NIPT

Jeg endte med å bestille dhl-bilen hjem for henting. Ser ikke ut som det koster noe, og da føler jeg meg litt tryggere på at den kommer seg av gårde i morgen. Eller kanskje ikke, siden jeg bestilte henting mellom 15-17, men da er den i hvertfall på en dhl-bil.
Jeg leverte min inn kl13 ish på kontoret, og da sa de at de ikke sendte før dagen etter.
Det var mandag forrige uke. Da var den kommet frem til Texas på torsdag, og jeg fikk tlf kl 17 ish på mandag :eek: Forventet ikke så kjapt svar, for har tatt nærmere 14 dager før også. Men da med dårlig vær i USA og tror det mulig var litt påsketider eller noe..

Jeg har fått :)
Fikk svar på mandag faktisk, bare en uke etter jeg tok prøven!
Ble prøven sendt mandagen uka før? Vi skal ta Nipt ved Ultralydklinikken i Køben neste søndag, og så skal vi til mitt hjemsted for å fortelle foreldrene mine fredagen etter det - hadde vært veldig koselig å presentere kjønn med det samme, så hadde vært bra om vi fikk svar allerede den fredagen:love7

Ble prøven sendt mandagen uka før? Vi skal ta Nipt ved Ultralydklinikken i Køben neste søndag, og så skal vi til mitt hjemsted for å fortelle foreldrene mine fredagen etter det - hadde vært veldig koselig å presentere kjønn med det samme, så hadde vært bra om vi fikk svar allerede den fredagen:love7
Sendte mandag, ble sendt ut av landet på tirsdag :)
Prosessen gikk sånn:

Jeg leverte min inn kl13 ish på kontoret, og da sa de at de ikke sendte før dagen etter.
Det var mandag forrige uke. Da var den kommet frem til Texas på torsdag, og jeg fikk tlf kl 17 ish på mandag :eek: Forventet ikke så kjapt svar, for har tatt nærmere 14 dager før også. Men da med dårlig vær i USA og tror det mulig var litt påsketider eller noe..

Vet ikke om det tar noe kortere tid fra dk, men jeg tror jo de jobbet med prøvene mine gjennom helga, og derfor hadde svaret på mandag. Tror en NIPT må jobbes med i sånn 4 dager, mente jeg å ha lest et sted? Tror derfor at fredagen samme uke blir for kort tid mtp postgang.

er såååå usikker på om jeg skal ta NIPT eller ikke! Får tilbudet offentlig pga historikk, men jeg klarer ikke å bestemme meg. Jordmor anbefalte meg å vente med å ta en beslutning før TOUL, og hvis den ser bra ut - er det noe poeng da? Redd den gir meg diffuse svar som gjør meg bare mer usikker og redd i svangerskapet.. har en tendens til å bli engstelig

Ser den. Da går garantert ikke min før dagen etter heller.
Jammen var du heldig med så raskt svar! Jeg kjenner dette blir nervepirrende og vente på.

er såååå usikker på om jeg skal ta NIPT eller ikke! Får tilbudet offentlig pga historikk, men jeg klarer ikke å bestemme meg. Jordmor anbefalte meg å vente med å ta en beslutning før TOUL, og hvis den ser bra ut - er det noe poeng da? Redd den gir meg diffuse svar som gjør meg bare mer usikker og redd i svangerskapet.. har en tendens til å bli engstelig
Her kjenner jeg at alle må gjøre det som er riktig for seg, så å anbefale den ene eller andre veien er vanskelig.

Etter det jeg har skjønt, så får de «bare» sjekket at organene ser normale ut, og målt nakkefolden på barnet, på TUL. Det kan vel gi en indikasjon hvis noe skulle være galt, men antar at grunnen til at de tilbyr nipt er fordi TUL og nipt ikke dekker helt det samme.

7 dager siden jeg tok NIPT på sykehuset. Sjekker Helsenorge sikkert 10 ganger om dagen. Begynner å bli stresset :wacky:

7 dager siden jeg tok NIPT på sykehuset. Sjekker Helsenorge sikkert 10 ganger om dagen. Begynner å bli stresset :wacky:
Ville ikke forundret meg om det tar lengre tid enn forespeilet.. hvor lenge sa de det tok?

Ville ikke forundret meg om det tar lengre tid enn forespeilet.. hvor lenge sa de det tok?
Jeg husker ikke om de sa noe. Det jeg husker de sa var at de hadde hatt «en del falske positive i det siste»… låste meg litt på det. Men, svaret kom i dag, og det er lav sannsynlighet for trisomiene, så nå tillater jeg meg selv å senke skuldrene og tenke at det kommer en baby i mars (eller februar) :happy093

Jeg husker ikke om de sa noe. Det jeg husker de sa var at de hadde hatt «en del falske positive i det siste»… låste meg litt på det. Men, svaret kom i dag, og det er lav sannsynlighet for trisomiene, så nå tillater jeg meg selv å senke skuldrene og tenke at det kommer en baby i mars (eller februar) :happy093
Juhuu så bra :Heartred
Fikk du varsel om svar?

Så bra ❤️❤️

Fått svar om et friskt barn på nipt-testen som ble tatt i Sverige for to uker siden :Heartred I tillegg svar om at jeg for tredje gang skal ha jente!!!
Gratulerer med fin NIPT ❤️ Hva tenker du om jente nr3, da? Mine fire første var jenter, før jeg nå endelig venter gutt. Må jo innrømme at jeg ble litt skuffa over å ikke kunne produsere gutt - men det er jo også veldig praktisk å kunne bruke klærne etter de forrige barna, f.eks.

Også merker jeg at jeg sliter med å tenke ut guttenavn jeg liker :bag:

Takk :Heartred haha, jeg er sjokkert... MEN sååå glad! Trudde virkelig at det kom til å bli gutt på tredje forsøket, men jeg tenker at det er veldig praktisk haha.

Heldig lillebror blir som får fire frøkner til å passe på han! Jeg synes guttenavn selv er mye vanskeligere enn jentenavn.. Slipp heldigvis å tenke mer nå haha

Takk :Heartred haha, jeg er sjokkert... MEN sååå glad! Trudde virkelig at det kom til å bli gutt på tredje forsøket, men jeg tenker at det er veldig praktisk haha.

Heldig lillebror blir som får fire frøkner til å passe på han! Jeg synes guttenavn selv er mye vanskeligere enn jentenavn.. Slipp heldigvis å tenke mer nå haha
Kommer til å bli en bortskjemt guttunge.. :hilarious: Å være minst og eneste lillebror liksom.

Ja, guttenavn er vanskelig altså :p

Back
Topp