NIPT test

Noen som vet om den dagen du tok prøven telles som første virkedag (dersom det var litt tidlig), eller er det alltid første dag etter? :hilarious:

Tok testen 11/3, så 8 vanlige dager, 6/7 virkedager. Kjenner pulsen er litt høy for eventuell innkommende telefonsamtale fra ukjent nummer nå de neste dagene. Håper svaret kommer før helgen :nailbiting::Heartred

Det kommer litt an på, ofte sendes sendeprøver rundt 10-11 tiden på ulike sykehus. Men ville uansett tenkt at første virkedag er dagen etter :)

Jeg tok dagen etter deg, kjenner at for hver dag som går blir man litt engstelig for at det skal dukke opp en telefon.

Krysser fingrene for at du slipper telefon og at du har svaret snart :)
 
Er det noen her som har bestilt og betalt for NIPT test privat? Hva kostet det og hvor tok dere? Er veldig usikker på on vi skal ta det eller ikke, er et år unna å få det..

Sniker fra august
Vi bestilte panorama test fra Danmark, blir da testet for en del mer enn NIPT her i Norge. Koster ca 8500,-
 
Hvor fikk du foresten svar? I posten eller pasientjournal?
På pasientjournal, fikk ikke noe varsel. Det kom i posten ca. En uke etter det :)
 
Virkedag 8 i dag… tikk takk! Håper sånn på gode nyheter før helgen.

I går ringte det ukjent nummer og jeg rakk å se for meg alle scenario før jeg fant ut at det var telefonselger :hilarious: :bag:
 
Er det noen her som har bestilt og betalt for NIPT test privat? Hva kostet det og hvor tok dere? Er veldig usikker på on vi skal ta det eller ikke, er et år unna å få det..
Du som er fra Østfold kan vurdere å kjøre til Strømstad. NIPT og ultralyd for 4500kr eller deromkring. Jeg tok på Babyscreen og er veldig fornøyd :happy: Eller så er FAM i Oslo billig.
 
Jeg tok test 11/3, så venter spent jeg og! Ikke at jordmor trodde den ville slå ut, og de har ikke ringt enda, så jeg er egentlig rolig. Men det er likevel noe med å se det svart på hvitt :happy:
 
Irriterer meg litt at jeg ikke har fått svar enda. Velger å tenke at alt er OK, siden jeg tok test 11/3, og ikke har hørt noe. Selv om de sa på ul at det var liten sjans for at noe var galt, så hadde det jo vært fint å fått det svart på hvitt!
 
Irriterer meg litt at jeg ikke har fått svar enda. Velger å tenke at alt er OK, siden jeg tok test 11/3, og ikke har hørt noe. Selv om de sa på ul at det var liten sjans for at noe var galt, så hadde det jo vært fint å fått det svart på hvitt!
Så frustrerende!! Ligger ingenting noe sted på Helse Norge? Alt er sikkert bra siden du ikke har hørt noe, men skjønner veldig godt at du vil ha det svart på hvitt! :Heartred
 
Så frustrerende!! Ligger ingenting noe sted på Helse Norge? Alt er sikkert bra siden du ikke har hørt noe, men skjønner veldig godt at du vil ha det svart på hvitt! :Heartred
Nei, har sikkert sjekket pasientjournal fem ganger i timen den siste uka :joyful:
Håper jo, og tror, at alt er bra, men likevel irriterende å måtte vente enda en uke!
 
Nei, har sikkert sjekket pasientjournal fem ganger i timen den siste uka :joyful:
Håper jo, og tror, at alt er bra, men likevel irriterende å måtte vente enda en uke!

Det har jeg også, men mitt svar kom som brev i postkassa. Sjekka i dag ved en tilfeldighet. Jeg tok testen 12.mars.
 
Det har jeg også, men mitt svar kom som brev i postkassa. Sjekka i dag ved en tilfeldighet. Jeg tok testen 12.mars.
Mitt skal også komme som brev, men ikke noe enda.. Har sjekket hver dag og nå i påsken kommer det ikke noe… må bare vente!
 
Jeg tok testen 5.3. og har fortsatt ikke fått noe svar, hverken i posten eller på Helsenorge. Er sikker på at alt er bra, men veldig rart at det skal ta så lang tid.
 
Mitt skal også komme som brev, men ikke noe enda.. Har sjekket hver dag og nå i påsken kommer det ikke noe… må bare vente!

Kjedelig, men svaret går først til sykehuset, så vil tro du ville visst det nå om det var noe.

Uansett, kjedelig å vente... spesielt gjennom påsken, men håper du får en fin påske allikevel :)
 
Noen som har tatt nipt-test på Famklinikken i Oslo? Fikk dere vite kjønn via ultralyd samtidig som nipt, eller måtte dere komme tilbake for ultralyd etter nipt? :happy:
 
Mitt skal også komme som brev, men ikke noe enda.. Har sjekket hver dag og nå i påsken kommer det ikke noe… må bare vente!
Sjekket pasientjournalen? Fikk mitt der før brevet kom :) Tok 8 dager (ikke virkedager) før det kom online :)
 
Back
Topp