NIPT test

Dere som har fått svar på NIPT-test, har dere fått varsel om at svaret har kommet på helsenorge? Og hvor lang tid har det tatt? Håper svaret kommet før påske.

På ultralyd så alt veldig fint ut, men kjenner jeg er nervøs for svaret uansett, er jo ikke alltid man fanger opp ting på UL.
 
Dere som har fått svar på NIPT-test, har dere fått varsel om at svaret har kommet på helsenorge? Og hvor lang tid har det tatt? Håper svaret kommet før påske.

På ultralyd så alt veldig fint ut, men kjenner jeg er nervøs for svaret uansett, er jo ikke alltid man fanger opp ting på UL.
Jeg fikk varsel om ny melding på helsenorge, tok 12 dager, to helger imellom:wtf:
 
Jeg fikk varsel om ny melding på helsenorge, tok 12 dager, to helger imellom:wtf:
Leeenge å vente, men er vel et godt tegn om det tar litt tid. Jeg skal ta i morgen, håper jeg får svar før helligdagene i påsken o_O

Noen som kjenner noen som fikk «positivt» svar og hvor lang tid det da tok? De ringer vel da
 
Venter også i spenning, tok testen på mandag, så må nok vente en god stund til :dance008
 
Dere som har fått svar på NIPT-test, har dere fått varsel om at svaret har kommet på helsenorge? Og hvor lang tid har det tatt? Håper svaret kommet før påske.

På ultralyd så alt veldig fint ut, men kjenner jeg er nervøs for svaret uansett, er jo ikke alltid man fanger opp ting på UL.
Jeg fikk ikke varsel, og det kom ikke som melding men som brev inne på pasientjournal :)
 
Leeenge å vente, men er vel et godt tegn om det tar litt tid. Jeg skal ta i morgen, håper jeg får svar før helligdagene i påsken o_O

Noen som kjenner noen som fikk «positivt» svar og hvor lang tid det da tok? De ringer vel da
De ringer ved positivt svar ja. Jeg fikk svar etter 8 dager på Ahus :)
 
Jeg fikk varsel om ny melding på helsenorge, tok 12 dager, to helger imellom:wtf:

Åh, 12 dager føles som en evighet, men må ha vært veldig godt når resultatet kom. Det er 8 virkedager frem til påskeuka, og så er det jo noen virkedager første dagene i påskeuka og. Er litt nervøs for at det skal komme en telefon fra sykehuset før det.
 
Jeg fikk svaret i dag, 1 uke etter ul. Lav risiko :Heartred
Jordmor sa svaret kom som brev i posten, men jeg sjekket Helsenorge i dag bare for morro skyld,- og da lå det inne under pasientjournal :happy:
Da blir det å fortelle storesøsken neste uke når papsen kommer hjem fra jobb :Heartred
 
Er det noen her som har bestilt og betalt for NIPT test privat? Hva kostet det og hvor tok dere? Er veldig usikker på on vi skal ta det eller ikke, er et år unna å få det..
 
Er det noen her som har bestilt og betalt for NIPT test privat? Hva kostet det og hvor tok dere? Er veldig usikker på on vi skal ta det eller ikke, er et år unna å få det..
Jeg tok det privat. For ultralyd og NIPT ble det 8500. Veldig dyrt. Men i mitt tilfellet er det funnet et avvik så jeg ville veldig gjerne ta testen på grunn av dette. Jeg er også et år unna og få det dekket.
 
Jeg tok det privat. For ultralyd og NIPT ble det 8500. Veldig dyrt. Men i mitt tilfellet er det funnet et avvik så jeg ville veldig gjerne ta testen på grunn av dette. Jeg er også et år unna og få det dekket.
Det er veldig forståelig at du ønsket det. Ville bare dele at dersom det er oppdaget avvik mener jeg du skal få henvisning til offentlig nipt og dermed få det gratis. Kjenner flere som har fått det.

Håper alt er bra hos deg :Heartred Jeg tok også nipt privat utenlands med barn #1 etter at det ble oppdaget avvik på oul, da var ikke nipt innført i Norge enda så fikk kun tilbud om fostervannsprøve. Alt var bra på nipt og barnet er helt friskt :love017
 
Noen som vet om den dagen du tok prøven telles som første virkedag (dersom det var litt tidlig), eller er det alltid første dag etter? :hilarious:

Tok testen 11/3, så 8 vanlige dager, 6/7 virkedager. Kjenner pulsen er litt høy for eventuell innkommende telefonsamtale fra ukjent nummer nå de neste dagene. Håper svaret kommer før helgen :nailbiting::Heartred
 
Noen som vet om den dagen du tok prøven telles som første virkedag (dersom det var litt tidlig), eller er det alltid første dag etter? :hilarious:

Tok testen 11/3, så 8 vanlige dager, 6/7 virkedager. Kjenner pulsen er litt høy for eventuell innkommende telefonsamtale fra ukjent nummer nå de neste dagene. Håper svaret kommer før helgen :nailbiting::Heartred
Tok også samme dag som deg og venter i ufrivillig spenning:nailbiting:

Men jeg teller dagen etter som første virkedag da prøvene blir sendt samlet av utover dagen
 
Back
Topp