finner svar der, så håper jeg får også. 1 uke siden testen nå.
Vis vedlegget 468925
Ja, det er postlevering annenhver dag, så blir fort noen ekstra dager å vente. Dette er siste milepæl før jeg kan dele nyheten med resten og endelig senke skuldrene, så dagene og timene går sakte nåEg lurer på om det er litt forskjellig praksis frå region til region. Eg tok ved Lillehammer sist gong og då fekk eg svaret i posten, sneglepost, altså. Der fekk eg også beskjed om at dei ringer dersom det er noko treff på trisomi. No er eg i Førde og har fått samme beskjed her, men som du sikkert har sett over, så er det litt forskjellig praksis ute og går. Trur forresten svaret dukka opp på Helsenorge etterkvart, men brevet kom først

Og plutselig hadde jeg også et nytt dokument der. Har nok sjekket omtrent 20 ganger i dag. Normale prøver, ingen tegn til trisomiPraksisen i Innlandet er hvertfall at de sender svaret pr. post. Og ringer dersom det er noe. Men, for å kunne sende et brev til en pasienten, så skal det brevet skrives i journalen i dips arena. Og dermed havner journalnotatet i journalen på Helsenorge. Alle journalnotatet fra lege havner der uten varsel etter hvert som de skrives, og godkjennes i dips. Hilsen hu som jobber med dette, dog et annet fagfelt![]()

Hurra for fin NiptOg plutselig hadde jeg også et nytt dokument der. Har nok sjekket omtrent 20 ganger i dag. Normale prøver, ingen tegn til trisomi![]()

Hurra!Og plutselig hadde jeg også et nytt dokument der. Har nok sjekket omtrent 20 ganger i dag. Normale prøver, ingen tegn til trisomi![]()
Ja, det kan godt hende. Ein beskjed hadde vert fint likevelTok prøven på Rikshospitalet forrige torsdag og fikk svar på Helsenorge i dag. Fikk ikke varsel, det bare lå der under Pasientjournal.
Jordmor sa at jeg IKKE fikk beskjed via Helsenorge, bare brev i posten (eller telefon hvis noe var galt), men det stemte jo ikke
Så lurer på om de fleste egentlig får beskjed på Helsenorge uansett hva som blir sagt…
Hurraaa!! GratulererOg plutselig hadde jeg også et nytt dokument der. Har nok sjekket omtrent 20 ganger i dag. Normale prøver, ingen tegn til trisomi![]()

Hurra for fint prøvesvarFikk svar på NIPT nå!
Ingen tegn til trisomi funnet
Svaret lå plutselig bare som brev i kjernekournalen min på Helsenorge - helt uten varsel. Men skal vist få brevet per post også, kanskje de tenker det er varsel nok?![]()
jeg tror brevet kommer i posten også. Fikk samme beskjed som deg.GratulererFikk svar på NIPT nå!
Ingen tegn til trisomi funnet
Svaret lå plutselig bare som brev i kjernekournalen min på Helsenorge - helt uten varsel. Men skal vist få brevet per post også, kanskje de tenker det er varsel nok?![]()

GratulererOg plutselig hadde jeg også et nytt dokument der. Har nok sjekket omtrent 20 ganger i dag. Normale prøver, ingen tegn til trisomi![]()

Har time neste uke selv. Blir nesten gal av å ha så sen termin og se dere andre ligge så mange uker foranÅååå jeg vil også ha det gjennomført... skal på OTUL/NIPT på onsdag .. så nervøs nå altså. Ikke så lett å være på slutten av måneden og dere andre ligger så langt foran![]()
![]()
![]()

Enig! Har time 17.sept! Fortsatt en halv evighet til....Åååå jeg vil også ha det gjennomført... skal på OTUL/NIPT på onsdag .. så nervøs nå altså. Ikke så lett å være på slutten av måneden og dere andre ligger så langt foran![]()
![]()
![]()
Jeg har OTUL om 1 uke, så vi er mange som er seneÅååå jeg vil også ha det gjennomført... skal på OTUL/NIPT på onsdag .. så nervøs nå altså. Ikke så lett å være på slutten av måneden og dere andre ligger så langt foran![]()
![]()
![]()