Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
På nettsiden står det at de ikke vurderer kjønn før uke 14, så da bør du bestille time ihht detNoen som har tatt nipt-test på Famklinikken i Oslo? Fikk dere vite kjønn via ultralyd samtidig som nipt, eller måtte dere komme tilbake for ultralyd etter nipt?![]()

Vi var der og fikk vite kjønn i uke 10, men dro likevel på den gratis ultralydundersøkelsen for å få det bekreftet i uke 15 før vi sa det til familie.Noen som har tatt nipt-test på Famklinikken i Oslo? Fikk dere vite kjønn via ultralyd samtidig som nipt, eller måtte dere komme tilbake for ultralyd etter nipt?![]()
Takk, jeg er i uke 15 ved nipt. Men trodde jeg kun fikk vite kjønn hvis testen var OK. Syns teksten på nettsiden var uklar, men mulig bare jeg og mangelen på søvn som synes detPå nettsiden står det at de ikke vurderer kjønn før uke 14, så da bør du bestille time ihht det![]()
Åh, så fint! Jeg er da 15 uker, så får vite med en gang satser jeg påVi var der og fikk vite kjønn i uke 10, men dro likevel på den gratis ultralydundersøkelsen for å få det bekreftet i uke 15 før vi sa det til familie.

Jeg tok der! Veldig fornøydNoen som har tatt nipt-test på Famklinikken i Oslo? Fikk dere vite kjønn via ultralyd samtidig som nipt, eller måtte dere komme tilbake for ultralyd etter nipt?![]()
Jeg tok i uke 12, så fikk tilbud om å komme tilbake for ny ultralyd for kjønn gratis, men tipper de sier det på nipt-ultralyd dersom man er langt nok på vei 
Fikk dere vite kjønn så tidlig?Vi var der og fikk vite kjønn i uke 10, men dro likevel på den gratis ultralydundersøkelsen for å få det bekreftet i uke 15 før vi sa det til familie.

Vi trodde heller ikke det var mulig! Men hun sa selv at hun hadde ikke sagt det så tidlig om ikke hun var over 90% sikker, og da vi kom tilbake ved 15 uker viste det seg at hun hadde hatt riktig, det var ei jenteFikk dere vite kjønn så tidlig?det må ha vært gutt eller? Trodde ikke det var mulig å se i uke 10 jeg
![]()
Tenker det må ha vært tilfeldig at hun tippa riktig for det er ikke mulig å se så tidligVi trodde heller ikke det var mulig! Men hun sa selv at hun hadde ikke sagt det så tidlig om ikke hun var over 90% sikker, og da vi kom tilbake ved 15 uker viste det seg at hun hadde hatt riktig, det var ei jente![]()
Sniker, vi fikk beskjed om gutt hos Fam i uke 11, det var jenteTenker det må ha vært tilfeldig at hun tippa riktig for det er ikke mulig å se så tidligDet er jo 50% sjans å ha rett uansett. Alle ser ut som ei jente før uke 12

