NIPT

Noen som har tatt NIPT på Bærum Sykehus og kan si noe om hvor lang tid det tok å få svar? Har forstått det tar 10-14 dager, men samtidig ser jeg i tråden her at noen får svar før det.

Helt plutselig uten notifikasjon så hadde jeg fått et nytt brev med normal prøve og ingen tegn til trisomi :Heartred :smiley-bounce016
Hurra! Tok du på Bærum sykehus (ref ditt siste spørsmål)? Tok der og spurte om jeg kunne se svaret i journalen på Helse Norge, men hun sa jeg ikke fikk annet enn brev i posten. Veldig merkelig at det ikke er elektronisk i 2025 :p

Tok NIPT på fredag, og har allerede begynt å sjekke Helse Norge :dead: Dette blir lange 9-14 dager å vente kjenner jeg!

Alle som har fått svar på Helsenorge, har fått det i pasientjournal sant?
Blir gal av å klikke inn morgen lunsj og middag :hilarious: de burde virkelig få et litt bedre system... i det minste at man fikk varsel!

Alle som har fått svar på Helsenorge, har fått det i pasientjournal sant?
Blir gal av å klikke inn morgen lunsj og middag :hilarious: de burde virkelig få et litt bedre system... i det minste at man fikk varsel!
Ja, dukket opp i pasientjournal 8 dager etter prøven ble tatt. Så gikk det nesten enda en uke før brevet lå i postkassa.

Tok NIPT i dag! Organrettet UL så veldig bra ut, ingen markører for trisomier oppdaget.

Back
Topp