Noen som har tatt NIPT på Bærum Sykehus og kan si noe om hvor lang tid det tok å få svar? Har forstått det tar 10-14 dager, men samtidig ser jeg i tråden her at noen får svar før det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
9 dager fra jeg tok den til det lå under journalen i Helsenorge. Brevet kom etter drøyt 2 uker.Noen som har tatt NIPT på Bærum Sykehus og kan si noe om hvor lang tid det tok å få svar? Har forstått det tar 10-14 dager, men samtidig ser jeg i tråden her at noen får svar før det.
Skulle akkurat inn å stille det samme spørsmåletNoen som har tatt NIPT på Bærum Sykehus og kan si noe om hvor lang tid det tok å få svar? Har forstått det tar 10-14 dager, men samtidig ser jeg i tråden her at noen får svar før det.
godt at du fikk svar

Hurra! Tok du på Bærum sykehus (ref ditt siste spørsmål)? Tok der og spurte om jeg kunne se svaret i journalen på Helse Norge, men hun sa jeg ikke fikk annet enn brev i posten. Veldig merkelig at det ikke er elektronisk i 2025Helt plutselig uten notifikasjon så hadde jeg fått et nytt brev med normal prøve og ingen tegn til trisomi![]()
![]()
Dette blir lange 9-14 dager å vente kjenner jeg!Dagen etter du tok testen?Fin NIPT-test her ogsåFikk svar dagen etter inne på HelseNorge faktisk.
Ja, dagen etter var det lagt inn i pasientjournalen, men jeg oppdaget det ikke før noen dager senere!Dagen etter du tok testen?
de burde virkelig få et litt bedre system... i det minste at man fikk varsel!Ja, dukket opp i pasientjournal 8 dager etter prøven ble tatt. Så gikk det nesten enda en uke før brevet lå i postkassa.Alle som har fått svar på Helsenorge, har fått det i pasientjournal sant?
Blir gal av å klikke inn morgen lunsj og middagde burde virkelig få et litt bedre system... i det minste at man fikk varsel!
Det høres veldig lovende ut!Tok NIPT i dag! Organrettet UL så veldig bra ut, ingen markører for trisomier oppdaget.
Så deilig med fint svarSvar på NIPT test i dag, normal prøve og ingen tegn på trisomier. Fikk svar på Helsenorge etter 4 dager![]()
Men det gikk jo utrolig kjapt, hvor tok du testen?testen ble tatt på Haugesund SykehusSå deilig med fint svarMen det gikk jo utrolig kjapt, hvor tok du testen?