Tok ikke nipt(fikk den på sykehuset) men var på fam klinikken på lillehammer rett før påsken og fikk da vite kjønn på ul. Viste seg godt frem, var i uke 14+Noen som har tatt nipt-test på Famklinikken i Oslo? Fikk dere vite kjønn via ultralyd samtidig som nipt, eller måtte dere komme tilbake for ultralyd etter nipt?![]()
Det er faktisk ikke mulig, men hun hadde 50/50 sjanse som hun tydeligvis traff på! Uke 10 er fysisk umulig og hun som har studert medisin burde visst at kjønnene er like frem til absolutt tidligst slutten av uke 11. Og hvis man ser jente i uke 11 er det ikke sikkert før rundt 12+4.Vi trodde heller ikke det var mulig! Men hun sa selv at hun hadde ikke sagt det så tidlig om ikke hun var over 90% sikker, og da vi kom tilbake ved 15 uker viste det seg at hun hadde hatt riktig, det var ei jente![]()
Jeg har tidligere fått vite jente i uke 11 og fått vist kjønnsleppene med kommentaren «det er ikke tvil» da jeg spurte om hun var sikker.Det er faktisk ikke mulig, men hun hadde 50/50 sjanse som hun tydeligvis traff på! Uke 10 er fysisk umulig og hun som har studert medisin burde visst at kjønnene er like frem til absolutt tidligst slutten av uke 11. Og hvis man ser jente i uke 11 er det ikke sikkert før rundt 12+4.
Jeg har også hørt om en veldig erkjent gyn som sa det uten tvil var gutt fra et pottyshot i uke 10, det var en jente. Det er dessverre ikke alltid de har peiling på hvordan de skal se kjønn de som jobber med det. Det er ikke sikkert i uke 11 og de aller fleste som blir gjettet feil er de som får høre jente. Gutter er ofte mer trygt å tro på i uke 11 for noen er litt tidlige med å vise og da ser man, men gutter kan også se ut som jenter frem til midten av uke 12. Så om man først ser gutt er det ganske sikkert, men om man ser jente er det ikke sikkert for alle ser ut som jenter i det tidlige stadiet. Det er 50/50 sjanse så det er godt mulig det er en jente likevel.Jeg har tidligere fått vite jente i uke 11 og fått vist kjønnsleppene med kommentaren «det er ikke tvil» da jeg spurte om hun var sikker.
Dette var en veldig erfaren ultralydjordmor og jeg så det hun viste. Det kan jo være barn utvikler seg ulikt på ulike områder inni magen også. Jeg tviler sterkt på at kroppen følger standardskjemaet som er lagt opp. Jeg vet om flere som har blitt født for tidlig i samme uker hvor noen av barna var ferdig utviklet, men kun manglet å fete seg opp og andre ikke var ferdig utviklet.Jeg har også hørt om en veldig erkjent gyn som sa det uten tvil var gutt fra et pottyshot i uke 10, det var en jente. Det er dessverre ikke alltid de har peiling på hvordan de skal se kjønn de som jobber med det. Det er ikke sikkert i uke 11 og de aller fleste som blir gjettet feil er de som får høre jente. Gutter er ofte mer trygt å tro på i uke 11 for noen er litt tidlige med å vise og da ser man, men gutter kan også se ut som jenter frem til midten av uke 12. Så om man først ser gutt er det ganske sikkert, men om man ser jente er det ikke sikkert for alle ser ut som jenter i det tidlige stadiet. Det er 50/50 sjanse så det er godt mulig det er en jente likevel.
Altså det er jo ingen eksakt vitenskap, men de utvikler seg utrolig likt de tidlige ukene. Det man ofte ser er jo også klitoris, ikke nødvendigvis kjønnslepper. Men du skal ikke ta det for god fisk bare fordi hun var erfaren, jeg har hørt utrolig mange erfarne som har uttalt seg om kjønn så tidlig også har det vært feil også. Akkurat de tidligste ukene er veldig likt, men noen vil jo utvikle seg litt ulikt, men slutten av uke 11 er liksom allerede å strekke det. Hvis du har vært lenger påvei enn først antatt og fosteret har vært velutviklet men lite så kan jeg skjønne det, men da har det jo fremdeles vært eldre.Dette var en veldig erfaren ultralydjordmor og jeg så det hun viste. Det kan jo være barn utvikler seg ulikt på ulike områder inni magen også. Jeg tviler sterkt på at kroppen følger standardskjemaet som er lagt opp. Jeg vet om flere som har blitt født for tidlig i samme uker hvor noen av barna var ferdig utviklet, men kun manglet å fete seg opp og andre ikke var ferdig utviklet.
Jeg tviler derimot ikke på at folk kan uttale seg for tidlig om ting også.
Hvis det er på denne måten du har blitt vist det så for all del, men da har den legen spesielt utstyr, for det er ikke normalt å få så tydelige 3D bilder så tidlig, det eneste man stort sett kan se er en «tut» og den har både gutter og jenter. På vanlig 2D er ikke disse forskjellene synlige så tidlig.Dette er ved 11 uker, gutt og jente