VFH
Andre møte med forumet
Hei!
Jeg holder på å lese meg opp om NIPT nå. Vi tenker vi skal ta den testen, siden dette blir vårt fjerde barn, og det var strengt tatt ikke planlagt (etter at sjokket legger seg så blir det nok kos). Men derfor ønsker vi å utelukke at det kan være noe galt med barnet. Jeg er"bare 31" år, så foreløpig så må vi bestille et testkit fra Sverige (nå som grensen er åpnet igjen, og fordi det er nærme der vi bor). Så må jeg få noen her til å ta blodprøven, da kan jeg bare sende den tilbake til laben i Sverige men tviler på at jeg får feks fastlegekontoret til å gjøre det, siden siden det ikke er lovlig enda for alle å ta den
så må vi fra til Sverige for å ta en blodprøve.
Så får vi et resultat om 7-10 dager.
Men om man er over en viss alder så skal man vel kunne får tilbud om den testen her i Norge?
Hei. Jeg er over den nye alderen (36) men den nye fosterdiagnostikken er utsatt (pga korona) det er til utredning hvordan man skal gjennomføre det nye lovverket rent praktisk. Med frist til forslag i november. Blir neppe noe som trer i kraft på en stund. Enn så lenge er det 38 som gjelder og det gamle lovverket..