NIPT

En tråd i 'April 2021' startet av Snooze, 31 Jul 2020.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Nagini Forelsket i forumet Vårspirene 2021

Okei, da må jeg bare krysse fingrene. Har verdens fineste blodåre å ta prøve fra og har aldri opplevd at noen har bomma, men det er jo fryktelig typisk om dette blir første gangen :bored:

2. Tropehus Forelsket i forumet *Aprilbaby 2018* Vårspirene 2021

Tror det stemmer. Lå ekstra nåler og rør i mitt kit i tilfelle bom...

3. Nagini Forelsket i forumet Vårspirene 2021

Gjør det noe om jeg tar prøven søndag kveld og sender den i posten mandag morgen?

4. Tropehus Forelsket i forumet *Aprilbaby 2018* Vårspirene 2021

Fikk beskjed fra min klinikk at det gikk fint å ta den dagen før. (Ultralydklinikken)

Ellers er jeg ganske imponert over at det tok under 36 timer å få prøven fra Oslo til Houston med 4 mellomlandinger!

5. Nagini Forelsket i forumet Vårspirene 2021

Wow! Ja det var ikke dårlig :hilarious: Min skal til Slovenia tror jeg det var, så det går sikkert ganske fort det også :) Takk for svar!

6. Hulder Forumet er livet August 2018 Vårspirene 2021

Bruke ein butterfly evt? Og bruke eit "vanlig" glas først, så du ser du får blodsvar?

7. Nagini Forelsket i forumet Vårspirene 2021

Får ikke tilgang på det nå før søndag, men får bare satse på at det går bra :)

8. Mich90 Flørter med forumet Vårspirene 2021

Fikk resultatet i dag. Baby er frisk, men de klarte ikke å finne ut av kjønnet på prøven. Så blir nok en ul til før ordinær ul for å finne ut kjønnet:happy:

• Liker Liker x 2
    • Hjertelig Hjertelig x 2
    • Vinner Vinner x 1
  9. Hmsbaby Forelsket i forumet Marsboerne 20 18 Vårspirene 2021

Jeg sendte forrige mandag, men prøven kom ikke frem før tirsdag denne uken. Jeg var bare 9+3 når jeg tok den, fikk beskjed at grensen var 9+0. Dette var panorama fra ultralydklinikken.

10. Hulder Forumet er livet August 2018 Vårspirene 2021

Då er det nok to ;)

11. Mich90 Flørter med forumet Vårspirene 2021

Nei det er kun en der inne:happy: Har nok ikke vært nok DNA for å analysere kjønnskromosom tenker jeg.

12. Tropehus Forelsket i forumet *Aprilbaby 2018* Vårspirene 2021

Det stod veldig spesifikt i min test at man IKKE måtte bruke butterfly, selv om jeg ikke aner hvorfor.. Noen som vet?

13. Lillepersille21 Glad i forumet Høsthjerter 2017 Vårspirene 2021

Fare for hemolyse, kanskje?

14. Nagini Forelsket i forumet Vårspirene 2021

Da fikk jeg tatt prøven i går kveld og sendte den avgårde i stad. Hva i alle dager skrev dere på postens pakkelapp? :hilarious: Måtte jo skrive innhold, og da skrev jeg «blood sample - biological material».

Så måtte jeg fylle ut verdi og jeg bare «eeh, det er en blodprøve».
    Mannen: «hva har du betalt for den da?»
    Jeg: «5600»
    Mannen: «åj, ja skriv 50NOK du»

Håper den kommer gjennom tollen og frem uten problemer :bored:

• Morsom Morsom x 2
  15. Nagini Forelsket i forumet Vårspirene 2021

Har noen av dere fått svar, forresten? Hvor lang tid tok det i så fall?

16. iidaa91 Andre møte med forumet

Jøss, jeg bare skrev adressen til stedet den skulle og det var alt jeg trengte å fylle ut:bored:

17. Nagini Forelsket i forumet Vårspirene 2021

Jeg hadde skrevet adresse og meg som avsender på baksiden og trodde jeg bare kunne sende den sånn, men det måtte visst klistres på en lapp.. Jaja, den kommer sikkert frem selv om det står at det er blod :hilarious:

18. Tropehus Forelsket i forumet *Aprilbaby 2018* Vårspirene 2021

Jeg har fått svar i dag (Ultralydklinikken). Sendte den onsdag for 10 dager siden, prøven var i USA fredag morgen og analysert på fredag som var. Alt i orden her, og ei ny jente :)

• Vinner Vinner x 2
    • Hjertelig Hjertelig x 2
    • Liker Liker x 1
  19. Nagini Forelsket i forumet Vårspirene 2021

Men min skulle til Slovenia. Kan det ha noe med saken å gjøre kanskje?

Fantastisk! Gratulerer :happy:

20. Hmsbaby Forelsket i forumet Marsboerne 20 18 Vårspirene 2021

Fantastisk, så bra.

Jeg sendte mandag for 2 uker siden og har fortsatt ikke fått svar. Vet at frakten var veldig sen og pakken kom ikke frem før tirsdag 15 (8 dager senere), men syns nå at det har vært lenge å vente...

Del denne siden