NIPT

De sa det til meg og. At vakuumet blir brutt. Så jeg måtte bestille nye prøverør :(


Okei, da må jeg bare krysse fingrene. Har verdens fineste blodåre å ta prøve fra og har aldri opplevd at noen har bomma, men det er jo fryktelig typisk om dette blir første gangen :bored:
 
Er det ikke vakuum slik at det er ødelagt om det først brytes og det ikke kommer blod? Er sykepleier selv og har alltid innbilt meg det :hilarious: Flaut hvis jeg har trodd feil hele livet :joyful:


Tror det stemmer. Lå ekstra nåler og rør i mitt kit i tilfelle bom...
 
Gjør det noe om jeg tar prøven søndag kveld og sender den i posten mandag morgen?
 
Gjør det noe om jeg tar prøven søndag kveld og sender den i posten mandag morgen?

Fikk beskjed fra min klinikk at det gikk fint å ta den dagen før. (Ultralydklinikken)

Ellers er jeg ganske imponert over at det tok under 36 timer å få prøven fra Oslo til Houston med 4 mellomlandinger!
 
Fikk beskjed fra min klinikk at det gikk fint å ta den dagen før. (Ultralydklinikken)

Ellers er jeg ganske imponert over at det tok under 36 timer å få prøven fra Oslo til Houston med 4 mellomlandinger!

Wow! Ja det var ikke dårlig :hilarious: Min skal til Slovenia tror jeg det var, så det går sikkert ganske fort det også :) Takk for svar!
 
Skal sende min på mandag! Såå spent!
Men det fulgte bare med ett rør. Livredd før at det ikke skal gå på første forsøk. Familiemedlem som er helsesekretær som skal gjøre det på meg.

Bruke ein butterfly evt? Og bruke eit "vanlig" glas først, så du ser du får blodsvar?
 
Fikk resultatet i dag. Baby er frisk, men de klarte ikke å finne ut av kjønnet på prøven. Så blir nok en ul til før ordinær ul for å finne ut kjønnet:happy:
 
Jeg sendte forrige mandag, men prøven kom ikke frem før tirsdag denne uken. Jeg var bare 9+3 når jeg tok den, fikk beskjed at grensen var 9+0. Dette var panorama fra ultralydklinikken.
 
Bruke ein butterfly evt? Og bruke eit "vanlig" glas først, så du ser du får blodsvar?


Det stod veldig spesifikt i min test at man IKKE måtte bruke butterfly, selv om jeg ikke aner hvorfor.. Noen som vet?
 
Da fikk jeg tatt prøven i går kveld og sendte den avgårde i stad. Hva i alle dager skrev dere på postens pakkelapp? :hilarious: Måtte jo skrive innhold, og da skrev jeg «blood sample - biological material».

Så måtte jeg fylle ut verdi og jeg bare «eeh, det er en blodprøve».
Mannen: «hva har du betalt for den da?»
Jeg: «5600»
Mannen: «åj, ja skriv 50NOK du»

Håper den kommer gjennom tollen og frem uten problemer :bored:
 
Har noen av dere fått svar, forresten? Hvor lang tid tok det i så fall?
 
Da fikk jeg tatt prøven i går kveld og sendte den avgårde i stad. Hva i alle dager skrev dere på postens pakkelapp? :hilarious: Måtte jo skrive innhold, og da skrev jeg «blood sample - biological material».

Så måtte jeg fylle ut verdi og jeg bare «eeh, det er en blodprøve».
Mannen: «hva har du betalt for den da?»
Jeg: «5600»
Mannen: «åj, ja skriv 50NOK du»

Håper den kommer gjennom tollen og frem uten problemer :bored:
Jøss, jeg bare skrev adressen til stedet den skulle og det var alt jeg trengte å fylle ut:bored:
 
Jøss, jeg bare skrev adressen til stedet den skulle og det var alt jeg trengte å fylle ut:bored:


Jeg hadde skrevet adresse og meg som avsender på baksiden og trodde jeg bare kunne sende den sånn, men det måtte visst klistres på en lapp.. Jaja, den kommer sikkert frem selv om det står at det er blod :hilarious:
 
Har noen av dere fått svar, forresten? Hvor lang tid tok det i så fall?


Jeg har fått svar i dag (Ultralydklinikken). Sendte den onsdag for 10 dager siden, prøven var i USA fredag morgen og analysert på fredag som var. Alt i orden her, og ei ny jente :)
 
Men min skulle til Slovenia. Kan det ha noe med saken å gjøre kanskje?
Jeg har fått svar i dag (Ultralydklinikken). Sendte den onsdag for 10 dager siden, prøven var i USA fredag morgen og analysert på fredag som var. Alt i orden her, og ei ny jente :)


Fantastisk! Gratulerer :happy:
 
Jeg har fått svar i dag (Ultralydklinikken). Sendte den onsdag for 10 dager siden, prøven var i USA fredag morgen og analysert på fredag som var. Alt i orden her, og ei ny jente :)
Fantastisk, så bra.

Jeg sendte mandag for 2 uker siden og har fortsatt ikke fått svar. Vet at frakten var veldig sen og pakken kom ikke frem før tirsdag 15 (8 dager senere), men syns nå at det har vært lenge å vente...
 
Back
Topp