NIPT

Er det jeg som har mistet oversikt, eller er det flest gutter som ventes i gruppa så langt? Andre som har litt oversikt/telling/synsing på temaet?
Tror det bare er et par stykker som vet sikkert, ved blodprøve. To gutter og en jente der tror jeg. Også er det mange som synser over UL-bilder.
Det dukker vel opp rosa og blå hjerter i terminlista etterhvert som folk vet sikkert :)

Tror det bare er et par stykker som vet sikkert, ved blodprøve. To gutter og en jente der tror jeg. Også er det mange som synser over UL-bilder.
Det dukker vel opp rosa og blå hjerter i terminlista etterhvert som folk vet sikkert :)
Okay, da er det sikkert litt av den synsingen som jeg husker som utfall.
Mener at det også var ei med «gutt» skrevet på en lapp etter UL, så da er det kanskje 3 gutter, 1 lapp +2 fra nipt?

Okay, da er det sikkert litt av den synsingen som jeg husker som utfall.
Mener at det også var ei med «gutt» skrevet på en lapp etter UL, så da er det kanskje 3 gutter, 1 lapp +2 fra nipt?
Kanskje vi kan lage en avstemning for å se? :)

Hva tenker du på med avstemning?
Sånn

Kan jeg spørre dere som har tatt nipt-test i Danmark hvor de ringte fra da de skulle gi dere resultatet? Var det et +45 nummer?
Fikk nettopp en oppringning fra Romania, +40 nummer (som jeg ikke tok), men tenkte etterpå at de KAN jo ha outsourcet tjenesten med å ringe pasienten for å gi resultatet. :bag:

Kan jeg spørre dere som har tatt nipt-test i Danmark hvor de ringte fra da de skulle gi dere resultatet? Var det et +45 nummer?
Fikk nettopp en oppringning fra Romania, +40 nummer (som jeg ikke tok), men tenkte etterpå at de KAN jo ha outsourcet tjenesten med å ringe pasienten for å gi resultatet. :bag:
+45, ja. De ringer fra klinikken :)

Idag er NIPT testen sendt avgårde :love017
Skjønt at de ringer med resultatet, hva med kjønn? Sier de det på tlf også eller?

Dere som fant svar i helsenorge, var det her det dukket opp?
Jeg fikk beskjed om at det ikke ville komme i helsenorge i det hele tatt, kun som brev i postkassa, eller at de ringer dersom prøven er positiv.
Men ser flere finner svar der, så håper jeg får også. 1 uke siden testen nå.
Screenshot_20250904_105937_Samsung Internet.jpg

Jeg fikk beskjed om at det ikke ville komme i helsenorge i det hele tatt, kun som brev i postkassa, eller at de ringer dersom prøven er positiv.
Vis vedlegget 468925
Jeg fikk også beskjed om at det ikke kommer på Helsenorge, men kun per post med beregnet tid på 10-14 dager.

Hadde derimot sett her inne på forumet at brevet hadde dukket opp i pasientjournalen til flere, og det gjorde det sannelig for meg også en uke + en dag etter gjennomført test. Uten varsel dog.

Vis vedlegget 468925
Sniker fra februar. Jeg fikk svar med varsel i innboks på Helse Norge innen 1 uke. Veldig rart at det skal praktiseres så ulikt rundt i landet. Jeg bor i Nord Norge.

Sniker fra februar. Jeg fikk svar med varsel i innboks på Helse Norge innen 1 uke. Veldig rart at det skal praktiseres så ulikt rundt i landet. Jeg bor i Nord Norge.
Ja jeg ser det er variasjoner blandt oss på østlandet også. Virker nesten som det er opp til hvert enkelt sykehus hvordan de gir prøvesvar. Jeg hadde håpet på raskeste måte.

Back
Topp